از کجا سئو کار شدن را آغاز کنیم؟

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، بزرگ ترین مجموعه دیجیتال مارکتینگ ایران ، در زمینه بهینه سازی سایت با تعداد زیادی سئو کار مبتدی درجه یک و متخصص برای کاهش هزینه های سئو سایت شما همکاری می نماید ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

آغاز سئو کار مبتدی متاسفانه با معانی تئوری است و تا حدی باید تحمل به خرج داد تا به مرحله عمل و اجرا هم برسیم ، می باشد. تو مرحله نخست شما باید برای سئوکار شدن، گوگل را بشناسید و کمی درباره الگوریتم های آن مطالعه کنید.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

گوگل تعدادی از اصول و چارچوب ها معین کرده که اشخاص برای بدست آوردن رنک های بالا دست به برخی تخلفات نزنند. این فعالیت را سطحی نبینید! بالا بودن را تعدادی عبارات کلیدی می تواند درآمد میلیاردی را بطور هروزه به دنبال داشته باشد و خیلی پر اهمیت که گوگل به کی رتبه نخست را بدهد.

کارش را خوب بلد است شما باید تنها مشاهده کنید که درباره الگوریتم های رتبه بندیش چی بیان کرده و قوانین اصول آن برای اعتبار سنجی مطالب یک وب سایت چی هست.اگر در معنا مطالب آن به مشکل خوردید مقاله سئو کار مبتدی را مطالعه کرده اید نگاهی بندازید تا به شمار بگوید آن اصطلاحایی که بکار رفته چی هستند!

حالا ما در این مقاله هم تلاش می کنیم اطلاعاتی را که جلوی رو برایتان آماده کند، در اختیارتون قرار بدهیم و پس از آن بروید با تمرکز کامل و نگاه ریز بینانه تر مطالعه هایتان را انجام بدید.همراه ما در ادامه ی مقاله ی سئو کار مبتدی باشید.

سئو کار کیست و چه روش هایی بلد است؟

سئو کار مبتدی فردی است که همانگونه که بیان کردیم اصول و پایه های رنک بندی را می داند و با به کار بردن از آن ها و البته ماهرانه خودش، روش هایی را بکار می گیرد که گوگل آن را علاقه داشته باشد!!ولی پیش از اینکه بخواهد الگوریتم های گوگل را بشناسد، باید اطلاع داشته باشد معروف ترین اصطلاهاتی که در سئو بکار می رود چه مواردی هستند و براساس آن ها مطالعاتش را انجام بدهد.

اصطلاحات معروف در سئو:

یک سئو کار مبتدی باید حتما این نکات را بشناسد و با آشنایی اصطلاحات، بتواند درکی از الگوریتم ها و توضیحاتی که داده می شود بدست بیاورد.

keyword یا لغات کلیدی : آماده سازی سئو روی یک سایت با پایه لغت کلیدی آن انجام می شود. لغت کلیدی به معنی آن که شما با چه عبارتی می خواهد رتبه های بالای گوگل را داشته باشید!؟ عنوان شغل شما، کالا هایی که می فروشید، فعالیتی که ارائه می کنید و …تمام لغات کلیدی سایت شما هستند.

هر سایت می تواند بی شمار لغت کلیدی داشته باشد که همواره برای هر صفحه از 1 تا 3 عدد از اون ها در نظر گرفته می شود و شیوه کار می شود که با آن لغات به رتبه بالا برسد.

onpage seo : یا سئو داخلی : کلا خدمات هایی که برای سئو سایت انجام می شود به دو نوع هست یا درون سایت است یا بیرون از سایت که به آن فعالیت های داخلی onpage یا سئو داخلی می گویند؛ با دارا بودن یوزر نیم و رمز سایت و هاست می شود تمام آن هارو انجام داد.

offpage seo : یا سئو خارجی : تعدادی فعالیت ها هم موجود است که خارج از سایت انجام می شود و هدف آن فرستادن پالس های مثبت به گوگل و محبوب یا معتبر نشان دادن سایت هست. حالا در ادامه مقاله سئو کار مبتدی برخی روش های offpage را به شما معرفی می کنم که ابهام تون در مورد این اصطلاح رفع شود

headings یا سرتیتر ها : در قسمت سئو داخلی، سر تیتر های شما اهمیت بخصوص ای دارند برای همین احتمال دارد نام heading را زیاد بشنوید و لازمه حتما درباره آن مطالعه انجام بدید.

متا تگ meta tag : یکی دیگه از اصطلاحات خیلی معروف در سئو متا تگ یا meta tag ها هستند. این تگ ها، محیطی است که زبان html ( زبان طراحی صفخات سایت ) برای بیان محتوای سایت به گوگل به وجو آورده و عملکرد مناسبی در سئو کردن سایت دارد.

کانتنت یا content : در حقیقت محتوا؛ پر اهمیت ترین عنوان در سئو است که با عنوان های تهیه محتوا، بازاریابی محتوا کانتنت کارکتینگ و … از آن یاد می شود و مسلط بودن آن برای شما مناسب ترین موهبت برای سئو کردن سایت خواهد بود. حالا درباره محتوا نویسی و این نکات مطالب خیلی خوبی را داریم که به شما پیشنهاد بدهیم.

بک لینک یا backlink : خب بک لینک و ساخت لینک هم عبارتی است که به طور زیاد در مورد آن خواهید شنید؛ یکی از روش های offpage به شمار می رود که با پخش کردن لینک سایت در محیط اینترنت، تلاش در بوجود آوردن اعتبار برای سایت دارد؛ این مورد هم از اساسی ترین های سئو از آغاز تا همین اکنون بوده.

البته خیلی حرفه ای و حساس است که اجرای آن کمی ریسکی دارد و اگر درست انجام نشود می تواند سبب جریمه شدن از سمت گوگل بشود.همراه ما در محتوای سئو کار مبتدی باشید.

title یا عنوان : عنوان صفحات شماست و از نکات مهم در onpage محسوب می شود. همان موردی که گوگل شما را با آن در نتایجش نشان می دهد.

متای توضیحات یا description : یکی از همان متا تگ هاست که به شما گفته ایم و خیلی مهم است؛ توضیحاتی هست که زیر عنوان سایت شما در گوگل نشان داده می شود و در حقیقت چکیده مطلب شما را بیان می کند: الان متای توضیحات ما همون دو تا پرسشی است که اول مقاله بیان کردیم.

خزنده گوگل یا creawler : ربات گوگل است که درون صفحات می خزد و صفحات را درون موتور جستجو به نمایش در می آورد. الگوریتم ها بر روی خزنده ها نوشته می شود که بر اساس یک تعدادی قوانین صفحات را رتبه بندی کنند.

ایندکس یا index : زمانی یک صفحه سایت شما در موتور سرچ نشان داده بشود، به این معنی که آن صفحه شما ایندکس شده. در حقیقت کار خزنده گوگل است که صفحات را ایندکس کند.

سایت مپ یا نقشه سایت sitemap : نقشه سایت ابزاری است که کار را برای creawler گوگل آسان تر می کند و آن را کمک می کند که سریع تر صفحات سایت را ایندکس کند

لینک داخلی یا لینک سازی داخلی : ارتباط سازی میان صفحات داخل سایت که مخاطب رو از یک صفحه به صفحه دیگر انتقال بدهد، از روش های مهم onpage به شمار می رود و کلی شیوه های جالب و کارآمد داد.

لینک فالو و نوفالو follow or nofollow : دو مدل کلی از لینک ها وجود دارند که یکی به گوگل می گوید من را دنبال کن و دیگری می گوید از دنبال کردن من دوری کن که از نامش معین شده که کدام یک چی هستندـ

الکسا یا alexa : سایتی است که به همه سایت های دنیا رتبه می دهد و رتبه دادن آن یک تعدادی شاخص ها و معیاز هایی دارد که برای سئو کار مبتدی ها پر اهمیت و باید پس از آن درباره اش مطالعه کنید.

وظایف سئو کار چیست؟

یک سئو کار ، باید با علم و امکاناتی که در اختیار دارد ، شیوه های درستی برای موفقیت در سئو سایت و پروژه انجام دهد، البته که خود این بعضی اوقات لازم نیست چرا که در رقابت در لغت های سخت گاهی احتمال دارد بدون اینکه بدانید با 10 ها سایت که هر یک تیمی تخصصی در اختیار دارند اجبار به رقابت شوید که خود این کار را بعضی اوقات برای مدیران (به علت هزینه های بالا) کمی دشوار می کند.

همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…حتی مشاهده شده که گاهی مدیران بر اساس رقبای وجود داشته تصمیم می گیرند سئو را از اولویت در دوره هایی بیرون آورند.

برویم سراغ سئو و معرفی فعالیت هایی که یک سئو کار مبتدی باید در ابتدای کار انجام دهد.یک سئو کار تخصصی باید ارزیایی کند که خود سایت از دد ساختاری، برای موتور های سرچ مثل گوگل درست ساخته شده یا خیر.وظیفه ی پس از آن سئو کار جمع آوری گذشته ی سایت است.

برای مدل در 3 ماه قبل چه اندازه محتوا و چه تعداد پیوند خارجی یا همان بک لینک برای سایت کار شده (این لینک ها پر فایده و تخصصی بوده اند یا …)در گام بعدی باید دید رقبا در چه شرایطی هستند تا بتواند بطور صحیح تصمیم بگیرد و برای آینده برنامه ریزی درست انجام دهد و پروژه سئو سایت را اداره کند.

حال می توان با شناخت کارایی های سایت (مورد 1) ، پیشینه سایت (مورد 2) و ارزیابی رقبا (مورد 3) برای توسعه پروژه تصمیم گرفت و امکانات گروه خود را در کناز این فهرست می آوریم تا به اعداد درست تواناییمان برسیم. (تهیه محتوا و مبلغ لینک سازی از پرراهمیت ترین نکته این قسمت هستند).

شیوه های بررسی سئو سایت

حالا نکات فوق را باهم باز کرده و جلو می رویم تا بدانید چگونه ازیک سئو کار مبتدی به تخصصی تبدیل شویم؟برای مورد نخست این کار کمی احتیاج به علم برنامه نویسی هم دارد ، برای نمون ه تعداد خط های (کد های) سازنده در صفحات سایت نسبت به محتوا نباید خیلی بیشتر از 85 تا 90% باشد. به کار نبردن از کد های سنگین و … .

برای مورد دوم و جمع آوری اطلاعات سایت ، هم از پرسنل سوال کنید و هم با ابزار ها این ارزیابی را انجام دهید. پس احتیاج است که این ابزار ها مثل گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیک را یکسان کرده باشید.ارزیابی سئو سایت رقبا: برای ارزیابی رقبا مناسب است حتی تا 1 هفته زمان گذاشت و جایگاه واقعی و اندازه کاری که رقبا انجام میدهند را ارزیابی کنید.

برای مورد بعد که همان فهرستی از توانایی مجموعه است ، توجه کنید این کار را برای 1 و 2 ماه نبینید ، خوب است حداقل 6 ماه آینده در این برنامه ریزی قرار داشته باشد.استفاده از فهرست هدف ها / فعالیت هایی که باید انجام شود و فهرست جزئیات وظایف اشخاص برای موفقیت در سئو است.معیار هایی که می شود به صورت وظایف یک سئو کار مبتدی اسم برد :

  1. تهیه و منتشر کردن مطلب سئو شده
  2. لینک سازی درونی میان محتوا ها
  3. سئو و لینک سازی خارجی (خرید بک لینک تخصصی)
  4. کامنت گذاری یا همون review , rate و vote
  5. ارزیایی روند کار در وب مستر گوگل

این چند فعالیت را می توان با اهمیت به پروژه های مختلف همواره ثابت دانست که یک سئو کار موظف به تهیه و یا دیدگاه بر روند انجام آن هاست.در مقاله ی بعد بیشتر به جزئیات این عنوان می پردازیم تا هر مدیر پروژه ای اطلاع داشته باشد که چه موردی از سئو کارش بخواهد.

هر متخصص سئو احتمال دارد به علت تلاش همیشگی خود برای دیدن نتیجه، هر از گاهی احساس ضعف کند. این یک تعهد دراز مدت است. هیچ میانبری موجود نیست و شما به صورت سئو کار مبتدی باید به دنبال نتایج آینده باشید نه نتایج فعلی. این یک نبرد همیشگی برای بالا بردن رتبه سایت است.

سئوکاران همواره تلاش می‌ کنند روش آسان را پیدا کنند. اگر جزو آن گروه از سئوکارانی هستید که هدف دارند سایت را با سئوی کلاه سفید به جایگاه برتر برسانند؛ خوب است این بخش از مقاله سئو کار مبتدی را با توجه بیشتری بخوانید.

فهرست وظایف سئو کار

ما فهرستی از جزئی‌ترین ولی پر اهمیت ترین وظایف سئو کار مبتدی را که باید برای یک وب سایت انجام دهند برای شما جمع آوری کرده ایم. این فهرست را ارزیابی و آغاز به تقویت وب سایت خود کنید.وظایف سئوکار در ارتباط با جزئی‌ترین ولی پر اهمیت ترین اقدامات کلاه سفید سایت خود را از محتوای تکراری حذف کنید.

  1. پیگیری لغات کلیدی (باید از لغات کلیدی را برای تأیید رتبه‌ بندی استفاده کنید.)
  2. برای هر صفحه یک لغت کلیدی اصلی تعریف کنید.
  3. عناوین خارق العاده و مربوط را در وب سایت خود بوجود آورید.
  4. توضیحات متا را با کمتر از ۱۵۶ کاراکتر بنویسید.
  5. برای بهینه‌سازی خوب تر مطالب از لغات کلیدی در عنوان‌ها به کار ببرید.
  6. URL را تا اندازه امکان کوتاه نگه دارید.
  7. عکس ها را با برچسب‌ های توصیفی ALT بهینه کنید.
  8. برای ماندن در بالا، اصولا محتوای رقابتی بنویسید.
  9. وبلاگ داشته باشید و مطالب فعال را منظم نوشته و انتشار دهید.
  10. لینک‌ ها را کنترل کنید.

  1. یقین حاصل کنید که سایت شما از دید گوشی همچنین بهینه شده است.
  2. سرعت آپلود کردن سایت را بالا ببرید.
  3. شرایط سایت خود را با ابزار کنسول سرچ Google دنبال کنید.
  4. خطا های خزش را در کنسول سرچ Google رفع کنید.
  5. شرایط نمایه‌سازی سایت خود را مدیریت کنید.
  6. بر روی اطلاعات جمعیتی کاربر خود تمرکز کنید.
  7. کاربران بازگشتی خود را زیر ذره بین جای دهید تا برای بزگشت آن‌ ها راه حل بیابید.
  8. مقاصد خود را در Google Analytics مدیریت کنید.
  9. سئو محلی (مشتریان محلی را جذب کنید.)
  10. پیش و بعد از اجرای برنامه های سئو، حسابرسی وب سایت را انجام دهید.
  11. لینک‌ های مضر را اهمیت ندهید.

بیشتر بخوانید : سئو مبتدی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran