توضیحاتی در زمینه بهینه سازی جستجو با کمک نردبان سئو

یکی از مهم ترین و البته ضروری ترین کارهایی که می توانید برای بهینه سازی جستجو انجام دهید. استفاده از نردبان سئو است‌. اگر به دنبال کسب موفقیت در فرایند بهینه سازی جستجو در گوگل هستید باید به کلید واژه های انتخابی خود دقت کنید. تاثیر کلید واژه اصلی در سئو سایت به اندازه ای است که می تواند وضعیت رتبه بندی سایت شما را به شرط رعایت سایر اصول کاملا تغییر دهد.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که باید به دنبال چه کلید واژه هایی باشم؟ کلید واژه های محبوب، یا کلید واژه هایی که تنها به پیشرفت در بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کنند.

جالب است بدانید که نردبان سئو با استفاده از هر دو روش بر استفاده از یک کلید واژه واحد که از سادگی و تمرکز بالایی برخوردار است تاکید می کند.

زمانی که هدف شما این است که محتوای مورد نظرتان ادبیات کاملا دوستانه ای داشته باشد. باید برای کلید واژه مورد نظر یک گزینه کلیدی در نظر بگیرید‌‌.

گوگل دارای قواعد مشخصی برای بهینه سازی جستجو کاربران است و همواره تلاش می کند که وبمسترها را نسبت به این موضوع آگاه کند که به قصد کاربران  از جستجو در سایت توجه کنند. این باعث روشن شدن کلید واژه ها و کلمات کلیدی می شود که اکثر کاربران آن ها را مورد جستجو قرار می دهند.

نردبان سئو یک مسیر پر از هدف و انگیزه است که تنها با بالا رفتن اصولی از آن و دستیابی به تک تک هدف ها می توان به هدف اصلی نزدیک شد.

اما گاهی پیش می آید که افراد در این مسیر و در بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباهاتی را مرتکب می شوند و با این کار بالا رفتن از نردبان سئو و نزدیک شدن به اهداف تعیین شده را به تاخیر می اندازند. در ادامه به تعدادی از اشتباهات رایج اشاره میکنیم.

پر کردن صفحه از کلید واژه ها و دور شدن از نردبان سئو

شاید هنوز هم وضعیت سال های اخیر صفحات گوگل را فراموش نکرده باشید. هنگامی که به دنبال مطلب خاصی بودیم و کلید واژه مدنظر خود را سرچ می کردیم متاسفانه با صفحاتی روبه رو می شدیم که انبوهی از کلید واژه های نامفهوم را درون خود جای داده بودند.

با اینکه این کار نوعی استراتژی و تکنیک مخصوصی به حساب می آمد اما باعث به وجود آمدن یک تجربه کاربری منفی می شد. و کاربران را از ورود دوباره به آن صفحه باز می داشت.

با گذشت سال ها و پیشرفت در زمینه سئو، گوگل هدف های جستجو کاربران را بهینه سازی کرد، به گونه ای که به جای تمرکز بر کلید واژه های متعدد که متن را کاملا نامفهوم می کرد بر یک کلید واژه واحد تمرکز می کرد و این موضوع باعث نزدیک شدن به نردبان سئو می شد‌.

انتخاب کلید واژه های محبوب

قطعا نباید تعجب کرد که شما هم مانند هر وبمستر دیگری دوست داشته باشید وب سایتتان در صفحات اول گوگل قرار بگیرد‌. اما اگر تنها تمرکزتان بر روی کلید واژه های محبوب باشد باید بگویم که با این کار دیده نمی شوید و وب سایتتان در صفحات آخر گوگل که تقریبا هیچ ترافیکی وجود ندارد قرار می گیرد. و هرچه بیشتر با نردبان سئو فاصله می گیرید.

فاصله گرفتن از نردبان سئو با انتخاب کلید واژه های ضعیف

شاید برای دور شدن از عرصه تنگاتنگ رقابت تصمیم بگیرید که کلید واژه هایی را انتخاب کنید که نسبت به سایر کلمات کلیدی کمتر سرچ می شود. با این کار شاید بتوانید در صف اول گوگل قرار بگیرید ولی فرسخ ها با نردبان سئو فاصله می گیرید.

به خاطر داشته باشید که سایر وب مسترها به دلیل اینکه این کلید واژه ها از طرف کاربران مورد جستجو قرار نمی گیرد آن ها را انتخاب نمی کنند. زیرا عملا این کلید واژه ها هیچ گونه ترافیکی ایجاد نمی کنند.

نردبان سئو راهی هموار به سوی دیده شدن

تا اینجای مقاله بهینه سازی جستجو با کمک نردبان سئو به شما گفتیم که با انتخاب کلمات کلیدی محبوب وبسایت خود را از بازدید و ترافیک بالا محروم می کنید. زیرا با این کار خود را در عرصه تنگاتنگی در بین رقبای خود حبس می کنید. و اگر کلید واژه های ضعیف را انتخاب کنید، تنها کسی که از وبسایتتان بازدید می کند خودتان هستید! با این شرایط راه درست چیست و چگونه می توان به آن رسید؟

نردبان سئو راه حل ساده این مسئله پیچیده است. همانطور که در ابتدا توضیح دادیم نردبان سئو از همه ی روش ها به صورت تلفیقی استفاده می کند تا به بهینه سازی جستجو کمک کند. استفاده از این روش ها به صورت تلفیقی و پیش بردن کلمات کلیدی به صورت پله پله باعث پیشرفت و بهینه سازی سایت شما می شود.

نردبان سئو مسیر همواری است که وب سایت شما را به سمت دیده شدن و ترافیک بالا می برد. بر اساس استراتژی نردبان سئو قبل از اینکه بخواهید محتوای مورد نظر خود را بنویسید باید از قبل کلمات کلیدی خود را در قالب کلمه کلیدی ایده ال،  کلمه کلیدی اصلی و هدف اولیه کلمه کلیدی مشخص کنید.

برای مثال کلمه کلیدی ایده ال شما اپل واچ است. کاری که باید انجام دهید این است که اگر می خواهید از کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید باید در ابتدا کلید واژه ایده ال را در قسمتی از متن به کار ببرید، و صفحه مورد نظر را بهینه سازی کنید. کم کم حرکت کنید و در صفحات بعدی از کلمات کلیدی اصلی و هدف اولیه کلمه کلیدی استفاده کنید‌.

در مثال مذکور کلمه کلیدی ایده ال اپل واچ بود که با گسترش آن به کلمه کلیدی اصلی کلید واژه اپل واچ اصل را به کار ببرید و همینطور که پله پله حرکت می کنید به هدف اولیه کلمه کلیدی که اپل واچ اصل شرکتی است برسید و آن را در صفحه مورد نظر بهینه سازی کنید.

با این کار شما به وسیله نردبان سئو می توانید به راحتی و بر اساس اصول مشخصی میزان بازدید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. و به صورت کاملا علمی به بهینه سازی جستجو بپردازید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran