اصول تبلیغات موثر
اصول تبلیغات موثر به چه معناست و رعایت این اصول چه فوایدی برای شما به همراه دارد ؟ اگر بخواهید تبلیغات شما دارای تاثیر زیاد باشد ، پس باید اصول تبلیغات موثر را بدانید و با آن آشنا شوید ، پس تا انتهای این مقاله با ما هنراه باشید .
تبلیغات فقط بر اثربخشی تمرکز می کند و زنده می ماند و رشد می کند و باید به اهداف خود برسد . اما تبلیغات نمی تواند محصولات بد را نجات دهد. اصول یا اصول خاصی وجود دارد که برای موفقیت تبلیغ باید رعایت شود که به آن اصول تبلیغات موثر می گویند .
رعایت اصول تبلیغات موثر به مشتریان بالقوه می رسد و آنها را از محصولات یا خدمات شما آگاه می کند. در حالت ایده آل، تبلیغات باید توجه مشتریان احتمالی را به خود جلب کرده و آن ها را به استفاده از محصول شما ترغیب کند. صرف نظر از روش، همه تبلیغات شما باید واضح باشد و به طور مداوم بیانیه موقعیت یابی منحصر به فرد کسب و کار شما را منعکس کند.
تبلیغات ، ارتباطی است که برای اطلاع رسانی، آموزش، متقاعد کردن و یادآوری محصول یا کسب و کار شما به افراد انجام می شود. برای موفقیت، تبلیغات باید با سایر ابزارهای بازاریابی و عناصر تجاری کار کند.
تبلیغات باید مزاحم باشد – یعنی باید باعث شود که شما آنقدر روزنامه را سر نزنید یا به روزتان فکر نکنید تا آگهی را بخوانید یا بشنوید. همچنین تبلیغات باید معتبر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد تا بتواند کارساز باشد.
مانند تمام پشتیبانی های بازاریابی موثر، باید بر اساس یک استراتژی موقعیت یابی محکم ساخته شود. در نهایت، برای هر کمپین تبلیغاتی، باید پول کافی برای ارائه یک برنامه رسانه ای برای فراوانی تبلیغات، مهم ترین عنصر برای خاطره ماندن تبلیغات، خرج شود .
تبلیغات دهان به دهان تا زمانی وجود داشته است که بشر با کالاها و خدمات ارتباط برقرار کرده و تجارت کرده است. تبلیغات دهان به دهان موثرترین شکل در نظر گرفته می شود. دارای ویژگی های مطلوب از اعتبار قوی، سطح بالای توجه مخاطب، و استقبال دوستانه مخاطبان است.
این شامل گفتگوی پایان باز با پرسش و پاسخ در مورد محصول، انگیزه های روانی برای خرید، به یاد ماندنی، کارایی و فراوانی است. تبلیغات دهان به دهان اطلاعات محصول را به بسیاری از خریداران بالقوه دیگر منتقل می کند (و حتی ممکن است شامل نمایش های آزمایشی تبلیغاتی و نمونه گیری رایگان باشد)، با هزینه کم یا بدون هزینه برای کسب و کار.
در صورت امکان، یک کسب و کار کوچک باید یک برنامه تبلیغاتی ایجاد کند که منجر به تبلیغات دهان به دهان شود. مشتریان راضی بهترین تبلیغات شما هستند . از برخی جهات، تبلیغات معمولی رسانه ای تنها به عنوان یک کاتالیزور برای دستیابی به تبلیغات دهان به دهان و افزایش فروش عمل می کند. تبلیغات موفق چندین برابر بیشتر از تعداد ارائههای رسانهای پولی تبلیغات از طریق دهان به دهان به آن اشاره میکند.
اصول تبلیغات موثر
از تبلیغات کم و بدون هزینه نهایت استفاده را ببرید :
کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در راه تبلیغات، انجام دهید که هزینه کمی یا هیچ هزینه ای ندارند. و زمانی که به اندازهای موفق شوید که بتوانید تکنیکهای تبلیغاتی پیچیدهتری را بپردازید، راههایی وجود دارد که میتوانید تا حدودی میزان تأثیرگذاری این روشها را در رشد کسبوکارتان اندازهگیری کنید.
مثل همیشه، نگرانی اصلی این است که تبلیغات آنچه را که در نظر دارد انجام دهد: باعث شود افراد بیشتری از کسب و کار شما خرید بیشتری کنند.
تجارت ارجاع را پرورش دهید :
تبلیغات موثر نیازی به هزینه گزافی ندارد، مشروط بر اینکه پول خود را عاقلانه خرج کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تبلیغات دهان به دهان نه تنها قدیمی ترین شکل تبلیغات است، بلکه همچنان یکی از مؤثرترین آنها است. برای کمک به تشویق تبلیغات دهان به دهان، به طور مداوم درخواست ارجاع دهید.
بسته به ماهیت کسبوکارتان، برقراری ارتباط با مشتریانتان میتواند به ایجاد ارجاعات با حفظ نام شما کمک کند. بسیاری از مشاغل خدمات شخصی، مانند حسابداران و مشاوران املاک، کارت تولد و تعطیلات را برای مشتریان خود ارسال می کنند. سایر مشاغل، مانند آرایشگاه ها، به مشتریانی که ارجاعاتی ارائه می دهند که مشتریان جدیدی را به همراه دارد، تخفیف یا گواهی هدیه ارائه می دهند. تبلیغات خوب از نظر ظاهر و پیام یکسان است.
این بدان معنی است که شما باید یک لوگوی ساده ایجاد کنید و از آن بر روی تمام مواد چاپی برای شناسایی شرکت خود استفاده کنید. مواد چاپی شامل مواردی مانند کارت ویزیت، سربرگ، بروشور ، گواهی هدیه است. لوگوی شما نیز باید در وب سایت شما ظاهر شود.
از کارت ویزیت خود استفاده کنید :
کارت ویزیت های جذاب و آموزنده ای را چاپ کنید که شامل لوگوی شما می شود و آنها را به طور مداوم در همه جا پخش کنید! اگر برای کسب و کار شما مناسب است، از کارت خود به عنوان گواهی تخفیف یا مشوق دیگر استفاده می کنید. گزینه دیگر این است که تعدادی کارت را روی یک پشتی مغناطیسی چاپ کنید تا بتوان آن را روی یخچال مشتری خود قرار داد.
چند گواهی هدیه چاپ کنید اینها به مشتریان شما اجازه می دهد تا شما را با مشتریان جدید معرفی کنند. از آنجایی که شما برای محصول یا خدمات از قبل دستمزد دریافت می کنید، اینها برای جریان نقدی مناسب هستند.
مطمئن شوید که تبلیغ حرفه ای به نظر می رسد :
اگر زمان و استعداد دارید، نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری و انتشارات رومیزی می توانند قالب هایی با ظاهر حرفه ای برای ایجاد تبلیغات چاپی زیبا ارائه دهند. دریافت کمک نویسندگی، هنری و گرافیکی از آژانسهای محلی یا استودیوهای هنری که دارای متخصصان مجرب در کارمندان هستند، با نرمافزارهای رایانهای گرانقیمت و خلاقانه داخلی را در نظر بگیرید.
امیدواریم که با اصول تبلیغات موثر به خوبی آشنا شده باشید و آن ها را به اجرا بگذارید ، رعایت اصول تبلیغات موثر به شما کمک بسیاری در معتبر شدن نام برندتان و افزورن مشتریان می شود پس تبلیغات را در شغل خود جدی بگیرید . امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد .
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036