لید (Lead) یا سرنخ چیست؟

لید (Lead) یا سرنخ چیست؟ این یکی از معروف ترین واژه هایی است که امروزه در حوزه تبلیغات آنلاین و مدیریت ارتباط با مشتری از آن صحبت می‌شود. از لحاظ مفهومی به معنای به دست آوردن یک سری از اطلاعات جزئی از مشتریان و استفاده از آن جهت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی است.

لید یا سرنخ نگاهی متفاوت به تبلیغات آنلاین

گسترش بازاریابی و شیوه‌های جدید تبلیغاتی افراد را بر آن داشته است که از روش های قدیمی مانند ارسال ایمیل های انبوه مشتریان خودداری کنند در واقع دیگر استفاده از چنین روش‌هایی در بازاریابی مدرن منسوخ شده است و نمی توانیم آن را در حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد کنیم.

 بنابراین ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که پس از چه روشی برای جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتریان ثابت استفاده کنیم؟ مطمئناً تبدیل مشتریان شما به مشتریان وفادار و یر کار زمان‌بری است و به تلاش زیادی نیاز دارد.

اگر بخواهید به بهترین شکل ممکن کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید و از کاربران اینترنتی یا مشتریان حضوری بخواهید که از خدمات و محصولات شما خریداری کنند باید با روش‌های جدید تبلیغات آشنایی داشته باشید در غیر این صورت امکان پیشرفت و توسعه کسب و کار شما وجود ندارد.

پا به پای پیشرفت تکنولوژی و حوزه های مختلف تبلیغات روش‌های جدیدی به وجود آمدند که افراد پیگیر و علاقه مند به پیشرفت از تمامی آنها آگاه شدند. داشتن اطلاعات کافی راجع به روش‌های جدید به شما کمک می کند تا اگر هنوز به جایگاه دلخواه خود نرسیده اید زمینه‌های آن برای شما فراهم شود .

برای این کار ابتدا باید با مفاهیم مختلف که کمک زیادی به پیشرفته شما در کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی می‌کند آشنا شوید البته توجه داشته باشید که تمامی روش های به کار رفته بیشتر در حوزه تبلیغات آنلاین کاربردی هستند برای مثال اگر می‌خواهید بدانید که مفهوم لید یا سرنخ چیست؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که این مفهوم کاملاً جدید و کاربردی است و بیشتر به کار افرادی می آید که می خواهند با استفاده از روش های غیر جبری به جذب مشتریان بپردازند.

لید یا سرنخ چگونه به ما کمک می کند تا مشتریان خود را پیدا کنیم؟

لید (Lead)یا سرنخ چیست؟ همانطور که در قسمت های قبل هم اشاره کردیم لیدیا سرنخ یک سری از اطلاعات کوچک به جا مانده از افرادی است که به هر دلیلی به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند. به طور معمول کسانی که وارد به وب سایت شما می شوند و به هر دلیل ثبت نام می کنند یا به بررسی برخی از محصولات می‌پردازند.

پیش زمینه ای در ذهن خود دارند یا قصد خرید آن محصول را از قبل در ذهن خود داشته اند. بنابراین شما می توانید از تمامی این اطلاعات به عنوان سرنخ استفاده کنید، تا به ارائه اطلاعات لازم به مشتریانی که رغبت و اشتیاق به کسب و کار شما نشان داده اند بپردازید.

برای این کار شما باید دارای متخصصین و کارشناسان حرفه ای باشید که به بررسی موارد مرتبط با لید یا سرنخ بپردازند. بدین منظور کارشناس مورد نظر باید پس از بررسی دقیق تمامی موارد مشخص کند که از هر مشتری چه اطلاعاتی به جا مانده است.

برخی از آنها با عضویت در سایت، ایمیل یا شماره تماس؛ اطلاعاتی از خود به جای گذاشته اند. بنابراین باید آنها را جمع آوری کنید و با روش های مختلف به تبلیغات محصول یا کسب و کار خود بپردازید.

واگذاری به تیم فروش

اولین و مهمترین مرحله در لید (Lead) یا سرنخ چیست؟ همانطور که اشاره کردیم در اولین مرحله باید به جمع آوری سرنخ‌های مورد نظر بپردازید این سرنخ ها شیوه های مختلفی در اختیار شما قرار گرفته است. همان طور که وب سایت به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان را به دام می اندازد و باعث می شود که یک سری از اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرد.

بنابراین این فرصت برای شما فراهم شده است که با استفاده از این اطلاعات به بهترین شکل ممکن به جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان واقعی بپردازید پس از این که اطلاعات مورد نظر را به دست آوردید باید آنها را در اختیار تیم فروش بگذارید.

این دومین مرحله بازاریابی به روش سرنخی است. تیم فروش حرفه ای پس از به دست آوردن اطلاعات لازم به شیوه های مختلف محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی می کند در چنین شرایطی امکان جذب مشتریان بسیار بیشتر از سایر روش ها است.

احتمال جذب مشتری در بازاریابی به شیوه سرنخی

برای پاسخ به سوال لید(Lead) یا سرنخ چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که گاهی اوقات برخی از بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما می شوند به محصولات و خدمات شما علاقه نشان می دهند این علاقه می‌تواند به صور مختلف خود را نشان دهد.

برای مثال وارد قسمتی می‌شوند که نیازمند وارد کردن اطلاعات خاص مانند ایمیل یا شماره تماس است با این کار اطلاعات خاصی در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید مشتریانی که تا حدودی به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند را جذب کنید.

دلیل اینکه می‌گوییم بازاریابی به شیوه سرنخی می‌تواند احتمال جذب مشتریان را افزایش بدهد این است که شما برای افرادی تبلیغ می کنید که می‌دانید پیش زمینه ذهنی و اشتیاق  به دریافت محصولات یا خدمات شما نشان داده اند از این احتمال وجود دارد که پس از ارائه تبلیغات بازخوردی که از آنها دریافت کنید تا حدودی مثبت باشد. بنابراین احتمال جذب مشتری و تبدیل مشتریان بالقوه به واقعی در این روش بسیار بیشتر است.

چگونه لید یا سرنخ به دست بیاوریم؟

برای به دست آوردن لید یا سرنخ شما به یک تیم تولید کننده محتوای قوی احتیاج دارید، از آنجایی که حوزه های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد این امکان برای وب سایت های مختلف فراهم شده تا با ارائه محتواهای رایگان که جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارند به جذب مشتریانی بپردازید که نیازمند خرید یا دریافت یک سری از خدمات هستند.

برای مثال با ارائه اطلاعات رایگان راجع به ارز های دیجیتال می توانید سرنخ های مهمی از مشتریان به دست بیاورید. زیرا امروزه این حوزه یکی از پرطرفدارترین عرصه های رقابتی است که مشتریان نیازمند به دست آوردن اطلاعات راجع به آن هستند.

با به اشتراک گذاری محتوای رایگان می توانید اطلاعات مهمی از قبیل ایمیل یا شماره تماس مشتریان به دست بیاورید. ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با پاسخ سوال لید(Lead) یا سرنخ چیست؟ آشنا کنیم امیدواریم که اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده باشید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran