اصول سئو سایت

در این مقاله قصد داریم در ابتدا درمورد اصول سئو سایت برای شما همراهان گرامی سایت سئو تهران توضیح دهیم.

توجه داشته باشید که کارشناسان تیم فنی سئو تهران آماده پذیرش انجام پروژه های سئو سایت و پشتیبانی تمام وقت شما می باشند.

شما می توانید دربین برترین های گوگل قرارگیرد، به این شرط که تیم سئو و پشتیبانی سایت حرفه ای داشته باشید.

در ابتدا باید برای شما توضیح دهیم که سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست و چه تاثیر و اهمیتی بر سایت شما دارد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه بعضی از سایت ها در صفحات اول گوگل به نمایش در می آیند و سایت های دیگر در صفحات بعدی گوگل هستند.

جواب این سوال دقیقا به سئو سایت و پشتیبانی تخصصی بر میگردد در واقع با انجام سئو شما میتوانید جایگاه سایت خود را در گوگل تعیین کنید .

همیشه در صدر بودن و داشتن برتری نسبت به دیگران در هر زمینه ای برای انسان ها دارای اهمیت است و همواره برای رسیدن به جایگاه بالاتر تلاش میکنند.

فقط چند دقیقه تصور کنید که سایت شما در صفحه اول گوگل و در جایگاه اول قرار دارد و جزء برترین های گوگل محسوب می شود.

تمامی کاربران هنگامی که به دنبال موضوعی در اینترنت میگردند بدون استثنا بر  روی سایت اول کلیک می کنند و تعدادی اندکی هستند که برای رسیدن به هدف خود تا صفحات بعدی میروند.

چون در صورت پیدا نکردن مطلب موردنظر خود، عنوان جستجو یا کلمه کلیدی را تغییر می دهند، بنابراین به دو نکته می رسیم:

  • سئو سایت
  • کلمه کلیدی مناسب

سئوSEO  به معنی بهینه سازی موتور جستجو است، اما با روش های قانونی و مطابق با قوانین جدید و استاندارد گوگل.

 سئو سایت کاری دقیق، زمان بر و تخصصی است که تنها باید به دست سئو کار ماهر و کاربلد انجام گردد.

هرچقدر که برای بهبود سئو زمان بیشتری گذاشته شود و طبق قوانین گفته شده سئو را جلو ببرید حتما نتیجه آن را خواهید دید.

در این مقاله می خواهیم اهمیت سئو سایت را برررسی کنیم و در ادامه با انواع روش سئو آشنا شویم اما بهتر است اول بدانیم که هدف از سئو چیست.

چه تاثیراتی بر سایت ما میگذارد و چرا باید سایت خود را سئو کنیم، در انتها و این بخش از مقاله سئو نیز ابزارهای سئو سایت را برای شما  معرفی میکنم.

اصول سئو سایت

هدف سئو سایت چیست؟

شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیاز هایی دارند، این نکته یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اینکه شما صرفا مقاله هایی منتشر کنید اما مورد پسند و نیاز کاربر نباشد نمیتواند به رشد سایت کمکی کند.
در واقع هدف سئو کمک به سایت ها برای کسب جایگاه بهتر در گوگل و برقراری ارتباط بین کلمات جستجو شده توسط کاربران و سایت های مورد نظر است.

در انتخاب کلمات کلیدی خود باید دقت لازم را به عمل آورید و بدانید که کاربران چه عناوینی را جستجو میکنند تا شما نیز از همان عناوین در مقاله های سایت خود استفاده کنید.

انواع سئو سایت

  • سئو داخلی (on –page seo)
  • سئو خارجی (off-page seo)

اصول سئو سایت

سئو سایت داخلی

سئو سایت داخلی مجموعه اقداماتی است که درون سایت صورت میگیرد تا رتبه بهتری د رگوگل داشته باشیم. اقداماتی چون:

  • بهینه سازی محتوا
  • بهینه سازی کلمه کلیدی
  • بهینه سازی سرعت
  • بهینه سازی کدها

اصل اول در سئو داخلی یک سایت بهبود محتوا است، تا زمانی که شما محتوای جذاب و قابل درک برای عموم افراد را نداشته باشید نمی توانید کاربران را به کلیک بیشتر سایت خود تشویق کنید.

تعداد واژه های قابل قبول برای سئو مناسب به ترتیب 300 کلمه (محتوای معمولی)، 700 کلمه (محتوای خوب) و بالای 1000 کلمه (محتوای عالی) می باشد.

یک سئو داخلی قابل قبول شامل موارد زیر است

  • درک محتوا برای کاربران
  • ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده کاربران با سایت
  • بررسی صفحه به عنوان صفحه ای قابل نمایش در صفحات جستجوی google
  • رعایت تگ ها
  • انتخاب عنوان مناسب

سئو سایت خارجی

سئو خارجی به مجموعه مواردی گفته می شود که تحت تاثیر عوامل بیرونی بر سایت شما تاثیر گذاشته و باعث بهبود رتبه سایت در گوگل میگردد.

این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین) به منظور بازنشر محتوا سایت
  • درخواست رپورتاژ توسط دیگر سایت ها
  • تبلیغ در گوگل

اصول سئو سایت

روش های انجام سئو سایت

همانطور که در بالا اشاره کردیم روش های انجام سئو به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم بندی میشود که هر کدام نیز زیر شاخه های مخصوص به خود را دارد.

در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از روش ها میدهم اما می توانید با مراجعه به دیگر مقاله های ما توضیحات کامل را دریافت کنید.

بک لینک چیست؟

بک لینک رایگان به معنای لینک گرفتن از سایت های دیگر به سایت خود است، یعنی شما می توانید سایت هایی که ارزش بالایی دارند را پیدا کرده و با آنالیز آنها متوجه شوید که از چه سایت هایی لینک گرفته اند تا شما هم از آنها لینک بگیرید.

به عنوان مثال سایت دیجی کالا را در نظر بگیرید، دیجی کالا سایت معروف و پر بازدیدی است همچنین دارای سئو قوی میباشد.

شما وارد سایت seoreviewtools.com میشوید و آدرس url سایت مورد نظر خود را در جای مخصوص تایپ میکنید در اینجا دیجی کالا مد نظر ما است.

سپس سایت هایی که دیجی کالا از آنها بک لینک گرفته برای شما نشان داده میشود روی آنها کلیک کرده و لیستی از تمامی سایت ها به نمایش در می آید .

مقابل بعضی از سایت ها  F و بعضی دیگر NF مشاهده میکنید شما بهتر است سایت هایی را بک لینک بگیرید که فالو هستند زیرا سایت های نو فالو تاثیری در بک لینک ندارند.

بعضی از سایت ها دارای قسمت کامنت گذاری هستند که شما میتوانید با درج نام و ایمیل و آدرس وب سایت خود از آنها لینک بگیرید.

اما باید بررسی کنید که آیا کامنت شما توسط مدیر سایت درج شده یا نه ؟ بعضی از سایت های دیگر امکان گذاشتن پست را به کاربران میدهند و میتوانید پستی درباره سایت خود بگذارید و آدرس سایت و یا مقاله مورد نظر خود را بدهید .

توجه داشته باشید که لینک دهی باید به صورت روزانه و مستمر انجام بگیرد تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

اصول سئو سایت

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با باز نشر محتوا و مقاله های خود و قرار دادن آدرس وب سایت در سایت های دیگر و شبکه اجتماعی میتوانید بک لینک بگیرید.

شبکه های اجتماعی در بک لینک بسیار قوی و موثر هستند، اگر هر فردی در اینستاگرام ، توییتر و … مطالب شما را مشاهده کند.

و با کلیک بر روی آدرس سایت به مشاهده آن بپردازد و محتوای شما اگر آنقدر جذاب باشد که بخواهد صفحات دیگر را مطالعه کنید باعث گذراندن زمان بیشتر در سایت می شود.

 که همین عامل سبب میشود تا ربات های جستجوگر گوگل متوجه ارزش محتوا ی سایت شما شده و رتبه سایت را ارتقا بدهند.

گوگل هر سال الگوریتم های جستجوگر خود را تغییر می دهد تا اطمینان پیدا کند افراد گوگل را دور نمی زنند و بر سایت، محتوا و سئو خود با روش های بروز و قانونی کار می کنند.

حال که با مفهوم سئو سایت، هدف و تاثیرات آن آشنا شدید باید طبق الگوریتم های جدیدی که گوگل هر ساله وضع می کند پیش بروید تا از دید ربات های جستجوگر پنهان نمانید.

ریپورتاژ و تاثیر آن بر سئو سایت

ریپورتاژ یا همان آگهی به معنی تبلیغ سایت خود در دیگر سایت ها است، رپورتاژ ها در قالب خبر توسط نویسنده سایت دیگر ارائه میشود که باید در قبال آن هزینه ای پرداخت کنید.

ریپورتاژ میتواند تاثیر فوق العاده مثبتی در سئو سایت شما و جایگاه رتبه سایت شما بگذارد و افزایش بازدید سایت را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال سایت خبری را در نظر بگیرید که درباره طراحی داخلی صحبت کرده است و در انتها سایت شما را به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی داخلی معرفی میکند و آدرس سایت شما در زیر این خبر نامه درج شده است.

کاربران زیادی هستند که صفحات خبر نامه را دنبال میکنند تا به اگهی های مورد نظر خود برسند، بنابراین ریپورتاژ تاثیر مهمی در کلیک سایت، بازدید سایت، افزایش فروش سایت و از همه مهم تر رتبه سایت خواهد داشت

تبلیغ در گوگل

به زبان ساده تبلیغ در گوگل یعنی شما مبلغی به گوگل پرداخت میکنید تا وقتی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو میکند سایت شما نمایش داده شود.

به ازای هر کلیکی که بر رو سایت شما انجام گیرد گوگل مبلغی دریافت میکند، که این کار مستلزم هزینه زیادی خواهد بود.

سئو سایت و استانداردهای گوگل

  • سرچ کنسول گوگل
  • سایت مپ
  • کلمات کلیدی
  • به کار بردن  درست تگ ها
  • سرعت سایت
  • امنیت سایت
سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل با نام قدیمی گوگل وبمستر تولز یکی از روش های استاندارد گوگل است و برای سئو سایت دارای اهمیت فراوان میباشد.

زمانی که شما محتوایی تولید می کنید باید به نام شما ثبت گردد تا اگر شخصی دیگر بخواهد مطالب شما را کپی کند و به نام خودش بزند به دلیل اینکه قبلا توسط شما و سایت شما به ثبت رسیده برای او به عنوان محتوای کپی تلقی خواهد شد.

 در غیر این صورت به نام سایت دیگر ثبت میگردد و برای شما به حساب نمی آید و گوگل شما را به عنوان یک کپی کار شناسایی خواهد کرد.

سایت مپ

نقشه سایت در اینجا به معنی آدرسی در خیابان ها نیست، بلکه به معنی ایندکس سریع محتوای سایت در گوگل می باشد که میتواند روند سئو سایت شما را بهبود ببخشد.

افزونه های متعددی برای سایت مپ وجود دارد مانند Google XML Sitemaps و yoast  پلاگین هایی در وردپرس هستند که به سادگی با نصب آنها میتوانید نقشه سایت را پیاده سازی کنید.

کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در طی فرایند سئو سایت اصولی داشتن کلمات کلیدی (با توجه به اهداف سایت) می باشد.

به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان سایت و تگ ها می تواند ارجاع کاربران هنگام جستجو به سایت شما را آسان تر کند و سریعتر در میان بخش های مختلف مطالب شما به هدف خود برسند .

درواقع این کلمات کلیدی هستند که کاربران را به سمت سایت های محتلف سوق میدهند،  با استفاده از برنامه های keyword planer و google trend میتواند کلمات کلیدی مناسب خود را پیدا کنید.

به کاربردن درست تگ ها

ربات ها به شدت روی درست به کاربردن تگ ها حساس هستند، تگ ها همان عناوینی هستند که برای قسمت های مختلف مطالب خود به کار میبرید و شامل H1 تا H6 هستند که استفاده از هرکدام باید در جایگاه مناسب خود باشد.

تمامی محتوا و مطالب باید دارای فقط یک تگ H1 باشد و مابقی تگ ها به ترتیب در ادامه آن بیاید.

هنگام به کار بردن سر تیتر ها از H های بزرگتر و زیر مجموعه ها از H  های کوچکتر استفاده می شود.

 اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای کلمات کلیدی بهتر است از تگ های H1  تا H6  استفاده کنید

سرعت سایت

سرعت یک سایت جزء مهم ترین عامل در امتیازدهی توسط ربات های گوگل است، اگر سایت شما کند و سرعت لود صفحات پایین پایین باشد حتما از جانب ربات ها امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.

همچنین کاربران با دیدن پایین بودن سرعت لود از سایت شما خارج شده و بازدیدی صورت نخواهد گرفت پس حتما باید روی سرعت لود صفحات سایت کار شود.

امنیت سایت

امنیت سایت جزء مواردی است که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد، اگر سایت شما امنیت کافی نداشته باشد و یا اطلاعات کاربرانی که در سیات شما ثبت نام کرده اند به راحتی فاش شود هم به اعتبار شما آسیب می رساند و هم باعث بی اعتمادی کاربران به سایت شما میگردد.

ابزارهای سئو سایت

ابزارهای سئو شامل نرم افزارهایی برای:

  • درست انتخاب کردن کلمات کلیدی
  • ایندکس کردن محتوا
  • آنالیز رقبا
  • تست ریسپانسیو بودن سایت

می باشند که شما باید از تمامی آنها استفاده کنید تا سایتی بهینه  و مورد قبول سئو و ربات های جستجوگر گوگل داشته باشید.

ایندکس کردن محتوا

زمانی که شما مقاله ای در سایت انتشار می دهید برای آنکه گوگل متوجه مطلب تازه شما شود و امکان کپی برای سایرین گرفته شود باید محتوای خود را در گوگل ایندکس کنید.

این کار از طریق برنامه سرچ کنسول گوگل انجام میگیرد و با ثبت مطلب شما در گوگل اگر شخص دیگری بخواهد آن را کپی کند گوگل متوجه تکراری و کپی بودن مطلب می شود.

تست ریسپانسیو 

تمامی سایت ها باید دارای قابلیت ریسپانسیو باشند و که برای سئو بسیار دارای اهمیت است برای تست این کارمیتوانید از ابزارهای متنوعی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید مانند

  • Responsinator
  • Google Mobile Test

این ابزارها به شما نشان میدهند که آیا سایت ریسپانسیو هست یا نه، شما می توانید با استفاده از ابزار هایی که google در اختیار شما قرار داده تست ریسپانسیو را برای سایت خود امتحان کنید.

سئو سایت توسط کارشناسان سئو تهران

سایت سئو تهران یکی از معتبرترین تیم های طراحی، پشتیبانی و سئو سایت آماده انجام پروژه های شما مشتریان عزیز به بهترین نحوه می باشند.

هزینه های دریافتی ما برای شما کاملاً مقرون به صرفه بوده اما خدماتی که ارائه می شود بهترین نوع خواهد بود.

برای گرفتن مشاوره و انجام پروژه های شما دوستان عزیز توسط تیم فنی سایت سئو تهران، می توانید از راه های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: ارائه خدمات پشتیبانی سایت

شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید