قلکت را نشکن! شیش تا از بهترین روشهای بودجه بندی تبلیغات
قلکت را نشکن! شیش تا از بهترین روشهای بودجه بندی تبلیغات در این مطلب سعی می کنیم شما را با روش های مختلف تعیین بودجه مخصوص بازاریابی و احتساب درآمد حاصل از آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
تبلیغات آغاز مسیر پیشرفت کسب و کار شما
امروزه یکی از مهمترین فعالیت هایی که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و غیر آنلاین انجام می دهند. یا به فکر انجام آن هستند بازاریابی و در نظر گرفتن برنامه مشخص برای تبلیغ است آنها به خوبی میدانند که تبلیغات تا چند بازه میتواند زمینههای رشد و پیشرفت کسب و کارهای مختلف را فراهم کند.
بدون اینکه مشتریان و مخاطبین شما با کسب و کارتان آشنا باشند به هیچ عنوان فرصت رشد و ارتقاء برای آن فراهم نخواهد شد. بنابراین شما این وظیفه را دارید که ویژگیهای مختلف کسب و کار خود را به خوبی بشناسید و آنها را با مخاطبین و مشتریان خود در میان بگذارید.
اگرچه اکثر مشتریان نسبت به این موضوع حساسیت زیادی نشان نمی دهند اما زمانی که شما در ارائه ویژگی های مختلف محصول یا خدمات خود تلاش می کنید و سعی کنید که با جزئیات کامل آنها را از برند خود آگاه کنید، مشتری نیز به دنبال شما می آید و سعی میکند که به جای سایر رقبا شما را برای دریافت خدمات و محصولات انتخاب کند.
بنابراین میتوانیم بگوییم که تبلیغات کار خود را به خوبی انجام می دهد و همه چیز تا زمانی به خوبی پیش میرود که تمامی جوانب تبلیغ را رعایت کنید و سعی کنید بودجه بندی مناسبی برای ارائه محصول و معرفی آن به مشتری داشته باشید.
بنابراین زمانی میتوانید از طریق تبلیغات و بازاریابی به جایگاه مناسبی دست پیدا کنید که مسیر را از ابتدا تا انتها با یک راهنمای کاربلد پیش بروید. از همین رو به شما توصیه میکنیم که در ابتدای کار از کسانی که در این زمینه تجربه و دانش تخصصی دارند کمک بگیرید و یک برنامه مشخص برای پیمودن ادامه مسیر داشته باشید.
مطمئنا داشتن راهنما می تواند ادامه مسیر را برای شما روشن تر کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که قلکت را نشکن! شیش تا از بهترین روشهای بودجه بندی تبلیغات در کنار شما است و نمی گذارد که راه اشتباه را انتخاب کنید!
معرفی ۶ روش بودجه بندی تبلیغات
همانطور که در قسمت بالایی اشاره کردیم و تاکید داشتیم که قلکت را نشکن! شیش تا از بهترین روشهای بودجه بندی تبلیغات در کنار شما خواهد بود تا بر موانع غلبه کنید و مسیر درست را انتخاب کنید. در این قسمت سعی می کنیم که شما را با این ۶ روش آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.
- بررسی روش در حد استطاعت
یکی از مهمترین روش هایی که البته به عنوان ساده ترین روش هم محسوب می شود، روش در حد استطاعت است. در این استراتژی شرکت ها بر اساس میزان بودجه و توانایی خود اقدامات لازم جهت پرداخت هزینه مورد نظر برای تبلیغات را انجام می دهند.
درست است که این روش نمی تواند مانند سایر روش ها که بودجه بیشتری برای تبلیغات صرف میشود بازدهی داشته باشد. اینکه یک شرکت بتواند در حد توان خود به تبلیغات و بازاریابی بودجه مشخص اختصاص دهد احتمال زیاد میتواند پیشبینی کننده مناسبی برای ارتقا و رشد کسب و کار باشد .
البته نباید انتظار بیش از اندازه داشت! اما اگر بتوانید از روش های مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید و فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید به احتمال زیاد پیشبینیکننده مناسبی برای بهبود وضعیت شغلی خواهد بود.
- روش درصدی از فروش
از دیگر روش های بودجه بندی تبلیغات استفاده از روش درصدی از فروش است. با استفاده از این روش شما می توانید با استخدام بازاریابان مختلف از آنها بخواهید با استفاده از روش های مورد نظر خود که بیشترین بازدهی را دارند به فروش محصولات شما بپردازند و در ازای فروش هر محصول درصدی است سود ها را به خود اختصاص دهند.
با این حساب کلیه بازاریابان ای که فعالیت هدفمند تر و اصولی تر داشته باشند به احتمال زیاد توانایی به دست آوردن سود بیشتری را خواهند داشت.
با این روش می توانید با در نظر گرفتن مازاد قیمت درصدی از آن را به تبلیغ کنندگان اختصاص دهید. البته این روش در مقایسه با سایر روش ها به مدت زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه نیاز دارد. البته توانایی و قدرت ارتباط بالا در روش درصدی به سمت سایر روش ها از اهمیت بیشتری برخوردار است .
زیرا شما چیزی در دست ندارید و بازاریاب هم تا زمانی که نتواند محصول را بفروشد نمی تواند کسب درآمدی داشته باشد از همه رو بهترین و مناسب ترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که از بازاریابان و تبلیغ کنندگان حرفه ای و با تجربه استفاده کنید.
- روش برابری با رقبا
از دیگر روش هایی که میتوانیم برای بودجه بندی تبلیغات شما پیشنهاد کنیم روش برابری با رقبا از گذشته تاکنون تحلیل و ارزیابی ویژگی های کسب و کارها به افراد کمک میکرده که به کسب و کار خود جهت بدهند.
این روش کاملاً محافظهکارانه به افراد این فرصت را میدهد تا با مقایسه کسب و کار خود با رقبا به همان میزان پیشرفت کنند و با اختصاص بودجه مشخص که با بودجه ی آنها برابری می کند منتظر نتیجه باشند.
-
روش هدف و انجام کار
قلکت را نشکن! شیش تا از بهترین روشهای بودجه بندی تبلیغات بهترین و پخته ترین روش هایی که میتوانید برای بودجه بندی تبلیغات استفاده کنید روش هدف انجام کار است در این روش باید هدف نهایی خود را مشخص کنید و به صورت سلسله مراتبی در هر مرحله هدف های جزئی را نیز تعیین کنید.
با در نظر گرفتن تمامی این موارد فرصت رشد و پیشرفت کسب و کار برای شما فراهم خواهد شد البته نباید فراموش کنید که اهداف جزئی در این روش اهمیت دارند زیرا میزان بودجه اختصاصی جهت استفاده از ابزار از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.
- مبنای یک تبلیغ مشخص
این روش یکی از غیر منعطف ترین روش های تبلیغات و بودجه بندی است که از این جهت اهمیت دارد که تبلیغات برای پیشبرد اهداف کسب و کار ضرورت دارد. یک شرکت از این جهت تبلیغات را انجام میدهد که صرفاً برای کسب و کار او اهمیت دارد. بنابراین می توانیم بگوییم که این روش از پویایی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار نیست.
- مبنای واحد محصول:
در این روش با ارزیابی دقیق میزان بودجه اختصاصی برای تولید یک محصول اقدامات لازم جهت تبلیغ آن انجام می شود در واقع شما می توانید با استفاده از این روش یک برآورد دقیق از میزان هزینه های اختصاصی برای تولید محصولات و بازدهی که از طریق تبلیغات به دست می آورید باشید.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036