ویژگی طراحی لوگو چیست؟
ویژگی طراحی لوگو یک نشانهی گرافیکی می باشد که میتواند به شکل علامت، سمبل، نوشتار و یا مجموعه ای از اینها طراحی شود.
این اثر گرافیکی به وسیله شرکتهای بیزنسی، تولیدی و صنعتی و همین گونه کسب و کار های غیر بزرگ استفاده میشود تا از این روش شکل خدمات اهداف و محصولشان را با سرعت بالاتر به مشتری معرفی نمایند. به واسطه خلاقیت، اختصاصی بودن و قابل مشاهده بودن در ذهن ها حک شده و ماندگاری زیادتری در ذهن مشتری داشته باشند.
- ویژگی طراحی لوگو میتواند مجموعه ای از حروف، نشانهها و نماد باشد که منظره و مشخصه یک برند می باشد.
- طراحی یک لوگوی قشنگ و کارآمد اهمیت بسیار زیادی در محبوبیت یک برند در عقیده مخاطبان دارد.
- قسمتی از کسب و کار، محصول یا هویت قابل مشاهده شما بوده است.
- ویژگی طراحی لوگو به عنوان آرم، برند، نشانه ی تجاری و هویت سازمان شما شناخته خواهد شد.
- در اکثر موارد تصویر یک لوگو نخستین مساله ای است که با شنیدن یک اسم به ذهنتان میرسد برای مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و دیگر برند ها
ویژگی طراحی لوگو خوب و موفق
ویژگی طراحی لوگو خوب و موفق باید دارای مشخصه های زیر باشد؛
- اعتبار و تاثیر گذاری: یک طراحی خوب و تاثیرگذار باید قابلیت این را داشته باشد ارتباطی دو طرفه و با حقیقت بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و بیزنسی که به آن اشاره دارد، برقرار کند.
- باید با مبحث، مفهوم و ویژگی های برند همخوانی داشته و معنای خود را با سرعت بالا به مخاطب منتقل کند.
- ماندگار ثابت باشد: یک طراحی خوب و تاثیرگذار باید بتواند در طول زمان همراه با شغل و تجارت شما کامل شود و ماندگاری خود را با تحمل پلن ها و مدهای مختلف در طول زمان از کم شده نبیند.
- منعطف باشد: یک طراحی خوب و تاثیرگذار باید بتواند به دو شکل سیاه و سفید (تکرنگ) و رنگ های مختلف چاپ و در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در منظره و معنی و مفهوم آن.
- یک طراحی خوب و تاثیرگذار را باید بتوان به شکل آنلاین در وبسایتها و زمان کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی بهره برداری کرد.
- باید قادر به حقیقت یابی حقوق مالکیت خود از بخش قانونی باشد یعنی مخصوص شما و قابل ثبت باشد.
و به شکل خلاصه میتوان بیان کرد طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، مخصوص شما و در ارتباط با مبحث کسب و کار باشد باید جذابیت دیداری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار نماید.
با هم اندازه بودن روش طراحی در کلیه بخش ها ضمن نوآوری هماهنگی تکنیکی به وجود بیاید.
پرسش هایی که باید در رابطه با ویژگی طراحی لوگو به آنها پاسخ دهید؟
خدمت ها یا کالای ارائه شده به وسیله شرکتتان را به چه شکلی توصیف میکنید؟
هدف های طولانی مدت شرکت شما چه چیز هایی می باشند؟
رقیبان اصلی شما چه اشخاصی (چه شرکتهایی) هستند؟
علت اصلی تفاوت شما از رقبایتان چیست؟
مجموعه هدف و مشتریان شما چه اشخاصی هستند؟
دید ذهنی از لوگویتان دارید؟ توصیف نمائید.
آیا برند شما رنگ منحصر به فردی دارد؟
چه شکل لوگویی را ترجیح خواهید داد (آیکون، لوگوتایپ، مونوگرام و سایر موارد)؟
از ویژگی طراحی لوگو شما قرار است اکثرا کجا استفاده شود (چاپ، رسانهی تصویری، وب و دیگر جاها)؟
چه مقدار بودجه میخواهید در زمینه طراحی لوگو اختصاص بدهید؟
آیا احتیاج به طراحیهای دیگری با لوگوی جدیدتان دارید؟ با چه محتوایی؟
چه شخصی میتواند یک لوگو را طراحی نماید؟
- از نظر فنی، هر شخصی که مقدار کمی هم با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد و حتی بدون علم اصول طراحی و خلاقیت میتواند یک لوگو به وجود بیاورد.
- باید به هزینه طراحی لوگو به دید سرمایهگذاری در قسمت برند و تبلیغات، و همچنین آینده کسب و کار نگرید.
- ویژگی طراحی لوگو نقطه آغاز و هویت قابل مشاهده کسب و کار شما و نیز طراحی خوب برای شما می باشد.
- به وجود آوردن تصویر ذهنی ماندگار در عقیده مخاطبانتان در توسعه بیزنس و بازاریابی برای شما نقش اساسی و مهمی را ایفا میکند.
- علت این خواهد بود که لوگوی شما به شکل صحیح و در هر زمانی به خوبی مشاده شود.
روح و مقصود از ویژگی طراحی لوگو، این می باشد که شما به یک هویت و نام تجاری مخصوص در رسانهها دست پیدا کنید این رسانه میتواند از کارت ویزیت یا سربرگ شما تا تبلیغات تلویزیونی را در مجموعه خود بگنجانند. به همین علت با طراحی یک لوگو خوب و تاثیر گذار و با کمک از طراحان حرفه ای سئو تهران میتوانید به راحتی به این هدف دست پیدا کنید.
با سئو تهران به بهترین ها خواهید رسید….
بیشتر بخوانید: 7 نکته برتر در مورد سئو سایت
“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید“