انواع نکاتی که در سئو سایت مهم هستند

Meta Description :

در مقاله سئو سایت ارزان خواهیم خواند که تگ متایی که مخاطب مشاهده نمی کند ولی گوگل مشاهده می کند و در سئو ی سایت هم اثر قابل مهمی دارد. برای درک خوب تر می توان بیان کرد: در نتایج جستجوی گوگل (SERP) تشریحی که زیر آدرس سایت نشان داده می شود Meta Description است.

Meta Keyword :

متا کیوورد ها همان لغات کلیدی هستند، لغات کلیدی متا که در هر صفحه معین کننده لغات کلیدی مرتبط به آن صفحه می باشند،‌ برچسب ها ، متا تگ ها ، ‌متا کیوورد ها تماما مثل هم هستند.

Keyword density :

چگالی لغت کلیدی می باشد که نسبت به کار بردن یک لغت کلیدی در یک مطلب است و اندازه مشخصی هم ندارد.

Keyword Staffing :

اندازه مشخصی ندارد ولی به گفته مقاله سئو سایت ارزان اگر از اندازه استانداردی که در الگوریتم های گوگل مشخص شده است زیاد تر باشد Keyword Staffing بوجود می آید. برای درک خوب تر می توان بیان کرد به تکرار کردن یک لغت به صورت پیوسته و مصنوعی در یک مطلب keyword staffing می گویند.

Crowler Robot Spider :

روبات های گوگل هستند که با دقت به عادات شما در آپدیت سایت  ،به وب سایت شما نگاه می اندازند.  به این مفهوم  که در مقاله سئو سایت ارزان آمده است اگر سایت خود را هروزه آپدیت می کنید این ربات ها به طور روزانه به سایت شما سر می زنند و مطالب شما را مطالعه می کنند و یا اگر ماهیانه سایت شما آپدیت می شود این ربات ها به طور ماهیانه به سایت شما سر می زنند.

Follow Link :

به لینک هایی بیان می شود که توانایی دنبال شدن و مشاهده شدن از راه موتور های جستجو ، یا همان ربات های گوگل را دارد.

NoFollow Link :

لینک هایی که NoFollow هستند توانایی دنبال شدن و مشاهده شدن بواسطه ربات های گوگل را ندارند.

Site Wide Link :

لینک هایی که در همه صفحات سایت تکرار می شود. برای نمونه می توان در مقاله سئو سایت ارزان به هدر ها ، فوتر ها و سایت بار نام برد که اثر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند دارا بود.

Page Rank :

رنک و یا امتیازی که گوگل در سال پیش به سایت ها و صفحات سایت ها نسبت می داد،‌ که در اکنون یک سال است که توقف پیدا کرده  است.

Site Map:

یک فایل XML که مسیر ارتباطی بین شما و گوگل می باشد. در حقیقت آنچه که در مقاله سئو سایت ارزان بیان شده محتوایی را که در سایت خود دارید به طور یک فایل XML به گوگل نشان داده می شود.

Site Speed:

سرعت سایت مورد خیلی پر اهمیتی در سئو به شمار می رود، بویژه در سال 2018 به این مورد تاکید زیاد تری شده است، در اساس می توان بیان کرد وب سایتی که همواره از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه زیاد تری بدست خواهد آورد.

سئو در سال 2019 چطور است

تجربه کاربری در سال 2018 خیلی پر اهمیتی شد و در 2019 پر اهمیت تر از هم خواهد شد.در واقع در مقاله سئو سایت ارزان آمده است که گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین علل پر اهمیت رده‌ بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل یاری می‌ کند نتایج جست ‌و جو را بخش بندی کند.

RankBrain شیوه تعامل کاربر با نتایج جست ‌و جو را وارسی می‌ کند و بنابراین آن را رده‌بندی می ‌کند.بطور نمونه شما در SERP مشاهده می کنید که لینک چهارم عنوان جالبی دارد و زود روی آن کلیک می ‌کنید و زمانی داخل لینک می ‌شوید با یک محتوای مناسب روبرو می‌ شوید.

و مدت زمان بیشتری در صفحه صرف بلعیدن تک ‌تک لغات می ‌کنید! بنابراین گوگل جایگاه لینک را بالا می برد.در نتیجه rankbrain به دو چیز وابسته است:

1- مدت وقت حضور کاربر در برگه (Dwell Time)

2- نرخ تغییر (CTR)

مهم بودن Dwell Time برای RankBrain خیلی بیشتر است، به دلیل آن که مشخص کننده دوست ‌داشته‌ شدن محتوا از جهت کاربر است‌. اگر اندازه کاربرانی که مدت وقت بیشتری در صفحه هستند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را بالا می برد. یک وارسی مشخص کرده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه نخست گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است.

بعضی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی زیاد تر از لیاقتش می ‌دهد و اگر نرخ تغییر آن زیاد تر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل می فهمید  که جایگاه این برگه در نتایج باید تثبیت شود. بلکه به این دلیل  که گوگل نتایج جست ‌و جوی ارگانیک را پس از جعبه ‌های جواب، گوگل ادز و … مشخص می کند!

ارزیابی های مهمی که توسط چند سایت معتبر انجام شده

 یک تحقیق مشخص کرده است که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک زیاد تر از 40 درصد در موبایل کم تر داشته است.در نتیجه صفحه شما باید بگوید  که “روی من کلیک کن!” وگرنه به آن اهمیتی نخواهد شد!محتوای خود را در featured snippet رتبه بندی کنید.

بنا بر آمار SEMrush در حال کنون که در مقاله سئو سایت ارزان گفته شده 11.3 درصد از نتایج جست‌ و جو شامل featured snippet هستند. این ‌ها خیلی زیاد تر از رنک اول گوگل کلیک می ‌شوند و به مدلی رنک اول هستند!برای رسیدن به این عنوان کافی است که:

1- نخست لغات کلیدی که برای آن‌ ها رنک شده ‌اید را پیدا کنید.99.58 درصد snippetها مرتبط به صفحاتی است که با آن لغت کلیدی‌ در صفحه نخست جای دارند. در نتیجه اگر در حال حاضر جزو ده تای نخست نیستید، شانس زیادی برای snippet ندارید.

2- بعد لغات کلیدی که snippet دارند را شناسایی کنید.برای متوجه شدن این مورد به Organic Keywords سایت ahref رجوع کنید.

3- حالا باید یک snippet bait تشکیل شده از 40 تا 60 لغت بسازید.سایت SEMrush با ارزیابی 7میلیون snippet پی برده است که بیشتر آن‌ها 40 تا 60 لغت دارند.

4-  مختلف ترین فرمت snippet bait به طور پاراگراف می ‌باشد.ولی فقط فرمت نیست.
▪️اگر خواستار این هستید که در List Snippets باشید، برای هر قسمت از نوشته از H2 و H3 به کار ببرید.
▪️اگر خواستار این هستید در Table Snippets، یک جدول درست کنید.

البته الان هم گوگل این نکات را ارزیابی می ‌کند، ولی زرنگ تر از پیش شده است! در نتیجه به جای تمرکز اساسا بر content، گوگل به context همچنین اهمیت می‌ دهد! در واقع گوگل به دنبال نشان دادن مناسب ترین محتوا به کاربر است و مناسب ترین محتوا به گفته مقاله سئو سایت ارزان لزوما متنی نیست که لغت کلیدی دفعات زیادی در آن تکرار شده است.

با ما در سئو تهران همراه باشید.

شماره تماس و ارتباط در تلگرام و واتساپ

09367511706

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید“

پشتیبانی سایت

اداره پیج اینستاگرام

ادمین اینستاگرام