درباره سئو سایت ورزشی
مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی سئو سایت ورزشی، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین متخصصین سئو سایت در ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئوتهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…
چک لیست سئو سایت ورزشی داخلی
درست کردن عنوان صفحات با اصول سئو
برطرف کردن مشکل متای توضیحات تکراری یا نوشته نشده
بهبود تصاویر با اصول سئو
پیدا کردن و رفع مشکل کنیبالیزیشن
به روز رسانی محتوای قدیمی
پیدا کردن و برطرف کردن زامبی پیج ها
پیدا کردن و برطرف کردن مشکل صفحات دسته بندی، برچسب و آرشیو
چک لیست سئو سایت ورزشی تکنیکال
شر 404 و لینک شکسته رو بشکن: خوب سوال اینجاس که چه جوری از شر لینک های شکسته و صفحات 404 که مثل زالو افتادن به جون سئوی سایتم خلاص بشم و تمام صفحات 404 را حذف و ریدایرکت کنم؟ برای پیدا کردن و خلاص شدن از دست 404 از نرم افزار SCREAMING FROG کمک بگیر و برای پیدا کردن لینک های شکسته از افزونه کروم LINK BROCKEN CHECKER استفاده کن.
SSL رو دریاب: امنیت سایت تو رتبه بندیش و بهینه کردن موتورهای جستجو، سئو تاثیرگذاره و یکی از فاکتورهای مورد توجه گوگل تو سئو فعال سازی گواهینامه ssl به حساب می آید.
فعال سازی اسکیما: کدهای اسکیما یه سری کد هستن که تو سایت ما قرار دارند و اطلاعات بیشتری در مورد هر صفحه از سایت ر به گوگل می دهند.
وقتی اطلاعات نشانه گذاری شده schema از سایت را درون محتوای HTML قرار می دهید موتور جستجو با استفاده از این اطلاعات می تواند درک بهتری از صفحات داشته باشد.
استفاده از کنونیکال: کنونیکال در واقع یک تگ از نوع لینک که تو head صفحه قرار دارد و آدرس بهترین نسخه از محتوا را به گوگل معرفی می کند. مهم ترین کاربرد کنونیکال جلوگیری از ایندکس صفحاتی است که آدرس متفاوت ولی محتوای یکسان دارند.
طراحی ریسپانسیو: با توجه به این که افراد این روزا بیشتر از موبایلشون برای سرچ در گوگل استفاده می کنند حواستون به طراحی ریسپانسیو باشد. گوگل به شدت به موبایل فرندلی بودن یک سایت اهمیت می دهد.
تاثیر انکرتکست در سئو سایت ورزشی
انکرتکست چیست: به کلمات یا عباراتی که تو مقالات به رنگ آبی می باشند و قابلیت کلیک کردن دارند و به مقالات دیگه لینک می شوند انکرتکست می گویند.
علت اهمیت انکرتکست در سئو کلمات کلیدی هستش که میشه ازش به روش های مختلف در متن لینک استفاده شود. موتورهای جستجو با بررسی کلمات موجود داخل متن های لینک، درباره محتوای صفحه وب تصمیم می گیرند و تو صفحه نتایج جستجو آن ها را نمایش می دهند.
انواع انکرتکست: انکرتکست های مختلف ارزش یکسان ندارند. امروزه با پیچیده شدن قوانین سئو استفاده بیش از حد از یک متن در لینک های مختلف می تواند باعث جریمه شدن وب سایت شما بشودو برای این که لینک ها را به بهترین شکل بهینه سازی کنید اول باید با انواع انکرتکست ها آشنا شوید:
انکرتکست نام تجاری: در این نوع از اسم برند برای توصیف لینک استفاده می شود.
انکرتکست عریان: در این نوع انکرتکست به جای استفاده از کلمات کلیدی از آدرس سایت به عنوان متن لینک استفاده می شود.
انکرتکست تصویر: در این نوع انکرتکست به جای استفاده از متن از تصویر در لینک استفاده می شود.
انکزتکست طولانی: این انکرتکست جزئیات بیشتری از محتوا را در اختیار شما می گذارد و می توانید کلمات کلیدی خود را همراه با بعضی از کلمات کلیدی مرتبط توصیفی، عمومی یا برند تجاری درج کنید.
5 ستون مهم سئو سایت ورزشی
کد نویسی استاندارد: مهم ترین موضوع برای کد نویسی استاندارد سایت در مبحث سئو تکنیکال استفاده درست از زیان های نشانه گذاری css و html رعایت استانداردهای سئو موقع طراحی سایت می تواند درک صحیح گوگل از محتوای صفحه و ارتباط داخلی صفحات سایت را تضمین کند.
بازاریابی محتوا: درست هستش که در بازاریابی محتوایی باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت کرد اما تضمیمی برای به دست آوردن بهترین رتبه نیست به خاطر همین قبل از انتشار هر محتوایی باید حواستان باشد که این محتوا هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. آنالیز رقبا و بررسی استراتژی محتوایی خیلی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
آنالیز دائم: تا وقتی که روند عملکرد و کارهایی که برای سئوی سایت خود انجام داده اید را آنالیز و بررسی نکنید هیچ وقت نمی توانید میزان موفقیت خود را متوجه شوید به همین دلیل مدام باید عملکرد خود را با ابزارهای آنالیز بررسی کنید.
توجه به فاکتورهای مهم بهبود جایگاه: فقط انتشار محتوای جدید و با ارزش به تنهایی نمی تواند روی سئوی سایت و بهبود جایگاهی که دارد تاثیر داشته باشد باید به فاکتورهای دیگری که وجود دارد هم توجه کرد یکی از مواردی که می تواند خیلی به سئوی سایت شما کمک کند نرخ کلیک کاربر می باشد. هرچی نرخ کلیک سایت شما بیشتر باشد گوگل رتبه بهتری به سایت شما خواهد داد.
لینک سازی: لینک سازی روی سئو و رتبه سایت تاثیر بسیار زیادی می گذارد. مهم ترین نوع لینک سازی برقراری ارتباط بین صفحات داخلی سایت شماست که حتما باید درست انجام شود تا هم موتورهای جستجو و هم کاربران با بررسی سایت ارتباط موضوعی بین صفحات را متوجه بشوند.
چرا سئو سایت ورزشی خیلی مهم است؟
هر ثانیه 63000 جستجو در موتورهای جستجو گوگل ثبت می شود.
61 درصد از کسب و کارها سئو و بازاریابی محتوا را مهم ترین روش فروش محصول یا خدمات خود می دانند.
بیش از 40 درصد هزینه های بازاریابی شرکت ها در فضای آنلاین خرج می شود.
هزینه سئو در مقایسه با روش های دیگر بازاریابی بسیار کمتر می باشد.
واژه نامه سئو سایت ورزشی
کنیبالیزیشن: زمانی در سئو اتفاق می افتد که چند صفحه در سایت شما به طئر همزمان با یه عبارت جستجوی یکسان در گوگل رتبه می گیرند. اگر صفحاتتان را با یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی یکسان بهینه کنید آن وقت این صفحات شانس شما را برای گرفتن رتبه درون گوگل می گیرند.
عبارت کلیدی با نام برند: به عباراتی که به صورت مستقیم یا همراه با کلمات دیگر به اسم برند اشاره می کنند را BRANDED KEYWORD می گوییم.
ریچ اسنیپت: اصطلاحیه که برای تشریح اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده در سایت ها به کار برده می شود و مدیران سایت ها می توانند این داده ها را با استفاده از کدهای html به وب سایت خود اضافه کنند.
ریچ اسنپیت ها به درک هوشمندانه محتوا و موضوع یک سایت به موتورهای جستجو کمک قابل توجهی می کنند.
هدف جستجو کاربر: یا search intent یعنی آن چیزی که کاربر دنبال آن هستش و برای رسیدن به این هدف عبارتی را در موتور جستجو تایپ و جستجو می کنند.
هدف جستجوی کاربر در سئو اهمیت دارد چرا که برای گوگل مهم هستش محتوایی که به کاربر نشان می دهد نیاز و هدفش را تامین می کند.
لینک شکسته: این لینک کاربر را به صفحه 404 هدایت می کند. بهه عبارتی دیگر زمانی این لینک ها وجود داشته باشند ولی حالا حذف شدند دلایل زیر باعث به وجود آمدن این لینک می شوند: تغییر دامنه، تغییر سیستم محتوا، اضافه شدن صفحات
دامین آتوریتی: معیاری برای بررسی قدرت و اعتبار دامنه یک سایت محسوب می شود. دامین آتوریتی یکی از پارامترهایی هستند که توسط شرکت ماز برای تحلیل و آنالیز سایت ها ارائه می شود.
نرخ پرش: به درصد بازدیدکنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند اما قبل از کلیک کردن روی صفحه ای و یا حتی خواندن محتوای وب سایت سریع آن را ترک می کنند.
بودجه خزش: به تعداد صفحاتی که موتورهای جستجوی آن صفحات را برای مدت زمان مشخص مثلا یک هفته ایندکس می کند بودجه خزش می گویند. نرخ بودجه خزشی که گوگل برای سایت ها در نظر می گیرد متفاوت می باشد.
توضیحات متا: یکی از تگ های html و خلاصه ای از محتوای سایت سایت می باشد که ربات های گوگل آن را می بینند و بعد از بررسی آن نتیجه را به کاربر نشان می دهند.
ایندکس: به اطلاعاتی که ثیت شده باشند ایندکس می گویند. ایندکس یعنی فهرست شدن و وقتی می گوییم یک مطلب در گوگل ایندکس شده است یعنی گوگل آن مطلب را خوانده و می تواند به کاربر نشان دهد.
نو ایندکس: یعنی نیازی نیست یک صفحه توسط موتورهای جستجو ایندکس شود که در صفحه نتایج گوگل دیده نمی شود. نو ایندکس به خزنده ها دستور می دهد که یک یا چند صفحه مشخص از سایت را ایندکس نکنند.
لینک فالو: اگر در تگ html لینک از ویژگی rel با مقدار Do follow یا فالو استفاده شود به آن لینک فالو می گویند. در حالت کلی تمام لینک ها فالو هستند. تگ فالو نشانه ای برای موتورهای جستجو می باشد تا به آن ها اعلام کنند که این لینک را دنبال کنند.
لینک نوفالو: اگر در تگ html لینک از ویژگی rel با مقدار نوفالو استفاده شود به آن لینک نوفالو می گویند. هدف لینک نوفالو کاهش اثرگذاری لینک های اسپم و بهبود نتایج موتورهای جستجو می باشد.
تگ نوفالو نشانه ای برای موتورهای جستجو هستش تا به آن ها اعلام کنند که این لینک را دنبال نکنند.
سئو محلی: سئویی است که برای یک موقعیت مکانی خاص انجام می شود تا بتوانند مخاطبان هدف بیشتری از آن محدوده جذب کنند.
صفحه فرود: به صفحه ای که کاربر از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما بشود صفحه فرود یا لندینگ پیج می گویند. تفاوت آن با صفحه های دیگر این هستش که معمولا یک فرک دارد و در ازای گرفتن اطلاعاتی مثل مشخصات کاربر و ایمیل محصول یا خدماتی را در اختیار آن ها می گذارد.
5 نکته مهم در سئو سایت ورزشی تکنیکال
کدهای وضعیت HTTP : مجموعه ای از اعداد هستند که توضیح می دهند در طول فرآیند انتقال بین کاربر و سرور چه اتفاقی می افتد. باید مطنئن بشوید که گوگل به درستی محتوای سایت شما را ایندکس می کند تا روی رتبه و ترافیک سایت شما تاثیر منفی نداشته باشد.
محتوای تکراری: متاسفانه خیلی از سایت ها از محتوای تکراری درون صفحات خود استفاده می کنند که همین موضوع تاثیر منفی در رتبه می گذارد.
اما در سئو تکنیکال یک راهکار تکنیکی به نام تگ لینک canonical وجود دارد که با کمک به آن می توانید صفحه ای که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بگیرد را مشخص کنید.
ساختار URL سایت: با ساختار URL اصولی و صحیح گوگل می تواند درک بهتری نسبت به محتوا های شما داشته باشد. به نکاتی که در این ساختار می توان اشاره کرد این هستش که از حروف کوچک استفاده کنید و از استفاده کاراکترها یا کلمات غیر ضروری خودداری کنید.
نقشه سایت XML : یکی از مهم ترین عناصر سئو تکنیکال بهینه سازی نقشه سایت می باشد. موتورهای جستجو می توانند موقع خزش یک وب سایت از نقشه سایت به عنوان راهنما استفاده کنند. بهینه سازی نقشه سایت خیلی راحت می باشد فقط کافیه که صفحات مهم وب سایت خود را درون نقشه سایت وارد کنید.
سرعت بارگذاری سایت: هر چه قدر سرعت بارگذاری سایت شما کندتر باشد کاربران زیادی را از دست خواهید داد. برای افزایش سرعت سایت می توانید از راه های زیر استفاده کنید:
فشرده سازی کدهای css ، جاوا اسکریپت و html
استفاده بیشتر از خاصیت کش مرورگر
بهینه سازی تصاویر
7 روش اصولی سئو کردن محتوا
تحقیق: در این مرحله باید حواستان به چند چیز باشد:
کلمات کلیدی که باید آن ها را هدف بگیرید
طول مقالات
نوع مقاله
سوالات رایج مخاطب
نوع مقاله و کلمات کلیدی: وقتی شما کلمات کلیدی هدف را پیدا کنید باید آن ها را تست کنید اما چگونه؟ همان کلمه کلیدی که مد نظر شما است را در گوگل سرچ کنید با این کار می توانید متوجه شوید که گوگل برای این کلمه کلیدی خاص چه نوع محتوایی را بهتر از مورد توجه قرار دهید.
عنوان پست و عنوان متا: عنوانی که برای مقاله در سایت شما نشان داده می شود می تواند از عنوانی که در موتور جستجو به مخاطب نشان داده می شود متفاوت باشد.
اگر برای پست شما عنوان متا انتخاب نکرده باشید همان عنوانی که برای مقاله در نظر گرفتید در موتور جستجو به کاربر نشان داده می شود. عنوان متا به خاطر این مهم هستش که از کلمات کلیدی درون آن استفاده می شودو معمولا عنوان جذاب تری برای مخاطب دارد.
توضیحات متا: توضیحاتی هستند که در صفحه نتایج زیر هر لینکی می توانید ببینید. توضیحات متا نقش موثری در رتبه سایت شما دارد.
سئوی تصاویر: در سئوی تصاویر یک نکته را در نظر بگیرید که حتما از تگ Alt استفاده کنید. موضوعی که خیلی مهم هستش اینه که اگر محتوا ها چند عکس دارد باید برای همه آن ها یک توضیح آلت مجزا بنویسید.
لینک سازی داخلی و انکرتکست: با لینک سازی داخلی نرخ پرش تا حدود زیادی کم می شود و به بهبود سئو سایت کمک می کنید. نکته مهم لینک سازی استفاده نادرست از انکرتکست می باشد.
تگ های H1,H2.H3 : یکی دیگر از موارد مهم محتوای سئو شده استفاده مناسب از تگ های عنوان شده می باشد. در یک محتوای سئو شده عنوان اصلی پست با تگ H1 و زیر عنوان ها با تگ H2 و به ترتیب تگ H3 و…. قرار می گیرند که با رعایت این ترتیب محتوای متن شما به خوبی سئو می شود.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036