مزایا و معایب تبلیغات محیطی
مزایا و معایب تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین مواردی است که برای شناخت بازار باید به بررسی آن بپردازید. درست است که تمامی روش های بازاریابی هم دارای جنبه های مثبت هستند هم منفی، اما با بررسی تمامی جوانب کار می توانیم به بهبود این استراتژی بازاریابی بپردازیم.
در واقع شناخت از هر روشی برای بیشتر کردن جنبه های مثبت و کاهش جنبه های منفی اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای موفقیت بیشتر باید سعی کنید میزان شناخت خود را از ابعاد مختلف تبلیغات محیطی افزایش دهید. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین مزایای تبلیغات محیطی می پردازیم.
مزایای تبلیغات محیطی
در نظر گرفتن یک بیلبورد مناسب و قرار دادن آن در مکان مناسب: شما باید به پوشش محلی بپردازید که قصد تبلیغ در آن را دارید. با زدن بیلبوردهای تبلیغاتی مناسب در مکان های پر رفت و آمد می تواند گزینه خوبی برای افزایش سطح شغلی شما باشد.
با نصب بیلبورد شما می توانید از یک تبلیغ طولانی مدت بهره مند شوید. در واقع این بیلبورد شبانه روز در معرض دید افراد مختلف است و آن ها می توانند به مرور زمان با دیدن این تبلیغ آن را در ذهن خود بسپارند و هنگام خرید برند شما را به خاطر بیاورند.
پبت شدن در ذهن مشتری یکی از مهم ترین کارهایی است که باید با تبلیغ اصولی انجام دهید. از آن جایی که اکثر افرادی که با تبلیغ شما مواجه می شوند ساکن همان محل هستند احتمال ایتکه از شما خرید کنند بسیار بالا است.
فرکانس بسیار بالا: تبلیغات محیطی این امکان را برای شما فراهم می کند تا از یک تبلیغ گسترده با فرکانس بالا برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. برای مثال تبلیغات مترو و اتوبوس به دلیل تکرار فرکانس بالایی دارند و مشتریان زیادی را برای شما جذب می کنند.
نداشتن محدودیت:
از مهم ترین مزایای تبلیغات محیطی می توان به انعطاف پذیری بالا و نداشتن محدودیت برای تبلیغ اشاره کرد. شما با استفاده از تبلیغ محیطی می توانید از هر فضایی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. در واقع این عدم محدودیت به شما کمک می کند تا از فرصت استفاده کنید و به جایگاهی در نظر گرفته اید دست پیدا کنید.
خلاقیت بالا: در بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی می توان به امکان خلاقیت بالا اشاره کرد. زمانی که از این نوع تبلیغ برای شناساندن کسب و کار و برند خود استفاده می کنید. خلاقیت شما بالا می رود و می توانید از آن برای افزایش کارایی شغل خود استفاده کنید. هنگامی که از تبلیغ در فضای باز استفاده می کنید. می توانید به ایجاد یک فرکانس مثبت برای جذب مخاطبان بپردازید.
ایجاد آگاهی در جامعه: در واقع یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات محیطی توانایی ایجاد آگاهی در جامعه است. زمانی که بتوانید به راحتی به تبلیغ در فضای باز بپردازید. تمامی افرادی که از کنار آن تبلیغ عبور می کنند. با پی بردن به مفهوم تبلیغ دارای تجربه و آگاهی جدیدی می شوند که ممکن است تا قبل از این به آن دست پیدا نکرده باشند.
میزان اثربخشی: مطمئنا میزان اثربخشی تبلیغات محیطی بسیار بالا است و شما می توانید با استفاده از روش های اصولی به شیوه کاملا ساختارمند از پیامدهای مثبتی که برای شما ایجاد می کند استفاده کنید.
این نوع تبلیغات به میزان قابل توجهی فروش شما را افزایش می دهد. و به فراهم کردن مشتریان ثابت برای شما می پردازد. هنگامی که به تبلیغ می پردازید افرادی که جذب کسب و کار شما می شوند.
می توانند به صورت طولانی مدت به مشتری ثابت شما تبدیل شوند. البته دقت کنید که تبلیغات تنها یک وجه کار است از آنجا به بعد شما باید برای حفظ مشتری خود تلاش کنید. حفظ مشتری هم منوط به حفظ کیفیت کار و حسن برخورد با آن ها است.
بالا بردن تولید: هنگامی که افراد برای تبلیغات خود اقدام به سفارش تابلوهای دیجیتال و بنرهای تبلیغاتی مختلف می کنند. با این کار به شیوه غیر مستقیم به افزایش تولید داخل و رونق بازار آن ها نیز کمک می کنند.
کارایی در زمان مناسب: اکثر افرادی که از تبلیغ محیطی استفاده می کنند معمولا تابلوهای خود را در نزدیکی محل کار خود نصب می کنند. بنابراین می توانند از مزایای مختلف آن در زمان مناسب بهره مند شوند. یعنی افرادی که از آن جا عبور می کنند به محض مشاهده تابلو آن کسب و کار اگر قصد خرید داشته باشند به آن جا مراجعه می کنند. پس می توانیم بگوییم یکی از مهم ترین مزایای آن کاربرد سریع است.
معایب تبلیغات محیطی
درست است که در بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی می توان با امیدواری بیشتری از این روش برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کرد. اما وجه مهم این قضیه شناخت کامل معایب است تا بتوان با دید وسیعتری از آن استفاده کرد.
عدم پوشش تمامی محیط ها: اگر بخواهیم به یکی از معایب تبلیغات محیطی اشاره کنیم. می توانیم به عدم پوشش دهی محیط های مختلف اشاره کنیم. زمانی که شما از یک محیط خاص جهت تبلیغ خود استفاده می کنید تا بر مخاطب خود تاثیر بگذارید ممکن است افرادی که هدف شما هستند تحت پوشش این تبلیغات قرار نگیرند.
در واقع زمانی که تبلیغ می کنید بسیاری از افراد از کنار تبلیغ شما عبور می کنند که ممکن است افراد خاص مد نظر شما نباشند. برای مثال زمانی که از مترو برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید. امکان دارد جامعه هدف شما از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده نکنند و در این صورت می توانیم بگوییم تبلیغ شما از تاثیر مناسبی برخوردار نبوده است.
ایجاد خستگی در مخاطبان: گاهی اوقات دیدن یک تبلیغ تکراری خسته کننده می شود، و بسیاری از افراد با مشاهده مداوم آن دلزده می شوند و این امکان خرید از شما را پایین می آورد.
باهم به مرور مزایا و معایب تبلیغات محیطی پرداختیم. اما باید توجه داشته باشید که تبلیغات محیطی زمانی اثر بخشی بالایی دارذ که تمامی موارد بالا را در نظر بگیرید و به صورت کاملا اصولی به تبلیغات بپردازید. این امر باعث افزایش بازذهی تبلیغات شما خواهد شد.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036