محتوای تکراری چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

محتوای تکراری چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ محتوای تکراری یا double content یک اشتباه رایج در انتشار محتوا در وبسایت های مختلف است که باعث می شود رضایت کاربران و موتورهای جستجوی گوگل کاهش پیدا کند و در نهایت باعث تنزل رتبه سایت شما می شود.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی موارد مرتبط با محتوای تکراری و آسیب هایی که به سایت شما وارد می‌شود بپردازیم پس با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید موتورهای جستجوی گوگل پس از انتشار محتوای شما در سایت به بررسی تمامی جوانب آن می‌پردازند تا مشخص کنند که آیا منطبق با قوانین سئو و تولید محتوا به ارائه مقالات خود پرداخته اید یا نه؟

به همین دلیل می توانیم بگوییم که تولید محتوا بخش عظیمی از وبسایت شما محسوب می‌شود و اگر برای آن به طور مناسب تلاش نکنید احتمال موفقیت تان بسیار پایین است.

به همین دلیل انجام یکسری از اقدامات نامناسب مانند انتشار چندین محتوای تکراری به مرور زمان بر رتبه سایت شما تاثیر می گذارد و به جای اینکه به عنوان یک وب سایت معتبر شناخته شوید موتورهای جستجوی گوگل با استفاده از الگوریتم های هوشمند سایت شما را به عنوان یک سایت نامناسب که به تخطی قوانین سئو می پردازد شناسایی می کند.

محتوای تکراری چیست و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

 از این رو توصیه ما به شما این است که حتماً میزان اطلاعات خود را راجع به نحوه انتشار انواع محتوا بالا ببرید و تا جایی که امکان دارد از تخصص افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که باید بدانید محتوای تکراری چیست و چگونه باید از بروز آن جلوگیری کنیم؟ شما به عنوان مدیر یک وب سایت به یادگیری قوانین سوم و رعایت موارد آن هستید با این حساب اگر در این زمینه اطلاعات مناسبی ندارید نمی توانید پیشرفت خوبی داشته باشید.

محتوای تکراری چیست؟

زمانی که وارد یک وب سایت می شوید اولین چیزی که به چشم شما میخورد مطالبی است که در آن وجود دارد. بنابراین می‌توانیم بگوییم که محتوای یک وبسایت آن محسوب می‌شود و نبود ها نمی تواند عملکرد کلی سایت را به هم بریزد.

حتی اگر تمامی قسمت های سایت شما مناسب باشند و از اصول مشخص پیروی کرده باشند ولی محتوای مناسبی در آن بارگذاری نکنید؛ به هیچ عنوان توانایی جذب کاربران و مخاطبان مختلف را نخواهید داشت دلیل آن هم این است که بسیاری از افراد که به جستجوی کلمات کلیدی در گوگل می‌پردازند قصد دریافت کاملترین اطلاعات راجع به آن دارند.

بنابراین علاوه بر اینکه باید آن را با سرعت مناسبی در اختیار کاربران بگذارید متن محتوا باید دارای ساختار و چارچوب مشخص باشد به گونه ای که موتورهای جستجوی گوگل آن را تایید کنند. حال اگر می خواهید بدانید که محتوای تکراری چیست و چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟

باید شما بگوییم که محتوای تکراری یک مطلب با موضوع مشابه با سایر مطالب موجود در سایت است. چگونه زمانی که وارد یک سایت می شوید و در قسمت مقالات به دنبال موضوع خاصی هستید متوجه می‌شویم که از یک عنوان چندین موضوع در سایت وجود دارد بنابراین ممکن است دچار ابهام شوید و ندانید کدام یک از این موضوعات ارتباط بیشتری با کلمه‌ی کلیدی مدنظر شما دارد.

موتورهای جستجوی گوگل هم دقیقاً مانند شما عمل می کنند زمانی که متوجه نمی شوند کدام یک از موضوعات با کوئری جستجو مطابقت دارد. به احتمال زیاد به جریمه وب سایت شما می پردازند. درست است که ارائه محتوای تکراری ارتباط زیادی با پنالتی گوگل ندارد اما با تکرار این کار به مرور زمان به عنوان یک وب سایت نا معتبر شناخته خواهید شد و توانایی جذب مخاطبین را نخواهید داشت.

محتوای تکراری چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

محتوای تکراری چیست و چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟ همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم بارگذاری چندین باره محتواها باعث ایجاد اختلال در وبسایت و شناسایی محتوای نامعتبر خواهد شد. بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. برخی از رایج ترین مشکلاتی که با انتشار محتوای تکراری برای شما به وجود می‌آید شامل:

ایجاد ابهام برای موتورهای جستجوی گوگل: الگوریتم های هوشمند گوگل پس از مواجهه با محتوای تکراری در سایت شما دچار ادغام می‌شوند و نمی‌دانند که کدام یک از محتوا را باید مورد بررسی و تحلیل قرار بدهند. در واقع این ابهام برای حذف یا نگه داشتن نسخه مرتبط با موضوع مقاله است.

موتورهای جستجوی گوگل دچار این مشکل می‌شوند نمی دانند باید معیار های مرتبط با نسخه را با کدام یک از نسخه های محتوا مطابقت دهند.

موتورهای جستجو گوگل نمی‌دانند که کدام نسخه را با کوئری جستجو مطابقت دهند.

تاثیر محتوای تکراری بر تعداد بازدیدکنندگان سایت

محتوای تکراری چیست و چگونه از بروز آن جلوگیری کنیم؟ تاثیر محتوای تکراری و تعداد بازدیدکنندگان سایت شما به اندازه‌ای است که اگر به آن توجه نداشته باشید متوجه خواهید شد که به یکباره میزان ترافیک وب سایت شما کاهش پیدا کرده است.

اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر می خواهید به جذب تعداد زیادی از مشتریان بپردازید و تعداد افرادی که به دنبال شما هستند را افزایش دهید؛ باید تمام تلاش خود را بکنید تا از ارائه محتوای تکراری پیشگیری کنید و افرادی را که نیازمند کسب اطلاعات لازم راجع به محتوای خاصی هستند روز به روز افزایش بدهید. تنها راه آن جلوگیری از ارائه محتوای نامناسب و تکراری است که باعث از دست دادن خیل عظیمی از کاربران می شود.

زمانی که به ارائه محتوای تکراری می پردازید موتورهای جستجوی گوگل برای اینکه این ابهام را برطرف کنند بر اساس حذف و آن یکی از محتوا را انتخاب و به رتبه بندی آن می پردازند. این امر باعث کاهش دیده شدن صفحات مختلف وب سایت می شود.

توازن لینک های سایت شما  پس از انتشار محتوای تکراری به هم می‌ریزد و الگوریتم های هوشمند گوگل توانایی شناسایی حل صفحه را ندارند و تمامی لینک ها به یک صفحه اشاره می کند این امر می تواند به ضرر شما تمام شود و به مرور زمان باعث تنزل رتبه شما در سایت شود.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran