هر آن‌ چه که باید در مورد دیجیتال مارکتینگ بدانید

با دقت به رشد تکنولوژی و وابسته به آن اینترنت و نفوذ آن‌ ها حتی به اندازه کمی صحنه‌ های زندگی آدمی، دیجیتال مارکتیگ تهران یا همان بازاریابی دیجیتال همچنین هروزه در حال پیشرفته تر شدن است و هر روز بعد از روز قبلی مورد کاربرد قرار می ‌گیرد.

به همین جهت، در این مقاله خواستار هستیم به همه چی در مورد دیجیتال مارکتیگ تهران بپردازیم و تلاش کنیم هر آن‌ چه که به آن مرتبط است را مورد مطالعه قرار دهیم. با من همراه باشید.اصطلاحات زیادی در دیجیتال مارکتینگ مورد کاربرد قرار می ‌گیرند، ولی ما تلاش می کنیم صرفاً به بعضی از مشهور تهرین آن‌ ها بپردازیم.

1- Call To Action : این لغت از عبارت مشهور ترین و مورد کار برد تریت لغات در دیجیتال مارکتینگ است و دلالت دارد بر شیوه ای برای تحریک مخاطب سبب واکنش نشان دادن و در حقیقت انجام یک کار. به عنوان نمونه، خواستار بودن کاربر برای عضویت در وبلاگ سبب گرفتن ایمیل یک مدل Call To Action به شمار می رود.

عموماً جملاتی که به مشابه Call To Action در نظر گرفته می ‌شود، یک جمله نسبتاً قواعدی است، مثل: «همین الان در کانال تلگرام ما عضو شوید»، یا «برای گرفتن ایمیل کلیک کنید» و … .

2- Bounce Rate یا نرخ پرش : نرخ پرش یا بانس ریت دلیلی دارد بر اندازه افرادی که به وب‌سایت شما داخل می ‌شوند و یک مقاله را مطالعه می کنند ولی برای مطالعه‌ی دیگر مقالات هیچ کاری نمی‌ کنند، به این معنی که بطور نمونه بر روی هیچ مورد از لینک ‌های شما کلیک نمی‌ کنند و سریعا سایت را ترک می کنند.

در حقیقت اندازه دقیق بانس ریت درصد این بازدیدکنندگان نسبت به همه بازدید کنندگان است. بنابراین هر اندازه بانس ریتِ یک سایت کمتر باشد خوب تر است.با ما در مقاله ی دیجیتال مارکتیگ تهران همراه باشید.

3- CTR یا نرخ کلیک : این لغت همچنین دلالت دارد بر اندازه کلیک‌ هایی که بر روی تبلیغات شما و یا لینک ‌های وجود داشته شما در موتور جستجو می ‌شود. به عنوان نمونه، اگر مشاهده می کنید که نرخ کلیک برای تبلیغ A در فیس‌ بوک زیاد تر از تبلیغ B است می فهمید که تبلیغ B ممکن است یک یا چند مشکل دارد و لذا درصدد برطرف کردن ایراد بر می ‌آیید.

ولی برای معرفی اندازه دقیقِ CTR به توضیح اصطلاحی دیگر احتیاج است که از آن با اسم Impression یاد می‌ کنند. این لغت به مفهوم تعداد بازدید های لینک شما بواسطه کاربران است. محاسبه‌ی ریزبینانه CTR بدین طور است که باید اندازه کلیک‌ ها بر میزان Impression تقسیم شده و ضرب ‌در ۱۰۰ شود.

بطور نمونه تبلیغ شما در فیسبوک ۱۰۰۰ دیدن کرده اند و ۵۰ نفر روی آن کلیک کرده ‌اند. CTR مساوی خواهد بود با ۰٫۰۵ ضرب‌ در ۱۰۰ که حاصل در می آید ۵ درصد.ما را در مقاله ی دیجیتال مارکتیگ تهران همراهی کنید.

4- Frequency : این لغت نزدیکی و ارتباط بیشتری با Impression دارد و دلالت دارد بر اندازه بازدید یک کاربر از یک رپورتاژ در یک بازه ‌ی زمانی. تصور کنید که تبلیغ شما از Impression 15 دارا است و Frequency آن مساوی است با ۳٫ این به مفهوم آن است که ۵ نفر صرفاً رپورتاژ شما را مشاهده کرده اند و از آن ‌جا که هر کدام از آن ‌ها ۳ دفعه تبلیغ شما را تماشا کرده اند ،Impression برابر شده با ۱۵٫.

5- Conversion Rate یا نرخ تبدیل : نرخ تبدیل ارتباط دارد بر درصد کاربران در گوگل آنالیتیک Google Analytics که در حقیقت هر کدام از Goals شما را به پایان رسانده ‌اند.ما را در مقاله ی دیجیتال مارکتیگ تهران دنبال کنید.

6- Landing Page یا صفحه فرود : زمانی یک کاربر بر روی لینک رپورتاژ شما کلیک می‌ کند، پر اهمیت است که آن صفحه مستقیماً مرتبط با کالا یا فعالیتتان داشته باشد. در حققت آن صفحه که کاربر با کلیک بر روی تبلیغ شما به آن داخل می ‌شود صفحه‌ی فرود نامگذاری می ‌شود و به مدلی نخستین عکس از برند شما را در فکر کاربر شکل می ‌دهد.

عناصر اساسی دیجیتال مارکتینگ

همانطور که دنیای دیجیتال مارکتینگ هروزه در حال گسترده شدن است، بازاریابان دیجیتال همچنین می ‌توانند به اندازه زیادی از گزینه‌ ها سبب بازاریابی دسترسی داشته باشند. به همین جهت با ورود به دنیای دیجیتال مارکتیگ تهران و با روبرو شدن با گزینه‌ های مختلفی، بر بازاریاب لازم است که بعد از تحقیق و آنالیز از مناسب ترین و سود آور ترین موارد برای تبلیغ کالا و یا فعالیت کسب و کار استفاده کند.

در حقیقت هنر یک بازاریابی دیجیتال در این است که با در جریان گرفتن وضعیت کالا ها و فعالیت، رقبا، وضعیت مشتریان بالقوه و موارد از این موارد تشخیص دهد که کدام یک عناصر بازاریابی دیجیتال می ‌توانند پر فایده تر و بهتر باشند.از اصولی ترین کار هایی که در جهت دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید، دیزاین و بوجود آوردن یک وب‌ سایت برای کسب و کارتان است.

با یک وب‌ سایت شروع کنید

در حقیقت وب‌ سایت منبعی خوبی برای ارائه ‌ی آگاهی ها و ابزاری خوب سبب فروش کالا ها و یا فعالیتتان است. از راه وب‌ سایت است که می ‌توانید آگاهی در باب اسم تجاری‌تان، کالاتان، خدمات‌تان و نکات این قبیل را به کاربران به مناسب ترین مدل ممکن انتقال دهید.

به یاد داشته باشید که بعضی از شیوه های بازاریابی دیجیتال، که در ادامه مقاله دیجیتال مارکتیگ تهران به آن‌ ها خواهم پرداخت، از جمله رپورتاژ در شبکه ‌های اجتماعی، به کار بردن از گوگل ادوردز و نکات از این قبیل، عمده‌ی مقصودشان سوق دادن کاربران به وب‌سایتتان است، به این معنی که به مدلی این وب‌سایتتان ‌ است که هدف بعضی از شیوه های بازاریابی دیجیتال می ‌باشد.

ولی خب وب‌ سایت دارا بودن و بازدید کننده جذب کردن خرج دارد و احتیاج است که برای آن از خیلی اصول پیروی کرد. اساسی ترین اصلی که در این جهت می ‌توان به آن اشاره داشت، «پویا بودن» است. وب ‌سایت شما باید در مرحله نخست فعال باشد و توانایی داشته باشند هر روز اطلاعات بروز به مخاطبین و بازدید کنندگان خود ارائه دهد.

این کار به جهت آن است که کاربران اینترنت، بویژه در دنیای امروز ، به صورت فوری آن که مشاهده کند یک وب ‌سایت کم کار است کم ‌تر آن را دنبال می کنند و به علت وجود موارد مختلف دیگر، روی به سوی آن‌ ها آورده و تلاش می ‌کنند اطلاعات مورد احتیاج خود را از مسیر دیگر وب‌ سایت ‌ها بدست آورند.همراه ما در محتوای دیجیتال مارکتیگ تهران باشید.

با ما در سئو تهران همراه باشید.

شماره تماس و ارتباط در تلگرام و واتساپ

09367511706

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید“

پشتیبانی سایت

اداره پیج اینستاگرام

ادمین اینستاگرام