تگ کانونیکال و بهبود سئو

بسیاری از کاربران و افرادی که به دنبال بهینه سازی سایت خود هستند. می خواهند بدانند که تگ کانونیکال چیست و چه تاثیری در بهینه سازی سایت دارد؟ و اینکه آیا این تگ در سئو سایت موثر است؟

در این مقاله قصد داریم که پاسخ تمام این سوالات را بدهیم و به صورت جامع و کلی راجع به این تگ صحبت کنیم.

اگر بخواهیم راجع به تاثیر تگ کانونیکال در سئو صحبت کنیم باید بگویم که این تگ از دو منظر بر سئو تاثیر می گذارد بر اساس دیدگاه اول  تاثیر این تگ به صورت مستقیم است. یعنی بدون هیچ واسطه ای بر نتایج جستجو در گوگل تاثیر می گذارد.

در دیدگاه دوم به دلیل وجود عواملی مانند page rank و تجربه کاربری بر رتبه بندی عمومی وب سایت تاثیر می گذارد. اما میزان این تاثیر آنقدرها زیاد نیست.

جالب است بدانید که اگر URL های کانونیک را اشتباه پیاده سازی کنید احتمال اینکه موتورهای جستجو گوگل شما را جریمه کند بیشتر از زمانی است که از محتوای تکراری استفاده می کنید. پیاده سازی اشتباه URL می تواند به مراتب بدتر از نبودن آن باشد. به همین دلیل توصیه مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران به شما این است که برای بهره بردن از مزایای URL به درستی آن را پیاده سازی کنید.

برسی مفهوم تگ کانونیکال

حل مسائل مربوط به محتوای تکراری بر عهده تگ کانونیکال است. در واقع دلیل اصلی به وجود آمدن این برچسپ برسی محتواهای تکراری و حذف آن ها است. برای مثال اگر شما ۴ صفحه تکراری داشته باشید تنها می توانید یک صفحه را منتشر کنید.

به همین دلیل شما می توانید به موتورهای جستجو  نشان دهید که کدام صفحه را در نتایج جستجو نمایش دهد. در صورتی که از تگ کانونیکال به درستی استفاده نکرده اید باید بگوییم که این تگ نمی تواند به موتورهای جستجو کمک کند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، گوگل به جریمه محتواهای تکراری نمی پردازد. به خاطر داشته باشید که گوگل مسیر سختی را برای رتبه بندی وب سایت ها پیش رو دارد.

حجم بالای وبسایت ها این امکان را به وجود می آورد که بسیاری از صفحات به یکدیگر شباهت دارند. گوگل دوست ندارد یک صفحه را چند بار رتبه بندی کند. در چنین مواردی تگ کانونیکال به گوگل  کمک می کند که تصمیم بگیرد کدام صفحه را برای نمایش انتخاب کند.

چگونگی تاثیر تگ کانونیکال در بهبود سئو

همانطور که بیان کردیم وظیفه تگ کانونیکال این است که محتواهای تکراری را به گوگل نشان دهد. و با این کار فرایند رتبه بندی توسط گوگل را آسان تر کند.

در بالا بیان کردیم که تگ کانونیکال از دو جهت بر سئو سایت تاثیر می گذارد. بر اساس دیدگاه اول تاثیر گوگل مستقیم و بی واسطه است به گونه ای که به صورت مستقیم می تواند از گوگل بخواهد که کدام صفحه را نمایش دهد.

با این حساب در صورتی که  یک صفحه را بر اساس یکسری کلمه کلیدی رتبه بندی کرده اید، تگ کانونیکال به شما کمک می کند که به صورت مستقیم به گوگل بگویید که صفحه دیگری را جایگزین این صفحه کند‌.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد استاندارد سازی صفحات در گوگل باعث می شود که رتبه بندی افزایش پیدا کند. قبلا هم گفتیم که گوگل به دلیل اینکه روزانه با میلیاردها وب سایت روبه رو می شود، تمایل زیادی دارد که بسیاری از کارها را برایش راحت تر کنیم.

تگ کانونیکال به شما این امکان را می دهد که گروهی از صفحات را انتخاب کنید و بر آن ها تمرکز کنید، تا به وسیله آن به هدف قرار دادن موتورهای جستجو بپردازید. و همزمان صفحات دیگر را حفظ کنید تا به بهبود تجربه کاربری کمک کنید.

مشخص کردن محتواهای بی ربط در تگ کانونیکال

تگ کانونیکال تمام تلاش خود را می کند که محتواهای تکراری را شناسایی کند و مسائل مربوط به آن را حل کند. ممکن است شما تنها برای دسته بندی وبسایت ها از این تگ استفاده کنید.

اما گوگل خود را درگیر چنین مسائلی نمی کند. فرض کنید دو مقاله تقریبا مشابه دارید برای مثال برسی تبلت لنوو و تاریخچه تبلت لنوو، در این صورت بهتر است از تغییر مسیر ۳۰۱ برای گذر از نسخه ضعیف به قوی استفاده کنید. راه حل دیگر هم استاندارد کردن کردن هر دو نسخه به یک نسخه قوی تر است.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran