وفاداری مشتری چیست؟ چگونه مشتریان را وفادار کنیم؟
وفاداری مشتری چیست؟ چگونه مشتریان را وفادار کنیم؟ اگر شما هم به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید یا قصد انجام آن را دارید؛ باید به شما بگوییم که یکی از مهمترین مواردی که باید از همان ابتدا به آن توجه ویژه داشته باشید جلب اعتماد و حس وفاداری از سمت مشتریان است. برای انجام این کار باید به موارد متعددی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
اصول اساسی ایجاد اعتماد و حس وفاداری در مشتری
امروزه افراد زیادی در شبکههای مجازی و اینترنت مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند به همین دلیل باید به موارد مرتبط با فروش اینترنتی توجه ویژه داشته باشند تا به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم جهت کسب درآمد را انجام بدهند.
کارشناسان و متخصصین در این زمینه به افراد توصیه میکنند که برای جلب اعتماد مشتریان و وفادار کردن آنها ببرند باید یکسری از موارد مهم که از الزامات کسب و کارهای اینترنتی هستند را رعایت کنند برای مثال اگر شما به تازگی کار خود را شروع کرده اید و اطلاعات چندانی از بازار کار و نیاز مشتریان داری به احتمال زیاد نمی توانید آنها را به خود وفادار کنید.
از این رو توصیه ما به شما این است که حتماً برای برطرف کردن نیاز مشتری به شناخت کافی بازار و انگیزه آنها بپردازید تا با دیدگاه بهتر و وسعت دید بیشتری به مسیر خود ادامه دهید.
طی کردن مسیر ناهموار فروش اینترنتی زمانی میتواند به نفع شما باشد که با شناخت کافی وارد آن شوید و از مواردی که باعث افزایش حس اعتماد و پذیرش از طرف مشتریان میشود به طور کامل آشنا شوید.
در ادامه شما را با برخی از اصول مشتری مداری و جلب اعتماد مشتریان آشنا میکنیم و اگر میخواهید بدانید و وفاداری مشتری چیست و چگونه مشتریان خود را وادار کنیم با ما همراه باشید.
وفاداری مشتریان به چه معنا است؟
در ابتدا برای پاسخ به سوال وفاداری مشتری چیست؟ و چگونه مشتریان را وفادار کنیم؟ باید به شما بگوییم که حس وفاداری چیزی نیست که یک شبه به وجود بیاید و شما از مشتری انتظار داشته باشید که در خرید اول آن را به شما هدیه کند.
برای داشتن مشتریان ثابت و وفادار ملزم به رعایت یکسری از قوانین و اصول مشتری مداری هستید تا بتوانید به واسطه آنها به بهترین شکل ممکن است اعتماد و وفاداری را از مشتریان دریافت کنید از مهمترین و اساسی ترین اصول مشتری مداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان
توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان از مهمترین و قابل توجه به ویژگی هایی است که باعث میشود حس اعتماد و وفاداری را از سمت مشتریان خود دریافت کنیدبرای انجام این کار باید از علم روانشناسی فروش به طور کامل آگاه باشید و به بهترین شکل ممکن با مشتریان مختلف ارتباط برقرار کنید.
کارشناسان و متخصصینی که در زمینه روانشناسی فروش به فعالیت میپردازند به افراد توصیه میکنند که حتماً برای پیشبرد اهداف خود به موارد مرتبط با مشتری مداری از جمله برقراری ارتباط موثر توجه داشته باشند.
این برقراری ارتباط با ارتباطات معمولی که بین مشتری و فروشنده وجود دارد کمی متفاوت است برای اینکه بتوانید حس اعتماد و وفاداری مشتریان خود ایجاد کنید باید به بهترین شکل ممکن به برقراری ارتباط موثر بپردازید این ارتباط در برگیرنده اخلاق مداری و توانایی تاثیر گذاری بر روی مشتری است. هرچه میزان تأثیر شما بر مشتریان بیشتر باشد به همان اندازه توجه آنها به کسب و کارتان و عواملی که باعث رضایت آنها میشود بیشتر خواهد شد.
شناخت نیاز مشتری
وفاداری مشتری چیست؟ چگونه مشتریان را وفادار کنیم؟ وفاداری به عنوان یکی از اصلی ترین مواردی که باید در فروش اینترنتی به آن توجه داشته باشید که یک شبه به وجود میآید و نیازمند تلاش و کسب آگاهی راجع به نیاز مشتری می باشد به طور کلی نیاز مشتریان به دلیل تفاوت شخصیتی کاملا متفاوت است پس زمانی می توانید به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به آنها ارائه کنید یا محصولات خود را بفروشید که به طور کامل از نیاز آنها آگاه باشید.
کسب اطلاعات لازم راجع به خواسته مشتری به شما کمک میکند که در ادامه بسیار راحت تر محصولات خود را به آنها عرضه کنید اگر بدون توجه به این مورد به تولید محصول یا خریداری آن بپردازید و آن را به مشتریان عرضه کنید به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد. اما توجه جدی به این موضوع یکی از مواردی است که میتواند تضمینکننده موفقیت شغلی شما باشد.
حسن اخلاق و احترام به مشتری در صورت خرید یا عدم خرید
فرقی نمی کند که مشتریان شما پس از بررسی محصولات مختلف اقدامات لازم جهت خرید را انجام می دهند یا خیر این مورد بیشتر در فروش حضوری خود را نشان میدهد زیرا اگر شما به عنوان فروشنده نتوانید با احترام با تمامی مشتریان برخورد کنید .
یا اگر از شما خرید انجام داده اند آنها را به خرید بعدی تشویق کنید احتمال زیاد نتوانسته اید وظیفهای فروش را به درستی انجام بدهید به همین دلیل بهترین و موثرترین کاری که می توانید انجام بدهید پرورش حس مشتری مداری و حسن اخلاق در ارتباط با تمامی آنها است؛ چه مشتریانی که از شما خرید میکنند و چه آنهایی که قصد خرید ندارند.
شناخت درست از رقیبان در بازار
وفاداری مشتری چیست؟ و چگونه مشتریان را وفادار کنیم؟ همانطور که در قسمت قبلی توضیح دادیم و وفاداری یک حس دلگرمی و اعتماد کامل به فروشنده است که قصد خرید از آن را دارید فرقی نمیکند که این فروشگاه به صورت حضوری فعالیت کند یا غیر حضوری در هر دو صورت شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا به بهترین شکل ممکن محصولات خود را به مشتریان مختلف عرضه کنید تا این حس دلگرم کننده را دریافت نمایید.
متاسفانه برخی از افراد بدون توجه به این موضوع و شناخت کافی از بازار و رقبا سعی میکنند که محصولات خود را به هر صورتی که شده است به فروشنده که گاهاً با ضررهای مالی زیادی مواجه میشوند به همین دلیل به شما توصیه میکنیم که حتماً برای به دست آوردن حس اعتماد مشتری و ثابت کردن آنها برای خرید شما شناخت خود را از بازار و رقبا افزایش بدهید و به بهترین شکل ممکن فعالیت هدفمند خود را پیش ببرید.
شناخت کافی از بازار و رقبا فعالیت شما را با سهولت بیشتری همراه میکند این که رقبای شما از چه اصول مشتری مداری برای ارتباط با آنها استفاده می کنند و میزان فروششان چقدر است. تعیین کننده مسیر شما برای ارتباط با باقی مشتریان است.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036