راهکارهای کاهش نرخ پرش

شاید Bounce Rate  یا نرخ پرش مشکل اساسی وبسایت شما باشد. و این معضل موجب کاهش فروش شما از طریق وبسایتتان باشد. این نکته را بدانید که داشتن یک وبسایت خوب شما را از مشکلاتی از این قبیل حفظ میکند.

اگر وبسایت شما درگیر نرخ پرش و Bounce Rate   زیادی است باید با استفاده از روش های مختلفی که وجود دارد نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. تا میزان نرخ پرش را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در واقع نرخ پرش به میزان رضایت کاربران شما از وبسایتتان بستگی دارد.

در تعریف آن می توان گفت که نرخ پرش نشان دهنده کاربرانی است که نتوانسته اند از صفحات وب سایت شما استفاده کنند و بدون دریافت هیچ گونه اطلاعاتی از آن خارج شده اند. بنابراین باید تلاش کنید که میزان نرخ پرش را کاهش دهید. و تمامی راهکارهای کاهش نرخ پرش را مطالعه کنید.

گوگل نرخ پرش را چگونه محاسبه می کند

فرض کنید کاربری به قصد دریافت اطلاعات به سایت شما وارد می شود. اما ناگهان بدون اینکه وارد صفحه ی اصلی شود و اطلاعات مورد نیازش را دریافت کند از سایت خارج می شود. گوگل هرکدام از این بازدیدهای ناکام مانده از سوی کاربران را یک نرخ پرش به حساب می اورد.

نرخ پرش و مشکلات آن

زمانی که میزان  نرخ پرش در وبسایت شما افزایش پیدا میکند. به همان نسبت کارایی آن کاهش می یابد. به همین علت باید نهایت تلاش خود را برای کاهش نرخ پرش ها انجام دهید. برای این کار ابتدا باید نسبت به اندازه گیری میزان نرخ پرش در بازه های زمانی مختلف بپردازید. زیرا همیشه مشکل نرخ پرش به دلیل عدم کارایی وبسایت نیست.

باید به این مسئله توجه کنید که این مشکل ممکن است برای هر وبسایتی به وجود بیاید و میزان فروش و بازدید از آن وبسایت را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

در چنین مواردی باید حداکثر تلاش برای خود را برای رفع چنین مشکلی بکنید. اما با دید وسواس گونه به این مسئله نگاه نکنید. زیرا نرخ پرش تا حدی برای تمامی سایت ها پیش می آید.

نرخ پرش به چه سایت هایی ضرر می زند

باید این نکته را مد نظر قرار دهید که هرچیزی که با میزان بازدید و افزایش فروش در وب سایت سر و کار داشته باشد. خواه یا نا خواه بر سئو سایت شما نیز تاثیر می گذارد.

حال به پاسخ به این سوال می پردازیم که نرخ پرش برای همه ی سایت ها ضرر دارد یا خیر؟ پاسخ آن مسلما‌‌‌‌ منفی است. زیرا  سایت های مختلف با اهداف گوناگونی طراحی شده اند.

و این مسئله اهمیت نرخ پرش را در وب سایت شما مشخص میکند. اگر سایت مورد نظر یک وبسایتی باشد که یک لینک یا شماره تلفن خاصی را به اشتراک گذاشته باشد. نرخ پرش زیاد در کارکرد آن موثر نیست. زیرا کاربر اطلاعاتش را در زمان کمی دریافت میکند و نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری ندارد.

در نتیجه مدت زمانی که در سایت می ماند اندک است، بنابراین نرخ پرش در این سایت ها تاثیر چندانی بر عملکرد سایت ندارد. اما بسیاری از سایت ها مجموعه خدماتی را ارائه می دهند یا قصد فروش  محصولاتشان را دارند. این سایت ها معمولا اطلاعاتی نظیر مشخصات محصول و توضیحات تکمیلی دارند.

و هرروز محتواهای خود را درون سایت قرار میدهند. در چنین مواردی اگر میزان نرخ پرش زیاد باشد، کاربر را در دریافت اطلاعات مورد نیازش ناکام میکند.

در این مورد می توان گفت چون کاربر بدون دریافت هیچگونه اطلاعاتی از صفحه خارج شده است. پس نرخ پرش به عنوان یک عامل موثر در کاهش بازدید و کاهش خرید از وبسایت باید با استفاده از راهکارهایی که توسط متخصصین ما در مجموعه سئو تهران صورت میگیرد مشکل افزایش نرخ پرش را رفع کنند.

نرخ پرش و تاثیر آن بر سئو سایت

همانطور که بیان کردیم. هر عاملی که با میزان بازدید و رضایت کاربر از یک سایت مرتبط است. به میزان زیادی با سئو سایت نیز ارتباط دارد.

سئو مجموعه ای از تکنیک های تخصصی هستند که با به کارگیری آن ها در یک وبسایت می توانیم به میزان قابل توجهی شغل یا خدمات خاص خود را در معرض دید کاربران قرار دهیم و به واسطه افرایش رتبه در گوگل، میزان بازدید از وبسایت خود را کاملا تکنیکال و تخصصی افزایش دهیم.

و از آنجایی که عواملی مانند نرخ پرش، باعث ایجاد اختلال در سایت و کاهش بازدید از سوی کاربران می شود. تاثیرات منفی زیادی بر سئو آن می گذارد.

بنابراین باید برای کاهش نرخ پرش و افزایش بازدید و بهینه سازی سایت تلاش کرد تا میزان سئو سایت افزایش پیدا کند. گوگل به مواردی که باعث ایجاد اختلال در سایت می شوند حساس است.

و در صورتی که یک وبسایت دچار مشکلاتی از قبیل نرخ پرش شود. گوگل سریعا این مشکل را تشخیص می دهد و با هر خروج کاربر از سایت Bounce Rate  یا همان نرخ پرش را محاسبه میکند. این عامل تاثیرات زیادی بر کاهش رتبه وب سایت دارد.

چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم

یکی از عوامل مهمی که باعث کاهش نرخ پرش می شود ، بالا بودن سرعت یک وب سایت است. دلیل این که اکثر کاربران با ورود به یک سایت بلافاصله از آن خارج می شوند این است که سرعت بارگزاری سایت بسیار پایین است.

در چنین مواردی حتی اگر شما از محتوای بسیار خوبی در سایت خود استفاده کرده باشید. مهم نیست زیرا کاربر اصلا نتوانسته وارد سایت شود که بتواند از محتوای شما استفاده کند. بر اساس آمار گوگل حدود ۵۰٪  کاربران انتظار دارند که به سرعت وارد سایت شوند و از معطل شدن بیزارند.

عامل دیگری که می تواند به کاهش نرخ پرش کمک کند طرح بندی مناسب سایت است. اگر سایت شما از لحاظ ظاهری به بهترین شکل طراحی شده باشد و در صفحه اول سایت آنچه که مورد نیاز کاربر است قرار گرفته باشد.

نرخ پرش به میزان چشمگیری کاهش می یابد. البته باید این را در نظر بگیرید که حجم آن ها نباید زیاد باشد زیرا باعث کاهش سرعت بارگزاری می شود.

عامل دیگری که در نرخ پرش موثر است، لینک سازی مناسب است. اگر وب سایت شما به مطالب ضروری یا سایت های معرفی شده لینک بدهد. باعث افزایش سرعت سایت و دسترسی راحت تر کاربر به آن ها خواهد شد و نرخ پرش کاهش  پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran