نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن

اگر شما هم از بازاریابان حوزه کسب و کار هستید. حتما با عبارت خلاصه شده ی CRT یا نرخ کلیک آشنایی دارید. این اصطلاح در واقع بیان کننده درصد کلیک کاربرانی است که  تبلیغ خاصی را باز می کنند.

به عبارتی دیگر نرخ کلیک به عنوان یک ابزار موثر برای اندازه گیری میزان موفقیت یک کسب و کار یا کمپین خاص است. و به میزان قابل توجهی بر سئو سایت تاثیر گذار است. اگر می خواهید به صورت دقیق با این مفهوم آشنا شوید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا با نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن آشنا شوید.

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به توضیح این اصطلاح بپردازیم باید بگویم که CRT در واقع اصطلاحی است که بیان کننده میزان کلیک بر روی یک تبلیغ که به عنوان یک درصد در موتورهای جستجو گوگل نمایش داده می شود. در واقع تعداد دفعاتی که کاربران بر روی تبلیغ خاصی کلیک می کنند CRT یا نرخ کلیک به صورت درصد برای آن تبلیغ خاص منظور می شود.

برای اینکه کمپین شما به موفقیت دست پیدا کند نباید این نکات را فراموش کنید. که قبل از به وجود اوردن هر کمپینی به موارد زیر توجه کنید.

اول از همه به ارزیابی سایر کمپین ها بپردازید و بررسی کنید که دلیل موفقیت آن ها چه چیزی بوده است؟ و یا اینکه کمپین مورد نظر پیرامون چه موضوعی بوده است که به این درجه از موفقیت و نرخ کلیک توسط کاربران رسیده است.

چه نوع آگهی بیشترین نرخ کلیک را به دست می آورد؟

باید این را بدانید که میزان موفقیت در کمپین چقدر خواهد بود؟ و چه پیش بینی راجع به آن دارید؟

میزان تاثیر جستجوگرها در تبلیغ شما تا چه اندازه است؟

دلیل اهمیت نرخ کلیک در سئو

اگر اگهی شما در موتورهای جستجو گوگل نمایش داده می شود باید بگوییم که تبلیغات شما از تاثیر بالایی برخوردار بوده اند. تعداد کلیک های کاربران که به عنوان یک درصد محاسبه می شود.

تا قبل از آن نرخ کلیک به سختی جز موارد تاثیر گذار در سئو سایت محسوب می شد. اما گوگل دست به کار شد و ابزاری را جهت اندازه گیری نرخ کلیک و جمع بندی امتیازات به کاربران معرفی کرد.

این طراحی ابزار جدید باعث شد که افراد برای به دست آوردن امتیاز بیشتر به وسیله نرخ کلیک کاربران تلاش کنند. زیرا تاثیر آن در سئو سایت بسیار زیاد است و اگر صاحبان وب سایت ها و تبلیغات تمایل به کسب امتیازهای بالا به وسیله گوگل دارند باید توجه ویژه ای به عوامل تاثیر گذار در افزایش نرخ کلیک داشته باشند.

اگر می خواهید در رتبه بندی هایی که توسط گوگل انجام می شود در اولویت قرار بگیرید. علاوه بر کلمه کلیدی و اصول مشخصی که سئو برای افزایش رتبه سایت در نظر گرفته است. باید به طور ویژه به نرخ کلیک و راه های بهینه سازی آن توجه کنید. حال اگر بخواهیم دلایل اهمیت آن را در سئو بررسی کنیم باید به موارد زیر توجه ویژه ای کرد.

ارزیابی نرخ کلیک جستجوگرها

یکی از مهم ترین مواردی که بر ارزیابی وب سایت شما بر اساس یک کلمه کلیدی تاثیر می گذارد. میزان ورود و یا کلیکی است که کاربران برای ورود به سایت شما انجام می دهند.

فراموش نکنید که گوگل توجه ویژه ای به میزان لینک ورودی و تعداد دفعاتی که کاربران بر روی وب سایت شما کلیک می کنند دارد. گوگل نسبت به ارزیابی کاربران حساسیت بالایی نشان می دهد. و برای رتبه بندی وب سایت شما به صورت ویژه، به ارزیابی کاربرانی که با هر بار کلیک وارد سایت شما می شوند توجه می کند.

برسی جایگاه سایت شما

همه ی وبمستر ها آرزو دارند که وب سایتشان در صفحات اول گوگل قرار بگیرد و این جایگاه را حفظ کند‌. اما متاسفانه برخی از وب سایت ها علی رغم قرار گیری در صفحات اول گوگل، از طرف کاربران مورد توجه قرار نمی گیرند و عبارتی نرخ کلیک بر روی این وب سایت ها اندک است.

در چنین مواردی ممکن است یک وب سایت با وجود اینکه در صفحات دوم و سوم قرار دارد نرخ کلیک بیشتری نسبت به وب سایتی که در صفحات اول قرار گرفته است دارد.

و همین مورد باعث می شود که وب سایت مذکور ارتقاء رتبه و جایگاه پیدا کند. و وب سایتی که نرخ کلیک کمتری دارد در رتبه بندی گوگل در جایگاه پایین تر قرار بگیرد.

هدف جستجو کاربران

یکی از مهم ترین مواردی که در افزایش نرخ کلیک تاثیر گذار است. توجه به هدف جستجو کاربران در گوگل است.‌ یک وبمستر حرفه ای باید این را در نظر داشته باشد که کاربران در زمان های مختلف هدف های جستجوی متفاوتی دارند.

و این موضوع باید به صورت ویژه مورد توجه کسانی باشد که می خواهند در رتبه بندی گوگل در صدر قرار بگیرند و امتیاز بالایی توسط گوگل کسب کنند. باید به هدف جستجو کاربران توجه کنند‌. و تحقیقات لازم و کافی را راجع به مناسب ترین کلمات کلیدی انجام دهند.

تبلیغات ارزان تر با هر نرخ کلیک

هرچه نرخ کلیک وب سایت شما بیشتر باشد. و افراد بیشتری برای ورود به سایت شما تلاش کنند. میزان هزینه های شما برای تبلیغات کاهش پیدا خواهد کرد و نیازی به پرداخت هزینه های بالا برای هر کلیک از طرف کاربران نخواهید داشت. و این امر باعث سود دهی بیشتر از طریق وب سایت خواهد شد.

جمع بندی پایانی

در صورتی که قصد طراحی سایت دارید باید به مواردی از قبیل تفاوت سایت های شرکتی و فروشگاهی توجه کنید. و تا جایی که امکان دارد به سئو و بهینه سازی سایت خود بپردازید تا به واسطه آن به افزایش نرخ کلیک و بازدید وب سایت خود کمک کنید.

هرچه میزان بازدید یک وب سایت بیشتر باشد. و افراد بیشتری بر لینک ورودی سایت شما کلیک کنند. گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی می کند و به ارتقاء آن بر اساس کلمات کلیدی و اصول سئو می پردازد.

بنابراین توصیه مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران به شما این است که قبل از سفارش طراحی سایت با تمامی نکات و موارد ضروری جهت افزایش رتبه سایت و نرخ کلیک آشنا شوید. تا بتوانید به بهترین وجه به بهینه سازی وب سایت خود توجه کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran