دیجیتال مارکتینگ چه چیزی است

لغت بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه قبل تاکنون به صورت زیرمجموعه ‌ای از مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغات مورد اشاره جای می‌ گیرد.ولی با دقت به پیش رفتفناوری اطلاعات طی سال های گذشته، افزایش متوسط زمان مجازی بودن کاربران، به کار بردن گسترده از موبایل و زیاد کردن ضریب نفوذ اینترنت در دنیا، امروزه به صورت یک دانش و حرفه مستقل مورد دقت قرار می‌ گیرد.

درباره بازاریابی دیجیتال : سایت HubSpot که از سایت‌ های دارای اعتبار در حیطه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا به شمار می رود در تعریف دیجیتال مارکتینگ به این مورد اشاره کرده است که این جمله، یک چتر معنایی به شمار می رود.به معنای دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف صریحی برای آن ارائه کرد.

خوب است همه‌ی آن روش ها و کار هایی را بشناسیم که زیر عنوان بازاریابی مارکتینگ جای می‌ گیرند.مدل آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟در این مدل از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین بیان می ‌­شود، شما با به کار بردن از اینترنت و همچنین شاید با یاری گرفتن از دیگر ابزار های دیجیتال بیان شده به سرعت بیشتر و ریزبینانه تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­ کنید.

و هر یک از کمپین ‌­های شما اگر بازدهی مناسبی با دقت به قیمت آن بوجود نیاورده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این مدل، شما می ­‌توانید برای قسمتی از مشتریان خود یک کمپین مختلف از قسمتی دیگر دیزاین می­‌ کنید (آزمون A/B) تا سنجش کنید کدام کمپین کوشش بهتری داشته تا دیگری را متوقف کنید که این کار سبب می­‌ شود قیمت ها و بازدهی شما به طور زیادی بهبود یابد.

 

مدل ابزار های دیجیتال مارکتینگ

  • ارزیابی و تحلیل داده
  • استفاده مناسب از موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در فضا های اجتماعی
  • مدیریت فضا ‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • فرستادن پوش نوتیفیکیشن
  • انتشار رپورتاژ خبری
  • کم کننده لینک
  • چت آنلاین

ارزیابی و تحلیل داده

بعد از اجرای هر کمپین خبری، لازم است با یاری پلتفرم ‌های متفاوت، به تحلیل کمپین عنوان شده بپردازید. پلتفرم ‌های درونی و بیرونی متفاوتی در این حیطه وجود دارد که می‌ تواند به بهتر کردن کمپین شما خیلی یاری کند. با تحلیل صحیح، بازدهی کمپین‌تان را بالا ببرید و کمپین‌ های خوبی اجرا کنید. در ادامه مقاله دیجیتال مارکتینگ به بررسی دو ابزار پر کاربرد ارزیابی و تحلیل دیتا می ‌پردازیم :

1- گوگل آنالیتیکس : یکی از پر اهمیت ترین و پر کاربرد ‌ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است. کمی غیر قابل پذیرفتن به گمان می ‌رسد اما گوگل آنالیتیکس گروهی خیلی زیادی از گزارش‌ ها را به طور کاملا رایگان در اختیار شما جای می‌ دهد.

شما توانایی خواهید داشت تا رفتار مخاطبان وب‌ سایت ‌تان را به درستی دنبال و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس به شما مشخص می کند هر کدام از مخاطبان سایت ‌تان از چه راهی وارد وب ‌سایت شده‌اند و چطور راه فانل فروش خود را رفته اند .

2- متریکس : متریکس یکی از خدمات های دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که در این حیطه یاری زیادی به استارت ‌آپ‌ ها می‌ کند. متریکس به صورت یک ابزار تحلیلگر فرد ثالث (Third Party)، سعی می ‌کند تا نتایج کمپین‌ ها در هر کدام از کانال ‌ها و شبکه ‌های خبری را به طور گزارش‌ هایی شفاف و قابل فهمیدن به تبلیغ‌ دهندگان نشان دهد.

عملکرد این کار های شمارنده به دور از قضاوت و به طور کاملاً بی جهت است؛ در نتیجه می ‌توانید به این شمارنده (Tracker) مانند همه سرویس‌ های شبیه به بین‌ المللی یقین پیدا کنید.با ما در مقاله ی دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

سرویس متریکس به شما یاری می ‌کند تا نکات زیر را وارسی و تحلیل کنید :

  • هر کدام از کاربران شما از چه منبعی جلب شده‌اند؟
  • کاربران شما چه کارایی و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟
  • آیا در جذب کاربران بروز از راه کمپین ‌های خبری تخلفی اتفاق نیفتاده است؟

استفاده مناسب از موتور جستجو

زمانی به مکالمات صاحبان کسب‌ و کار اکنون نگاه کنید، SEO یکی از لغاتی است که خیلی می ‌شنوید. کاربران بیشتری بلافاصله بعد از اینکه پرسشی در فکرشان شکل می ‌گیرد، در گوگل جستجو می ‌کنند. بنابراین خیلی حائز اهمیت است در نتایج گوگل باشید.

و زمان احتیاج کاربر، با ارائه‌ی کالا یا خدمت خود او را کمک کنید. ابزار های دیجیتال مارکتینگ بیشتری وجود دارد که به شما در استفاده درست از موتور جستجو یاری می ‌کند. در زیر بعضی از آن‌ ها را معرفی می‌ کنیم :فضای اجتماعی دیگر به قسمتی از زندگی روزمره‌ی خیلی از ما تبدیل شده ‌اند.

ما از راه این شبکه ‌ها اخبار روز را جستجو می ‌کنیم، مطالب مورد محبوب خود را مطالعه می کنیم و با دوستان‌ مان در ارتباط هستیم. با به کار بردن از شبکه ‌های اجتماعی می ‌توانید فرصتی مناسب برای برند های تجاری خود بوجود آوربد  تا اسم برندتان را در فکر کاربران همیشگی نمایید.

و با آن ها یک ارتباط دوستانه برقرار کنید همینطور انتشار تبلیغ شما در فضای اجتماعی متفاوت و پرکاربَر می‌ تواند اثرگذاری زیادی در درآمد تان داشته باشد و به رشد کسب ‌و کار شما یاری زیادی کند.با ما در مقاله ی دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

انتشار رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری یکی دیگر از خدمات های بازاریابی مارکتینگ است که به شما یاری می‌ کند با انتشار محتوایی خوب و جذاب، مورد دقت کاربران زیادی قرار بگیرید. کسب ‌و کار ها با مقاصد متفاوتی اعم از زیاد شدن آگاهی از برند، سئو، روابط عمومی و بالا بردن فروش اقدام به انتشار محتوا در دیگر رسانه ‌ها تحت عنوان رپورتاژ خبری می‌ کنند.

با به کار بردن از پلتفرم ‌های انتشار رپورتاژ خبری مثل تریبون می ‌توانید محتوای خود را در سایت‌ های مخاطب زیاد به تماشا بگذارید.با زیاد شدن استفاده اشخاص از شبکه ‌های اجتماعی، خیلی از زمان های لازم است آدرسی از سایت خود را در شبکه ‌های اجتماعی متفاوت قرار دهید و دسترسی کاربران را به صفحه مذبور بالا ببرید.
خیلی از لینک ‌ها، اندازه کاراکتر بیشتری دارند که سبب می ‌شود از دید ظاهری جذابیت خود را برای کاربر از دست بدهد و  محیط زیادی را همچنین اشغال کند. با یاری کم ‌کننده‌ های لینک می ‌توانید آدرس لینک مذبور را کم و قشنگ کنید و در خیلی از بستر های وجود داشته مثل شبکه‌ های اجتماعی، پیامک و … لینک خود را به دست طرفداران برسانید.

با ما در سئو تهران همراه باشید.

شماره تماس و ارتباط در تلگرام و واتساپ

09367511706

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید“

پشتیبانی سایت

اداره پیج اینستاگرام

ادمین اینستاگرام