گوگل adwords

یکی از راه های پیشنهادی برای افزایش ترافیک سایت استفاده از گوگل adwords است

لغات مناسب گوگل adwords

چه لغاتی برای تبلیغات جستجوی گوگل خوب هستند

بازدیدکنندگان عزیز، می‌ خواهیم در مقاله تعیین کلمات کلیدی برای گوگل به این پرسش اصولی جواب دهیم که اصلاً چه لغاتی برای تبلیغ ما خوب هستند؟ چه لغاتی برای تبلیغ ما خوب هستند؟ تصور کنیم شما یک فروشگاه آنلاین موبایل دارید. برای شما لغات کلیدی متفاوت و مختلفی وجود دارد.

لغاتی مانند موبایل، خرید گوشی، هزینه موبایل، خرید آنلاین گوشی سامسونگ و صد ها لغت کلیدی دیگر که هر یک از آن ها توانایی دارند که جزو لغات کلیدی شما باشند.ولی آیا تمام این لغات برای شما خوب هستند؟ فرق بین لغتی مانند «گوشی» با لغتی مثل «خرید آنلاین گوشی سامسونگ s8» در چیست؟ خوب است کدام لغت را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

طبق عادت در مقاله تعیین کلمات کلیدی برای گوگل اجازه دهید با یک نمونه به این پرسش جواب دهم. سعادتمندانه این موضوع آنقدر ها هم درهم نیست و خیلی ساده می ‌توانید لغات خوب کمپین خود را انتخاب کنید. برای این حرکت، دست به دامن 3 هدف خیلی مهم می ‌شویم که با کاربرد از آن ها می‌ توانیم لغات خوب را از لغات نامطلوب جدا کنیم.

این 3 هدف که در مقاله تعیین کلمات کلیدی برای گوگل آمده است شامل :

  • هدفمندی لغت کلیدی (Keyword Intention)
  • اندازه جستجوی لغت کلیدی در هر ماه (Keyword Search Volume)
  • اندازه رقابت بر روی لغت کلیدی (Keyword Competition)

هدفمندی لغت کلیدی (Keyword Intention)

هر کدام از لغات کلیدی که برای تبلیغ خود انتخاب می‌ کنید، میزان هدفمندی و نتیجه مختلفی دارد.تصور کنیم شما یک آژانس مسافرتی دارید و می ‌خواهید لغت مناسب برای فروش بلیط هواپیما را انتخاب کنید. شما با کاربرد از ابزارهایی که در آغاز این قسمت مطرح کردیم، 3 لغت «بلیط»، «قیمت بلیط قطار» و «خرید آنلاین بلیط هواپیما» را پیدا کرده‌اید.

حالا موضوع این است که کدام یک از لغات بالا را باید انتخاب کنیم؟ همه؟ یا هیچکدام؟! خب، حال برای جواب به پرسش های بالا، بیایید سناریوی هر کدام از جملات مورد هدف خود را بررسی کنیم:

سناریوی 1: کاربری که لغت «بلیط» را جستجو می ‌کند.این کاربر هدف خرید بلیط دارد. معین نیست که دقیقاً به دنبال چه نوع بلیطی است. بلیط قطار  یا بلیط هواپیما یا بلیط بازی فوتبال می خواهد؟! می‌ خواهد بلیط را بخرید و تهیه کند یا تنها می‌ خواهد از  هزینه آن مطلع شود ؟

سناریوی 2: کاربری که «هرینه بلیط قطار» را جستجو می‌ کند.این مخاطب به دنبال بلیط است. معین کرده که بلیط قطار می‌ خواهد. همینطور در جملات جستجو ماین کرده که هدفش هزینه بلیط است. ولی مشخص نیست که در آخر از ما بلیط تهیه کند یا فقط به دنبال گرفتن هزینه است.

سناریوی 3: کاربری که «خرید آنلاین بلیط هواپیما» را جستجو می ‌کند.این کاربر به دنبال بلیط است. معین کرده که بلیط هواپیما می ‌خواهد. همینطور قصدش را از این جستجو گفته است: او هدف دارد به طور آنلاین بلیط خود را سفارش بدهد و بخرد.در نتیجه، با دقت به بررسی این 3 لغت، به نظر شما کدام لغت برای تبلیغ شما بهتر است؟

همین طور که با مشاهده کرده ایم، سومین جمله یعنی «خرید آنلاین بلیط هواپیما» هدفمندتر از دیگر لغات کلیدی است. در حقبقت کاربر دقیقاً معین نموده که به دنبال چه چیزی و چه می‌ خواهد. و البته قصد او با قصد شما که فروش بلیط است، کاملاً یکسان است، پس این لغت ارزش خیلی زیادی برای شما دارد.

به عنوان یک قانون همگانی، هرچه جملات جستجو شده بواسطه کاربر کامل تر باشد و قصد او بیشتر به قصد شما نزدیک باشد، ارزش لغت برای شما زیادتر است.

پیشنهادات کاری را مشاهده کنید

اندازه گیری بازدید شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربرد.

پیشنهادات کاری را مشاهده کنید

توجه به نمودار های زیر ضروریست

75%

کاهش حد اکثری قیمت

90%

افزایش کیفیت محصول

95%

شناخت ذائقه مشتری

100%

شناخت بازار هدف