درباره سئو سایت صنعتی

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی سئو سایت صنعتی، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین متخصصین سئو سایت در ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئوتهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

ساز و کار سئو چیست؟

شاید برای جواب دادن به این پرسش در ذهنتان اینگونه تصور نمائید که موتور جستجو با وارد نمودن عبارت کلیدی مورد نظر شما، لیستی کامل از نتایج را که مرتبط با پرسش یا کلمه کلیدیتان است، در مقابل شما قرار خواهد داد.

این پروسه کاملا صحیح می باشد و در حقیقت یک تعریف ساده از سئو سایت صنعتی است، اما آیا تا به کنون به این موضوع فکر کرده اید که پشت ماجرای سئو سایت صنعتی چه فرایند هایی وجود دارد؟

اگر اطلاعی کافی و تخصصی از این مبحث ندارید، در اینجا ما تلاش می کنیم ساز و کار سئو سایت صنعتی را برای شما بهتر و شفاف تر توضیح دهیم:

گوگل یا هر سرچ انجین دیگری، از تعداد فراوانی ربات تشکیل شده است که در میان میلیون ها وب سایت مختلف (Crawl) یا خزش کرده و کلیه اطلاعات مرتبط به محتوای موجود در هر پیج وب را به دست می آورند.

بعد از سپری شدن این پروسه این اطلاعات را در قالب اطلاعات 0 و 1 و قابل بررسی و درک برای موتور جستجو درآورده و گوگل محبوب پیج مورد نظر را ایندکس (Index) می نماید.

(هر پیج وب سایت صنعتی به عنوان یک مفهوم یا همان ایندکس، برای چک کردن موتور جستجو قرار می گیرد.)، بعد از آن اطلاعات موجود در هر صفحه با الگوریتم های معین موتور جستجو یکسان سازی می شود و اطلاعات بدست آمده از آن به شکل نتایج جستجو رتبه بندی شده برای مخاطبین، استخراج می گردد.

سئو سایت صنعتی برای گوگل چگونه انجام می شود؟

این موتور جست و جوی محبوب بیش از 300 عامل را برای رتبه بندی صفحات وب سایت های صنعتی و غیره در نظر دارد. البته بعضی متخصصین می گویند فاکتورهای رتبه بندی گوگل بسیار زیادتر از این تعداد است، اما نکته پر اهمیتی که وجود دارد این است که هیچ متخصصی نمی داند که این المان ها دقیقا چه چیز هایی می باشند.

اما بعضی از این فاکتورها برای متخصصین سئو سایت صنعتی مشخص شده است و علت آن هم این است که این موتور جست و جو تا حدی عوامل رتبه بندی خود را اعلام می نماید و سئو کاران سئو سایت صنعتی نیز با آزمون و خطا متعدد از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را شناسایی می نمایند.

خزش پذیری محتوای سئو سایت صنعتی  (Crawlability)

قبل از آنکه گوگل این امکان را داشته باشد محتوا شما را رتبه بندی نماید، باید از وجود آن اطمینان لازم را حاصل کند. گوگل از چند متد پیشرفته برای درک مطالب جدید استفاده می نماید. ساده ترین متدی که گوگل استفاده می نماید، کراول یا خزش است.

در حقیقت ربات های گوگل با چک کردن میلیون ها صفحات وب سایت های صنعتی و غیره و ارتباطی که از طریق لینک با یکدیگر ایجاد کرده اند، صفحات وب سایت ها را بررسی می کنند.

تصور نمائید آدرس صفحه ی اصلی وب سایت صنعتی B در وب سایت صنعتی A گذاشته شده است. در این موقعیت ربات های گوگل با مشاهده کردن سایت A وارد صفحه ی نخست وب سایت صنعتی B هم می شوند و از روش لینک های داخلی سایت صنعتی B، سایر صفحات سایت صنعتی B را خزش می کنند.

با تمام شدن خزش، اطلاعات هر صفحه سایت صنعتی B به شکل شاخص (ایندکس) در می آید و برای چک شدن و مطابقت با الگوریتم های گوگل مورد آزمایش قرار می گیرد.

بعضی عوامل در وب سایت ها باعث انجام نشدن خزش ربات های گوگل می شوند که عبارت هستند از:

1- لینک سازی درونی ضعیف سایت صنعتی: گوگل با تکیه بر ساختمان لینک سازی درونی سایت صنعتی، در آن خزش می کند. در حالتی که ساختار لینک سازی درونی سایت صنعتی ضعیف باشد، خزش ربات های گوگل با مشکلات عمده ای مواجه می شود.

2- لینک های درونی نو فالو (Nofollow): در وضعیتی که در لینک های درونی سایت، تگ نو فالو استفاده گردد ، گوگل پیج مربوط به آن لینک را خزش نمی کند.

3- بودن تگ نو ایندکس در هدر سایت صنعتی (Noindex): تگ html نو ایندکس اگر در تگ هدر سایت صنعتی قرار بگیرد، باعث عدم بررسی صفحات سایت به وسیله گوگل می شود.

4- بلاک شدن سایت صنعتی در فایل Robot.txt: فایل robot.txt به این موتور جست و جوی محبوب می گوید در چه صفحاتی خزش کند. در صورتیکه پیج هایی در این فایل مسدود گردد، گوگل این صفحات را خزش نمی کند.

ارتباط سئو سایت صنعتی با موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)

همین حالا که شما درحال مطالعه این مقاله هستید 65% جستجو ها در گوگل با استفاده موبایل انجام می شود .و این مقدار هر سال بیشتر می شود. به علت بالا بودن این آمار، گوگل فاکتور سئو سایت صنعتی و موبایل فرندلی بودن سایت را جزو عوامل رتبه بندی سایت ها در سئو سایت صنعتی اعلام کرده است.

همچنین این موتور جست و جو با معرفی الگوریتم mobile first indexing در سال 2017 اعلام نمود که نسخه موبایل را برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده می نماید.

گوگل هم برای چک کردن موبایل فرندلی بودن وب سایت صنعتی، ابزاری تحت عنوان Google’s mobile-friendly testing tool. را استفاده می کند که با کمک آن می توانید، وب سایت را چک کنید.

ارتباط سئو سایت صنعتی با سرعت صفحات (Page Speed)

این فاکتور پر اهمیت معین می کند که سرعت لود یک صفحه ی وب سایت صنعتی بر روی موبایل و دسکتاپ چه اندازه است؟

گوگل به دنبال کسب هرچه بیشتر رضایت مخاطبین خود است. صفحاتی که سرعت لود آن ها بسیار کم است و بیشتر از 3 ثانیه طول می کشد است، موجب نارضایتی مخاطبین از صفحه ی وب مورد نظر می شود.

در نتیجه گوگل نیز به صفحات با سرعت لود نامناسب امتیاز بسیار بدی می دهد. سرعت صفحات وب مورد نظر را می توانید با ابزار  Google’s Page speed Insights tool چک کنید.

بک لینک و سئو سایت صنعتی (Backlink)

یکی از الگوریتم هایسئو سایت صنعتی برای گوگل Page Rank نام دارد. در حقیقت در این الگوریتم گوگل به اعتباری که وب سایت شما از دیگر وب سایت ها دریافت می کند، توجه خواهد کرد. گوگل هر بک لینک صنعتی را به عنوان یک رای مثبت در نظر می گیرد که هر چه تعداد و کیفیت آن مناسب تر باشد، رتبه ی صفحه ی وب سایت صنعتی مورد نظر نیز بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran