سئو فصلی چیست؟
سئو فصلی چیست؟ این یکی از سوالاتی است که برای اکثر کاربران مطرح می شود. آنها می خواهند بدانند که تفاوت سئو از فصلی با سایر روش های سئو در چیست؟ در این مطلب از سری مطالب دیجیتال مارکتینگ سئو تهران در تلاش هستیم تا به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید با در نظر گرفتن موضوعات مختلف به سایت خود قدرت بیشتری ببخشید.
تغییر در ساختار در جهت کسب سود!
همانطور که می دانید که سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. این بهینه سازی به معنای توجه به تمامی ابعاد یک وب سایت برای جذب مشتری و به دست آوردن رنکینگ مناسب از طریق گوگل است.
بنابراین کلیه افرادی که تمایل دارند در زمینه جذب مشتری و دیجیتال مارکتینگ بهترین و مناسب ترین عملکرد را داشته باشند حتماً باید به سایت خود توجه جدی داشته باشند و برای دستیابی به بهترین جایگاه در گوگل از مناسب ترین و سریع ترین استراتژی های موجود در دنیا استفاده کنند.
بسیاری از افراد گمان میکنند که تنها به کار بردن قوانین سئو به صورت یکنواخت در تمامی فصول سال می تواند به آنها کمک کند تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنن اما این گونه نیست گاهی اوقات شما باید در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید و اگر اهداف بلندمدتی برای خود در نظر گرفته اید آنها را به اهداف کوتاهمدت تقسیم کنید.
این امر میتواند به شما کمک کند تا مسیر دستیابی به اهدافتان کوتاه تر شود و با سهولت بیشتری به آن ها دست پیدا کنید. در ادامه شما را با برخی از مهمترین اصول و استانداردهای سئو که نیازمند تغییرات کوتاهمدت می باشند آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.
سئو فصلی چیست؟ و چه تاثیری در قدرت یک وب سایت دارد؟
سئو فصلی به عنوان یکی از بهترین راهکار هایی است که به شما کمک میکند تا بتوانید در تمامی فصول سال نیاز مخاطبین را به درستی بشناسید و اقدامات لازم جهت فراهم کردن آنها را انجام دهید. همانطور که میدانید در فصول مختلف سال مانند بهار، تابستان و زمستان یکسری از موضوعات نسبت به سایر موضوعاتی که در فصل های متفاوت به آنها پرداخته می شود ترند تر می شوند.
برجسته شدن این موضوع از آن جهت است که در فصل های مختلف نیازهای متفاوتی در مخاطب ایجاد می شود برای مثال اگر در زمینه تجارت پوشاک به فعالیت می پردازید نمی توانید در تمامی فصول سال پوشاک زمستانه را تبلیغ کنید، به همین دلیل نیاز دارید که در محتوای خود بنا به فصل موردنظر تغییراتی ایجاد کنید.
بنابراین این جا است که مفهوم سئو فصلی چیست؟ مشخص می شود. فردی که در زمینه تجارت پوشاک به فعالیت می پردازد باید بتوانند در وبسایت فروشگاهی خود بر اساس فصل مورد نظر محصولات مورد نیاز مشتری را عرضه کند و محتوای خود را بر اساس آن به روز رسانی کند.
به همین دلیل به شما می دهیم که یک سئو قدرتمند زمانی می تواند شما را به جایگاه دلخواه برساند، که برای آن ارزش و اهمیت زیادی قائل باشید و سعی کنید که بنا به نیاز مخاطب به قدرت گرفتن ساختار وب سایت خود کمک کنید.
انواع سئو فصلی
انواع سئو فصلی چیست؟ به طور کلی دو نوع سئو فصلی سایت وجود دارد:
- سئو فصلی
- سئو رویدادی
همانطور که در قسمت قبل در پاسخ به سوال سئو فصلی چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که سئو فصلی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای عملی به قدرت گرفتن وب سایت شما کمک می کند. بنابراین می توانید بر اساس فصول سال و تمرکز بر روی آن ها به موضوعات مورد نظر مشتریان توجه کنید. این عمل میتواند به شما کمک کند تا همواره به روز بمانید.
و اما سئو رویدادی به معنای توجه به بهینه سازی موتورهای جستجو بر اساس رویدادهای مشخص یک سال است. برای مثال اگر در روز مادر یا اعیاد مهم هستید می توانید بر اساس این رویداد ها محتوای وب سایت خود را تغییر دهید.
سئو فصلی یا محتوای همیشه سبز؟
دقیقا نمی توان به این سوال پاسخ مشخصی داد. دلیل آن هم این است که هر دو این روش ها می تواند به قدرت گرفتن وب سایت شما کمک کند اما این موضوع برای تمامی وب سایت ها این گونه نیست! شما باید بر اساس نیاز خود و آنچه موضوع وبسایت شما است اقدامات لازم جهت استفاده از سئو فصلی و سئو سبز را انجام دهید.
کارشناسان و متخصصین فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شما توصیه میکند که اگر دارای وب سایت فروشگاهی هستید بهتر است به سئو فصلی بیشتر اهمیت بدهید.
زیرا اولویت شما فروش محصولاتی است که در یک فصل مشخص بیشترین تقاضا را دارند. بنابراین همانطور که به سئو سبز به عنوان یک محتوای ثابت نگاه می کنید، سعی کنید که در کنار آن به سئو فصلی نیز بپردازید.
با استفاده از تصاویر فصلی به نگاه مخاطب احترام بگذارید!
همانطور که در پاسخ به پرسش سئو فصلی چیست؟ اشاره کردیم که این نوع سئو در جهت افزایش بهینه سازی وب سایت بر اساس فصول مشخص سال صورت می گیرد. بنابراین هر چه در این زمینه بهتر عمل کنید و به نیاز مخاطب توجه بیشتری داشته باشید احتمال زیاد موفقیت شما نزدیک خواهد بود.
علاوه بر این استفاده از یک سری تصاویر فصلی نیز می تواند به مخاطب ثابت کند که برای نگاه و ارزش اهمیت زیادی قائل هستید. برای روشن شدن بحث به همان مبحث فروش پوشاک برمیگردیم، همانطور که اشاره کردیم در فصول مختلف سال نیاز کاربران متفاوت خواهد شد .
بنابراین اگر در وبسایت فروشگاهی خود به عرضه محصولات متعدد می پردازید سعی کنید که در تصاویر وب سایت نیز تغییراتی ایجاد کنید برای مثال در فصل زمستان تصاویر پوشاک زمستانه و در فصل بهار و تابستان لباس های خنک تر قرار بدهید.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09367511706