طراحی لوگو جدید

کدام شکل مناسب برند شما می باشد؟

به همان شکلی که غذاها در بخش ها و گروه‌های بنیانی گذاشته می شوند طراحی لوگو جدید نیز از این امر مستثنا نیستند و ۳ بخش جامع را شامل میشوند. هر کدام نقاط ضعف و قوت مخصوص خودشان را دارند. در زیر تعریف هر یک از طراحی لوگو جدید را به همراه نکاتی که شما را در روش انتخاب لوگویی که به برترین شکل نمایانگر شرکت شما هستند مشاهده خواهید کرد.

طراحی لوگو جدید

۱- طراحی لوگو جدید نوشتاری (Logo type)

در تحقیقی که اخیرا در زمینه لوگو های صد برند پر اهمیت دنیا صورت پذیرفته است دیده شده که 40 درصد آنها در لوگوی خود فقط از متن بهره برده اند؛ نوشته هایی که فونت خاصی در آنها مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع لوگوها به نام لوگو نوشتاری Logo type شناخته شده‌اند، به این دلیل که این لوگوها فقط شامل حروف الفبا می باشند.

موقعی که نام یک کمپانی بسیار معین و برجسته است این نوع طراحی لوگو جدید بسیار مناسب است. گوگل یک طراحی لوگو جدید بسیار ساده دارد و این لوگو مناسب این شرکت می باشد چرا که نام گوگل به سادگی توانایی به یاد آوردن و همچنین کوتاه و مشخص می باشد. شرکتهای بسیار دیگری هم موجود هستند که متنهای ساده را برای لوگوی خود انتخاب کرده اند.

طراحی لوگو جدید متنی انتخاب بسیار مناسبی برای کمپانی های غیر بزرگ هستند که اخیرا شکل گرفته اند. این ایده که لوگوی شما اسم شر کت شما را در ذهنها بیدار کند ایده بسیار پر طرفداری است.

– بهره بردن از حروف نخستین کلمات:

در طراحی لوگو جدید، سادگی کلید بسیار پر اهمیت می باشد و بهره بردن از حروف ابتدایی کلمات برای کمک به این سادگی بسیار پر تاثیر است. این نوع لوگو زیر مجموعه لوگو نوشتاری یا لوگوتایپ هستند و شباهت بسیاری به آن دارد اما در این شکل فقط از حروف ابتدایی کلماتی که نام شرکت را تشکیل میدهند استفاده میشوند و نه نام جامع شرکت.

اگر تلفظ اسم کمپانی شما دشوار می باشد و یا نام طولانی ای دارد این شکل لوگو به شما توصیه میشود. IBM اسمی بسیار گیرا و به اختصار از این نوع است. (International business Machine) موقعی که شما محیط کوچکی برای معرفی شرکت خود دارید این نوع لوگو با پر کردن فضایی کم، نشانه و شعار نام شرکت شما خواهد بود.

به علاوه بهره بردن از این نوع لوگو باعث خواهد شد چشم بیننده به حروفی که لوگوی شما را به وجود آورده است حساس شود و توجه زیادتری را خواهید گرفت. مشتریها همواره نام شرکت شما را به خاطر خواهند داشت. EA به راحتی به یادآورنده تمام محصولات الکترونیکی می باشد . (Electronic Arts)

۲- تعریف نماد یا آیکون

یک نماد، خیلی زیادتر از لوگوی متنی خواهد توانست ایده های مخصوصی شرکت شما را ابراز می کند.برای نمونه مشاده کنید که چطور نشانه ها و نمادهای رانندگی اطلاعات مخصوصی را در ذهن بیننده به خاطر می آورد.

دقیقا به همانگون شکل این نوع طراحی لوگو جدید (که فقط از یک نماد و یا آیکون به وجود آمده است) هویت شرکت شما را بدون بهره بردن از هیچ نوع کلمه‌ای به مراجعه کننده نشان می دهد.برخی اوقات این نماد می تواند به شکل مستقیم بیانگر شکل فعالیت شما باشد و گاه می تواند ارتباطی به شکل فعالیت شما نداشته باشد و به مرور زمان بیانگر شرکت شما شود.

این نوع طراحی لوگو جدید بسیار مناسب شرکت های جهانی است چرا که بهره برندگان ساکن کشورهای دیگر بدون اینکه زبان شرکتی داشته باشند لوگوی شما را میفهمند و به خاطر می سپارند. برخی اوقات این شکل لوگو می تواند ارتباط دقیقا با شکل کار شما داشته باشد و گاه می تواند رابطه ای با فعالیت شما نداشته باشد و به تدریج معرف شرکت شما شود.

همچنین موقعی که نام شرکت شما بسیار بلند مدت است و به سادگی نمیتوان از حروف ابتدایی کلمات هم بهره برد این نوع لوگو بسیار توصیه گردیده است.

برای مثال شرکت pediatric ophthalmology organization هیچ گاه توانایی این را نداشت از لوگوی شکل ثانویه بهره ببرد چرا که با در کنار هم گذاشتن این حروف کلمه ای به وجود می آید که معنای چندان مناسبی در زبان انگلیسی ندارد.

از نقاط ضعف این شکل طراحی لوگو جدید این است که میتواند بسیار پر ریسک و خطرناک باشد. به این دلیل که فقط با مشاهده کردن به یک نماد شاید نتوان نام شرکت را به ذهن آورد مگر اینکه شرکت شما از قبل شهرت مختلفی کسب کرده باشد. در نهایت این لوگو به کمپانی هایی که اخیرا شروع به کار کرده اند و یا کمپانی های کوچک توصیه نخواهد شد.

در مطالعه ای که پیشتر به آن اشاره نمودیم که فقط 9 درصد از شرکت ها از این شکل طراحی لوگو جدید استفاده کرده اند. این نوع لوگو برای شرکت های بزرگ و بسیار مشهور که فقط با مشاهده کردن نماد به یاد آورده میشوند بسیار خوب است.

۳- طراحی لوگو جدید ترکیبی (متن و نماد)

67 درصد از شرکتهای پر اهمیت تر دنیا از این نوع لوگو (لوگو ترکیبی) بهره برداری کرده اند. در این نوع طراحی لوگو جدید که بسیار محبوب می باشد نام کامل کمپانی با یک آیکون قابل مشاهده همراه میشود.
به علت اینکه این نوع لوگو مقداری پیچیده است زمان و تفکر زیادتری هم احتیاج دارد تا لوگوی موثری طراحی شود. اما این کار اضافی لوگویی به شما خواهد داد که بیشتر از بقیه انواع لوگو تطبیق پذیر و همه کاره باشد.

لغاتی که در لوگو موجود هستند به شما این امکان را میدهند که در حالت های متفاوت فقط از حروف و یا تنها از آیکون بهره ببرید. از نگاه حقوقی نیز این نوع لوگوها خیلی ساده تر از لوگوهای نمادی تبدیل به علامت تجاری خواهند شد.

نتیجه گیری نهایی
برای توسعه یک برند قابل مشاهده انتخاب نوع طراحی لوگو جدید مرحله نخست کار است. موقعی که متوجه شدید کدام شکل لوگو مناسب کمپانی شما می باشد سپس میتوانید طرح و رنگهای مناسب، فونت و بقیه جزئیات را که بیانگر هویت کمپانی شماست در نظر بگیرید.

با سئو تهران به بهترین ها خواهید رسید….

بیشتر بحوانید: بک لینک سئو تهران

شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید