بازاریابی فلایویل(Flywheel)چیست؟

بازاریابی فلایویل(Flyweel) چیست؟ اگر شما هم از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید بدون شک با این سوال مواجه شده اید. پیشرفت و توسعه مفاهیم مختلف در این حوزه با سرعت بسیار زیادی صورت گرفت  به همین دلیل عدم آگاهی از مفاهیم مختلف یک امر طبیعی است.

در پیچیده بودن دنیای دیجیتال مارکتینگ هیچ شکی نیست. تعدد مفاهیم مختلف باعث شده است که بسیاری از افراد فعال در این زمینه از آگاهی و به دست آوردن اطلاعات لازم راجع به آن ها عقب بمانند‌.

به همین دلیل اگر در کسب و کار خود با موانع مختلفی در خود کردید و توانایی غلبه بر آنها را نداشتید دچار نگرانی نشوید زیرا مطابقت شغل شما با مفاهیم جدید دیجیتال مارکتینگ با سرعت پایین صورت گرفته است بنابراین باید به فکر انطباق با شرایط جدید باشید.

گستردگی دنیای دیجیتال مارکتینگ باعث شده است که تاکتیک های مختلف در بازه زمانی مشخص کاربردی باشند و با گذشت زمان قابلیت های مختلف خود را از دست بدهند به همین دلیل ممکن است که بسیاری از شما با مفاهیم جدید مانند بازاریابی فلایویل چیست؟ آشنا نباشید به همین دلیل تمام سعی خود را می کنیم که در این مقاله به بررسی این استراتژی مهم در بازاریابی و تبلیغات آنلاین بپردازیم‌.

بررسی مفهوم بازاریابی فلایویل

ایده ساخت چرخ و فلک حدود ۲۰۰ سال پیش به ذهن جیمز وات رسید. با داشتن پیش زمینه ذهنی راجع به انرژی ذخیره شده سعی کرد از آن برای چرخش چرخ و فلک استفاده کند. فرایند چرخش چرخ و فلک حول یک محور صورت می گیرد و این انرژی ذخیره شده خود باعث حرکت آن میشود.

یک تیم فعال در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری از این ایده استفاده کرد و با الگو قرار دادن حرکت چرخ و فلک سعی کرد آن را در سازمان شبیه سازی کند. همانطور که چرخ و فلک بر اساس جنبش و حرکت ذخیره شده به صورت چرخشی به حرکت در می آید.

در سازمان نیز باید یک فرایند مشابه اتفاق می افتد؛ در واقع چرخش، حول محور مشتریان و بر اساس نیروی تولید شده توسط آنها می‌تواند به تقویت بازاریابی و فرایند جذب مشتری کمک کند.

گسترش این عید با استقبال بسیار زیادی توسط کسب و کار های مختلف مواجه شد به گونه ای که آنها تمام سعی خود را می کردند تا با برطرف کردن نیاز مشتری و چرخیدن سازمان حول محور انرژی حاصل از فعالیت آن ها چرخه بازاریابی را وادار به حرکت کنند.

همانطور که می دانید ساختاری چرخ و فلک به شکل دایره است به گونه‌ای که هر جایی که وارد آن شود خارج نخواهد شد زیرا در یک چرخه مداوم و بر اساس انرژی مرکزی به حرکت در می آید بنابراین اگر شما مدل بازاریابی فلایویل را برای کسب و کار خود به کار ببرید، حتماً در مسیری قرار خواهید گرفت که مشتریان مورد نظر خود را جذب و هرگز آنها را از دست ندهید.

من باید این نکته را فراموش نکنید که پس از جذب مشتری کار شما به اتمام نرسیده است! در واقع استفاده از روش فلایویل مراحل مختلفی دارد که باید به آنها توجه کنید و به شیوه درست به کار ببرید.

روش بازاریابی فلاویل از ابتدا تا انتها با مشتری

اگر می خواهید بدانید بازاریابی فلایویل(Flyweel) چیست؟ توجه به مشتری و نیاز و اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار می گردد در واقع اگر مشتری برای کسب و کار شما در درجه آخر قرار دارد باید به این نکته اشاره کنیم که هرگز نباید منتظر پیشرفت و توسعه شغل خود باشید.

از این رو فرصت فراهم شده برای تعامل و برقراری ارتباط موثر با مشتری در فروش بازاریابی فلایویل به صورتی است که باید تمامی انرژی خود را از طریق تعامل و ارتباط موثر با مشتریان دریافت کنیم.

 تمامی کسانی که نیازمند دریافت خدمات و محصولات شما هستند پس از ورود به سایت شما یا مراجعه به فروشگاه حضوری انرژی مشخصی با خود به همراه می آورند که در کنار یکدیگر می تواند به چرخه کسب و کار شما کمک کند.

شاید در مراحل ابتدایی چرخش چرخ دنده های سنگین چرخ و فلک مشکل به نظر برسد اما زمانی که انرژی های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند، باعث به حرکت درآوردن چرخ های آن می شوند.

بنابراین فراهم کردن یک زمینه مشخص برای ایجاد انرژی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است به نظر شما چه چیزی می تواند تضمین کننده حرکت چرخ های کسب و کار شما باشد؟ مطمئنا برای رسیدن به سطح مشخصی از انرژی نیازمند به حرکت درآوردن چرخ و فلک توسط مشتریان مختلف هستید.

هماهنگی درون سازمانی عامل پیشرفت و توسعه

برای بررسی پاسخ سوال بازاریابی فلایویل(Flyweel) چیست؟ تیم ما به بررسی موارد مختلفی پرداخت تا بتواند موانع و مشکلاتی را که ممکن است بر سر راه چرخ های بازاریابی قرار بگیرد پشت سر بگذارد.

معمولاً برای به حرکت درآوردن چرخ های بازاریابی نیازمند هماهنگی درون سازمانی هستید مشکلاتی که بر سر راه شما قرار می گیرند معمولاً از خود سازمان نشأت می‌گیرند و شما نباید آن را در علل بیرونی جستجو کنید.

در صورتی که یکی از چرخها آماده حرکت نباشد باعث ایجاد اختلال در کل سازمان می‌شود. بنابراین برای ایجاد یک حرکت هدفمند و اصولی باید به هماهنگی و ایجاد ساختار مشخص در درون سازمان بپردازید.

عوامل بالا بردن انرژی فلایویل

در پاسخ سوال بازاریابی فلایویل(Flyweel) چیست؟ به دلیل عوامل مختلفی پرداختیم یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید عوامل بالا برنده انرژی فلایویل هستند. به نظر شما چه چیزهایی می توانند در مدیریت بازاریابی و تبلیغات به شما کمک کنند تا سریع تر و راحت تر به جذب مشتریان بپردازید.

مطمئناً داشتن استراتژی مشخص در شبکه های اجتماعی و استفاده مناسب از آنها در پیشبرد اهداف به شما کمک می کند. از مهمترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • تولید محتوای هدفمند
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • استفاده از اصول بازاریابی ترکیبی در شبکه های اجتماعی

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran