اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ نوعی بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینترنت انجام می شود و این نوع از بازاریابی پر بازده ترین روش بازاریابی است. این نوع از بازاریابی به روش های مختلفی انجام می شود.

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی شرایط خوبی را برای تبلیغات آنلاین فراهم کرده اند. امروزه شبکه های اجتماعی جای خود را به پیج های اینستاگرامی داده اند و افراد از این طریق تبلیغات می کنند.

اینستاگرام فقط محل قرار گرفتن عکس های شما نیست و شما از طریق پست استوری و لایو و… می توانید خدمات و محصولات متنوعی را تبلیغ کنید و برای تبلیغاتی که می کنید هزینه دریافت کنید و هم چنین شما می توانید برای خدمت و محصولی که خودتان  به بازار عرضه می کنید تبلیغات انجام دهید .

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است.

به وسیله اینستاگرام شما به راحتی می توانید مشتریان خود را در میان طیف وسیعی از مشتریان جذب کرده و درآمد شما در کسب و کارتان افزایش می یابد . در نتیجه شما به وسیله اینستاگرام بازاریابی دیجیتال را انجام می دهید.

مزیت دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

مزیتی که اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی دارد این است که بصری است .وقتی شما در اینستاگرام تبلیغات می کنید ، محصول یا خدمتی که می خواهید ارائه دهید را به خوبی نشان می دهید و بعد مشتری از شما خرید می کند .

شما می توانید از طریق عکس و فیلم و ویدئویی که از محصول تهیه می کنید آن را به خوبی نشان دهید به همین دلیل اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است . شما با به کار بردن اینستاگرام مارکتینگ می توانید مشتریان خود را بهتر جذب کنید و در زمان مناسب پست دستوری بگذارید تا هم بازدید شود و هم تاثیر گذار تر باشد .

اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسب و کار هایی بیشتر کاربرد دارد؟

در همه ی کسب و کارها اینستاگرام مارکتینگ کاربرد دارد ، از کارخانه داران تا لوازم التحریری ها می توانند از آن استفاده کنند. اگر شما  در بازاریابی از اینستاگرام استفاده کنید در آن موفق خواهید شد ،اینستاگرام در حال تکمیل شدن است .شما با شناخت و آموزش روش های بازاریابی اینستاگرامی می تواند نتیجه بخش باشد.

مراحل اینستاگرام مارکتینگ

طراحی اهداف در اینستاگرام: قبل از این که دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام را فرا بگیرید ابتدا باید هدف خود را در نظر بگیرید. کسب و کار ها ممکن است اهداف گوناگونی برای این کار داشته باشند مانند: برخی از کسب و کار ها برای تعامل بیشتر با مشتری وارد اینستاگرام می شوند تا مشتری محصولات و کار های  آن ها را ببیند وبه صورت تصویری از فعالیت آن ها آگاه شود ،این گونه بیشتر مشتری آگاه شده و رغبت بیشتری به خرید نشان می دهد و در حقیقت مشتری واقعی خود رامی یابید.

بعضی از کسب و کارها برای تثبیت جایگاه خود این کار را می کنند.

برخی نیز برای افزایش فروش خود وارد اینستاگرام می شوند.

پیدا کردن مخاطبان اینستاگرام: قبل از شروع به بازاریابی دیجیتال اینستاگرام باید جامعه هدف خود را تعیین کنید این افراد ،افرادی هستند که به محصولات شما علاقه دارند و قصد خرید واقعی دارند و پیج شما را دنبال می کنند.

اصلی ترین روش های جذب مخاطب و افزایش فالوور در اینستاگرام: جمع آوری اطلاعات درباره مخاطبان و فالوور های خود(سن، مکان و منطقه زمانی، زبان ، توان مالی ،علاقه مندی هایی که دارد و شما می توانید در خدمات و محصولات خود آن ها را عرضه کنید.)

جذب مخاطب به وسیله هشتگ ها: بهترین روش برای جذب فالوور استفاده بهینه از هشتگ ها است شما می توانید هشتگ هایی را به وجود آورید و مخاطبان با سرچ این هشتگ ها به مخاطبان شما افزوده خواهند شد.

جذب مخاطب از مکان جغرافیایی نزدیک

وارد کردن لینک اینستاگرام در داخل سایت

رصد فعالیت مخاطبان

تجزیه و تحلیل رقبا: برای کسب و کار های اینستاگرامی روند رقیب وجود دارد.

مستقیم: کسب و کار هایی که دقیقاً همان محصول یا خدمت را ارائه می دهند.

غیر مستقیم :در این نوع محصولاتی که در پیج است می تواند با محصول شما جایگزین شود.

اکنون که با انواع رقبا آشنا شدیم ،می توان به فرآیند آنالیز رقبا بپردازیم : شناسایی رقبا در تمامی شبکه های اجتماعی، بررسی نوع محتوا در اینستاگرام، بررسی مخاطبان پیج های رقبا، انجام آنالیز swot  ،بررسی میزان تعاملات کاربران با  اکانت تجاری ، بررسی تغییرات در گذر زمان .

ساخت تقویم محتوایی با قابلیت ادیت :برای خود یک تقویم محتوایی براساس پست ها ، استواری ها ،زمان ارسال پست ،هشتگ ها و… تهیه کنید. این تقویم محتوایی شما را در مدیریت زمان و صرفه جویی زمان کمک خواهد کرد.

برند سازی در اینستاگرام :برند سازی در اینستاگرام از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است. این کار آسان نیست و شما  نمی توانید به  آسانی مخاطبین خود را جذب کنید و برای این که توجه و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید باید مداوم در حال پیگیری باشید .

اگر ۴ مرحله زیر را انجام دهید علاوه بر انسجام و انعطاف می توانید به برند سازی نیز برسید : پیام رسانی منسجم و مرتبط با برند سازی ، استفاده از تصاویر مرتبط ، استفاده از فونت ثابت ،پست گذاری در زمان ثابت و مشخص .

افزایش فالوور از  راه اصلی: اگر این ۳ اصل را رعایت کنید در زمان کوتاهی می توانید به هزاران فالوور برسید: به کمک تولید محتوا ، تاثیر تعامل با مخاطب ، کمک گرفتن از تبلیغات.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran