درباره طراحی سایت گل فروشی

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت گل فروشی، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین برنامه نویسان ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

طراحی سایت گل فروشی چیست؟

طراحی سایت گل فروشی، به پروسه برنامه ریزی و ساخت یک سایت گفته می شود. متن، عکس ها، فایل های صوتی و تصویری و المان های مختلف برنامه نویسی، توسط طراحی وب سایت برای تولید صفحه ای قابل نمایش در جست و جو گر ها، فرمت دهی می گردند.

طراحان وب سایت ها برای برنامه نویسی صفحاتی که به وسیله مرورگرها بتوانند اجرا شوند، از زبان های نشانه ای که بیشتر آن ها برای ایجاد ساختار از HTML و برای نمایش از CSS هستند، بهره می برند.

در دنیای Web 2.0، زبان های برنامه نویسی دیگر مانند زبان : جاوا اسکریپت، Ruby on Rails، PHP، ASP.net و Perl برای طراحی سایت گل فروشی ها استفاده می شوند تا تعامل کاربر با سایت به وجود آید.

به طور کلی، مراحل طراحی سایت گل فروشی دارای، مفهوم سازی، طرح ریزی، پیش تولید، تحقیق، تبلیغات، و همچنین مدیریت فایل های صوتی، تصویری و دیگر فایل های چند رسانه ای مورد استفاده در صفحات سایت می باشد. این کار می تواند توسط طراح، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص، صورت بگیرد.

سایت می تواند شامل صفحه اصلی، که همچنین به آن خانه نیز گفته می شود و نیز بخش های متفاوت دیگری باشد که هرکدام برای هدفی خاصبه وجود آمده اند. صفحه اصلی سایت در مورد هدف نخستین سایت و همچنین به روز رسانی های روزانه آن صحبت می کند که می تواند شامل لینکی باشد که کاربران را به بخش های سایت مربوطه هدایت می کند.

هدف از طراحی سایت گل فروشی چیست؟

اگر شما فروشنده و توزیع کننده محصولات هستید می توانید بیشترین استفاده را از وب سایت خود داشته باشید که این کار بسیار کم هزینه تر و نتیجه بخش تر از روش های قدیمی و پر هزینه ی بازاریابی می باشد.

در این روش شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر ،استان و کشور خود دارید که باعث رشد بیشتر مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد شد .

یک وب سایت خوب به شما این اجازه را می دهد که جدید ترین محصولات را به همراه معلومات کامل و عکس ها در کمترین زمان ممکن در اختیار مشاهده کنندگان خود قرار دهید و به سرعت از رقیبان خود جلو بزنید.

بهره گیری از ایده های مخصوص و جدید شما را در طراحی یک سایت موفق یاری خواهد نمود.البته انتخاب کردن و ارزیابی دقیق شرکت طراحی سایت بسیار مهم و در رسیدن به هدف مطلوب تاثیر گذار است.

طراحی سایت گل فروشی به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود.

تیم برنرز لی، کسی که وب را اختراع نمود، با برپایی یک سایت وب نام خود را به عنوان اولین سازندهٔ وب در تاریخ می نامند. او در نخستین وب‌سایت خود، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

در شروع کار، سایتهای وب با کُدهای ساده اچ‌تی‌ام‌ال نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان کُدنویسی که ساختار ساده‌ای به وب‌گاه‌ها می‌داد، مانند سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به صفحات وب دیگر، با اَبَرمتن.

در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و جدیدی بود که مخاطبین به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز ئمایند.با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ‌تی‌ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف‌تر گردید. ابزاری مثل جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با یافته شدن الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن بهره بردن مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین گردید.

فناوری‌های جدید یکپارچه سازی سرور ها(Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی طرف سرور (Server-Side Scripting) مثل CGI، PHP، ASP.NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی جدید با الگوها (CSS)، ساختار سایت‌های وب را باز هم وض کرده و آنرا پیشرفته تر کرده‌اند.

همچنین با آمدن ابزار های مدرن جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مثل فلَش، چهره وب بیشتر از پیش عوض شد و توانمندی‌های جدید به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد، و توانایی‌های بیشتر و کارایی‌هایی جدید مرورگرها برای اچ‌تی‌ام‌ال.

طراحی سایت گل فروشی یا تارنما

طراحی سایت گل فروشی یا تارنما مجموعه‌ای از فایلهای متفاوت اعم از تصاویر، متن ها و یا فایلهای برنامه نویسی شده است که به منظوری خاص به شکلی با هم در ارتباط هستند.

این فایلها روی یک کامپیوتر «میزبان» یا «سرور» قرار می‌گیرند و با یک نام دامنه مشترک خوانده می شوند. یکی از مهم ترین سرویس های وب، پست الکترونیک است.

سایتها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

طراحی سایت گل فروشی ثابت

این سایتها یکبار طراحی می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز داخل آنها قرار خواهد گرفت و بعد از آن برای تغییر در آنها احتیاج به یک طراح حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای سایت می باشد. زبان برنامه نویسی اینگونه از سایتها به طور معمول HTML و Java Script هستند که در نوع حرفه ای تر از CSS نیز بهره می برند.

در طراحی سایت گل فروشی های ثابت از کدهایی با حجم کمتر بهره برداری می شود و سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارند.

علاوه براین کم شدن حجم کدها که باعث خوانایی بهتر سایت توسط رباتهای کرولر گوگل می‌شود از یک طرف و کاهش تایم بارگذاری از طرفی دیگر باعث بهتر شدن موقعیت آنها از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو یا همان «رنکینگ» خواهد شد. سایتهای ثابت قیمت طراحی اندک تری را نیز معمولا نسبت به سایر سایتها دارند.

عدم موقعیت ایجاد تغییر در این نوع از سایتها توسط اشخاص عادی علاوه بر بیشتر شدن امنیت سبب بهرهمندی از گرافیک و ظاهری زیبا می‌شود چون که همه چیز ثابت است از جمله نوشته ها و اندازه تصاویر و همچنین همه عناصر مکان مشخص و ثابتی را دارند در نتیجه می‌توان برای جای قرار گرفتن هر یک از اجزاء مناسب ترین تصمیم را گرفت.

اما از جهتی هم عدم امکان ایجاد ادیت های مختلف توسط اشخاص عادی باعث می‌شود تا امکان به روز رسانی سایت توسط صاحبان و مدیران سایت انجام نشود.

نکته پر اهمیت: سایتهای ثابت (Static) برای اشخاص، شرکتها و سازمانهایی مناسب هستند که حداکثر یک یا دو بار در سال نیازمند به تغییر در محتوای سایت هستند.

طراحی سایت گل فروشی پویا

محتوای سایتهای داینامیک پس از طراحی به وسیله اشخاص عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند قابل تغییر خواهد بود.

زبان برنامه نویسی وبسایتهای پویا می‌تواند بر طبق احتیاجات متفاوت باشد اما معمولا از زبانهای ASP، ASP.Net وPhp بهره می برند و از زبانهای کمکی CSS و Silver light و یا Ajax برای بوجود آوردن امکانات خاص و ویژه نیز بهره گرفته می‌شود.

در این مدل از سایتها ابتدا اسکلت سایت به وسیله ی طراح ایجاد می‌شود و سپش محتوا توسط مدیران سایتها عوض می شود مانند فرم قراردادی که یکبار توسط شخصی ایجاد می‌شود و توسط اشخاص دیگری بارها تکمیل می‌شود، از این رو طراح نسبت به جایگاه قرار گرفتن و اندازه دقیق متن ها و عکس ها و سایر عناصری که در آینده توسط مدیران سایتها تغییر می‌کند اطلاع ندارد به همین علت چاره‌ای ندارد جز اینکه همه حالات را در نظر داشته باشند و اینکار سبب می‌شود تاحدودی از گرافیک و جلوه سایت اندک شود.

یکی از مزیتهای مهم سایتهای داینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ساخت، تغییر یا حذف مطالب، عکس ها و صفحات و غیره وجود ندارد.

با توجه به اینکه در سایتهای پویا از زبانهای برنامه نویسی بسیار حرفه ای بهره می برند ، امکانات زیادی در آنها قابل ایجاد است مثل ایجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهای پیچیده.استفاده زیاد از کدها سبب کاهش سرعت بارگذاری سایت و امتیاز آن در موتورهای جستجو خواهد شد.

نکته مهم : سایتهای پویا برای اشخاص، شرکتها و سازمانهایی مناسب می باشد که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت را دارند.

مفهوم دقیق پرتالها (Portal): پرتالها سایتهای پویایی می باشند که چند هدف مخصوص را در یک سایت دنبال می‌کنند به عبارت دیگر مجموع چند وب سایت پویا که برای رسیدن به هدفی مخصوص در کنار هم قرار گرفته‌اند را می‌توان پرتال نامید.

به عنوان مثال پرتال خبری می‌تواند از چند سایت بسیار حرفه ای تشکیل شده باشد که هر یک امکانات مخصوصی مثل عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار عکس ها، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار دهد.

کلیه ی ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پرتال نیز حضور داشته باشد.

نکته مهم: به طور معمول پرتال‌ها توسط سازمانها، گروهها و شرکتها خریداری می‌شوند. به علت احتیاج به به روز رسانی قسمت های مختلف اداره آنها توسط یک شخص بسیار مشکل است مگر آنکه به چشم یک کار حداقل پاره وقت به آن توجه شود.

سایتهای متحرک استاتیک و میانه داینامیک (Static and Dynamic Flash Website): سایتهای قابل حرکت یا متحرک دو مدل استاتیک و نیمه داینامیک می باشند و توسط نرم‌افزارهای خاصی ایجاد می‌شوند در بعضی موارد از XML یا Action Script برای ایجاد قابلیتهای عوض شدن یا هوشمندی در این سایتها بهره گرفته شده است.

به شکل کلی سایتهای فلش غیر متحرک (استاتیک) غیرقابل تغییر هستند و مانند سایتهای ثابت یکبار به وسیله طراح ایجاد می‌شوند و برای تغییر آن احتیاج است تا اشخاص به صورت حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای از علم طراحی فلش برخوردار باشند.

اما وب سایتهای فلش نیمه داینامیک یا تقریبا پویا مثل سایتهای پویا عمل می‌کند و قابل عوض شدن هستند اما تغییر در آنها به راحتی سایتهای پویا نیست و وسعت ایجاد تغییرات هم بسیار محدودتر است.

از مزایای مهم وب سایتهای فلش جذابیت آنهاست. گرافیک منحصر به فرد و انیمیشن‌های حرفه ای. اما از معایب عمده آنها می‌توان به عدم خوانده شدن اطلاعات موجود در آنها به وسیله رباتهای جستجوگر و عمدتاً سرعت بسیار کم بارگذاری اشاره نمود.

نکته مهم: سایتهای فلش برای اشخاص و گروههای مختلف یا شرکتها و سازمانهایی مناسب است که احتیاج به تبلیغات ندارند و همه مخاطبین با آنها آشنا هستند مثل خوانندگان، سیاست مداران، بازیگران و گروههای مختلف موسیقی، هتلهای معروف، مکانهای توریستی آشنا.

وب سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا (Content Management Systems): سایتهای راه اندازی شده با سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است رایجند، وبسایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف مخصوص توسط طراحان حرفه‌ای و یا شرکتهای طراحی حرفه‌ای ایجاد شده اند.

تمامی مزیت ها  و معایب مربوط به سایتهای پویا در زمینه سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا هم کاملا صادق است.

البته باید در یاد داشت که سایتهای پویا و پرتالها هم مجهز به سیستم مدیریت محتوا می باشند اما آنچه که در CMSها متفاوت است طراحی شدن آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف مخصوص توسط طراحان است.

از مزایای مهم سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به دیگر سایتهای داینامیک می‌توان به آماده بودن و کامل بودن آنها اشاره نمود. از این جهت بیشتر اینگونه از سایتها در کمتر از ۳ روز کاری قابل نصب و استفاده می باشند.

طراحی سایتهای CMS مثل یک خط تولید محصول می باشد و از آنجا که طراح سایت باید نمونه‌های محدودی را به صورت زیاد تولید نماید سعی در رعایت کلیه اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو و دیگر موارد موثر می‌ نماید.

با توجه به مزایای آن ها به کلیه اشخاص سازمان ها و شرکت هایی که شرایط دارا بودن سایت های داینامیک را دارند توصیه می گردد تا ابتدا به دنبال سیستم های مدیریت محتوای مخصوص به کار خود باشند و در صورتی که پیدا نشد به طراحی سایت های پویا رجوع کنند.

مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران ، ارائه دهنده خدمات تخصصی طراحی سایت گل فروشی، در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت اقساطی و فوری توسط برترین برنامه نویسان ایران ، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran