درباره سئو سایت آژانس مسافرتی سئو تهران
مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی سئو سایت آژانس مسافرتی با کمترین هزیته ممکن و به صورت کاملا تضمینی ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…
7 شاخص موفقیت در سئو سایت آژانس مسافرتی
شاخص اول: افزایش بازدید سایت از گوگل یا organic sessions
می توانیم به جرات بگوییم که ترافیک طبیعی وب سایت مهم ترین شاخص کلیدی عملکرد در سئو است. این شاخص را شما می توانید در ابزار google analytics بررسی کنید.
شاخص دوم: بهبود رتبه در کلمات کلیدی مهم یا keyword ranking increases
بهبود رتبه شما در کلمات کلیدی اولین قدم برای رسیدن به اهدافی مثل افزایش ترافیک، کاربران جدید و در نهایت فروش بیشتره. این شاخص کلیدی عملکرد را می توانید در ابزار Google search console مشاهده کنید.
شاخص سوم: افزایش فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری lead / conversions
الان کاربر از موتور جستجو وارد سایت شما شده است انتظار دارید چه کاری انجام دهد؟ با تعریف Goal و Event در Google Analytics می توانید نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت خود را اندازه بگیرید.
شاخص چهارم: نرخ پرش صفحات سایت یا Bounce Rate
نرخ پرش در واقع معیاری است که درصد خروج کاربران بلافاصله پس از باز کردن وب سایت شما بدون هیچ فعالیتی را اندازه گیری می کند. نرخ پرش بالا نشان دهنده عدم رضایت کاربر از صفحه ای می باشد که وارد آن می شود.
این شاخص را باید در کنار سایر شاخص های عملکرد سئو بررسی کنید و مقدار آن را می توانید در ابزار Google Analytics بررسی کنید.
شاخص پنجم: تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید یا page per session
این معیار به طور میانگین به شما نشان می دهد که هر کاربر چه تعداد صفحه از وب سایت شما را در هربار مراجعه به وب سایت بازدید کرده است.
توجه کنید که این شاخص وابستگی کاملی با عمق و ساختار سایت و همچنین پیچیدگی مسیر تبدیل کاربر به مشتری را دارد. در نتیجه نمی توانیم یک عدد مشخص برای همه سایت ها در نظر بگیریم.
شاخص ششم: زمان متوسط حضور کاربر در سایت یا Average session Duration
به هر میزان که عمق محتوا و ساختار سایت شما بیشتر باشد می توانید انتظار داشته باشید که زمان ماندن کاربر در سایت هم بیشتر شود. هر قدر که محتوای شما راضی کننده تر باشد کاربر اشتیاق بیشتری برای ماندن در صفحه شما مطالعه محتوا و کلیک بر روی لینک های داخلی دارد.
شاخص هفتم: مدت زمان بارگذاری صفحات یا Page Load Time
این معیار با شاخص کلیدی نرخ پرش کاربران ارتباطی نزدیک دارد. هر ثانیه ای که به سرعت لود صفحات اضافه شود نرخ پرش سایت نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند در واقع وب سایتی با زمان لود 5 ثانیه ای 60 درصد احتمال افزایش نرخ بیشتری نسبت به یک وب سایت با سرعت لود 1 ثانیه خواهد داشت. سرعت لود صفحات را می توانید در ابزار GTMETRIX بررسی کنید.
SERPS در سئو سایت آژانس مسافرتی و مهم ترین انواع آن
به هر آنچه که گوگل بعد از جستجو یک عبارت مشخص به شما نشان می دهد سرپ می گویند. سرپ در واقع رتبه سایت شما را در گوگل نشان میدهد و از آن جایی که رتبه های یک تا سه گوگل بیشترین مقدار نرخ کلیک را دارند پس باید سعی کنید در موقعیت های سرپ بالاتر نمایش داده بشوند.
مهم ترین انواع سرچ در گوگل
فیچر اسنیپت: پاسخ سریع و کوتاهی می باشد که گوگل در مورد عبارت جستجو شده در نتایج نشان می دهد.
کارت دانش: یک پاسخ خیلی کوتاه و سریع برای سوال کاربر است. این نوع از سرپ در وقت کاربر صرفه جویی می کند و سریعا نتیجه را نشان آن می دهد.
پنل دانش: به این بخش گراف دانش هم می گویند و در واقع دایره المعارف گوگل می باشد و اطلاعات اولیه درباره افراد، مکان ها، رویدادها و… در اختیار کاربر قرار می دهد.
پک تصویر: گوگل هنگام نمایش نتایج جستجو برای بعضی از عبارت ها مجموعه ای از تصاویر هم نشان می دهد تا بتواند به سوال کاربر با این تصاویر بهتر پاسخ بدهد.
لینک های سایت: گوگل گاهی برای دسترسی سریع کاربرها به بخش های محتلف یک سایت بعضی از صفحات را به صورت لینک های مجزا در نتایج نشان می دهد.
بررسی ها: این ویژگی یک نوع سیستم رتبه بندی و امتیاز می باشد که زیر برخی از صفحات به ویژه صفحات محصول نمایش داده می شود.
چه طور تصاویر را سئو کنیم؟
سئو سایت آژانس مسافرتی تصاویر مهمه چون اگر خوب انجام شود در نتایج گوگل میاد و برای سایت ترافیک می آورد.
برای سئو تصاویر فرمت درست تصویر در سایت را رعایت کنید.
عکس را با اسم درست در سایت خود آپلود کنید.
در تگ Alt موضوع تصویر را دقیق توضیح دهید.
تصاویر را با اندازه درست در سایت آپلود کنید.
تصاویر را با کمترین حجم و بهترین کیفیت آپلود کنید.
تصاویر را به صورت اختصاصی طراحی کنید.
6 ابزار کاربردی تحلیل سئو
Google Search Console
GTmetrix
SEMrush
Google Page Speed Insights
Ahrefs Site Audit Tool
Woorank
8 کاری که در سئو سایت آژانس مسافرتی نباید انجام داد:
کلمات کلیدی را بیش از اندازه در محتوا نیارید، این کار ارزش محتوا را کم می کند.
برای سایت خود به هیچ عنوان بک لینک انبوه یا بی ارزش خریداری نکنید.
وقتی دارید لینک سازی داخلی می کنید به صفحات نامربوط لینک ندهید.
هیچ وقت داخل متن لینک های مخفی قرار ندهید لینک ها را با یک رنگ متمایز مثل آبی مشخص کنید.
برای لینک سازی داخلی از انکر تکست های تکراری و مشابه استفاده نکنید.
لینک سازی خارجی را فقط برای صفحه اصلی انجام ندهید بلکه به صفحات دیگر سایت که برای شما مهم است لینک دهید.
از دادن لینک زیاد به سایت های دیگر خودداری کنید و اگر ضروری می باشد به سایت های معتبر به صورت نوفالو لینک بدهید.
هیچ وقت محتوای سایت های دیگر را کپی نکنید.
7 حقیقت جالب درباره سئو سایت آژانس مسافرتی
5 وب سایت اول در نتایج جستجو در گوگل نزدیک به 75 درصد کل کلیک ها را دارند.
محتوا صفحاتی که در گوگل رتبه بسیار خوبی دارند به طور میانگین از 2416 کلمه تشکیل می شوند.
57 درصد از سئوکارها معتقدن که تولید محتوا در سئو بهترین نتایج را در پی دارد.
70-80 درصد از کاربرها تبلیغات کلیدی گوگل را نادیده می گیرند و بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند.
ماهانه چیزی نزدیک به 167 میلیارد جستجو در کل دنیا در موتور گوگل انجام می شود.
81 درصد از کسب و کارهایی که وب سایت دارند بخش وبلاگ سایتشون را ارزشمند ترین دارایی خود معرفی کنند.
در چهار ماهه دوم سال 2020 جستجو با موبایل 51-53 درصد از کل ترافیک جهانی وب سایت ها را تشکیل داده است
اهمیت محتوا برای سئو سایت آژانس مسافرتی
کاربر را بیشتر نگه می دارد: یک محتوای خوب می تواند باعث شود که کاربران بیش از 15 ثانیه در صفحه شما بمانند. محتوا با کیفیت باعث می شود سایت شما بهتر بهینه شود و در جستجوی گوگل جز نتایج ابتدایی باشد در نتیجه تعداد بازدید های کاربران از سایت را افزایش می دهد.
CTR را زیاد می کند: نرخ کلیک یک عامل مهم در موتور جستجو گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها است. محتوای خوب باعث می شود کاربران بر روی لینک های بیشتری از سایتتان کلیک کنند و مقدار CTR سایت زیاد شود در نتیجه شانس شما برای کسب رتبه های بهتر در گوگل بالا می رود.
می توانید حرفه ای رقابت کنید: محتوا خوب تنها راه مطمئن برای این سایت است که بتوانید با سایت های رقیب رقابت کنید. این استراتژی مورد تایید تمام سئوکاران در سراسر جهان است.
به روز باشید: در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید و موضوعات داغ و به روز را برای کاربران خود بنویسید.
زیاد جستجو و مطالعه کنید: در مورد موضوع مورد نظر خود به خوبی مطالعه کنید فرقی نمی کند که موضوع شما بصری، صوتی یا نوشتاری باشد باید حتما در مورد آن تحقیق کنید.
حتی اگر قصد داریئ بر اساس تجربه شخصی خود بنویسید باید در مورد آن باز هم مطالعه کنید.
از متفاوت بودن نترسید: حتی اگر هنگام جستجو متوجه شدید آن چه که شما به آن رسیده اید با آن چهکه در سایر وب سایت ها است متفاوت می باشد نترسید و آن را انتشار دهید زیرا اگر همان اطلاعات را انتشار دهید دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد گوگل شما را به کاربران نمایش دهند.
از اشکال محتلف محتوا استفاده کنید: سعی کنید در محتوای خود از انواع نمودارهای آمار و ارقام واقعی تصاویر طراحی شده اختصاصی، پادکست ها، ویدیوها، گیف ها و جداول استفاده کنید تا برای کاربر، خواندن محتوایتان جذاب تر باشد.
مراقب غلط های نوشتاری خود باشید: پس از این که محتوا خود را نوشتید آن را به خوبی مرور نمایید و اشتباهات املایی و نگارشی آن را برطرف کنید.
14 نکته طلایی برای نوشتن محتوا سایت
تعیین هدف: وب سایت شما محصول می فروشد؟ یا خدمات تمرکز سایت روی افزایش درآمد از تبلیغات می باشد؟ یا دنبال ساختن یک شبکه یا جامع مجازی از افراد هستین؟
شناسایی مخاطب: چه کاربرهایی از سایت بازدید می کنند؟ چه مسئله ای از کاربر را قراره سایت شما حل کند؟ این افراد برای وارد شدن به سایت چه عبارت هایی را سرچ می کنند؟
بررسی رقبا: مهم ترین سرویسی که رقبا ارائه می دهند چیست؟
رقبا در مهم ترین صفحات سایت خود چه نوع محتوایی منتشر می کنند؟ چه کاربرهایی را برای ورود به سایت خود هدف قرار دادند؟
گیر انداختن کاربر: همین اول متن کمی آمار جالب به کاربر خود دهید. می توانید با یک داستان جالب محتوای خود را آغاز کنید. با یک سوال اول محتوای خود را مطرح کنید.
افزایش خوانایی: عنوان و زیر عنوان های خوب برای محتوای خود انتخاب کنید. بولت گذاری در متن و نوشتن لیست وار مطالب را فراموش نکنید. داخل صفحه محتوا از فضای سفید به اندازه کافی حتما استفاده کنید.
هدایت کاربر: دقیقا به کاربر بگید که کسب و کار شما چه پیشنهاداتی برای شما دارد. لینک سازی داخلی و خارجی مرتبط را فراموش نکنید. لینک شبکه های اجتماعی سایت را حتما بگذارید.
لحن مناسب: با توجه به نوع محتوا و کاربرها، باید یک لحن مشخص برای نوشتن محتوا سایت استفاده کنید. به نگارش مناسب با لحن محتوا خود مسلط باشید.
بررسی غلط ها: محتوا را به لحاظ غلط های املایی و نگارشی به خوبی بررسی کنید. وجود غلط املایی و نگارشی باعث ناامیدی مشتریان بالقوه از سایت شما می شود پس این مرحله را با وسواس خیلی زیاد انجام دهید.
ساده بنویسید: جملات را کوتاه و واضح بنویسید. قید و صفت را محدود کنید تا جملاتتان کوتاه تر بشود. مثال های بیشتر برای فهم موضوع بزنید. اصطلاحات تخصصی زیاد در متن نیاورید.
اقدام به عمل: از عبارت هایی که کاربر را تشویق به انجام کاری می کند استفاده کنید.
نمایش اعتبار: از نظرات مثبت مشتریان خود برای نمایش اعتبار و تخصصتون استفاده کنید. به گواهی نامه ها یا جوایزی که گرفتین گاهی اشاره کنید. به همکاری خود با برندهای مطرح اشاره کنید.
محتوا بصری: از تصاویر و اینوگرافی در محتوا استفاده کنید. نمایش نمودار و یک سری آمار برای کاربران هم جالب می باشد. محتوا ویدیوئی آماده کنید و هم در سایت و هم در پلتفرم های اشتراک ویدیئو منتشر کنید.
رعایت اصول سئو محتوا: کلمه کلیدی را در تگ عنوان و سایر عنوان و زیر عنوان های محتوا و داخل متن به اندازه لازم استفاده کنید.
تگ عنوان و توضیحات را جذاب بنویسید تا کاربر تشویق بشود روی لینک سایت شما در نتایج گوگل کلیک کند. داخل آدرس صفحه، کلمه کلیدی را بیارین URL را مختصر و مفید بنویسید و حروف اضافه هم داخلش استفاده نکنید. لینک سازی داخلی را برای محتوا فراموش نکنید. حجم و سایز تصاویر داخل محتوا را بهینه کنید.
محتوا را به روز کنید: گاهی اوقات اطلاعات موجود در محتوا را مثل آمارها ، نمودارها، اسکرین شات و…. را آپدیت کنید. مطمئن باشید محتوا کیفیت خوبی ارد اگر نیاز هستش نکات بیشتر، اطلاعات دقیق تر یا مثال های بیشتر بیارید.
می توانید محتوا های خود را در فرمت دیگری مثل ویدیو یا پاذکست آماده و در سایت منتشر کنید این نوع از محتوا تکراری نیست چون در فرمت دیگری برای کاربر آماده شده است. لینک سازی داخل متن را بهینه کنید اگر نیاز است به سایت های جدید دیگر با سایر مقالات لینک بدهید.
یافتن کلمات کلیدی در سئو سایت آژانس مسافرتی
کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که بیشتر کاربران با جستجوی این عبارت ها به وب سایت شما خواهند رسید. توجه کنید که رفتار برخی از کاربران کلمات کلیدی سایت شما را تشکیل می دهند و هدف شما باید همیشه پیدا کردن کلمات کلیدی با جستجوی بالاتر باشد.
به گوگل سرچ کنسول سر بزنید: اگر فرآیند تولید محتوا سایت خود را شروع کرده باشین و وب سایت شما را در سرچ کنسول ثبت نام کرده باشید نتایجی را حواهید دید.
اهمیت این کلمات در سرچ کنسول در اینجاست که این کلمات پتانسیل لازم را دارند که وب سایت شما را با ترافیک بالاتری رو به رو کنند.
داخل محتوای حود بیاورید: کلماتی که هم خانواده و هم معنی هم دیگه هستند در یک گروه قرار بدهید و در داخل محتوا مرتبط با این کلمات آن ها را استفاده کنید. برای مثال طراحی سایت با طراحی وب سایت یک معنی می دهند پس در یک گروه قرار می گیرند با این کار می توانید محتوا را برای گروه بیشتری از کلمات مرتبط بهینه کنید.
از پیشنهادات گوگل استفاده کنید: تمامی کلمات کلیدی که تا الان پیدا کرده اید را در گوگل جستجو کنید و پیشنهادات گوگل را هم به لیست خود اضافه کنید. این پیشنهادات گوگل مهم ترین کلمات کلیدی را به شما می دهند.
رقیبان خود را آنالیز کنید: برای شروع به سایت های رقیب که در صفحه اول گوگل هستند سر بزنید و ببینید با چه عنوانی مقاله می نویسند و از چه کلمات کلیدی در تگ عنوان و توضیحات متا مقالات استفاده می کنند. اگر دنبال تعداد بیشتری از کلمات هستید به سایت های صفحه دوم هم سری بزنید.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036