درباره مدیریت اینستاگرام

پیش از اینکه در این مقاله ارزشمند توسط مجموعه دیجیتال مارکتینک سئو تهران درباره مدیریت اینستاگرم مطالب تخصصی را بیان کنیم ، قصد داریم این شبکه اجتماعی را بیشتر بشناسیم.

اینستاگرام به وسیله کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) و مایک کریگر ( Mike Krieger ) در اوایل سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل ios و به صورت تحصصی برای گوشی های آیفون ساخته شد. نسخه اندرویدی آن دو سال بعد در می ۲۰۱۲ عرضه شد. همچنین نسخه تحت وب آن در فوریه ۲۰۱۲ با امکانات اندک نسبت به نسخه های دیگر در اختیارمخاطبین قرار گرفت و بعد از آن در ماه آپریل 2016 برای سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه ای به بازار عرضه شد.

این برنامه موبایلی به استفاده کنندگانش اجازه میدهد که تصویر و فیلم های خود را به این شبکه اجتماعی بارگزاری کنند. مخاطبین میتوانند این فایل ها را با فیلترهای گوناگون اصلاح نموده و با تگ ها و اطلاعات مکانی آنها را دسته بندی کنند.

این عکس ها میتوانند به شکل عمومی و یا به شکل خصوصی برای بعضی از کاربران به نمایش درآید. مخاطبین میتوانند با استفاده از هشتگ و وضعیت جغرافیایی محتوای دیگر کاربران را جستجو نموده و تصاویر دیگران را لایک کنند و با دنبال کردن دیگران آنها را به دنبال کنندگان خود اضافه کنند.

این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه میداد که مطالبی با فرمتی به اندازه یک در یک بارگزاری کنند اما این محدودیت در سال ۲۰۱۵ ازبین رفت. همچنین این شبکه اجتماعی امکانات پیام رسانی و پست کردن چندین عکس و فیلم در یک پست را اضافه نمود.

محبوبیت اینستاگرام و میزان رشد

این شبکه اجتماعی پس از انتشار در سال ۲۰۱۰ خیلی پر سرعت محبوبیت زیادی را در بین مخاطبین مختلف پیدا کرد.

برای درک بهتر نحوه رشد آن در بین مخاطبین به آمار های توجه کنید : یک میلیون مخاطب ثبت نامی در عرض یک ماه ، ده میلیون کاربر در 6 ماه ، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال تا دسامبر ۲۰۱۷ و  یک میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2019.

در فوریه ۲۰۱۲ کمپانی فیسبوک این سرویس را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری نمود.

تا اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ میلیارد عکس به این سرویس آپلود گردیده است.

با اینکه این سرویس به وسیله مخاطبان تحسین میشود اما به وسیله منتقدان به علت ادعاهای سانسور و محتوای غیر اخلاقی که توسط یوزر ها آپلود شده است مورد اتهام واقع شده است.

تاریخچه تاسیس اینستاگرام

این شبکه اجتماعی در سانفرانسیسکو موقعی که کوین و مایک روی کار تصویر برداری موبایل بوربن با امکانات وب تمرکز داشتند متولد گردید و شروع به رشد کرد.

لغت اینستاگرام از ترکیب دو کلمه تلگرام و اینستنت کمرا ( instant camera ) یا دوربین فوری به وجود آمده است.

در ژوئن ۲۰۱۵ کوین توانست ۵۰۰ هزار دلار سرمایه به دست بیاورد. نخستین تصویر در جولای سال ۲۰۱۰ به وسیله کوین به اینستاگرام بارگزاری شد و آن تصویر سگی در مکزیک بود و در آن از فیلتر x-pro2 استفاده شده بود.

در ژانویه ۲۰۱۰ به شکل رسمی اپلیکیشن اینستاگرام در آپ استور رونمایی گردید.

در فوریه ۲۰۱۱ اینستاگرام سرمایه گذاری 8 میلیون دلاری را جذب نمود.

در می ۲۰۱۲ اینستاگرام برای اندروید منتشر گردید که در کمتر دو روز بیش از یک میلیون بار دانلود شد.

در اکتبر ۲۰۱۲ روزنامه وال استریت مقاله ای چاپ کرد که اینستاگرام سرمایه گذار جدیدی به دست آورده که ارزش آن را به ۵۰۰ میلیون دلار رسانده است. در ماه بعد فیسبوک ایستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری نمود و برنامه آن مدیریت حرفه ای مستقل اینستاگرام بود.

در دسامبر سال ۲۰۱۲ کمپانی فیس بوک نسخه وب این شبکه اجتماعی را عرضه کرد که به کلیه افراد اجازه میداد به وسیله مرورگر هایشان از اینستاگرام استفاده نمایند. نسخه وب دارای محدودیت هایی بود که در سال ۲۰۱4 نسخه به روز رسانی شده آن بعضی از آنها را کنار گذاشته شد.

در ژانویه ۲۰۱۳ کوین از انتشار اپلیکیشن نسخه ویندوز موبایلی اطلاع رسانی کرد و در نوامبر همان سال نسخه بتای آن عرضه شد و در آپریل سال ۲۰۱۶ آپدیت حرفه ای تر آن از راه رسید.

آپدیت های مهم اینستاگرام

ورژن اندروید دو آپدیت بزرگ را دریافت نموده است:

به روز رسانی در مارس ۲۰۱۴ اتفاق افتاد : حجم اپلیکیشن به نیم رسید و با بیشتر دستگاه های موبایل سازگارتر گردید.

دومین آپدیت حرفه ای آن در ژوئن ۲۰۱۷ اتفاق افتاد که نسخه آفلاین آن اضافه گردید. در این ورژن فایل هایی که پیشتر دانلود شده بودند بدون اتصال اینترنت در اپلیکیشن نمایش داده خواهند شد. مخاطبین میتوانند تصاویر دیگران را لایک کنند یا برای آن کامنت بنویسند ، اکانت ها را آنفالو کنند یا در دایرکت پیغام بفرستند که به محض برخط شدن تغییرات مورد نیاز میشود.

در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که شبکه اجتماعی پترن های قدیمی خود را تغییر داده و به طرف الگوریتم های جدید حرکت می کند. این تغییرات اعتراضات زیادی را به وسیله کاربرانش به همراه داشت.

اما کمپانی فیس بوک اعلام کرد که امکانات جدید به مخاطبین اینستاگرام کمک میکند که پست های مورد علاقه شان دسترسی راحتتری پیدا کنند. با رشد اینستاگرام و بزرگ شدن حجم روابط کاربران پیدا کردن پست های مخصوص سخت تر میشود و اینستاگرام با این کار قصد دارد که هیچ پست مناسب شما از شما دور نماند.

در ژانویه ۲۰۱۶ اینستاگرام طراحی خود را عوض کرد و از تم سیاه و سفید برای نسخه موبایلی خود استفاده کرد و طرح های آبسترک و آیکون زنگی را اضافه کرد.

امکانات اینستاگرام

اینستاگرام با قابلیت های فوق العاده ای که دارد توانسته است میلیون ها مخاطب را از سرتاسر جهان جمع آوری نماید. از جمله این امکانات رایگان میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

بارگزاری فایل ، دنبال کردن دیگران

مخاطبین اینستاگرام میتوانند تصاویر و ویدیوهای کوتاه را به اینستاگرام بارگزاری کنند، اکانت های دیگر را فالو کرده و تصاویر را بر طبق نام مکان جستجو کنند.

وصل شدن به سایر شبکه های اجتماعی

مخاطبین اینستاگرام میتوانند حساب اینستاگرامی  خود را به دیگر شبکه های اجتماعی خود متصل کنند و به آنها اجازه دهند تصاویر آپلود شده به اینستاگرام را به این شبکه ها نیز بارگزاری کنند.

استفاده از هشتگ

در دسامبر 2011، اینستاگرام هشتگ ها را برای کمک به یافتن عکس ها و دیگر کاربران معرفی نمود. اینستاگرام مخاطبین را تشویق میکند تا از تگ های مخصوص و مرتبط به جای کلمات کلیدی اساسی مانند “عکس” استفاده نمایند تا عکس هایشان له وسیله دیگر مخاطبین اینستاگرام مشاهده شود.

اطلاح عکس و فیلترها

در دسامبر 2012، نسخه بهینه شده ای از برنامه شامل فیلترهای جذاب جدید و زنده، تصاویری با وضوح hd و  آیکون به روز شده منتشر گردید. در ماه آگوست 2016، اینستاگرام به مخاطبین خود اجازه داد تا بتوانند تصاویر و ویدیوهای خود را با سایز اصلی به این سرویس بارگزاری کنند و محدودیت پیشین که فقط امکان بارگزرای تصاویر مربعی بود را حذف کرد. در ماه فوریه سال 2016، اینستاگرام ویژگی بزرگ کردن تصاویر را به اپلیکیشنش اضافه کرد.

قابلیت تصویر نقشه ( این قابلیت دیگر حذف گردیده )

در آگوست 2016 میلادی، اینستاگرام قابلیت Photo Maps را از اپلیکیشنش حذف نمود این سرویس پیشتر به کاربران اجازه میداد تا نقشه ای از محل خود را مشاهده نمایند. یکی از مسئولین فیس بوک گفت که “این سرویس به شکل گسترده ای مورد استفاده کاربران قرار نگرفت، در نتیجه ما تصمیم گرفتیم این ویژگی را حذف نمائیم و بر قابلیت های دیگر تمرکز کنیم.”

سیو کردن پست ها

در اکتبر 2016، اینستاگرام یک ویژگی را برای مخاطبین فراهم کرد تا تصاویر مختلف را برای مشاهده بعدی ذخیره نمایند. پست های نشانه گذاری شده به یک پیج پرایوت در برنامه اضافه میشود. این ویژگی در آوریل 2018 به روز شد تا مخاطبین بتوانند پست های ذخیره شده را دسته بندی نمایند.

بارگزاری چند عکس در یک پست

در ماه فوریه سال 2018، اینستاگرام اعلام نمود که مخاطبینش میتوانند تا 10 عکس یا ویدیو را در یک پست بارگزاری کنند و این موارد با کشیدن قابل مشاهده می باشد.

این قابلیت در ابتدا با فرمت بندی مربعی محدود گردیده بود اما در ماه آگوست با به روز رسانی اپلیکیشن این محدودیت ازبین رفت و امکان آپلود محتوای افقی یا عمودی امکان پذیر شد.

امکان آرشیو کردن پست ها برای عدم نمایش

در ماه ژوئن اینستاگرام ، نسخه وب سایت موبایل خود را به روز نمود تا مخاطبین بتوانند عکس های خود را از این روش نیز بارگزاری کنند و یک نسخه کم حجم از تب Explore را نیز اضافه نمود.

بعد ها در ماه دسامبر، اینستاگرم یک ویژگی منحصر به فرد به نام بایگانی یا archive اضافه نمود که این قابلیت به مخاطبین اجازه میدهد تا در قسمتی خصوصی بدون دید دیگر کاربران پست هایی را که میخواهند پنهان نمایند.

این توانایی به عنوان راهی تاثیر گذار برای جلوگیری از حذف تصاویر مختلف است که تعداد لایک اندکی را جمع کرده است.

نظرات سازماندهی شده

در ماه می همان سال اینستاگرام اعلام نمود که سازماندهی کامنت ها به پست ها را شروع میکند تا مخاطبینش به سادگی ارتباط برقرار کنند.

در آوریل 2017، اینستاگرام ورژنی از یک حالت پرتره به اسم“حالت فوکوس” را راه اندازی نمود که به شکل منظم پس زمینه یک تصویر یا فیلم را در حالی که موضوع در حال انتخاب می باشد بلور میکند.

درباره explore

در ماه ژوئن 2013، این شبکه اجتماعی تب ” Explore ” را معرفی نمود، یک تب در برنامه که تصاویر محبوب، عکس های گرفته شده در موقعیت های نزدیک را نمایش میدهد.این تب در ژوئن 2016 با تگ ها و موقعیت های ترند شده و توانایی جستجو برای مکان ها به روز گردید.

در آوریل 2016، اینستاگرام قسمت فیلمهایی را که علاقه دارید ( Videos You Might Like ) را به این بخش اضافه نمود و در ماه آگوست کانال ” Events” اضافه گردید که حاوی فیلم یی از کنسرت ها، مسابقات ورزشی و دیگر رویدادهای زنده است و بعد از آن در ماه اکتبر Stories  اضافه شد.

مدتی بعد این برگه در ماه نوامبر 2016 بعد از نمایش Live گسترش پیدا کرد. در ماه مه 2018، اینستاگرام یک بار دیگر بخش کاوش ( explore ) را برای بیشتر شدن محتوای عمومی از موقعیت های مجاور به روز کرد.

ویدیو

این شبکه اجتماعی که در ابتدا یک سرویس به اشتراک گذاری کاملا مبتنی بر عکس بود در ژوئن 2014 ارسال فیلم های 15 ثانيه را امکان پذیر ساخت.

اینستاگرام در آگوست 2016، پشتیبانی از فیلم های عریض را امکان پذیر کرد و در مارس 2017 محدودیت فیلم 15 ثانیه را تا یک دقیقه افزایش داد. آلبوم ها در فوریه 2018 معرفی گردیدند که اجازه میدهد تا 10 دقیقه فیلم در یک پست به اشتراک گذاشته شود.

IGTV

IGTV یک قسمت عمودی جدیدی می باشد که در ماه ژوئن 2019 در اینستاگرام راه اندازی گردید و توانایی های منحصر به فرد آن نیز هم در اپلیکیشن و هم وبسایت اینستاگرام حضور دارد. IGTV اجازه بارگزاری نهایتا 10 دقیقه را با حجم فایل حداکثر 650 مگابایت را به مخاطبین میدهد و یوزر های مجاز و معتبر اجازه بارگزرای فیلم ها با طول حداکثر 60 دقیقه با حجم فایل تا 5.4 گیگابایت دارند.

پیام در دایرکت

در دسامبر 2014، اینستاگرام ویژگی فرستادن مسیج در دایرکت را معرفی نمود که کاربران را توانا میسازد از طریق آن پیغام شخصی ارسال کنند. مخاطبین با استفاده از این امکان میتوانند پیغام های خصوصی به همراه تصاویر و فیلم ها ارسال کنند.

زمانی که کاربران یک پیام خصوصی از شخصی که آنها را فالو نکرده اند دریافت می نمایند پیغام در حال انتظار باقی میماند و کاربر باید آن را بپذیرد. مخاطبین میتوانند یک تصویر را حداکثر به 15 نفر ارسال کنند.

این ویژگی مخصوص در سپتامبر 2016 به روز رسانی های پر اهمیت دریافت نمود. امکان اشتراک گذاری مکان ها، پاسخ به پیام های خصوصی با متن مشخص، emoji ، دوربین درونی در  Direct که اجازه میدهد تا مخاطبین بدون ترک مکالمه عکس گرفته و آن را ارسال نمایند از جمله این آپدیت ها بود.

در ماه می اینستاگرام توانایی ارسال لینک های وب را در پیام ها فراهم نمود و همچنین از ارسال تصاویر را در حالت افقی یا عمودی بدون برش دادن تصویر پشتیبانی نمود.

Story

در ماه دسامبر 2016 اینستاگرام  قسمت stories را راه اندازی نمود، یک ویژگی منحصر به فرد که کاربران را قادر میسازد به عکس هایشان ، افکت های حرفه ای و لایه ها را اضافه نمایند و آنها را به شکل داستان روایت نمایند. تصاویر ارسال شده به استوری بعد از 24 ساعت منقضی می گردد.

در ماه نوامبر همان سال، اینستاگرام توانایی های ویدئویی زنده را به اینستاگرام Stories اضافه نمود که به کاربران اجازه میدهد به شکل زنده ویدیو پخش نمایند. این ویدیو بلافاصله بعد از پایان از بین میرود.

در آوریل 2018، استیکرها واقعیت افزوده وارد استوری گردید.

در ماه مه 2018، شرکت فیس بوک برای اینستاگرام این ویژگی استیکرهای واقعیت افزوده را برای پشتیبانی از فیلترهای چهره گسترش داد و به مخاطبین اجازه داد تا ویژگی های مخصوصی را بر روی چهره خود اضافه نمایند.

در ماه ژوئیه همان سال، اینستاگرام مخاطبین را قادر به پاسخگویی به محتواهای استوری ها با ارسال تصاویر و فیلم ها با افکت های اینستاگرام مثل فیلترها، برچسب ها و هشتگ ها کرد.

در انتهای ماه اوت سال 2017، استوری ها برای دیده شدن در وبسایت در دسترس همگان قرار گرفت.

وظایف مدیریت اینستاگرام چیست؟

برای آن که فعالیت مدیریت اینستاگرام به درستی و با توجه پیش رود باید توضیح دقیقی از فعالیت هایی که ادمین اینستاگرام انجام می ‌دهد را اطلاع داشت. در این مقاله ما به معرفی این مسئولیت ‌ها پرداخته ایم.

  • منتشر کردن مرتب پست و استوری بر اصول زمانبندی منتشر کردن محتوا
  • مسلط بودن به الگوریتم‌ های مارکتینگ در اینستاگرام
  • نوشتن کپشن‌ های درست و جذاب
  • انتخاب و به کار بردن از هشتگ‌ های خوب با کسب و کار
  • جواب دادن به کامنت ‌ها و پیام ‌های دایرکت به صورت همیشگی و در کمال صبوری
  • بالا بردن تعامل با مخاطبان
  • ایده‌ پردازی و یاری به گروه محتوا برای خلق پست‌ ها و استوری ‌های جالب تر

در نتیجه مقاله مدیریت اینستاگرام می ‌توان‌ بیان کرد که اساسی ترین وظیفه ادمین پیج اینستاگرام بالا بردن اندازه فالوورهای حقیقی پیج و تعامل است.

موارد مهم ادمین پیج اینستاگرام

موارد مهم دیگری هم وجود دارد که باید برای اداره درست صفحه اینستاگرام، چه بواسطه خودتان و چه بواسطه ادمین، به آن دقت شود. مواردی که می ‌تواند اثرات بیشتری روی راه صفحه شما داشته باشد:حفظ امنیت پیج: یکی دیگر از وظایف مدیریت اینستاگرام این است که به محفوظ نگه داشتن امنیت کاربران و پیج اهمیت دهد. برای نمونه:

  • از رمزهای قوی به کار ببرید و بصورت مداوم عوض کنید.
  • برنامه اینستاگرام را آپدیت نگه دارید.
  • از ربات به کار نبرید.
  • ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • احراز دو مرحله‌ای را انجام دهید.

انتقاد پذیری : به صورت ادمین پیج اینستاگرام باید خود را برای دیدگاه منفی و مخالف آماد کنید. هر اندازه هم که محتوایی از دید شما خلاقانه و ویژه باشد باز هم احتمال دارد دیدگاه مخالفی وجود داشته باشد.

شما باید در برابر این دیدگاه بردبار و انتقاد پذیر باشید. تلاش کنید با کاربران وارد مجادله و بحث نشوید.

به هیچ صورت ناامید نشوید بلعکس از انتقاد هایی که سبب ارتقا هستند به کار ببرید.آنچه که تا این قسمت از مقاله مدیریت اینستاگرام درباره آن صحبت کردیم بیشتر یادگیری اداره کردن اینستاگرام و موارد مدیریت پیج اینستاگرام بود. ولی چه سایت‌های دیگری موجود هستند که به اداره و زمان‌بندی پست‌ ها یاری می ‌کنند؟

در ادامه مقاله مدیریت اینستاگرام همراه ما باشید تا درباره سایت ‌های ایرانی و خارجی که فعالیت اداره پیج اینستاگرام عرضه می ‌دهند را بشناسید.

معرفی سایت‌های ایرانی و خارجی برای زمان‌بندی و اداره صفحه اینستاگرام

توسعه کسب و کار و جذب دیدگاه های مثبت احتیاج به اداره محتوا و برنامه مناسب است. برای اداره هرچه مناسب تر محتوا سایت‌ هایی موجود هستند که به شما یاری زیادی خواهند کرد. در ادامه مقاله مدیریت اینستاگرام با ما همراه باشید آن‌ها را ارزیابی کنیم.

Creator Studio : این برنامه برای بیزینس کردن اکانت‌ های اینستاگرام به راحتی در دسترس است. و عملکرد اداره پست و ارزیابی آمار تعامل و مشاهده پست‌ها را به کاربر می‌ دهد. Creator studio یک برنامه راحت و رایگان برای اداره و زمان بندی پیج اینستاگرام است. بنابراین امکانات توسعه مند تری مثل اینکه چه وقتی برای پست گذاشتن خوب است را ندارد.

نوین هاب : یکی از عرضه دهندگان ایرانی فعالیت اداره پیج اینستاگرام نوین هاب است. از کارایی این پلتفرم می شود به کارایی زمان بندی متشر کردن پست‌ و استوری و آ‌جی ‌تی ‌وی اشاره کرد. همینطور کارایی مدیریت و دانلود کامنت و تحلیل دقیق داده ‌ها از دیگر کارایی مهم برای ابزار اداره اینستاگرام است که نوین هاب در اختیار مخاطبان قرار می‌ دهد.

Hootsuite : Hootsuite یک پلتفرم اداره رسانه های اجتماعی است که برنامه ریزی و منتشر کرن پست‌ ها را اداره می ‌کند. بصورت همزمان با این برنامه می‌ شود چند اکانت در رسانه های اجتماعی متفاوت را اداره کرد. برای نمونه مدیریت همزمان اینستاگرام، فیسبوک و پینترست.

یکی از کارایی دیگر آن زمان بندی پست ‌ها است. که در چه وقتی آن‌ ها را انتشار دهید. Hootsuite یاری می ‌کند همواره براساس برنامه جلو روید و چیزی را از قلم نیاندازید! البته توجه کنید که به کار بردن از این ابزار احتیاج به پرداخت دلاری است.

چطور مدیریت جدید به پیج اینستاگرام بیفزاییم؟

بصورت کلی برای افزودن ادمین تنها کافی است با دادن نام کاربری و رمز عبور به ادمین دسترسی داخل شدن دهید. ولی تمام ماجرا به این راحتی نیست!

کسب و کارهای متفاوت احتمال دارد از سایت ‌های اداره اینستاگرام یا اشخاص فریلنسر برای افزودن ادمین اینستاگرام به کار ببرند. برای افزودن ادمین پیج اینستاگرام باید به شخص مقابلتان اعتماد داشته باشید.

تلاش کنید سایت‌های متفاوتی که خدمات اداره رسانه های اجتماعی عرضه می ‌دهند را ارزیابی کنید و همه وضعیت و خدمات را با توجه مطالعه کنید و پس از آن تصمیم نهایی را بگیرید.

در فعالیت کردن با یک ادمین فریلنسر هم پیش از آغاز کار نکاتی که برایتان پر اهمیت است را ذکر کنید. در این نوع می ‌توانید از آشکار شدن چالش‌های ممکن پرهیز کنید.

هرگونه توجه نکردن در این قسمت از ماجرا می‌ تواند سعی های دیگر شما را هم بی اهمیت کند و ضرر مستقیم به کسب و کارتان بزند.

با آشکار شدن رسانه های اجتماعی فرصت‌ های تازه ای برای کسب و کارها رخ داده تا بتوانند برند خود را در سطح بیشتری معرفی کنند.با ما در مقاله ی مدیریت اینستاگرام همراه باشید.

ولی برداشتن قدم های اولیه بدون تردید کمی سخت است. بویژه زمانی که وقت کافی برای رسیدگی به کار رسانه های اجتماعی را نداشته باشید.

از جهتی اداره پیج اینستاگرام مهارتی است که احتیاج به آموزش دارد. پس خوب است این فعالیت را به عهده فردی بسپارید که فرد حرفه ای این کار است یا با تمرین نکات متفاوت، آموختن این مهارت ‌ها بواسطه خودتان را جدی بگیرید.

یک ادمین ماهر با به کار بستن نظر های جدید این مسیر را هموارتر می ‌کند. همینطور قسمت زیادی از موفقیت کسب و کار در ارتباط کسب و کار با کاربران است.

ادمین باید با در گمان گرفتن خصوصیت های خارق العاده هر بیزینس برنامه های مناسب تعامل با کاربران را هم برنامه ریزی کند.امیدواریم که از مقاله ی ما در مدیریت اینستاگرام همراه باشید.

منتشر کردن محتوا در اینستاگرام

پس از تهیه محتوای مناسب، نوبت به وقت و اساس منتشر کردن پست در اینستاگرام و یا مدیریت اینستاگرام می‌ رسد. انتخاب یک وقت مناسب با اهمیت به اندازه تعامل کاربران مهم است.

اضافه بر آن که، به کار بردن از هشتگ‌ های درست و مناسب با عنوان پست و تگ‌ کردن اشخاص حاضر یا اشخاصی که با عنوان مربوط هستند، از دیگر نکاتی است که به بالا بردن تعامل‌ ها و در آخر افزایش فالوور حقیقی اینستاگرام یاری می‌ کند.

زمان منتشر کردن محتوا در اینستاگرام : گمان کنید برای منتشر کردن یک پست در اینستاگرام طور پیش‌فرض یا با اهمیت به برنامه، زمانی را در گمان گرفته‌ اید؛

ولی به علت نداشتن دسترسی به اینترنت در همان زمان، مجبور به عوض کردن زمان منتشر کردن پست به چند مدت زودتر یا دیرتر شده‌ اید.

حقیقتا به‌جز بوجود آوردن تغییرات در برنامۀ زمانی منتشر کردن محتوا در اینستاگرام، شیوه های دیگری هم برای منتشر کردن به‌ موقع محتوا موجود است. در حال کنون ابزار های زیادی وجود دارند که شما می‌ توانید با گذاشتن پست، نوشتن کپشن، هشتگ و در آخر انتخاب زمان منتشر کردن، تطبیق برنامه جلو بروید.

به کار بردن از قابلیت موقعیت در اینستاگرام

ذکر موقعیت پست‌ ها، تنها به شهر مکان فعالیت پایان نمی یابد؛ بلکه شما می‌ توانید اسم رستوران، آرایشگاه یا هر کسب و کاری را که اشتغال به فعالیت در آن هستید، در موقعیت اینستاگرام ذخیره کنید.

به ‌این صورت علاوه‌ بر به کار بردن در زمان منتشر کردن پست در صفحه اینستاگرام خودتان، کاربران شما هم می‌ توانند با متشر کردن پست از شما در صفحۀ شخصی خودشان، موقعیت شما را ذکر کنند.

این عنوان یاری زیادی به معرفی شما به دیگر مخاطبان و در آخر افزایش فالوور اینستاگرام شما می‌کنند.پس از منتشر کردن محتوا، برای گرفتن بازخورد ها می‌ توانید از بخش insight اینستاگرام یا ابزار های متفاوت یاری بگیرید.

ابزار هایی که زمان ارزیابی محتوا یا رأی‌گیری مسابقات یاری خواهند کرد.ما را در مقاله ی مدیریت اینستاگرام دنبال کنید.

توزیع محتوا در اینستاگرام

برای این که محتوای شما در اکسپلور اینستاگرام بیشتر مشاهده شود و تعامل مخاطبان افزایش یابد، خوب است از کانال‌ های متفاوت مثل اینفلوئنسر ها و صفحه‌ های پر مخاطب یاری بگیرید.

در‌ صورتی ‌که توانایی داشته باشید محتوای جالبی تهیه کنید و با منتشر کردن آن در صفحه‌ های متفاوت اینستاگرام وایرال شوید.

شانس شما برای مشاهده شدن در صفحه اکسپور اینستاگرام زیاد تر خواهد بود.همان گونه که معین است، با مشاهده شدن پست شما در اکسپلور، به تعامل و فالوور اینستاگرام افزوده خواهد شد.

نگرانی تمام کسب و کار هایی که به طور اینترنتی خدمات خود را ادامه می‌ دهند، مشاهده شدن و در آخر فروش زیاد تر است.

از جهتی که فیس‌بوک به این عنوان کاملاً نظارت دارد ، با بوجود آوردن کارایی تبلیغات اسپانسر تلاش دارد که صاحبان کسب و کار ها توانایی داشته باشند با پرداخت مبلغی کم، کالا های خودشان را در معرض دید مخاطبان بیشتری جای دهند.تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ضمانتی برای بالا بردن کاربران و فروش بیشتر است.

به صورتی که شما می‌ توانید با مقصود قرار دادن اشخاصی که شما را فالو نکرده‌اند، به آسانی با این تبلیغات اینترنتی کالاتان را به آن‌ ها معرفی کنید.برای درست کردن تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، دارا بودن صفحه اینستاگرام بیزینسی مهم است. شما می‌ توانید با طراحی کردم یک استوری یا پست اثرگذتر بر جذب فالوور اینستاگرام و در آخر، فروش زیاد تر تمرکز کنید.

از سویی که در حال کنون راه‌اندازی کمپین‌ های تبلیغاتی اسپانسر اینستاگرام در ایران با اشکالاتی مواجه شده است، درخواست کننده ها باید برای معین کردن کاربران هدف و پرداخت مبلغ ها از شیوه های دیگری یاری بگیرند.

در این جهت سئو تهران با عرضه خدمات مشاوره، راحت ترین شیوه های را برای طراحی کردن کمپین‌ های اسپانسر اینستاگرام به شما بیان می‌ کند.

در مقاله ی مدیریت اینستاگرام همانگونه که در قسمت توزیع محتوا در اینستاگرام اشاره شد، تبلیغات اینفلوئنسر یکی دیگر از شیوه های بالا بردن تعاملات و فروش است.

انتخاب مناسب ترین اینفلوئنسر که مناسب با مدل کسب و کار باشد از نکات مهمی است که زمان تدوین برنامه بازاریابی ‌باید به آن اهمیت داده شود.

افزایش فالوور اینستاگرام

نگرانی همۀ کسب و کار های اینترنتی در زمان اداره صفحه اینستاگرام، بالا بردن فالوور است. به کار بردن از تبلیغات متفاوت، تهیه محتوای جذاب، نوشتن هشتگ‌ های مربوط و بوجود آوردن تعامل و انگیزه در کاربران، ازجمله شیوه هایی است سبب افزایش فالوئر حقیقی اینستاگرام می‌ شود.

به گونه ای که پیوسته به دنبال افزایش فالوئر اینستاگرام هستید، خوب است با تهیه محتوای باکیفیت و پر اهمیت تر از همه پیوسته، برای بهتر کردن مدیریت اینستاگرام خود سعی کنید.

به صورت اساسی بوجود آوردن ارتباط با کاربران از راه لایک دیدگاه و جواب به پرسش ها و دایرکت‌ های آن‌ ها یاری زیادی به شناسایی محبوبیت آن‌ ها می‌ کند که نتیجۀ آن ارزیابی و تهیه محتوای هدفمند برای این گروه از اشخاص است.

وظایف ادمین پیج اینستاگرام

حقیقتا با توضیح وظایف ادمین در اینستاگرام خوب است بتوان معنای این اصطلاح را درک کرد. با اهمیت به مطالب ذکر شده تا به اینجا مقاله مدیریت اینستاگرام فهمیدیم که لغت ادمین به معنی مدیر، و ادمین در اینستاگرام به فردی که اداره یک پیج را در این رسانه اجتماعی بر عهده دارد گفته می شود.

چنانچه شما از مخاطبان فعال اینستاگرام و جزء فالوور پیج های اشخاص و کسب وکار های معروف شده در ایران باشید به احتمال بیشتر مشاهده کرده اید که در بیوی معرفی پیج عبارت این صفحه بواسطه ادمین مدیریت می شود را قید کرده اند. اساسا با کاربرد های یک پروفایل شناخت مناسبی دارید.شما در پیج مخاص خود می توانید :

  • استوری قرار دهید
  • عکس و فیلم اشتراک گذاری کنید
  • فیلم هایی با بازه ی زمانی زیاد تر از یک دقیقه در کانال IGTV بارگزاری نمایید
  • در صورتی که بخش کامنت پست های شما فعال باشد به کامنت ها جواب دهید.
  • با بکارگیری شیوه های متفاوتی به اندازه فالوورهای خود اضافه کنید.وظایفی که یک مدیر در پیج اینستاگرامی باید انجام دهد دقیقا شبیه همین فعالیت هایی است که بواسطه شما برای پیشرفت و توسعه پیج اینستاگرامی خودتان انجام می گیرد. ممکن است پیج شما همچنین زمانی به ادمین احتیاج پیدا کند.امیدواریم که از مقاله ی ما در مدیریت اینستاگرام راضی باشید.

بیشتر بخوانید : مدیریت پیج اینستاگرام

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran