ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟

ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟ شما هم با این سوال مواجه شده اید و می خواهید بدانید که این مفهوم دقیقا به چه معنا است و دربرگیرنده چه فاکتورهایی می باشد؛ با ما همراه باشید تا به بررسی آن و موارد مرتبط با آن بپردازیم.

امروزه بسیاری از افراد که دارای شرکت یا هلدینگ هستند؛ تصمیم می گیرند که مسیر برند خود را به طور کلی تغییر دهند. این تغییر می تواند بسیار کلی و شامل تغییر طراحی، لوگو، نام شرکت و بسیاری از موارد دیگر باشد. در برخی از موارد هم می‌تواند بسیار جزئی و شامل تغییرات ناچیز باشد. در هر صورت به این تغییرات کلی و جزئی ریبرندینگ یا بازسازی برند گفته می شود.

بررسی مفهوم ریبرندینگ یا بازسازی برند

در طول فعالیت کاری بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران تصمیم می‌گیرند که برای بهبود وضعیت کار و فروش خود به تغییر برخی از موارد مرتبط با شرکت خود بپردازند.

در چنین مواردی می توانیم بگوییم که ریبرندینگ یا بازسازی برند یک استراتژی بازاریابی است که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بتوانند تغییرات جزئی و کلی در برند خود ایجاد کنند.

مواردی که مرتبط با ریبرندینگ یا بازسازی برند  اطلاع رسانی به کاربران و سرمایه‌گذاران دیگر می باشد. این امر می‌تواند فرآیند جا افتادن و شناخته شدن مجدد شما را تسریع کند.

همانطور که در پاسخ به سوال ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که برخی از شرکت ها و سرمایه گذاران در طول فعالیت کاری خود یک سری از تصمیمات جهت تغییر نام لوگو نماد و بسیاری از موارد مرتبط با کسب و کار خود می‌گیرند این تعطیلات می تواند دو جزئی یا کلی باشد.

اما گاهی اوقات تغییرات عظیمی در کسب و کار شما به وجود می آید؛ به گونه‌ای که شما مجبور به تغییر استراتژی بازاریابی و تبلیغات هم می شوید یعنی به طور کلی تمامی زمینه های مرتبط با کسب و کار شما و روش هایی که از قبل تعیین کرده اید یر می‌کند و باید از ابتدا به چیدمان آن‌ها بپردازید.

در واقع سازماندهی و روش های تبلیغاتی و طی کردن مسیری که از ابتدا برای آن برنامه ریزی کرده اید به طور کلی تغییر می کند و باید به درستی و کاملا اصولی چیدمان شود. مطرح می‌شود این است که ممکن است ریبرندینگ برای محصولات جدید یا در حال تولید اجرا شود.

چرا سرمایه‌گذاران از ریبرندینگ استفاده می کنند؟

بهتر است بگوییم که ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟ و چه ضرورتی وجود دارد که برخی از سرمایه‌گذاران از آن استفاده کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گاهی اوقات در مسیر کسب درآمد و معرفی برند به کاربران یکی از مشکلات و موانع به وجود می‌آید که باعث می‌شود تصمیم بگیرید مسیر خود را به طور کلی تغییر دهید‌.

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که به همان اندازه که ریبرندینگ می تواند زمینه های رشد کسب و کار شما را فراهم کند به همان اندازه هم خطر ساز است. دلیل آن هم این است که این احتمال وجود دارد که مشتریان و کاربران مختلف از برند جدید استقبال نکنند و نتوانند با آن کنار بیایند .

بنابراین سازگاری با برند و شناخته شدن آن در میان مردم از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. شما به عنوان فردی که برای بهبود وضعیت کسب و کار خود تلاش می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تغییر کلی در کسب و کار و موارد مرتبط با آن نیازمند یک ریسک جدی هستید‌.

ضرورت انجام ریبرندینگ به دلیل مشکلات و موانع مهمی است که در داخل و خارج سازمان به وجود می آید. در بسیاری از موارد احتمال جبران خطاها و تغییر کلی در برند وجود دارد می‌تواند به طور صد در صدی آن را پیش بینی کرد.

چند نمونه از ریبرندینگ درست و غلط

ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟ همانطور که در قسمت قبل در پاسخ به این سوال به موارد مختلفی اشاره کردیم باز هم باید بگوییم که ریبرندینگ یا بازسازی برند یک ریسک بزرگ برای کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود.

زیرا به عنوان یک استراتژی بازاریابی روش کلی یک شرکت یا هلدینگ را تغییر می دهد و همین دلیل می توانیم بگوییم که از جمله مهمترین این روش‌ها و استراتژی‌های خطرساز شغلی محسوب می‌شود اما بسیاری از افراد با این حال تمایل به استفاده از آن دارند زیرا به عنوان آخرین راه حل می تواند زمینه کسب و کار شما را به طور کلی تغییر دهد.

 یک نمونه از ریبرندینگ برند معتبر مک دونالد است که از سال ۱۹۴۰ توسط افراد زیادی شناخته شده است در طول این سال‌ها این برند سعی کرده است که ارزیابی برندینگ یا بازسازی برند برای تغییرات کلی و جزئی خود استفاده کند اوقات این استراتژی ها به نقاط مثبتی خط نشده‌اند و بسیاری از کاربران از آن استقبال نکرده‌اند.

اما در برخی از موارد هم موفقیت آمیز بوده است گاهی اوقات شعار خود را تغییر داده و حتی منوی خود را به شکل دیگری در آورده است اما با این حال در برخی از موارد بسیاری از کاربران توانایی سازگاری و پذیرفتن آن را نداشتند و همین دلیل می توانیم بگوییم که گاهی اوقات این ریبرندینگ می تواند به ضرر شما باشد.

اگر بخواهیم یک مثال داخلی از ریبرندینگ بزنیم تپسی و اسنپ را می توانیم برای شما به عنوان نمونه بیاوریم. در این مدت اخیر شرکت تپسی و اسنپ به عنوان یکی از بزرگترین سیستم های آنلاین تاکسیرانی بسیاری از موارد مرتبط با کسب و کار خود را تغییر داده اند.

برای مثال تبدیل لوگوی خود را کاملا تغییر داد و این تغییر با انتقادات زیادی از سمت کاربران و سایر افراد رو به رو شد به همین دلیل سعی کرد با ساخت کلیپ های تبلیغاتی و بسیاری از موارد دیگر این تغییر در لوگو را توجیه کند. اسنپ هم به عنوان بزرگترین رقیب این شرکت تغییراتی در لوگو و شعار خود ایجاد کرد البته این بازسازی در برند اسنپ به نفع او تمام شد:

زیرا بسیاری از کاربران بیشتر دانه اعتماد کردند و هر آنچه که از یک شرکت تاکسیرانی آنلاین انتظار داشتند با استفاده از این شرکت برآورده کردند. امیدوارم که توانسته باشیم شما را با مفهوم ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟ به درستی آشنا کرده باشیم. اگه در این زمینه اطلاعات کمی دارید و قصد تغییرات کلی یا جزئی در شرکت خود دارید؛ حتماً با مجموعه ما تماس با مجموعه ما تماس بگیرید. ۰۲۱۲۶۷۰۹۱۵۸

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran