گسترش آمیخته بازاریابی

گسترش آمیخته بازاریابی امروزه به یکی از اهداف مهم و کاربردی مشاغل متعدد تبدیل شده است. بازاریابی در معنای کلی به دنبال جذب مشتری و افزایش فروش از راه های مختلف است. بازاریابی آمیخته نیز یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند هرچه بهتر و بیشتر به مدیریت و پیشبرد اهداف کسب و کارتان بپردازید. و د گر ظرف مدت کوتاهی به اهداف مختلفی که از ابتدای کار برای شغل خود در نظر گرفته اید دست پیدا کنید‌.

ای نکته مهم را در بازاریابی شغل خود جدی بگیرید که این بازاریابی تنها یک جنبه ندارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. جالب است بدانید که تمامی مشاغل به نحوی دارند از روش های مختلف گسترش آمیخته بازاریابی استفاده می کنند بدون اینکه حتی متوجه باشند.

با استفاده از این روش  شما می توانید از قابلیت های متعددی بهره مند شوید که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • با استفاده از آن می توانید با یک دیدگاه کاملا جدید بازاریابی شرکت خود را پیش ببرید.
  • قسمت های متعدد بازاریابی شغل و کسب و کار شما دارای همسانی و هماهنگی بیشتری می شود.
  • از بابت اینکه تمامی بخش های بازاریابی شرکتتان را لحاظ کرده اید آسوده خاطر خواهید بود.
  • می توانید به واسطه آن یک راهبرد کامل بازاریابی را پیدا کنید.
  • می توانید به کنترل بخش های متعدد بازاریابی خود بپردازید.

از آغاز تا پایان شکل گیری مفهوم  آمیخته بازاریابی

همان طور که گفتیم مفهوم گسترش آمیخته بازاریابی برای افراد صاحب مشاغل مختلف از اهمیت زیادی برخوردار شده است. مخصوصا در چند سال اخیر این اصطلاح را زیاد شنیده ایم. شاید یکی از مهم ترین دلایل آن پیشرفتی است که به واسطه این سبک بازاریابی عاید افراد شده است.

اگر بخواهیم شما را با تاریخچه، آغاز و روند گسترش آمیخته بازاریابی آشنا کنیم، باید بگوییم که این مفهوم در سال ۱۹۶۰ توسط شخصی به نام ادموند مک کارتی مطرح شد. او برای تین مفهوم یک ساختار کلی در نظر گرفت که به نظر او این نوع ساختار بسیار کامل و مناسب تمامی کسب و کارها است. او این ساختار را 4p نامید و دلیل آن حروف اول واژه های

محصول (product)

قیمت ( price)

مکان توزیع (place)

ترویج( promotion)

حدود بیست سال پس از این که ساختار کلی بازاریابی کسب و کار توسط کارتنی مطرح شد بسیاری از تحلیل گران و افراد فعال در این حوزه بیان کردند که این سبک بازاریابی آنقدرها هم کامل نیست‌ و نمی تواند تمامی کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای خدماتی را به اهداف شغلیشان برساند. بر همین اساس ۳ بخش دیگر هم به مدل 4p اضافه شد که شامل:

نیروی انسانی  (people)

شواهد عینی (physical Evidence)

فرایند (process)

اما جالب است بدانید که پایان ماجرا این نبود و در سال های بعد مدل های دیگری نیز به این مفهوم اضافه شدند. از ۸p تا ۱۵p مطرح شدند. و اگر این روند به همین صورت ادامه پیدا کند شاید در چندسال آینده حتی به ۱۰۰p هم برسیم‌.

شاید کمی عجیب باشد اما فلیپ کاتر که بسیاری از افراد از او به نام پدر علم بازاریابی یاد می کنند اعتقاد دارد که در این چندسال با ورود تکنولوژی به زندگی مردم و گسترش دنیای ارتباطات هنوز هم می توانیم بگوییم گسترش بازاریابی آمیخته 4p حرف اول را می‌زند. در ادامه شما را با مدل های آمیخته بازاریابی آشنا می کنیم.

فرایند کمک آمیخته بازاریابی به کسب و کار من به چه صورت است؟

آمیخته بازاریابی 4p دقیقا این مفهوم را می رساند که کسب و کارهای مختلف برای گسترش و بهبود شرایط شغلی خود باید محصول تولیدی خود را در زمان، مکان و با یک قیمت مناسب به دست مشتری برساند.

گاهی اوقات افراد در استفاده از این ساختار کلی دچار مشکل می شوند و متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم فهم و درک درست این مفاهیم گاها باعث رساندن ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار خود می شوند‌. خب بگذارید شما را بهتر با بخش های مختلف این مفهوم آشنا کنیم. اول اینکه تنها مشاغلی که به تولید کالای خاصی می پردازند و قصد فروش آن را دارند شامل اهداف گسترش آمیخته بازاریابی نمی شوند.

تمامی مشاغل حتی ان هایی که به ارئه خدماتی مانند مشاوره، آرایشگری و شغل هایی از قبیل می پردازند نیز شامل این ساختار می شوند. تمامی این کسب و کارها یک هدف دارند و آن هم افزایش فروش است.  بازیابی آمیخته یک روش مناسب و کاملا اصولی برای دستیابی به این هدف است.

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که آمیخته بازاریابی زمانی می تواند به شما کمک کند که اصل اول پیشرفت هر کسب و کار را فراموش نکنید. کیفیت اولین و مهم ترین اصلی است که به شما کمک می کند تا در کسب و کار خود بهترین باشید.‌

هدف هر کسب و کاری جذب مشتری است. و مشتری زمانی جذب محصولات یا خدمات شما می شود که از کیفیت عالی برخوردار باشند. راز موفقیت بسیاری از برندهای موجود در بازار که از سال ها پیش تا به امروز از آن ها خرید می کنیم همین است. اکثر آن ها تا به الان سعی در حفظ کیفیت و حتی افزایش آن بوده اند‌.

نکته دومی که وجود دارد این است که تنها کیفیت بالا میزان فروش شما را تضمین نمی کند‌. عوامل دیگری نظیر شناخت درست از بازار نیز می تواند یک عامل مهم در افزایش فروش شما و استفاده اصولی از روند گسترش آمیخته بازاریابی باشد.

شما باید قبل از هر اقدامی به شناخت دقیق بازار و سلایق مردم بپردازید در صورتی که کالای با کیفیتی تولید کنید اما درخواست های بازار کم باشد مطمئنا میزان فروش شما بسیار پایین می آید و متحمل ضررهای زیادی می شوید.‌اما اگر بدانید با استفاده از تولید چه محصول یا ارائه چه خدماتی می توانید مشتریان را بهتر جذب کنید.

می توانید از روش آمیخته بازاریابی به عنوان یک استراتژی کاربردی استفاده کنید. نکته مهم دیگری که برای افزایش فروش وجود دارد این است‌ که در قیمت گذاری بسیار دقت کنید زیرا در نظر گرفتن قیمت تنها این نیست که سود خود را لحاظ کنید بلکه باید بر اساس وضعیت بازار به گونه ای قیمت گذاری کنید‌ که مشتریان زیادی را جذب کنید. به طور کلی روش آمیخته بازاریابی می تواند یک روش کارآمد و مهم در جذب مخاطب باشد‌ به شرطی که تمامی موارد را به درستی اجرا کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran