استراتژی گسترش بازار

در صورتی که هدف شما افزایش فروش و گسترش بازار است، باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی بکنید. این امر به شما کمک می کند که به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا انسجام یافته به اهداف خود دست پیدا کنید.

زمانی که شما با تمامی گزینه های پیش رو در زمینه استراتژی بازاریابی آشنا شوید می توانید با شناخت کامل در این مسیر گام بردارید. و استراتژی مناسب با شغل خود را انتخاب کنید.

  • در دست گرفتن بازار محل سکونت

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای افزایش فروش خود انجام دهید این است که به بازار محل سکونت خود توجه زیادی کنید.  سعی کنید با شناخت کامل از افرادی که در این محدوده زندگی می کنند محصولات خود را به صورتی به فروش برسانید که این افراد تمایل به خرید را از دست ندهند.

بنابراین می توانید به بهترین وجه بازار را در دست بگیرید. در چنین مواقعی باید نحوه فروش و قیمت محصولات خود را تغییر دهید‌. زیرا در چنین بازاری باید مطابق با سلیقه ساکنین پیش رفت، و این تنها دلیل موفقیت است‌.

  • گسترش حجم بازار با قرعه کشی

یکی از روش های مهم در استراتژی گسترش بازار استفاده از قرعه کشی است. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی میزان فروش خود را افزایش دهید بهتر است که از یک قرعه کشی با هزینه ای که از پس آن بر می آیید انجام دهید. در واقع با این کار ساکنین محلی را جذب خود می کنید و باعث می شوید که میزان انگیزه افراد برای خرید از شما بیشتر شود. توجه به تاسیس شعبات متعدد

نکته مهمی که در گسترش بازار و افزایش فروش وجود دارد این است که بتوانید شعبات متعدد مرتبط با کسب و کار خود را در نواحی مختلفی تاسیس کنید. این امر به شما کمک می کند که بتوانید با مدیرت درست و تحلیل بازار به افزایش میزان فروش روزانه دست پیدا کنید‌.

درست است که تاسیس شعبات متعدد و بازاریابی برای آن ها هزینه زیادی برای شما دارد‌. اما این امر می تواند باعث بهبود روند فعالیت شما در بازار شود. سعی کنید برای تبلیغ از مکان های شلوغ تر که تردد بیشتری در آن ها وجود دارد استفاده کنید‌. این به شما کمک می کند که مشتریان هدف خود را از میان این جمعیت پیدا کنید. و رضایت آن ها را با ارائه خدمات مناسب خود جلب کنید.

اگر میزان سود شما بسته به هزینه ای است که برای مواد اولیه می کنید  باید به یک راهبرد سودآور و مهم روی بیاورید. برای مثال اگر فکر می کنید می توانید مواد اولیه را خودتان تهیه کنید تمام تلاش خود را برای این کار انجام دهید‌. فرض کنید که خودتان دارای یک زمین کشاورزی یا یک کارخانه جهت تولید مواد اولیه هستید. یعنی نیازی ندارید که مواد اولیه را از جای دیگری تهیه کنید این امر می تواند به سود شما کمک زیادی کند.

با این کار دیگر نیازی به این نیست که مواد اولیه را از جای دیگری با هزینه بالا تهیه کنید. شاید فکر کنید میزان هزینه های شما با این شکل فروش افزایش می یاید اما در واقع با این کار شما کمک زیادی به کاهش هزینه های خود می کنید. شما باید در هر شرایطی به رضایت مشتریان خود فکر کنید. این امر به شما کمک می کند که در وهله اول مشتریان خود را حفظ کنید و در دومین قدم میزان سود خود را افزایش دهید.

استراتژی گسترش بازار با استفاده از  صادرات

یکی از مهم ترین استراتژی های گسترش بازار و افزایش میزان فروش استفاده از صادرات است. شما در هر کسب و کاری که باشید می توانید با استفاده از صادرات محصولات متعدد خود را در کشورهای دیگر به فروش برسانید. امروزه اکثر مشاغل با استفاده از این راهبرد توانسته اند به بهترین شکل ممکن میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند. در واقع با این کار بر رقبای خود پیشی می گیرند و سهم بیشتری از بازار را اشغال می کنند.

  • بازاریابی میدانی

یکی از روش های مهم افزایش فروش و جذب مشتری، بازاریابی میدانی است. این روش یکی از قدیمی ترین و پر کاربردترین روش هایی است که افراد برای جذب مشتری های مختلف استفاده می کنند. در واقع شما با در نظر گرفتن مقداری هزینه برای این کار می توانید میزان فروش خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید‌. امروزه اکثر مشاغل از این روش برای جذب مشتریان مختلف استفاده می کنند.

  • بازاریابی تلفنی

شما می توانید با استفاده از بازاریابی تلفنی به افزایش فروش خود کمک کنید. در واقع در مرحله اول باید به استخدام بازاریابان تلفنی بپردازید سپس از آن ها بخواهید با در دست گرفتن لیستی از مشتریان بالقوه با آن ها تماس بگیرند و مشتریان را از محصولات مختلف و خدماتی که ارائه می دهید آگاه کنند‌. این استراتژی می تواند روش موثری برای بهبود وضعیت شغلی شما و همچنین افزایش فروشتان شود‌.

توجه به برند سازی در استراتژی گسترش بازار

از زمانی که اقدام به فعالیت در کار خاصی می کنید باید تمام تلاش خود را برای برندسازی و ایجاد لیبل شخصی بکنید. این امر به شما کمک می کند تا مشتریان خود را افزایش دهید‌. مشتریان معمولا از محصولاتی خریداری می کنند که نام و برند آن محصول برایشان آشنا باشد‌. در غیر این صورت میزان فروش شما هر چند به کیفیت محصول اهمیت داده باشید کاهش می یابد‌.

  • حق امتیاز

یکی از موارد مهمی که به افزایش میزان فروش و استراتژی گسترش بازار کمک می کند این است که افراد از امتیاز خود که در دوره های آموزشی دریافت کرده اند استفاده کنند. این امر باعث رشد آن ها در بازار می شود. افزایش فروش و استفاده از این امتیاز مختص افرادی است که در دوره های آموزشی شرکت کرده اند‌‌. در غیر این صورت می توانید از امتیاز دیگران استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran