ایده بک لینک

ایده بک لینک هرمِ رابطه محتوایی بسیار ساده است. تعداد منبع هایی که ارتباط موضوعی 100 درصدی (بدین معنا که زمینه کاری یا محتوایی به طور تقریبی یکسان هستند) با وب سایت شما دارند، بسیار کم بوده و در عین حال بیشترین تاثیر گذاری را در زمینه ایده بک لینک را خواهد داشت.

اگر صدر هرم را رتبه نخست ارتباط موضوعی تصور کنیم، راه صحیح و درست برای اقدام به تولید بک لینک، از بالا به پایین هرم خواهد بود. این به این معناست که نخستین تلاش شما برای جذب ایده بک لینک، باید مربوط به منابعی با رتبه 1، دومین کوشش مربوط به منابعی با رتبه 2 و در نهایت پایان تلاشتان مربوط به منابعی با رتبه 5 باشد.

(رتبه نخست مربوط به ارتباط 100 درصدی، رتبه دوم مربوط به ارتباط 75 درصدی، رتبه سوم مربوط به ارتباط 50 درصدی، رتبه چهارم مربوط به ارتباط 25 درصدی و رتبه پنجم مربوط به موضوعات بی ارتباط می باشد.)

البته رابطه محتوایی در آخرین تغییرات موتورجستجوی گوگل، دو بخش ارتباط موضوعی و ارتباط مکانی را شامل شده است. در حقیقت هرم ارتباط موضوعی که در بالا تبادل نظر شد، مربوط به بک لینک های عمومی می باشد.

در اکثر مواقع شما نیازمند دریافت ایده بک لینک از سایت های محلی (به طور مثال مربوط به کشور ایران یا انحصارا شهر تهران) می باشید. لذا ارتباط محلی و ارتباط موضوعی مبدا بک لینک، پایاپای همدیگر برای کیفیت آن تاثیر گذار هستند.

برای جمع بندی تصور نمائید که فروشگاهی در تهران به دنبال اضافه کردن حجم بازدید مخاطبان از وب سایت خود هست. مناسب ترین بک لینک ها (رتبه نخست) برای بهبود وضعیت سئوی این وب سایت، ایده بک لینک های از وب سایت های در ارتباط به لیست فروشگاه های تهران هستند.

ایده بک لینک

اعتبار مبدا ایده بک لینک

اعتبار یک مبدا به مورد هایی مثل اعتبار دامنه و یا صفحه ارتباط پیدا می کند. هر چه اعتبار مبدا بک لینک زیادتر باشد، کیفیت آن نیز بسیار مناسب تر است. در عوض بک لینک هایی با اعتبار مبدا کم، حتی منجر به افت ارزش وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد.

اعتبار یک مبدا با معیارهایی همچون عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های به دست آمده، تعداد لینک های خارج شده، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … آزموده می شود.

باید دقت کرد که بالا بودن ارزش یک دامنه تضمینی بر بالا بودن ارزش صفحه ای از آن، که شما قصد دریافت بک لینک از آن را دارید، نیست. برای مثال سایت هایی با بازدید بالا اعتبار دامنه بالایی دارند، ولی صفحاتی از آنها که مخصوص تبلیغات است، شاید ارزشی به میزان یک هزارم خود دامنه داشته باشند.

تعداد مراجعه مخاطبان در وب سایت مبدا

تعداد بازدید مراجعه کنندگان از صفحه اصلی و صفحات دیگر وب سایت مبدا، یکی از مشخصه های مهم در کیفیت بک لینک می باشد. ترافیک بالای مراجعه کنندگان در صفحه ای از وب سایت مبدا، که بک لینک شما از آن به دست آمده است، علاوه بر رشد کیفیت بک لینک، احتمال منتقل شدن قسمتی از آن ترافیک را نیز به وب سایت شما دارد.

دقت نمائید که ترافیک بالای یک صفحه به تنهایی مشخصه خوبی برای آزمودن کیفیت بک لینک نمی باشد. به این دلیل که اگر آن صفحه تعداد بک لینک های خروجی بالایی داشته باشد، ترافیک بالای مراجعه کنندگان نیز تقریبا به همان مقدار میان بک لینک ها تقسیم خواهد شد.

ارزش تولید کننده در مبدا بک لینک

همه می دانند به چه دلیل الماس ها بسیار پر ارزش می باشند. چون به سختی به دست کسب شده اند! این اصل در مورد گرفتن بک لینک ها نیز صادق می باشد. هرچه جذب بک لینک از یک وب سایت مشکل تر باشد، به همان مقدار کیفیت بالایی دارد.

در مقابل اگر مشاهده می کنید وب سایت هایی به شما و هزاران نفر دیگر به شکل رایگان بک لینک داده اند، باید بدانید که این بک لینک نه تنها کیفیتی نخواهند داشت، بلکه نتیجه متقابل برای سئوی وب سایت شما دارد.

ارزش بک لینک های به دست آمده 

زمان ساخت (و یا درخواست) بک لینک از یک سایت، در کنار 4 مشخصه بالا، همواره این پرسش را از خود بپرسید:

  • بک لینک های خارج شده از این سایت به چه مبحث هایی هستند؟
  • آیا مقصد بک لینک های خارج شده به وب سایت های با اعتبار بالا هستند؟
  • آیا مقصد این لینک ها دارای نوشته ای با عنوان بیان شده می باشند، یا فقط در فکر جذب مخاطبان با محتوایی کاذب اند؟

این پرسش ها ارزش بک لینک های آن صفحه یا وب سایت را برای شما حدس خواهند زد. دقت کنید که در هر وضعیت برای موتورهای جستجو، شما بخشی از آن بک لینک ها خواهید بود.

فهرست شدن مبدا بک لینک در گوگل

این بخش در حقیقت الزامی ترین ترین اصل برای درخواست ایده بک لینک است. اگر وب سایت مبدا (وب سایتی که به شما بک لینک داده است)، در موتور جستجو مثل گوگل لیست نشده باشد، بک لینک به دست آمده شما در واقع کاملا فاقد ارزش است. ب

اگر نتیجه ای حاصل نشد، یعنی این وب سایت در گوگل لیست نشده است!

به همان شکل که در آغاز این قسمت عنوان شد، معیارهای سنجیدن کیفیت بک لینک های به دست آمده، بیان گر خبی ها و بدی های آن ها هستند. هر اندازه بک لینک شما کیفیت بهاری داشته باشد، مزیت آن بهبود وضعیت سئوی وب سایت شما، اضاه شدن رتبه آن، افزایش حجم مراجعه مخاطبان، افزایش اعتبار دامنه و صفحه و … است.

در بخش دیگر بک لینک های با کیفیت کم یا بی ارزش منجر به هدر رفتن زمان سپری شده، تلاش و هزینه های شما خواهد شد. یعنی نه تنها به بهبود وضعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو کمکی نمی کند، که برخش اوقات منجر به اسپم شناخته شدن و پنالتی شدن دامنه شما از موتور جستجو می شود.

دقت نمائید که در کنار همه مزایای بیان شده برای یک بک لینک خوب، بک لینک هایی از جنس موارد بیان شده در زیر، با احتمال بالای 90 درصد منجر به دریافت پنالتی و جریمه شدن از ظرف موتور جستجو خواهند شد.

  1. اکثر بک لینک ها از مبحث های خارج موضوع (یا سطح 5 هرم ارتباط موضوعی)
  2. بک لینک های خردیداری شده از شبکه های اجتماعی نا معتبر

با سئو تهران به بهترین ها برسید….

بیشتر بخوانید: سفارش طراحی لوگو

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید”