اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing
اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing یکی از رایج ترین مفاهیمی است که امروزه توسط بسیاری از افراد شنیده و گفته میشود! به همین دلیل ممکن است که بخواهید اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست بیاورید. در این مطلب در تلاش هستیم تا شما را با این مفهوم در دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
تا به حال دیده اید که بسیاری از تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی انجام میشود به واسطه افراد تاثیر گذار با چهره شناخته شده صورت می گیرد.
در این نوع از تبلیغات ممکن است بسیاری از ما تمایل داشته باشیم که تا انتهای آن را ببینیم زیرا افرادی به تبلیغ پرداخته اند که تا حد زیادی مورد قبول ما هستند بنابراین میتوانند اعتبار محصولی که به تبلیغ آن پرداخته اند را تضمین کنند.
اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنس به معنای تاثیر و اینفلوئنسر شخصی است که بر دیگران تاثیر می گذارد. هرگز نمی تواند این تو عنصر باشد بنابراین این واژه تنها به کسانی اطلاق میشود که در زمینه های متعدد فعالیت کردهاند و یک چهره شناخته شده و مشهور محسوب میشوند از این رو تمامی بازیگران، فوتبالیست ها و هنرمندانی که توسط افراد زیادی شناخته می شوند میتوانند به عنوان اینفلوئنسر به فعالیت بپردازند.
اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketingبه چه معنا است؟
اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing یکی رایج ترین مفاهیمی است که امروزه در تمامی کشورها کاربرد بسیار زیادی دارد دلیل آن هم این است که با گسترش شبکه های اجتماعی و پررنگ شدن نقش دنیای مجازی برای خرید و فروش های آنلاین، بسیاری از مفاهیم شکل گرفتند تا افراد بتوانند به واسطه آنها به ارتقا و رونق گرفتن کسب و کار خود کمک کنند.
البته در این زمینه حرکتی توانایی ادامه مسیر جذب مشتری را ندارد بنابراین تنها کسانی می توانند به فعالیت حرفه ای و هدفمند بپردازند که با تمامی مفاهیم جدید در دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند. هر چه مفهوم مورد نظر از نظر شما مبهم باشد .
اما توانایی استفاده از آنها را نخواهید داشت بنابراین مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing شاخه ای از بازاریابی ارتباطات است که به وسیله اشخاص تاثیرگذار مانند بازیگران، هنرمندان و بلاگرها صورت می گیرد.
چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مشتری استفاده کنیم؟
فرایند جذب مشتری و اقناع او برای خرید محصولات یا دریافت خدمات یکی از مهمترین مراحلی است که در بازاریابی صورت می گیرد.
معمولاً بسیاری از فروشندگان و کسانی که در شبکه های اجتماعی به فعالیت می پردازند تصمیم میگیرند که پیغام یا ویژگی های محصول خود را از طریق افراد تاثیرگذار که به عنوان اینفلوئنسر به فعالیت می پردازند به گوش دیگران برسانند.
دیگران کسانی نیستند جذب مشتریان بالقوه که میتوانند با شنیدن و دیدن این پیغام برای خرید به صفحه شما مراجعه کنند.
به طور معمول مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از سایر شبکه های اجتماعی خود را نشان داده است. دلیل آن هم این است که با استفاده از امکانات و قابلیت هایی که در اینستاگرام وجود دارد می توان یک پیغام واحد را به افراد مختلفی در سراسر کشور یا حتی دنیا رساند.
افراد تاثیر گذار به دلیل اینکه توسط کاربران زیادی از سراسر کشور و حتی جهان دنبال میشوند بهترین گزینه برای انتقال پیام شما محسوب می شوند محبوبیت بالا و قدرت تاثیرگذاری این قشر از جامعه بسیار بیشتر از سایر اشخاص است .
بنابراین هنگامی که تبلیغ خود را به یک فرد معمولی می سپارید به نسبت تبلیغی که به وسیله یک اینفلوئنسر انجام می شود متوجه خواهید شد که میزان تاثیر آن تا چه اندازه با یک تبلیغ معمولی تفاوت دارد.
قدرت تاثیر بر رفتار و تصمیم مشتری
کاربران مختلفی که در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به فعالیت می پردازند کسانی هستند که ممکن است تصمیم به خرید یک محصول یا دریافت خدمات خاصی داشته باشند. در اینجا ممکن است یک سوال برای شما پیش بیاید و آن این است که چگونه از میان تنوع محصولات و خدمات مختلف مشتریان را جلب محصول یا خدمات خود کنیم؟
روشهای متعددی برای تاثیرگذاری بر تصمیم رفتار مشتریان وجود دارد اما امروزه تنها از راهکارهایی استفاده می شود که بتوان به واسطه آن ها کسانی که نیازمند دریافت خدمات و محصولات شما هستند را به بهترین شکل ممکن جذب کرد.
از میان اشخاص معمولی کسانی هستند که این توانایی را دارند تا بر تصمیم و رفتار مشتریان تاثیر مثبت بگذارند. از این جهت می توانیم بگوییم اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing این توانایی را دارد تا با استفاده از اشخاص تاثیر گذار بر تصمیم و رفتار مشتریان تاثیر بگذارد.
نکاتی راجع به اینفلوئنسر مارکتینگ
همانطور که اشاره کردیم اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing یکی از مهمترین مفاهیم جدید در بازاریابی ارتباطات است که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد اما یک سری از نکات راجع به این روش جذب مشتری وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:
شخصی که به عنوان اینفلوئنسر یا فرد تاثیرگذار به فعالیت میپردازد و در ازای تبلیغی که برای شما انجام میدهد به دریافت پول می پردازد.
یکی دیگر از روش هایی که در این زمینه وجود دارد این است که هر دو طرف به تبلیغ متقابل برای یکدیگر بپردازند برای مثال مدیر یک برند به تبلیغ اینفلوئنسر و اینفلوئنسر به تبلیغ برند آن ها بپردازد.
اینفلوئنسر می تواند به مدت مشخصی از خدمات یا محصولات شما استفاده کند. برای مثال اگر دارای یک محل اقامتی یا هتل هستید. از اینفلوئنسر بخواهید به تبلیغ شما بپردازد و در ازای آن چند روز اقامت رایگان در هتل را دریافت کند.
به فکر رابطه طولانی مدت با اینفلوئنسرها باشید
اگر می خواهید میزان اثربخشی روش های مختلف خود را در شبکه های اجتماعی اندازه گیری کنید یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing برای جذب کاربر استفاده کرده اید حتماً رابطه طولانی مدت خود را با آن ها حفظ کنید این امر میتواند باعث جلب اعتماد مشتریان و تداوم سود دهی در شما شود.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036