درباره طراحی سایت فست فود

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت فست فود، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین برنامه نویسان ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

یک طراحی سایت فست فود از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

 می خواهیم به این سوال ساده پاسخ دهیماول باید به مفاهیمی مانند دامنه‌، هاست، سرور، سیستم مدیریت محتوا بپردازیم.

دامنه چیست؟

 اسم دیگر دامنه، دامین یا دومینDomain نیز می‌باشد. در واقع همان آدرسی است که شما در مرورگر اینترنتی خود وارد می‌کنید.

برای مثال شماseo-tehran.ir را در مرورگر خود وارد می کنید، و وارد وبسایت سئو تهران می‌شوید. هر دامنه دارای یک پسوند است مانند com ،org ،net و … که نشان دهنده هویت وب سایت است. برای مثال com مخفف کلمهcomerceبه معنی سایت تجاری است.

دامنه‌ها را می توان برای یک سال خریداری یا به عبارت درست‌تر اجاره می‌کنند و هر سال با توجه به نوع پسوند، مبلغی برای تمدید اجاره آن پرداخت می‌کنند.

 سرور طراحی سایت فست فود چیست‌؟‌ هاست چیست؟

اگر بخواهیم این دو را را بسیار ساده تعریف کنیم: خواهیم گفت فرض کنید یک کامپیوتر تمام ۲۴ ساعت روز روشن و متصل به اینترنت باشد. به این کامپیوتر اصطلاحا سرور می گویند.

بخشی از حافظه آن کامپیوتر که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن ذخیره شده است، را اصطلاحاً هاست میگویند. هاست ها انواع متفاوتی دارند، مانند هاست اشتراکی‌، هاست اختصاصی و … که بر اساس نوع‌هاست و نوع شرکت هاستینگ قیمت‌ها متفاوت است.

 سیستم مدیریت محتوا CMS برای طراحی سایت فست فود چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یاهمانCMS مخفف کلمه Content management System می‌باشد. سیستمی است که امکان ایجاد، ویرایش و نگهداری محتوا را از طریق طراحی سایت فست فود امکان پذیر می‌کند.

 به طور ساده‌تر یک فضایی شبیه به نرم افزار می باشد، که در آن شما می‌توانید برای وب سایت خود یک یا چند مقاله‌ بنویسید. در بین مقاله عکس، صوت و ویدئو بگذارید و آن را در وبسایت خود منتشر کنید.

 امروزه برترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد. کاربران بسیار زیادی در جهان و ایران از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

آشنایی با انواع طراحی سایت فست فود

 وب سایت‌ها را می‌توان از جهت های مختلف دسته بندی کرد: به عنوان مثال انواع وبسایت ها از نظر فنی شامل سایت‌های دینامیک، سایت‌های استاتیک و … می‌باشند.

انواع وب سایت از نظر کارکرد

 وب سایت‌ها را می توانید از نظر نوع کارکرد آنها طبقه بندی کنید که شامل: وب سایتهای خبری، وب سایت‌های فروشگاهی، وب سایت‌های شرکتی، وب سایت‌های شخصی، وب سایت‌های تفریحی، وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌های علمی و … می باشند.

انواع طراحی سایت فست فود سایت از نظر نسل

 همین طور می‌توان وب سایت‌ها را از نظر نسل نیز دسته بندی کرد، شامل وب سایت‌های وب ۱ ، وب سایت‌های وب ۲ و وب سایت‌های وب ۳می باشد.

انواع وب سایت از نظر سیستم

انواع دیگری از طراحی سایت فست فود ها مربوط به سیستم آن‌ها می‌باشد  که عبارت است از:

  •  طراحی وب سایت با برنامه نویسی اختصاصی یا سفارشی
  • طراحی وب سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا

 انواع وب سایت وردپرسی

 حال می توان حالت سومی را نیز  برای این نوع طبقه بندی در نظر گرفت به عنوان مثال با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان دو نوع وب سایت طراحی کرد. نوع اول آن طراحی سایت با قالب های آماده و نوع دوم آن طراحی سایت با قالب هایاختصاصی می باشد. البته لازم است بدانید که طراحی سایت با قالب اختصاصی دارای قیمت بسیار بالایی است.

 انواع زبان طراحی سایت فست فود

به طور کلی برنامه نویسی در ساخت سایت در دو قسمت انجام می‌شود:

  • برنامه نویسی سمت کاربر
  • برنامه نویسی سمت سرور

 از نمونه زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر می‌توان به Html ،Css،Javascript،jqueryاشاره کرد. و در سمت زبان برنامه نویسی سمت سرور از زبانهای برنامه نویسی Asp.net ،PHP ،Ruby ،Java می توان نام برد.

مراحل طراحی سایت فست فود

 طراحی وب سایت دارای چندین مرحله است که به ترتیب باید تمام مراحل طی شود.

 خرید دامنه

قدم اول در طراحی سایت فست فود خرید دامنه می باشد. نام دامنه می‌تواند مربوط یا نامربوط به سایت باشد. اگرمربوط به سایت باشد از نظر سئو رتبه بالاتری خواهد گرفت. بعد از خرید دامنه باید به خرید هاست بپردازیم. مقدار هاست را براساس محتوایی که می خواهید درون وب سایت خود قرار دهید باید خریداری کنید.

طراحی سایت فست فود

 بعد از این که این دو مرحله وبسایت مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفت، حالا باید به سراغ طراحی سایت فست فود برویم این مرحله خود شامل چندین مرحله است:

  •  طراحی گرافیکی وب سایت
  •  برنامه نویسی وب سایت
  •  تست و رفع مشکلات احتمالی
  •  طراحی صفحات مهم وب سایت
  •  بارگذاری وب سایت بر بستر اینترنت

 در این مرحله وب سایتی که طراحی شده است بر روی‌ هاست بارگذاری می‌شود. و با وارد کردن نام دامنه در مرورگر سایت طراحی شده، بالا می‌آید.

 بازاریابی طراحی سایت فست فود

 در این مرحله باید با تولید محتوا و انتشار آن در وب سایت و شبکه‌های مجازی، رعایت اصول سئو و تبلیغات اینترنتی شروع به بازاریابی وب سایت خود ‌کنیم تا میزان بازدید کنندگان به وب سایت خود را افزایش دهیم.

هدف یک وبسایت در داشتن کلمات کلیدی قوی می باشد. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه لباس دارید به همین دلیل هدف وب سایت شما خرید لباس، قیمت لباس و … خواهد بود.

 نگهداری و توسعه وب سایت

 داخل این مرحله نگهداری وب سایت اهمیت زیادی دارد. به روز رسانی وب سایت جهت امنیت بیشتر و جلوگیری از هک شدن یکی از اصول بسیار مهم در این مرحله می باشد. با توجه به تجربه ماه‌های گذشته مواردی در وبسایت نیاز به حذف، بهبود و یا اضافه شدن دارد. در این مرحله برنامه نویس اقدام به بهبود کلی وب سایت می کند.

 uiوuxچیست؟

UI مخفف User Interface design است،‌مفهوم ساده این چند عبارت یعنی هر چیزی که مخاطب از وبسایت شما می بیند. و UX که مخفف User Experience design است، به معنی تجربه ای می باشد که کاربر در زمان استفاده از وب سایت بدست می‌آورد.

و در ذهن او باقی می‌ماند امروزه با استفاده از این دو علم به زیبایی ظاهری وب سایت و افزایش حس بهتر کاربر استفاده می‌کنند

 وبسایت رسپانسیو چیست؟

در این دوره استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت در ایران و جهان بسیار افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل استفاده از اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه نیز دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا یعنی این که طراحی سایت به شکلی باشد، که با توجه به اندازه صفحه نمایش، حالت آن نیز تغییر کند. دلیل کاربرد از ریسپانسیو افزایش رضایت کاربران است.

 سئو و بهینه سازی طراحی سایت فست فود چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimize است. معنی این چندکلمه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. از آنجایی که بیشترین سهم بازار موتورهای جستجو برای گوگل می باشد. به همین دلیلما می خواهیم فقط گوگل را در نظر بگیریم. اگر بخواهیم سئو را بسیار ساده تعریف کنیم، باید بگوییم: سئو یعنی این که:

وب سایت شما از نظر گوگل خوب باشد!

 تصور شما یک فروشگاه لباس دارید و سئوی فروشگاه شما از نظر گوگل بسیار خوب است. به همین دلیل وب سایت شما در کلمات کلیدی مانند خرید لباس، قیمت لباس و …. در گوگل در رتبه‌های بالایی قرار می گیرد.

این به این معنی است که تعداد بازدید کننده سایت شما افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل امکان فروش محصولات شما نیز به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد.

 برای رفتن به صفحه اول گوگل یا بالا رفتن رتبه در گوگل باید چند اصول رعایت شود. گوگل برای این که سئو یک وبسایت را بسنجد حدوداً از ۲۰۰  فاکتور استفاده می‌کند.

البته ارزش هر یک از این فاکتورها با دیگری متفاوت می باشد و هر چقدر به وبسایت شما در مجموع این فاکتورها نمره بالاتری بگیرد، سئوی بهتری خواهد داشت.

اهمیت و نیاز کنونی به وب مفهومی

هر روز میلیون‌ها کاربر در محیط اینترنت هزاران درخواست را در مورد اطلاعاتی خاص جستجو می‌کنند. از طریق اینترنت دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مورد نظر بدون محدودیت جغرافی امکان پذیر شده است. اما این سرویس‌های پرکاربرد شامل معایبی نیز هستند.

برای مثال انتشار مطالب غیر واقعی، مشخص نشدن بهترین و درست‌ترین پاسخ، نمایش پاسخ در برابر معرفی هزاران راه برای رسیدن به نتیجه و آرزوی استفاده از یک وب سایت هوشمند که به نوعی مانند دستیار انسان عمل کند باعث شد تا احساس نیاز به فناوری‌هایی که از نظر معنایی درخواست دریافت اطلاعات را درک کرده و اطلاعات درست و مورد نظر را به سرعت در دسترس کاربران قرار داده و یا خدمات ضروری برای اجرای درخواست‌ها را از راه دور ارائه دهند، در دستور کار افراد ذیربط قرار گیرد.

ساختار وب معنایی

ساختار وب مفهومی بر پایه درک درست از نحوه ی جستجوی کاربر و اطلاعات موجود در وب اختصاص شده است یعنی زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می‌کند موتور جستجو هم چون یک انسان باید احساس موجود در آن جمله را متوجه شود.

برای مثال تشخیص دهد که این عبارت پرسشی، علمی، سرگرمی یا خبری است. سپس بر اساس آن، محتوای مناسب را که پاسخی در مقابل احساس جمله است، به کاربر نمایش دهد.

به همین دلیل طراحی سایت فست فود معنایی مورد انتظار باید بر زبان شناسی و فلسفه تسلط پیدا کند تا بتواند همه محتویات وب که مانند صفحات، تصاویر و سایر المان‌های وب است را به خوبی تحلیل و دسته‌بندی کند.

به عنوان مثال یک ایندکس کننده موتور جست و جو باید زمانی که یک متن را می‌خواند بتواند فاعل، مفعول و گزاره موجود در جمله را درک کرده و پیوستگی جملات در یک پاراگراف را تشخیص دهد.

اهدافی که در راه اندازی یک طراحی سایت فست فود باید به آن اشاره  شود.

۱-ارتباط و کسب و اطلاعات شرکت-شخص یا فروشگاه را سریعتر می کند.

۲-دفتر دوم و شغل دوم شما محسوب می شود و همین طور اعتبار بیشتر نسیب شما می شود.

۳-ایجاد بازار مجازی که در واقع یک بازتاب از بازار حقیقی است.اگر اهلش باشید موفق خواهید شد.

۴-اگر مدیر شرکت بزرگی هستید در کار مدیریت محتوای اداری و اعضای خود سهولت بیشتری ایجاد می شود.

۵-ایجاد بازار رقابت در بین رقبای هم سطح خود بصورت جهانی در بستر اینترنت.

۶-ارتباط بیشتر مردم با کسب و کار شما و تبدیل شدنتان به برند خاص.

در پایان مقاله طراحی سایت فست فود ….

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت فست فود، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین برنامه نویسان ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran