اصول پایه ای سئو سایت asp چیست؟

پیش از شروع مقاله سئو سایت asp باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که این یک مقاله مبتدی برای آن دسته از اشخاصی است که می خواهند با اصول پایه سئو سایت asp شناخت پیدا کرده و ابتدایی ترین موارد را روی وب سایت خودشان آماده سازی کنند.

 همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئوتهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

از تکنیکال سئو آغاز کنید

روش هایی که در ادامه این مقاله به شما توضیح می دهیم، نه روش های سئو سایت asp، بلکه یک تعدادی اصول پایه ای هستند که در صورت آماده نشدن روی سایت، نمی توانید امیدی به سئو شدن آن داشته باشید:

سرعت سایت

سرعت سایت پر اهمیت ترین پیش نیازی است که باید به آن توجه کنید. وقتی که سرعت وب سایت شما بهینه نبوده و ربات های گوگل و اضافه بر آن ها مخاطبان، برای حضور در سایتتان با مشکل مواجه شوند، گوگل به این آسانی ها اجازه نشان دادن صفحات تان در نتایج را نمی دهد.

با اهمیت به همین عنوان باید تا جای ممکن سرعت سایت را بالا ببرید. بهینه سازی سرعت خودش به 2 گروه معیار وابسته است.

دسته اول اجرای یک سری موارد و روش ها مانند کم کردن کد های اضافی صفحه یا کم کردن تقاضا های سایت به سرور و دسته دوم، انجام ندادن یک تعدادی فعالیت ها مانند عدم استفاده از تصاویر با سایز و اندازه بزرگ در سایت. پیشنهاد داریم که اگر با مشکل سرعت مواجه هستید، حتما مقاله های ما را مطالعه کنید.

تجربه و طراحی کاربری

به صورت کلی تجربه کاربری یا UX به مفهوم آن احساسی است که شما زمان کار با وب سایت به دست می آورید ارتباط کاربری (UI) ظاهر سایت و قسمتی از UX است.

بطور نمرنه اگر الان از دیدن فونت این مقاله لذت می برید، این به مفهوم UX خوب سایت و اگر با آن مشکل دارید، به مفهوم UX منفی آن است.

تجربه کاربری عنوان خیلی گسترده ای است و حتی خود سرعت هم یکی از معیار های آن به شمار می رود. البته در یادگیری آن، ترجیح داریم به جای آن که آن را برای شما دشوار کرده ، صرفا یک جمله بیان کنیم،این به مفهوم اگر سرعت پایین سایت آزارتان می دهد آن را بهتر کنید.

اگر فونت ها نامرتب است آن ها را بهینه کنید، اگر نور پس زمینه سبب اذیت چشمانتان می شود، کمی به سمت تیره متمایلش کنید و اگر ساختار منو سایت گمراه کننده است، آن را به چشم یک مخاطب درست کنید.

امنیت

یکی دیگر از اصول سئو سایت asp که اتفاقا گوگل هم نسبت به آن حساسیت بیشتری نشان می دهد، مطاب مهم امنیت سایت است. ممکن است برایتان جالب باشد بدانید اگر سایت شما سبب مشکلات امنیتی شود، گوگل مخاطبان را از ورود به آن منع می کند! این به مفهوم آن است که اگر سایت شما سبب حملات هکری شده.

به دست هکران افتاده و گوگل متوجه عنوان شود، به مخاطبانی که هدف ورود به آن را دارند اخطار داده و پیشنهاد دارد وارد سایتتان نشوند.رخ دادن چنین اتفاقی اساسا می تواند سبب کم شدن تمامی رتبه های سایت شما و البته بوجود آوردن یک تاریخچه بد در مورد سایتتان نزد گوگل شود.

با اهمیت به همین، پیشنهاد داریم در مرحله نخست به یاری افزونه های وردپرس یا یک متخصص، امنیت سایت خودتان را ضمانت کنید.پس از امنیت، نوبت به گرفتن SSL برای سایت می رسد.

SSL البته به صورت مستقیم روی امنیت سایت شما اثر ندارد و بیشتر، عملکردی است برای امن کردن اطلاعات کاربران در سایت.

ولی موضوع اینجاست که گوگل نسبت به آن حساسیت بیشتری دارد و اساسا به سایت های بدون SSL بهای بیشتری نمی دهد.اگر نمی دانید SSL چیست نگران نباشید. لازم است به شرکت هاست خودتان پیام داده و تقاضا کنید آن را برای سایت شما فعال کنند. به این صورت آدرس سایتتان از HTTP به HTTPS عوض شده و SSL فعال می شود.

به دنبال محتوا بروید

خب تا اینجا مقاله سئو سایت asp با چند تا از اصول پایه سئو شناخت پیدا کردیم. در حقیقت مواردی که در بالا به شما اجرایشان را پیشنهاد کردیم، اثری روی بهبود سایت شما ندارند، بلکه از اصول الزامی هستند که در صورت اجرا نشدن، اساسا باید دور سئوشدن سایت را خط بکشید.

پس از این موارد، نوبت به تولید محتوا در سایت می رسد. مفهوم از محتوا در مرحله نخست متن صفحات کالا، درباره ما، خدمات و بعد نوشتن مقالات است.

در مرحله دوم هم مفهوم از محتوا، ویدیو، صوت و تصویری است که در سایتتان انتشار می دهید. در ادامه این مقاله اصول سئو در محتوا را به شما یاد می دهیم:

در گام اول باید برای صفحات اصلی و مهم سایت محتوا تهیه کنید. مفهوم این صفحات هستند:

  • صفحه اصلی،
  • درباره ما،
  • تماس با ما.

علاوه بر این موارد اگر قرار است صفحه کالا و خدمات اصلی در سایت داشته باشید، باید محتوای آن ها را هم تهیه کنید. چرا؟ به دلیل آن که در صورتی که این صفحات متن خیلی کمی داشته یا محتوا چندانی نداشته باشد، گوگل اعتبار کلی سئو سایتتان را کم می کند.

در نتیجه در مرحله نخست محتوای آن ها را تهیه کرده و ترجیحا تا جای ممکن از بوجود آوردن صفحاتی که در حال حاضر محتوایی برایشان ندارید، پرهیز کنید. (به صفحاتی که محتوای کم یا بی اهمیت دارند، زامبی پیج می گویند که می تواند همه قدرت سئو سایتتان را کم کند).

تحقیقات لغات کلیدی

خب، برای توه به اصول سئو سایت asp باید به دنبال گام بعدی، که دقیقا یک گام پیش از تولید محتوا و محصول به صورت عمده است برویم.

پس از اینکه صفحات اصلی سایت را با محتوا کامل کردید، نوبت به این می رسد که لغات کلیدی مورد نظرتان در سایت را بیابید. در حقیقت در این مرحله قرار است متوجه شویم:

  • مخاطبان برای رسیدن به سایتی مانند سایت من چه عبارت هایی را سرچ می کنند؟
  • و مخاطبان برای رسیدن به صفحه ای از سایت من چه عبارت هایی را سرچ می کنند!

بگذارید مثال بزنیم:

در حال حاضر مخاطبان برای رسیدن به سایتی مانند سئو تهران این لغات را جستجو می کنند:

  • سئو سایت
  • طراحی سایت،
  • بک لینک،
  • تیزر سازی،
  • و…

در نتیجه باید روی هر یک از این لغات یک صفحه و محتوا تهیه کنیم. در ادامه مخاطبان برای رسیدن به مقاله سئو سایت، این عبارت های مترادف را سرچ می کنند:

  • سئو،
  • سئو بهینه،
  • بهینه سازی سایت
  • و…

در نتیجه باید آن ها را پیدا کرده و در یک صفحه سئو کنیم. به بیان دیگر تحقیقات لغات کلیدی پردازشی است که در آن به یاری ابزار های متفاوت، متوجه می شویم مخاطبان برای رسیدن به ما و صفحات سایتمان چه کلماتی را سرچ کرده و می کنند.

برای یافتن این لغات از ابزار های تحقیقات لغات کلیدی مانند keywordtool.io یاری می گیریم.

برای آن که بیشتر از تحقیق لغات کلیدی بدانید، سفارش می کنم این مقاله را دنبال کنید

URL صفحات

یکی دیگر از اصول اساسی سئو، مطلبurlها یا همان آدرس هر صفحه از سایت است. ممکن است شما هم در خیلی از سایت های تازه کار با یک تعدادی آدرس صفحه نامنظم، طولانی، نامفهوم و… مواجه شده اید. در حقیقتurlها هم برای مخاطب و هم برای موتور جستجو گوگل اهمیت دارند.

در نتیجه حتما به زیبایی آنها اهمیت بدهید. البته راه دشواری هم در جلو رو ندارید.اگر سایت شما وردپرسی است، در همان اول باید به قسمت تنظیمات، پیوند های یکتا رفته و ساختارurlها را روی حالت اسم نوشته قرار بدهید.

پس از این هم با ساخت هر صفحه تازه، آدرس آن را به لغت کلیدی اصلی صفحه (ترجیحا به زبان انگلیسی) عوض کنید. بطور نمونه URL همین صفحه که در حال مطالعه کردنش هستید، SEO principles به مفهون آن اصول سئوست.

عنوان جذاب

یکی از معیار هایی که معین می کند صفحات شما در نتایج سرچ چه رتبه ای داشته باشد، CTR یا نرخ کلیک است و مفهوم از CTR تعداد اشخاصی است که پس از دیدن سایت شما در نتایج گوگل روی آن کلیک می کنند.اینکه چند نفر روی وب سایت شما کلیک کنند، نسبت به 2 مورد معین می شود.

نخست از همه عنوان جالب و ترغیب کننده و دوم، یک برند شناخته شده که خب این عنوان به مبحث سئو خارجی مربوط است. در نتیجه در این قسمت حتما روی نوشتن عنوان های جذاب در سایتتان وقت بگذارید.

خود محتوایی که شما در سایت انتشار می دهیم، چه محتوای یک مقاله آموزشی باشد.

و چه محتوای صفحه کالا و خدمات، باید اساسا بهینه شود. این به مفهوم آن است این محتوا علاوه بر کاربرپسند بودن، باید به صورتی بهینه شود تا وقتی که مخاطب کلمه کلیدی آن را در گوگل سرچ می کند، ربات های گوگل محتوا را به صورت یک صفحه مناسب معین داده و در برابر دید مخاطب قرارش بدهند.

برای رسیدن به چنین مقصودی و افزایش بازدید سایت، احتیاج به آشنایی کامل با سئو محتوا دارید. سئو محتوا صورت گرفته از اصولی مانند نوشتن متن بهینه، رعایت روش ها، سئو تصاویر و… است.

با اهمیت به این که عنوان آن کمی مرتبط به مفاهیم حرفه ای می شود، پیشنهاد داریم خودتان سراغ مقاله متنی و ویدیویی سئوکردن محتوا رفته و آن را سر فرصت بخوانید و ببینید .

لینک سازی داخلی

یکی دیگر از موارد مهمی که گوگل برای رنک بندی شما در نتایج به آن توجه می کند، عنوان نرخ پرش است. نرخ پرش آمار آن دسته از مخاطبانی است که پس از ورود به سایت شما، به هر علتی مانند سرعت پایین، محتوای نامناسب و… به ناگهان از آن بیرون می آید. هر اندازه این نرخ پرش بیشتر باشد یقینا قدرت سئو سایت شما هم کم تر می شرد.

یکی از روش های مهمی که سبب کاهش نرخ پرش شده و البته به علل دیگر قدرت سئو سایتتان را بالا می برد، لینک سازی داخلی بین محتواهاست.

این به مفهوم آن است که وقتی که از محتوا های مربوط سایت خودتان به یکدیگر لینک بدهید؛ مخاطب را بین آن سرگرم کرده و البته ربات های گوگل را هم به ارزیابی بقیه قسمت های سایتتان دعوت می کنید. اگر با لینک سازی داخلی شناخت خیلی زیادی ندارید.

رعایت اصول سئو سایت asp در ساختار سایت

خب، به سومین گام از این مقاله رسیدیم. در این قسمت می خواهیم یک عنوان مهم همراه با چند مورد اثرگذار را به شما آموزش بدهیم. عنوان این قسمت، ساختار سئو شده و بهینه در سایت است.

مفهوم از ساختار، وضعیت دسته بندی ها، برچسب ها، کارایی دسترسی صفحات مهم برای کاربر و… است. با مواردی که در ادامه مقاله توضیح می دهم، کاملا متوجه مفهوم می شوید:

دسته بندی های سایت :خیلی از کاربرانی که برای سئوسایت به ما رجوع می کنند، با مشکل دسته بندی های اشتباه در سایتشان مواجه هستند. متاسفانه در وب فارسی همچنان خیلی از سئوکارها و مدیران کسب و کار نمی دانند که قسمت مهمی از برنامه هر وب سایت، سئو شدن صفحات روی دسته بندی است.

بطور نمونه روی لغتی مانند خرید گوشی، الزاما شما باید یک صفحه دسته بندی کالا سئو کنید نه یک مقاله و صفحه کالا عادی.

همانگونه روی لغتی مانند آموزش بازاریابی می توانید به جای مقاله، یک صفحه دسته بندی مقاله استفاده کنید. در هر حال مورد مهم اینجاست که پیش از ساخت هر صفحه و تهیه محتوا، مطمئن شوید احتیاج کاربری که آن را سرچ می کند، مشاهده یک صفحه دسته بندی است یا مقاله.

علاوه بر این کالا ها و مقالات سایت شما باید به صورت مرتب و به مناسب ترین شکل ممکن، در دسته بندی های متفاوت قرار گرفته تا مخاطب بتواند در زمان کوتاه، به هدف نهایی اش برسد.

به صورت نمونه سایت دیجی کالا به مناسب ترین شکل ممکن کالا های سایت خودش را دسته بندی کرده تا مخاطبان را راحت به آن ها دسترسی داشته باشند.

اضافه بر این که خیلی از همین دسته بندی های دیجی کالا در گوگل هم سئو شده و مخاطب می گیرند. این حقیقتا موردی است که شما هم باید توجه اش کنید.

لینک های منو : به صورت الزامی می گویم: لینکِ پر اهمیت ترین صفحات سایت شما باید در منو قرار بگیرد! این به مفهوم آن است صفحاتی که یک کاربر عادی در وقت ورود به سایت به آن ها احتیاج دارد، حتما باید در منو مشاهده شود. بطور نمونه یکی از صفحات پر اهمیت، صفحه تماس با ما یا درباره ما است.

با اهمیت به اینکه در فروشگاه های آنلاین خیلی از مخاطبان عادت دارند نخست مطمئن شوند این سایت شامل یک محیط فیزیکی بوده و قابل اعتماد است، حتما باید لینک صفحه تماس با ما، درباره ما یا هر دو را در منو جای بدهید.همانگونه که لینک صفحات فروشگاه، صفحه وبلاگ، دسته بندی های کالا و مقاله، صفحه اصلی و… باید در منو سایت شما مشاهده شود.

پیشنهاد می کنیم حتما تعدادی به رقبای بزرگ خود زده و مشاهده کنید آن ها دیگر لینک چه صفحاتی را در منو قرار داده اند. با اهمیت به اینکه لینک های داخل منو در تمام صفحات سایتتان تکرار می شوند، از راه لینک داخلی قدرت زیادی به آن ها انتقال می دهید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran