بازدیدها: 0

درباره سئو سایت اصلی

ما دارای وبسایتی هستیم که هیچ بازدید کننده ای ندارد. خب پس این وبسایت به چه دردمان می خورد؟ اصلا می شود استفاده ای از آن کرد؟

شاید شما هم با این مسئله بسیار درگیر هستید و مشکل دارید، از نبود بازدیدکننده برای وبسایت تان گلایه مند هستید یا اصلا شاید نا امید شدید.

این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد، برای هر مشکلی راه حل منطقی موجود است؟

بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا به اختصار سئو سایت اصلی یکی زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال ددر سطح دنیا می باشد.

در سئو سایت اصلی شما می بایست مجموعه ای از فعالیت های مخصوصی را به منظور بهینه سازی سایتتان برای موتور های جستجو به صورت مداوم انجام دهید.

سئو سایت اصلی

موتور های جستجو

در دنیا موتور های جستجو مختلفی نظیر گوگل ، بینگ ، اسک، یاهو و … موجود بوده و درحال فعالیت هستند، ولی در ایران زمانی به کلمه سئو سایت اصلی اشاره می شود، زیادتر به بهینه سازی سایت برای موتور جستوجوگر google اطلاق شده است.

یعنی مجموعه اقداماتی توسط شما صورت بپذیرد تا سایت مان رتبه خوبی در گوگل داشته باشد، یعنی وقتی شخصی کلمه کلیدی مد نظرمان را در گوگل سرچ کرد، سایت ما دربین سایت های صفحه اصلی گوگل یا موتور های جست و جو دیگر باشد.

در اول راه بدانید، که سئو یک کار ۱ روزه، ۱ هفته ای ، ۱ ماهه و حتی ۱ ساله نیست، سئو یکی از روش های بازاریابی دیجیتال برای جذب ورودی است و شما تا زمانی که سایت تان یا کسب و کارتان پابرجاست باید به سئو کردن سایت خود ادامه دهید.

(نه تنها سئو کردن بلکه باید برای دیجیتال مارکتینگ خود هم فعالیت های بسیار گسترده ای را انجام دهید تا مشتری های زیادی را جذب کنید)

پس زمانی که درباره بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو سایت اصلی صحبت می کنیم مقصودما این است که مجموعه فعالیت هایی را به کار بگیریم تا به موتور های جستجو این موضوع را بیان نمائیم که اگر شخصی دنبال کلمه “طراحی سایت” یا کالای یا خدمات بود وب سایت ما را ترجیح دهد در نتایج جستجو  و به کاربران نمایش دهد می تواند در دیجیتال مارکتینگ بیشترین آورده را داشته باشد.

اصلا سئو برای ما دارای خدمات خوبی است یا اینگونه نمی باشد؟ به طور مثال موقعیتی را در نظر داشته باشید که شما شرکتی تحت بستر وب با هدف طراحی سایت درست کرده و در نظر دارید تا مشتریانی برای خود پیدا کرده تا کسب درامد نمائید.

یک لحظه خودتان را جای مشتری ای قرار دهید که کلیدواژه طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی را در محیط وب توسط مردم سرچ می شود.

گوگل یا دیگر موتور های جستجو نتایج را به او نمایش داده و او نیز روی آن نتایج کلیک کرده و شخص رقیب شما که او نیز به امر طراحی وب سایت اشتغال پیدا کرده است را پیدا می کند و یه همین سادگی شما به هیچ نتیجه ای نمی رسید.

حال چرا سر شما بی کلاه می ماند‌؟ به دلیل اینکه دنیا امروز دنیا رقابت می باشد، شما تنها با تاسیس یک شرکت و طراحی یک سایت شرکتی نخواهید توانست منتظر بمانید تا مشتریانتان شما را پیدا کنند و از شما درخواست نمایند تا سایتی تخصصی برای آن ها انجام دهید.

می بایست خودتان به دنبال مشتری بروید. (این مثال برای همه کسب و کار های وجود داشته و موثر است)

سئو سایت اصلی

روش های محتلف سئو

حال به چه روشی باید به دنبال مشتری باشید؟ آیا منظور شما این می باشد که برویم داخل کوچه به دنبال مشتری بگردیم ؟‌ خیر پاسخ این نیست.

به این معنا که شما هم باید در دنیای پر رقابت امروز راه حلی برای بهینه سازی کلمات کلیدی مرتبط با وبسایت تان بکنید تا وبسایت شما هم در نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

اصلا آیا تا بحال دانش این را داشته اید نتایج جستجو گوگل دارای چند صفحه می باشد ؟ (انصافا راست بگید) یا اگر هم می دانستید چند صفحه دارد آیا تابحال اگر دنبال مطلبی در نتایج گوگل می گشتید صفحات بعدی گوگل را نیز قبلا بررسی نموده اید ببینید چه سایت های دیگری موجود هستند؟

امکان دارد صفحات دیگر را مشاهده نکرده باشید. می دانید علت آن چیست ؟ چون اگر هم صفحات دیگر را بررسی می کردید متوجه می شدید آن نتایجی که در صفحه نخست سئو سایت اصلی موجود است بیشتر به کارتان می آید و به موضوعی که به دنبال آن هستید ارتباط دارد.

پس تا این جا خواهیم دانست که کار گوگل به چه انازه پیچیده و مشکل می باشد. گوگل همه روزه همه وبسایت های که در اینترنت وجود دارد را بررسی می کند مطالب را بررسی می کند عکس ها را بررسی می کند ویدیو ها را مورد بازبینی قرار می دهد و با تجزیه تحلیل آن ها بهترین نتایج را به شما نشان خواهد داد.

چه مقدار از کلمه “کلید واژه” یا “keyword” بهره برده ایم. منظورمان از کلیدواژه یا keyword چه چیزی می باشد؟

کلید واژه جستجو یعنی آن کلمه ای که شما قصد آن دارید با آن در نتایج جستجو رتبه بگیرید و مشاهده شوید. کلیدواژه هر کسب و کاری بسیار تفاوت دارد و می بایست با توجه به بازار هدف و مشتریان شما مورد انتخاب قرار بگیرد.

در پیدا کردن کلید واژه باید بسیار دقت نمائید و خود را به جای مشتریانتان قرار دهید به جای آن ها فکر کنید و مشاهده کنید اگر آنها به دنبال محصول یا مطلب مورد نظر شما بگردند چگونه فکر می کنند و چه عبارتی را جستجو خواهند نمود.

حال که به صورت کامل با مفهوم SEO یا سئو سایت اصلی برای موتور های جستجو آشنا شدیم در مقالات بعدی بیشتر به شما درباره مسائل کاملا تخصصی توضیح خواهیم داد.

پیش از اینکه به سراغ راهکار ها و نحوه سئو کردن وبسایت مطلبی را عرض کنیم لازم است تا فرق نتایج عادی و پولی موتور های جستجو را بفهمیم.

بیشتر بخوانید: سئو سایت توسط تیم فنی سئو تهران

شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید