تاثیر توییتر بر جهان معاصر
تاثیر توییتر بر جهان معاصر بسیار گسترده است به گونه ای که می توان آن را از تاثیر گذار ترین و مهم ترین شبکه های اجتماعی دنیای سایبری بر جهان واقعی بدانیم.
بسیاری از چهره های مطرح جهانی امروزه در توییتر مشغول به فعالیت هستند و به صورت روزانه به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر خود میپردازند.
در یکی دو سال گذشته با کمرنگ شدن فعالیت کاربران در شبکه اجتماعی فیسبوک توییتر توانسته است به یک بستر مناسب برای انتشار اخبار و مطالب کوتاه تبدیل شود. این که میگوییم توییتر بهترین و تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی جهان است به این دلیل است که توانسته تاثیر مشخص خود را بر سیاستمداران و افراد مشهور بگذارد.
توییتر برگی جدید از شبکه های اجتماعی
امروزه به صورت مشخص شاهد این ماجرا هستیم که بسیاری از افراد به جای اینکه به تبلیغات خستهکننده رسانه ها مانند تلویزیون توجه کنند تمایل دارند که آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت خلاصه وار در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار بدهند.
بر همین اساس میتوانیم بگوییم توییتر توانسته است با ارائه اطلاعات مشخص و توجه به نیاز انسان معاصر بدون اینکه کاربران را مجبور کند به مطالعه مطالب و محتواهای طولانی بپردازند حق مطلب را دریافت کنند.
تاثیر توییتر بر جهان معاصر از همین جهت مشخص و عیان است که بسیاری از افراد بدون اینکه بخواهند درگیر و دار قضاوت ها و اختصاص دادن وقت مشخص برای گوش دادن به اخبار مختلف قرار بگیرند به راحتی با بررسی اخبار مورد نظر در تولید هر آنچه که نیازمند آن هستند را دریابند.
بسیاری از افراد و چهرههای سرشناس جهان معاصر مانند بیل گیتس هنرمندان ایران و جهان به عنوان کاربری توییتر به فعالیت می پردازند. سرعت انتشار محتوا در توییتر به نسبت سایر شبکه های اجتماعی بسیار بالاتر است .
به گونه ای که به محض انتشار تمامی دنبال کنندگان می توانند متوجه شوند که شما محتوای جدیدی را با آنها به اشتراک گذاشته اید پس از آن اگر آنها نسبت به محتوای منتشر شده واکنش نشان دهند و به عبارتی آن را ریتوییت کنند سایر کاربران نیز می توانند آن را مشاهده کنند تا جایی که این پروسه بسیار گسترده و جهانی شود.
جالب است که بدانید برخی از توییت ها در این شبکه بیش از ۳ میلیون بار ریتوییت شدهاند، علاوه بر اینکه گستره توجه کاربران مختلف در توییتر بسیار زیاد است. برخی از کاربران برای دیده شدن هر چه بیشتر توییتها آنها را در سایر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام اینستاگرام نیز به اشتراک میگذارند
کاربرد توییتر در دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به عنوان گسترده ترین بستر از دنیای مجازی که امروزه بسیاری از افراد از آن اطلاع دارند و در حال فعالیت مستمر و مرتبط با آن می باشند. توانسته است به خوبی در توییتر راه پیدا کند. اکثر تبلیغات و معرفی برندهای مختلف در توییتر به صورت مختصر و مفید در اختیار کاربران قرار می گیرد .
بنابراین اگر فعالیت کاملا استاندارد و اصولی داشته باشید می توانید کلیه کاربران و دنبال کنندگانی که در این شبکه اجتماعی به فعالیت می پردازند را به مشتریان بالفعل خود در بیاورید.
به اشتراک گذاری محتوا در توییتر زمانی می تواند ثمر بخش باشد که با استاندارد های مختلف دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در توییتر به طور کامل آشنا باشید. متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد این ماجرا هستیم که اکثر افراد بدون اینکه دانش اساسی راجع به فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته باشند به دنبال کسب سود و برند سازی در توییتر می باشند.
تاثیر توییتر در جهان معاصر زمان می تواند جنبه مثبتی به خود بگیرد که کلیه افراد فعال در این زمینه این توانایی را داشته باشند تا به صورت کاملا هدفمند و اصولی به برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی کاربران مختلف بپردازند با انجام این کار میتواند درصد مشخصی از کاربران بالقوه را به کاربران بالفعل تبدیل کنند.
عمکلرد توییتر از آغاز تا کنون
بیش از ۱۰ سال است که از آغاز به کار توییتر می گذرد. هم اکنون تعداد کاربران آن چیزی حدود ۳۰۰ میلیون نفر است. با وجود این که این رقم در برابر تعداد کاربران فیسبوک که ۵ میلیارد نفر است بسیار ناچیز می باشد.
اما توییتر قادر بوده است که در این مدت زمان تعداد زیادی از سیاستمداران هنرمندان و چهره های مشهور را جذب خود کند. در زمینه تاثیر توییتر بر کسب و کارها صحبت های مختلفی وجود دارد، اما نکته قابل توجه این است که تاثیر توییتر بر جهان معاصر به قدری گسترده و وسیع بوده است که میتوان متوجه این موضوع شد که اثر آن در ارتقاء کسب و کار ها کاملاً برجسته و قابل توجه است.
تاثیر توییتر بر کسب و کارها
همانطور که در بررسی تاثیر توییتر در جهان معاصر به این موضوع اشاره کردیم که میزان اثرگذاری فاکتورهای مرتبط با آن به قدری زیاد بوده است که می توانیم توییتر را موثر ترین و مهم ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان در نظر بگیریم. فعالیت مستمر و هدفمند کاربران مختلف در این برنامه زمینه گسترش و توسعه کسب و کارهای اینترنتی را نیز فراهم کرد.
به گونهای که تعامل و ارتباط میان فروشنده و مشتری در توییتر کاملاً دوجانبه است. آنها می توانند به راحتی به ارائه ویژگی های محصول و مشتریان نیز در قبال آن به انتقاد یا تحسین بپردازند. این کنش و واکنش مستمر در توییتر میتواند کمک زیادی به ارتقاء کیفی کسب و کارهای مختلف بکند و از طرف دیگر میزان اعتماد مشتریان به آنها را افزایش دهد.
به همین دلیل می توانیم به صراحت بگوییم که تأثیر توییتر بر جهان معاصر و به دنبال آن اثرگذاری بر ارتقا و رشد کسب و کارها یک امر کاملا مشخص و عیان است. به گونه ای که دیگر کسی وجود ندارد که تاثیر آن را انکار کند!
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036