آپدیت جدید در هسته الگوریتم گوگل

آپدیت جدید در هسته الگوریتم گوگل یک اتفاق ناگهانی برای تمامی سایت هایی بود که به ناگهان با تغییر جایگاه خود روبه‌رو شدند. همان طور که می دانید گوگل هر سال به روز رسانی جدید الگوریتم های گوگل را ارائه می دهد.

بنابراین بسیاری از شما ممکن است از آنها بی خبر باشید بنابراین اگر این نکته برای شما بسیار اهمیت دارد که جایگاه خود را حفظ کنید تمام سعی خود را بکنید تا به تفسیر تمامی الگوریتم ها بپردازید و برای ارتقا جایگاه خود تلاش کنید.

همان طور که گفتیم سالانه با الگوریتم های روبه رو می شویم که هر کدام از آنها به سنجش یک ویژگی وب سایت می پردازند. برای مثال الگوریتم پنگوئن به بررسی لینک های داخل یک سایت می پردازد تا متوجه اعتبار آنها بشود و همچنین الگوریتم های دیگر که هر کدام وظایف اختصاصی خود را دارند اما همه اینها با آپدیت جدید در هسته الگوریتم گوگل کاملا متفاوت است.

زیرا گوگل به روز رسانی هسته الگوریتم پرداخت بدون اینکه اقدام خاصی راجع به آن بدهد تنها به اطلاع رسانی راجع به این موضوع پرداخت بدون توضیحات اضافی و این باعث شد که بسیاری از افراد متوجه تغییر جایگاه وب سایت خود در گوگل بشوند و برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به این به روز رسانی از گوگل درخواست های زیادی انجام شد‌.

در واقع می توانیم بگو کوییک آپدیت هسته اصلی الگوریتم گوگل به معنای ایجاد یک سری از تغییرات اساسی در رتبه بندی های گوگل و بهینه سازی موتورهای جستجو است.

تصور کنید که فاکتور های گوگل برای ارتقا وب‌سایت‌های مختلف ۲۰۰ عدد بوده است ولی اکنون برای رتبه بندی سایت ها از ۱۰ فاکتور مهم و اساسی یاد می کند بنابراین کار ما بسیار مشکل می شود زیرا با مطرح شدن فاکتورهای جدید و با محدودیت بیشتر بسیاری از صاحبان وب سایت توانایی  هماهنگی با آنها را ندارند.

اما به هر حال در شرایط کنونی که بسیاری از وب سایت ها برای ارتقا و بهینه سازی موتورهای جستجو تلاش بسیار زیادی کرده‌اند انتظار دارند که اگر آپدیت را به روز رسانی در هسته‌ای الگوریتم گوگل اتفاق می افتد توضیحات جانبی به آنها داده شود تا با اطلاع کامل از تمامی اصول آن به مطابقت محتوای سایت خود با قوانین جدید بپردازند. در صورتی که گوگل الگوریتم جدید خود یا به روز رسانی که انجام داده را به صورت زیر بیان می‌کرد برای بسیاری  از ما قابل درک بود:

جالب است بدانید که در آپدیت جدید هسته الگوریتم گوگل تگ h۱ دارای ارزش بیشتری شده است و حدود دو درصد پیشرفت کرده است. تمامی وب سایت هایی که از https استفاده می کنند. شانس بیشتری جهت بهبود جایگاه سایت خود دارند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که جایگاه قبلی کلمه کلیدی در صفحه و عنوان اول به اندازه گذشته اهمیت ندارد و می توانیم بگوییم حدود ۹ درصد از ارزش آن کاسته شده است.

در الگوریتم جدید تنها رفتار کاربرانی که با حساب کاربری وارد وب سایت شما شده‌اند مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و بقیه کاربرانی که به صورت ناشناس در سایت شما فعالیت می کنند  به هیچ عنوان مورد تفسیر موتورهای جستجوی گوگل قرار نمی گیرند.

 در اینترنت پیام و اطلاعیه‌ای راجع به این الگوریتم و به‌روزرسانی‌های که انجام شده است به ما داده نشده است‌.

تجربه کاربری مهم تر از قبل

 شاهد آن بودیم گوگل ارزش و اهمیت زیادی برای رفتار کاربران همچنین تجربه کاربری آن‌ها قائل بود به همین دلیل شما به عنوان یک فرد فعال در زمینه سئو باید به این موضوع بیشتر از قبل توجه کنید. و تمام سعی خود را بکنید که وضعیت وب سایت تان به‌گونه‌ای باشد تا تمامی کاربران با یک تجربه مثبت از آن خارج شوند در صورتی که این کار را انجام بدهید.

 میزان رتبه سایت شما در رنکینگ گوگل افزایش خواهد یافت و به طور مشخص می توانید بهترین جایگاه را در گوگل کسب کنید. توجه داشته باشید که گوگل الگوریتم های مختلفی برای سنجش رضایت کاربران دارد و می‌تواند به راحتی مشخص کند که چه سایتی توانسته است میزان رضایت کاربران را تا حد زیادی به دست بیاورد.

بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید و در آپدیت جدید در هسته الگوریتم گوگل نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت همین کسب رضایت کاربران است و باعث می شود که در به روز رسانی های جدید هم بتوانید جایگاه مناسبی را به دست بیاورید. احتمالا در چند ماه گذشته گوگل الگوریتم های مختلفی را تست کرده تا متوجه سطح رضایت کاربران یک وب سایت بشود.

چگونه جایگاه از دست رفته را به دست بیاوریم؟

بسیاری از افراد پس از از آپدیت جدید در هسته الگوریتم گوگل این سوال را از ما می پرسند که چگونه جایگاه قبلی خود را به دست بیاوریم. پاسخ ما به این سوال این است که به دلیل ابهام عملکرد گوگل در زمینه آپدیت ارائه شده نمی توانیم پاسخ مشخصی برای این سوال داشته باشیم دلیل آن هم این است که تنها به عنوان یک پیام متوجه این موضوع شده ایم که الگوریتم های گوگل به طور کلی به روز رسانی شده اند و ما از قوانین آن‌ها بی اطلاع هستیم، به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که شما چگونه جایگاه قبلی خود را به دست بیاورید.

گاهی اوقات ممکن است شما بر اساس یک لینک سازی نامشخص و نامعتبر جایگاه خود را از دست داده باشید به همین دلیل ممکن است با افت جایگاه خود در گوگل روبه‌رو شده باشید.

به عبارت دیگر این آپدیت جدید سایت شما را به عنوان یک سایت نامعتبر نشناخته اما استراتژی آن به صورتی است که برای سایت های رقیب که موارد مدنظر را  رعایت کرده اند ارزش و اعتبار بیشتری قائل است و باعث ارتقاء جایگاه آنها شده است.

حال که با آپدیت جدید هسته الگوریتم گوگل روبه‌رو شده اید باید سعی کنید که مهمترین قوانین گوگل را به درستی رعایت کنید تا دچار افت جایگاه قبلی خود نشوید. یعنی موارد مهمی نظیر سئو کلاه سیاه را نادیده بگیرید و تا جایی که امکان دارد به تولید محتوای مفهومی بپردازید.

تا بتوانیم رضایت کاربران مختلف را به دست بیاورید زمانی که متوجه این موضوع شود که سایت شما یک سایت کاملا مفهومی و ساختارمند است مطمئنا اعتبار بیشتری برای آن قائل است.

زمانی که شما با ابهام قوانین گوگل روبه‌رو شده اید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تمامی قوانین مهم گوگل و رعایت کنید تا بتوانید به واسطه آنها بر این ابهام غلبه کنیم آپدیت هسته اصلی الگوریتم گوگل یک تغییر بسیار کلی می باشد و شما چیز زیادی راجع به آن نمی دانید بنابراین بهترین اقدامی که می توانید انجام بدهید همین کار است.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran