طراحی لوگو فوری

اگر به دنبال طراحی لوگو فوری می باشید و می خواهید به سرعت برای شرکت یا سایت خود یک لوگو انتخاب نمایید می توانید به تیم سئو تهران مراجعه نمایید.

داشتن لوگو این امکان را به شما می دهد تا کسب و کار خود را رونق دهید و این کار باعث پیشرفت فعالیت های شما می شود و مراجعه کنندگان زیادی جذب شما می شوند.

اگر شرکت یا سایت شما هنوز لوگویی ندارد به سرعت برای آن یک لوگو تهیه نمایید و لوگو هویت و فعالیت های شما را نشان می دهد و راحت تر به خاطر سپرده می شود.

همان طور که می دانید تمامی شرکت ها و سایت های معروف جهان یک لوگو به عنوان آرم برای خود دارند و از آن به عنوان یک برند جهانی یاد می شود.

شما می توانید از لوگو خود به عنوان یک برند جهانی استفاده نمایید اما به شرطی که لوگو شما خاص و منحصر به فرد باشد و همچنین فعالیت های خود را به صورت تخصصی پیش ببرید.

نحوه ی طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو فوری در فتوشاپ می تواند یک چالش جدی یا یک هنر سرگرم کننده باشد. تمام این ها به این وابسته است که چه اندازه با طراحی لوگو در فتوشاپ شناخت داشته باشیم.

هنر دیجیتال و نرم افزار های طراحی کردن لوگوی دیجیتال مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل یا دیگر اپلیکیشن های لوگو ساز اینترنتی یا اندرویدی تنها در صورتی به شما در طراحی کردن لوگوی تخصصی یاری می کنند که با به کار بردن از ابزار های هر نرم افزار از پیش شناخت پیدا کرده.

فرق نرم افزار فتوشاپ با لوگو ساز های اینترنتی در این است که شما حتی توانایی دارید روی لوگویی که از پیش طراحی کرده اید؛ فعالیت کرده و آن را درست کنید. بنابراین حتی اگر با نرم افزار درست کردن لوگو اینترنتی، آرم تجاری طراحی کردید که شکل آن چندان به دلتان نچسبید.

استرس نداشته باشید با مطالعه کردن این مقاله طراحی لوگو فوری می توانید آرم تجاری خود را به هر صورت مورد علاقه خو در بیاورید. پس ادامه مقاله لوگونومی را از دست ندهید.

طراحی لوگو در فتوشاپ را از کجا آغاز کنیم

همه هنرمندان یا طراحان لوگو برای آغاز کار در فتوشاپ، اول یک مدل دستی برای خود را رسم می کنند که می ‌تواند در اندازه چند خط سیاه و سفید و یک نوشته کوچک در پیش آن باشد. با کشیدن مدل اولیه، نظر های متفاوتی به فکر شما می رسد و می توانید از ابزار های وجود داشته در فتوشاپ به کار ببرید تا به مدل نهایی آرم تجاری خود برسید.

زمان کار با نرم افزار فتوشاپ، مدل اولیه را جلوی چشمتان قرار بدهید تا توانایی داشته باشید موارد ریزی را که در اول کار برای شما پر اهمیت بوده، در جزئیات طراحی لوگو فوری در فتوشاپ به عمل ببرید.حالا زمان آن رسیده که فعالیت با فتوشاپ را شروع کنیم:

1.باز کردن داکیومنت تازه برای طراحی کردن لوگو در فوتوشاپ :

برای آغاز طراحی کردن لوگو در فتوشاپ، اول باید یک داکیومنت تازه بوجود آورید.برای این کار به راه فایل و بعد مورد new بروید. یک دیالوگ جعبه برای شما باز می شود که تنظیمات متفاوتی دارد.

بیشتر لوگو ها به صورت مستطیل طراحی می شوند. خوب است اندازه داکیومنت خود را به شیوه ای انتخاب کنید که عرض آن زیاد تر از طول باشد. به عنوان نمونه اعداد هزار پیکسل را در بخش عرض ۶۰۰ پیکسل را در بخش طول وارد کنید. برای رزولوشن، ۳۰۰ پیکسل لازم است. مورد background را همچنین در صورت شفاف (transparent) جای بدهید.

نگران دیگر مورد های وجود داشته در این جعبه نباشید. تنها توجه کنید که مدل رنگ (color mode) روی RBG Color 8 Bit مرتب شده باشد و بعد روی مورد OK کلیک کنید.با ما در مقاله ی طراحی لوگو فوری همراه باشید.

طراحی کردن لوگو در فتوشاپ را به طور تخصصی فرا بگیرید

  1. بوجود آوردن لایه برای طراحی کردن لوگو در فوتوشاپ :

داکیومنت شما برای طراحی لوگو فوری در فتوشاپ آماده است ولی احتیاج به لایه دارد.از این زمان به بعد شما باید هر مورد از لوگوی خود را در یک لایه جداگانه دیزاین کنید. به این صورت، عوض شدن هر لایه در صورتی که از شکل، رنگ، سایز یا شکل آیکون آن مورد رضایت نبود؛ خیلی آسان تر می‌ شود.

برای این فعالیت می توانید به دو شیوه زیر عمل کنید : از پنل لایه ها مورد افزودن لایه جدید add new layer را انتخاب کنید.یا از شورتکات Shift + Ctrl + N برای درست کردن لایه جدید به کار ببرید.اگر هدف دارید از پس زمینه ویژه برای لوگوی خود به کار ببرید می توانید با شیوه درگ &دراپ عکس مورد نظر را از پوشه ای که پیشین ذخیره کرده اید.

داخل فضای کار خود در فتوشاپ کنید. به این صورت یک لایه جدید به صورت اتوماتیک بوحود آمد شد. اگر پس زمینه به صورت نخستین لایه باز شود به آسانی می توانید آن را را در زیر لایه های دیگر قرار بدهید تا لایه هایی که دیزاین می کنید را نپوشاند.

  1. طراحی کردن صورت اولیه لوگو در فوتوشاپ :

حالا زمان آن رسیده که هنر و خلاقیت خود را به عمل بگیرید.این مرحله از طراحی کردن لوگو در فتوشاپ برای غیر تخصصی ها تا اندازه ای مشکل است. به همین دلیل است که خیلی از لوگو ها تنها از یک متن ساده و بیشتر یک رنگ تشکیل شده اند. ولی فراموش نکنید که آرم تجاری شما باید با دیگران فرق داشته باشد.

پس بیایید شما را با ابزار طراحی لوگو فوری در فتوشاپ آشنا کنیم.مناسب ترین روش برای آموزش طراحی کردن لوگو در فتوشاپ این است که با هم یک لوگوی خیالی را طراحی کنیم تا با ابزار های متفاوت فتوشاپ آشنا شوید.برای بوجود آوردن تصویر، ابزار Pen را از تولبار انتخاب کنید.

با کلیک بر روی دکمه Pen، این ابزار به آسانی در اختیار شما قرار می گیرد. حالا باید توجه کنید که در سمت چپ نوار Options، این ابزار به جای Path روی نوع Shape قرار داشته باشد. به این صورت شما می توانید مدا های نوک تیز را با آغاز از نقطه مرکزی بکشید.

اسم گذاری این لایه در این مرحله از پروژه اهمیت زیادی ندارد. ولی اگر لایه ها را اسم گذاری کنید؛ در ادامه کار، عوض کردن آن ها برای شما آسان تر خواهد بود.چندین شکل یکسان بوجود آورید و آن ها را تغییر دهید.طراحی لوگو فوری در فتوشاپ را به طور تخصصی فرا بگیرید.

وقتی که نخستین لایه خود را بوجود آورده اید؛ به آسانی می‌ توانید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Duplicate the layer را انتخاب نمایید. به این صورت شما دو شکل یکسان خواهید داشت که می توانید هر یک از آن ها را تغییر دهید.تنها توجه کنید که برای عوض کردن هر لایه باید از پنل لایه ها، روی لایه مورد نظر خودتان فشرده کنید.

انتخاب یکی از لایه ها و کلیک کردن شورتکات a می توانید زاویه پیکان هایی که کشیده اید را عوض کنید.

به شکل طراحی شده رنگ بیفزایید

یکی از پر اهمیت ترین خصوصیت های طراحی لوگو فوری در فتوشاپ، امکان انتخاب رنگ و تغییر دادن آن در حالت های متفاوت مانند گرادیان، سولید یا پترن است.طراحان لوگو برای آن که به لوگو ها، جلوه ای برجسته و اثرگذار ببخشند؛ از حالت رنگ گرادیان به کار می برند. در بخش نوار Options می‌توانید گرادیان تازه بوجود آوردخ و در پنجره گرادیان روی اسلایدر فشرده کنید.

به این صورت، انتخاب‌ های مختلفی از رنگ‌ های RGB در اختیار شما جای می گیرد.به عنوان نمونه برای این لوگو، از آبی روشن و تیره به کار برده شده است. با به انجام دادن گرادیان متقارن برای هر دو صورت که طراحی کرده‌اید تا اندازه ای طرح اولیه لوگوی شما در فتوشاپ بوجود آورده است.

نکات لازم در مورد طراحی لوگو

  • طرح لوگو باید ساده باشد.
  • باید با فعالیت های شغل شما همخوانی داشته باشد.
  • طرح آن باید به گونه ای باشد که در ابعاد مختلف نمایان باشد.
  • از رنگ های مشخص استفاده شود.
  • طراحی به گونه ای باید باشد که لوگو در آینده به تغییرات نیاز نداشته باشد.
  • باید در دسترس و دید مراجعه کنندگان باشد.
  • می توانید از نام شرکت در لوگو استفاده نمایید.

آیا داشتن لوگو الزامی می باشد؟

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که داشتن لوگو الزامی می باشد یا خیر و در جواب باید گفت که در کسب و کارهای امروزی داشتن لوگو الزامی می باشد.

لوگو باعث می شود تا با رقبای خود رقابت بالایی داشته باشید و می توانید لوگو خود را بر روی محصولات خود قرار دهید تا مخاطبان بیشتری را جذب خود نمایید.

در گذشته های دور طرحی به نام لوگو وجود نداشت اما رفته رفته داشتن لوگو به آن ها کمک کرد تا مشتریان زیادی را جذب خود نمایند و این کار باعث پیشرفت کسب و کار آن ها شد.

لوگوها از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته اند و هر دوره لوگوهای خاص خود را داشت که نشانه فرهنگ آن دوره بود و طی سال های زیاد این لوگوها تغییر کردند.

امروزه لوگوها با استفاده از نرم افزارهای طراحی و گرافیکی طراحی می شوند و با این کار می توان یک لوگو درجه یک و حرفه ای طراحی کرد.

لوگویی که می خواهید طراحی کنید باید خاص باشد و شبیه لوگوهای دیگر نباشد و باید به گونه ای باشد که به راحتی مخاطبان بتوانند آن را تشخیص دهند.

با خواندن این مطالب می توان فهمید که داشتن لوگو چقدر قابل اهمیت می باشد و بدون آن نمی توانید کسب و کار پر سودی داشته باشید و با لوگو می توانید شغل خود را رونق دهید.

طراحی لوگو فوری

انواع لوگو

لوگوهایی که در جهان وجود دارند همگی به سه دسته نوشتاری، تصویری و ترکیب نوشتاری و تصویری ترکیب می شوند و در ادامه این موارد را برای شما شرح می دهیم.

لوگوهای تصویری به لوگوهایی گفته می شود که فقط از یک طرح به عنوان آرم استفاده کرده اند و توجه داشته باشید که این طرح باید به گونه ای باشد که مخاطب بتواند فعالیت های شما را تشخیص دهد.

لوگوهای نوشتاری یا تایپی به لوگوهایی گفته می شود که از حروف یا کلمه به عنوان طرح لوگو استفاده می نمایند و این کلمه می تواند نام شرکت باشد.

اما لوگوهای نوشتاری و تصویری از ترکیب این دو عنصر درست می شود و بسیاری از سایت ها و شرکت های جهان از این ترکیب برای لوگو خود استفاده می نمایند.

لوگوهای بسیاری زیادی در جهان وجود دارد که ما زمانی که آن ها را می بینیم کمپانی و فعالیت های آن ها را به یاد می آوریم و برای مثال می توان شرکت های ساخت موبایل مانند سامسونگ و اپل، سایت های معروف جهان مانند google و youtube، باشگاه های فوتبال دنیا و … نام برد.

توجه داشته باشید که لوگو به عنوان شخصیت و هویت شرکت و سایت شما تلقی می شود و در انتخاب طرح آن نهایت دقت را داشته باشید.

طراحی لوگو فوری این امکان را به شما می دهد که در کمترین زمان یک لوگو خاص و شیک داشته باشید و این کار توسط تیم سئو تهران انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو و قیمت های آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا از مطالب سایت بازدید نمایید.

تیم سئو تهران در زمینه طراحی لوگو، طراحی سایت، سئو سایت، پشتیبانی سایت و بک لینک فعالیت می نماید و آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید جهت افزایش اطلاعات خود از مطالب سایت استفاده نمایید و پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

طراحی لوگو فوری چقدر اهمیت دارد؟

لوگو ها انواع بسیار زیادی ارند که می توان با دانستن دسته بندی آن ها یک لوگوی مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. لوگو نماد شما می باشد شما با نماد خود به یاد مردم خواهید آمد و هرجایی که نماد شما دیده شود نوع فعالیت، شرکت یا هرچیزی که از شما می دانند به یاد خواهد آمد.

پس یک لوگوی خاص انتخاب کنید تا با آن لوگوی خاص به یاد ماندنی شوید. همیشه از طرحی استفاده کنید که هدفمند باشد. شما با طراحی لوگو شرکت و یا کسب و کار خود را معرفی می کنید.

لوگو باعث جذب مشتری می شود و به شما هویت می دهد. زمانی که شما لوگویی برای کسب و کار خود نداشته باشید به راحتی به چشم می آید.

آیا لوگوها تاریخ انقضا دارند؟

خیر، لوگو یک بار طراحی می شود و نیاز نیست که تغییر پیدا کند. خیلی از شرکت ها هستند با وجود این که چند سال از فعالیتشان می گذرد اما هم چنان با همان لوگوی قبل به فعالیت خود ادامه داده اند و بیشتر خود را در ذهن دیگران ثبت کرده اند.

مانند شرکت ماشین سازی. اگر یک لوگو هیچ وقت تغییر نکند و دیگران آن نماد را بشناسند حس مورد اعتماد بودن آن شرکت به بقیه ثابت می شود.

چه نوع طراحی لوگو فوری مناسب است؟

طراحی لوگو فوری ، یک فعالیت بزرگاست. تا به حال لوگوهای طراحی شده زیادی را دیده اید که هر کدام با تکنیک های خاصی طراحی می شوند.

چند نوع تکنیک طراحی لوگو فوری وجود دارد :

طراحی لوگوهای عکس دار ( آیکون )

طراحی لوگوهای متن دار ( تایپوگرافی )

طراحی  لوگو حرف نماد ( مونوگرام )

طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )

طراحی لوگو های عکس دار

تصاویر بیشتر در ذهن تاثیر می گذارد و به راحتی در حافظه می ماند. اگر شما یک طرح زیبا داشته باشید ویا بتوانید از تصاویر به خوبی استفاده کنید ، لوگوی شما دیگر احتیاج به متن نخواهد داشت.  طرح های گرافیکی به خوبی در ذهن می مانند که تعداد بسیار زیادی از آن ها را دیده اید.

مثل لوگویtwiter , android , apple  و … اینکه بخواهید یک طرحی داشته باشید که با نگاه کردن به آن کسب و کارتان تشخیص داده شود خوب است ولی شرکت هایی نیز هستند که طراحی لوگویی را انجام داده اند که هیچ معنی خاصی در طرحشان دیده نمی شود و لوگوی بسیار خوبی دارند.

با این حال شما با دیدن این طرح به یاد این شرکت ها می افتید. به این دلیل که خودشان به لوگو معنا می دهند نه لوگو به آن ها

طراحی لوگوهای متن دار

طرح های ساده تر بیشتر مورد پسند مردم می باشد می توانید با یک متن کوتاه یا یک طرح گرافیکی ساده، تاثیر خوبی در ذهن آنها بگذارید. مثل شرکت های بزرگی مانند: Yahoo و Facebook.

این نوع طرح ها خوانایی راحتر و کم گرافیک تر از بقیه مدل های لوگو هستند. برای کسب و کارهایی که برندینگ اهمیت ویژه ای دارد و می خواهند اسم برندشان را معروف کنند این نوع طرح ها بیشتر استفاده می شود.

طراحی لوگو حرف نماد ( مونوگرام )

این گونه لوگوها با استفاده از حرف اول برند یا استفاده از چند حرف به صورت ترکیبی طراحی می شوند. نمونه های زیبای بسیاری برای طراحی لوگو حرف نماد وجود دارد مثل  Skype ، Pinterest و LOUIS VUITTON.

از این نوع طراحی لوگو معمولا زمانی استفاده می شود که اسم برند کمی طولانی باشد.

طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )

طراحی لوگو فوری ترکیبی عکس ومتن دار برای شرکت هایی توصیه می شود که متن تنها و یا عکس تنها مفهوم کار آن ها را به مخاطب نشان نمی دهد.

با استفاده از این روش می توان لوگوهایی طراحی کرد که قابل فهم و معنا دار باشد و یا ممکن است فردی دوست نداشته باشد طراحی لوگو ساده ای داشته باشد و همه چیز از همان نگاه اول به لوگو مشخص باشد. شرکت های زیادی از این نوع طراحی استفاده کرده اند مثل  amazon , puma و همراه اول.

از چه رنگ هایی در طراحی لوگو استفاده کنیم؟

رنگ ها تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان شما می گذارند. بهترین انتخاب برای رنگ لوگو ، انتخاب یک رنگ تنها و آرام است. برای کسب و کار خود یک رنگ خاص مشخص کنید و از این رنگ برای طراحی لوگو هم نیز استفاده کنید.

به طور مثال اگر برای برند خود رنگ بنفش را در نظر گرفته اید در همه جا از همین رنگ استفاده کنید تا به خوبی در ذهن دیگران ماندگار شود.

استفاده از لوگوهایی که تغییر رنگ هویت لوگو را از بین نبرد نیز بسیار مناسب است. این که لوگو شما رنگ پذیر باشد در طراحی سایت شما بسیار مفید است و با هر رنگی باز هم معنی برند شما را بازگو می کند.

تحقیق و استراتژی برای طراحی لوگو

درک رقبای شما: قبل از شروع به طراحی لوگو فوری باید اطمینان داشته باشید  که در مورد هدف خود به طور کامل و دقیق تحقیق کرده اید. طراح لوگو باید برخی اطلاعات شرکت های رقیب شما را در اختیار داشته باشد.

آرم و نشان سازمانی تمام شرکت های رقیب را حتما بررسی کنید. این تحقیق باعث می شود متوجه شوید بازار، شغل و تجارت شما را با چه نمادهایی می شناسد، به عنوان مثال اگر شما تولید کننده لباس می باشید، مشتری ها لباس را با چه نمادها و المان هایی در ذهن می شناسند؟ پاسخ به این سوال به روند طراحی لوگوی شما کمک می کند.

انعطاف پذیر باشید

ممکن است شما از قبل برند خود را تحلیل کرده باشید، اما حتما نباید آن را صد در صد درست فرض کنید. همیشه آماده تغییر در استراتژی و بهبود آن باشید، لازمه این کار گوش دادن به نظرات مخالف شماست.

همیشه منطقه ای خاکستری بین استراتژی برند شما و طراحی برند شما وجود دارد که طراح برند و لوگو می تواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند.

استفاده از طراحی منحصر به فرد و خاص حروف در طراحی لوگوتایپ

برای مثال نماد تجاری کوکا کولا پس از گذشت نزدیک به یک قرن از طراحی آن تنها تغییرات کوچکی داشته است و این نشان از ماندگار این لوگو در طول صد سال گذشته است.

یکی از دلایل این ماندگار نوع طراحی حروف لوگو است که متفاوت بودن را برای لوگوی کوکا کولا به ارمغان آورده است. دست نوشته ای زیبا، لوگوی کوکا را به نمادیترین لوگو قرن تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو پیشرفته

last update : 1/26/2021

last update : 4/2/2021

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran