چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟
چگالی تراکم کلمات کلیدی چیست؟ اگر دیجیتال مارکتینگ سئو تهران را دنبال کرده باشید باید با مفاهیم مختلفی که به مطرح کردن آن ها می پردازیم آشنا باشید.
به طور کلی پس از ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ مفاهیم مختلفی برای شما مطرح می شود که ممکن است دارای ابهام باشند بنابراین در این مطلب تمام سعی خود را کرده ایم تا به بررسی مهمترین مفاهیم در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ بپردازیم پس با ما همراه باشید.
کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلید واژه کلیدی یکی از مهمترین مواردی است که حتماً باید در سئو سایت رعایت شود در غیر این صورت امکان دیده نشدن شما بسیار زیاد است. توجه به این موضوع از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است زیرا اگر نتواند کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کنید به هیچ عنوان توانایی جذب مخاطبین مختلف را نخواهید داشت.
دلیل آن هم این است که افراد تنها به دنبال وب سایت هایی میروند که نیاز آنها به موضوع مورد نظرشان را برطرف کند و تا جایی که امکان دارد آنها را در مسیری قرار دهد تا بدون هیچ گونه شک و ابهامی به خرید محصول یا دریافت خدمات بپردازند.
کلمه کلیدی قلب مطلب یا مقالهای است که به مشتریان ارائه میکنید اگر توانایی ارائه یک مطلب مناسب و عامل را نداشته باشید این امکان وجود دارد که مشتریان مختلف خود را از دست بدهید.
ولی به شما توصیه می کنیم که حتماً افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبین یک وب سایت تا جایی که امکان دارد از موارد استفاده کنید که باعث به دست آوردن رضایت موتورهای جستجوگر گوگل و کاربران اینترنتی شود. در این میان ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟
در پاسخ باید بگوییم که زمان می توانید با مفهوم چگالی و تراکم کلمات کلیدی آزمون شوید که ماهیت و هدف به کاربردن کلمات کلیدی در یک وب سایت را به خوبی بشناسید.
به طور کلی افراد برای اینکه بتوانند در سایت های مختلف دیده شود و توسط کاربران متعدد انتخاب شوند نیازمند یادگیری و به کار بردن ترفند هایی هستند که به آنها کمک می کند تا در این زمینه به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند.
در ادامه شما را با مفهوم چگالی آت تراکم کلمات کلیدی چیست؟ آشنا می کنیم و به بررسی تمامی موارد مرتبط با آن ها می پردازیم.
بررسی مفهوم چگالی یا تراکم کلمات کلیدی
چگالی کلمات کلیدی به معنای پراکندگی کلمه کانونی است که در محتوای مقالات خود به کار برده اید. به طور کلی پراکندگی کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا بتوانید رضایت موتورهای جستجوی گوگل را به دست بیاورید و از طرفی توسط مخاطبین مختلف دیده شوید.
اما در این زمینه یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که متخصصین ای که در زمینه سئو به فعالیت می پردازند به دو دسته تقسیم می شوند یک سری از آنها موفق چگالی کلمات کلیدی و یکسری مخالف هستند .
بنابراین انتخاب اینکه از کدام روش برای افزایش بازدیدکنندگان سایت استفاده کنیم کار مشکلی است. از این رو توصیه ما به شما این است که حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا مشخص کنید که آیا چگالی تراکم کلمات کلیدی تاثیری در رتبه بندی وبسایت دارد یا خیر.
چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟ زمانی که به تولید یک محتوای مشخص میپردازید از قبل تعداد کلمات را مشخص می کنید و با هدف خاصی که در نظر دارید آنچه که در ذهنتان است را به صورت کلمات مختلف در می آورید. نکتهای که در زمینه چگالی یا تراکم کلمات کلیدی اهمیت دارد این است که در صدد به کار بردن کلمه کانونی به نسبت کل کلمات چقدر است.
در واقع این مفهوم به معنای رعایت پراکندگی کلمه کلیدی در کل مطلب است و اگر شما نمی توانید آنها را به صورت مشخص و پراکنده در کل متن قرار بدهید متوجه می شویم که چگالی یا تراکم کلمات کلیدی را رعایت نکرده اید.
سئو و کلمه کلیدی
کلمه کلیدی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل محسوب می شود. همانطور که می دانید سئو دارای گزینه ها و فاکتورهای متعددی است که به افراد این امکان را میدهد تا بتوانند با رعایت درست آن ها توسط موتورهای جستجوی گوگل دیده شوند و در رتبه بندی جایگاه مناسبی به دست بیاورند.
کلمه کلیدی در سئو از این جهت است که برای جستجوی گوگل به واسطه کاربرد کلمات کلیدی در یک محتوا متوجه موضوع اصلی آن می شوند. به همین دلیل کلمه کلیدی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت است که باید توسط شما به درستی رعایت شود.
در گذشته نه چندان دور افراد برای اینکه بتوانند رضایت موتورهای جستجوی گوگل را به دست بیاورند و در صفحات مختلف سایت در جایگاه اول به نمایش در بیایند از تعداد بالایی از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کردند که این امر باعث میشد که گوگل که مانند امروز هوشمند نبود توانایی تشخیص نامناسب بودن محتوا را ندهد.
برای مثال زمانی که به دنبال کلمه کلیدی ماهیگیری با چوب و چرخ بودید. با مطلبی مواجه میشدید که پر از کلمات کلیدی بی معنا که در کنار یکدیگر تجمع پیدا کرده بودند. دلیل آن این بود که گوگل مانند امروز از الگوریتم های مختلف که به صورت هوشمندانه به بررسی محتوای وب سایت ها می پرداختند نبود. تامین دلیل شکایت از کاربران توانایی به دست آوردن اطلاعات لازم است محتوای ارائه شده توسط یک وب سایت را نداشتند.
به مرور زمان و با پیشرفت و توسعه دیجیتال مارکتینگ تعداد کلمات کلیدی معیار خاصی پیدا کرد تا افراد دیگر بیش از اندازه از آنها در یک محتوا استفاده نکنند. در اینجا است که سوال چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟ مطرح میشود.
چگالی کلمات کلیدی از این جهت اهمیت پیدا میکند که دیگر محتوا به صورت افراطی به کار بردن آنها نمی پردازند بنابراین معنی و مفهوم انسانی پیدا می کند و باعث می شود تا کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036