امتیازدهی به : post

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map یک نمایش کاملاً بصری برای به دست آوردن یک دیدگاه مشخص نسبت به تجربه مشتری از ابتدا تا انتها ای ورود به سایت شما است.

در واقع با استفاده از نقشه سفر مشتری می توانید یک ذهنیت کامل از تجربه مشتریان مختلف پس از ورود به سایت و بازدید از محصولات به دست بیاورید. در این مطلب در مورد تلاش خود را می‌کنیم تا شما را با ابعاد مختلف سفر مشتری و اهمیت آن آشنا کنیم.

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map  چیست؟

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map یک داستان کامل از تجاربی است که مشتریان شما پس از ورود به یک وب سایت یا مواجهه با محصولات مختلف تجربه می کنند همانطور که در یک نقشه عادی از جهان می‌توانید ارتباطی که شهرهای مختلف و مرزها را مشاهده کنید .

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map

در نقشه تجربه مشتری نیز بسیاری از موارد برای شما قابل مشاهده خواهد بود برای مثال اینکه مشتری چگونه با وب سایت شما و محصولات مختلف ارتباط برقرار کرده، مدت زمانی که در قسمت های مشخص سایت گذرانده چقدر بوده است.

اهمیت ترسیم نقشه سفر مشتری

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتور هایی که به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را به بهترین شکل ممکن طی کنید. در این میان تنها طی کردن مسیر اهمیت ندارد بلکه کارکرد شما در فروش محصول و آشنا کردن مشتریان نیز بسیار اهمیت دارد.

در صورتی که مشتری پس از ورود به سایت و بازدید از محصولات مختلف رضایت خاطر نداشته باشد به احتمال زیاد نتوانسته اید در این زمینه به صورت موفقیت آمیزی عمل کنید و نتیجه خوبی از تعامل با آن ها بگیرید.

تعامل مثبت با مشتری هنگامی عملی خواهد شد که برای دستیابی به چنین دیدگاهی تمام تلاش خود را بکنید و از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک می‌کند مسیر خود را با دیدگاه بهتری طی کنید.

گذر از پیچ و خم ها و مشکلاتی که در مسیر شما وجود دارد مستلزم شناخت تمامی موانع و مشکلات است درصورتی که نتوانید بر موانع ایجاد شده غلبه کنید به احتمال زیاد توانایی تعامل مستقیم با مشتریان را نیز نخواهید داشت.

 به طور کلی هنگام مشتریان می توانند با شماره تماس مثبت برقرار کنند که خودتان نسبت به کسب و کار از دیدگاه بهتری داشته باشید بنابراین نقشه سفر مشتری هنگامی به کار شما می آید که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به آنها کرده باشید .

اگر در زمینه ارائه محصول یا چیدمان وب سایت به درستی عمل نکنید نباید انتظار یک تجربه فوق العاده و مثبت از مشتریان داشته باشید. کارشناسان و متخصصین فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ نقشه سفر مشتری یا Custome Journey Map را به عنوان مهمترین ابزار جهت بهبود وضعیت فعلی سایت در نظر می گیرند.

مزایای نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map چیست؟

در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات لازم راجع به نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map هستید و می‌خواهید بدانید که تاثیر آن در کسب و کار شما به چه صورت است باید به این موضوع اشاره کنیم که کسب آگاهی و دانش نسبت به دیدگاه مشتریان و تجارب آنها حین ورود و خروج از سایت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش و کسب درآمد شما داشته باشد.

 امروزه بسیاری از افراد برای رونق بخشیدن به کسب و کارهای آنلاین خود نیازمند به دست آوردن یک دیدگاه مشخص راجع به تجارب مشتریان هستند و تا زمانی که نتوانند یک پیش زمینه مشخص از دیدگاه آنها دست بیاورند.

به احتمال زیاد در به دست آوردن رضایت آنها به صورت موفقیت‌آمیزی عمل نخواهند کرد بنابراین برای پیشبرد اهداف خود نیازمند به دست آوردن یک نقشه کامل از تجربه مشتری از ابتدا تا انتهای سفر به سایت هستید.

با به دست آوردن یک چیز راه مشخص و در اختیار داشتن نقشه سفر مشتری می توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • کسب آگاهی راجع به نقاط قوت و ضعف سایت
  • به دست آوردن دیدگاه مشخص نسبت به مزایا و معایب محصولات یا خدمات
  • ایجاد فرصت برای ارتقاء ویژگی ها و نقاط قوت سایت
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش فروش محصولات
  • کمک به رشد و ارتقا برند

توجه داشته باشید که به کمک نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map این پست برای شما فراهم خواهد شد تا به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید و از آنجایی که پیشرفت و توسعه تجاری به‌خصوص در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیازمند به دست آوردن یک دیدگاه مشخص از تجارب مشتریان است. به کمک نقشه سفر مشتری تمامی مزایای برای شما فراهم خواهد شد.

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map

اهمیت تجربه مشتری در ارتقاء کسب و کار

در گذشته نه چندان دور بسیاری از افراد که تنها  به صورت حضوری فرسته فروش محصولات یا ارائه خدمات خود را داشتند نمی توانستند به راحتی از تجارب مشتریان خود آگاه شوند و برخی از آنها مشاهده می کردند یکی مشتری در یک مدت زمان مشخص از آنها خرید می کند اما پس از گذشته زمان، دیگر او را در فروشگاه نمی دیدند!

اما نمی توانستند این را بفهمند که چرا مشتری دیگر آنها را برای خرید محصول انتخاب نکرده است! دلیل آن هم این بود که بسیاری از آنها فرصت تعامل دریافت اطلاعات لازم است مشتریان را نداشتند و همین دلیل اگر پس از گذشت مدت زمانی مشتریان ثابت خود را از دست می‌دادند نمی‌توانستند از نقاط قوت یا ضعف محصولات آگاه شوند تا آن ها را برطرف کنند.

فروش به صورت اینترنتی این فرصت را در اختیار تمامی فروشندگان گذاشت تا بتوانند به کمک یک سری از ابزار به نوع تعامل با مشتری و تجاربی که در طول سفر کسب کرده‌اند آگاه شوند.

نقشه سفر مشتری یا Customer Journey Map به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه شوید که کدام یک از قسمتهای سایت توانسته است در رضایت مشتریان تاثیرگذار باشد و کدام یک از قسمت ها کمترین بازدهی را داشته است؟

علاوه بر این محصولات شما چگونه توانسته اند رضایت مشتریان را به دست بیاورند این امر می‌تواند تضمین‌کننده خرید بعدی آنها باشد. بسیاری از مشتریان می توانند به عنوان یک بازاریاب برای شما عمل کنند و محصولاتتان را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran