چگونگی گسترش بازار

درواقع هنگامی که هدف خود را برای گسترش بازار و افزایش  فروش محصولات خود دارید، باید تمام گزینه های استراتژیک را در اختیار داشته باشید. همچنین دانستن این گزینه ها می تواند به شما در اجرای یک طرح بازاریابی موفق و در نتیجه آماده سازی محصولات خود برای فروش کمک کند.

این استراتژی ها به شما کمک می کند تا  اهداف خود را با برنامه ریزی منسجم تری دنبال کنید.حداقل یکی از این استراتژی ها برای موقعیت کاری شما مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی گسترش بازار تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در اختیار گرفتن سهم بازار در محل سکونت

محل سکونت اولین جایی است که می توانید محصولات خود را در آن بفروشید. یادتان باشد مسکن و محله نشانه بازار اصلی است. برای این کار بهتر است به عنوان مثال فروشگاه های مواد غذایی را در نظر بگیرید، در حالی که مشتریان زیادی به  این فروشگاه ها می آیند و صف های طولانی برای خرید دارند،  که درواقع بازار اشباع نشده می باشد.

در غیر این صورت یک مشکل جدی در بازار محصول وجود دارد. اگر در شرایط سختی قرار دارید، بهتر است به اضافه کردن ویژگی ها و هزینه ها فکر کنید. برای افزایش تعداد مشتریان قادر خواهید بود خدمات خود را افزایش دهید و یا قیمت فروش سایر محصولات مشابه را مقایسه کنید و قیمت آنها را به طور موقت کاهش دهید.

گسترش حجم بازار با جابجایی

اگر فکر می کنید بعید است که بتوانید مشتریان بیشتری را به محله فعلی خود جذب کنید، قادر خواهید بود از روش قرعه کشی (البته با هزینه معقول) استفاده کنید. این کار مشتریان را تشویق می کند که به  شما مراجعه کنند و گسترش بازار خود افزایش می دهید.

برای این کار بهتر است  محصولات را بفروشید. چنانچه در خیابان اصلی و نزدیک  یک مرکز خرید بزرگ قرار دارید و در معرض  مشتریان این فروشگاه باشید، شانس شما برای جذب آنها افزایش می یابد.

گسترش کسب و کار با توجه به سایز خروجی های بیشتر

با باز کردن مراکز فروش بیشتر در  منطقه و بازار، می توان به مشتریان بیشتری دست یافت و این یک راه برای گسترش بازار است. در این صورت لازم است چندین شعبه در محل های مناسب راه اندازی شود.

با این حال، باید  در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه های اضافی برای ملک، هزینه های دیگری نیز وجود دارد. برای نیروی کار، آموزش آنها و  هزینه های استخدام مدیران شعب جدید  و نصب یک سیستم نظارت کارآمد برای تجزیه و تحلیل کسب و کار روزانه می باشد.

درواقع شما باید پول زیادی را برای تبلیغات و بازاریابی خرج کنید. با روزنامه های محلی شروع کنید و همچنین تلاش کنید بیشتر بازار محلی را به دست آورید. هر جا که ترافیک بیشتری وجود داشته باشد، مشتریان بیشتری  می توانند مکان خوبی برای فروش محصولات باشد.

ادغام عمودی گسترش رو به پایین

اگر سود شما به هزینه مواد اولیه بستگی دارد، درواقع بایستی به یک استراتژی تولید سودآور  روی بیاورید تا خودتان مواد اولیه را  تولید کنید. به عنوان مثال، مواردی مانند داشتن  مزرعه، معدن  یا کارخانه مواد اولیه می تواند  هزینه های خرید مواد اولیه را تا حد زیادی کاهش دهد.

امکان دارد کسی فکر کند که  مواد اولیه از یک منبع خارجی کالاهای با کیفیت بهتری تولید می کند. در این مورد، شما باید یک معادله را در نظر بگیرید؛ 1 خرید مواد اولیه از خارج از کشور و پرداخت هزینه بالا، 2 تولید مواد اولیه و کاهش کیفیت محصول. در اولین گزارش قادر خواهید بود رضایت مشتریان را جلب کنید اما سود شما پایین می آید. در حالی که در گزارش دوم نرخ سود افزایش می یابد. اما رضایت مشتریان از کیفیت محصولات رو به کاهش است.

ادغام عمودی گسترش رو به بالا

درواقع اکثر مشاغل کوچک پس از  راه اندازی  به کانال های بازاریابی برای فروش محصولات خود نیاز دارند. دسترسی به عمده فروشان و نمایندگان بازار می تواند به این نوع کسب و کار کمک کند. همانطور که تجارت شما رشد می کند، باید سیستم توزیع را تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین شما قادر خواهید بود  با استخدام یک تیم فروش،  قرارداد با عرضه کنندگان، خرید  کامیون باربری، باز گشایی مراکز خرده فروشی و یا  هر چیز دیگری، و افزایش تعداد مشتریان، وضعیت کسب و کار خود را بهبود بخشید.

هر زمان که شخصی به مشتریان شما اضافه شود، درواقع سود شما بالا می رود. به یاد داشته باشید که هر بار که شخصی به عنوان واسطه بین شما و مشتریان شما عمل می کند، باعث افزایش هزینه های عملیاتی و در نتیجه کاهش درآمد شما می شود. رفع موانع ارتباط با مشتری نیازمند یک برنامه بازاریابی دقیق است.

گسترش حجم بازار با صادرات محصولات و خدمات

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه شروع کنید، درواقع به معنای واقعی کلمه یک  بازار در دسترس شماست.

1.استفاده از گردشگران و توریست ها

درواقع وقتی به دنبال افزایش سهم بازار خود  هستید، قادر خواهید بود به گردشگرانی که به عنوان تاجر به منطقه شما  می آیند نگاه کنید. با کنوانسیون‌های محلی، جاذبه‌های گردشگری محلی، هتل‌ها و رستوران‌ها به عنوان  بهترین مکان‌ها برای جذب مشتری و افزایش سهم بازار قابل توجه سایر مناطق  همکاری کنید. همچنین می توانید بابت همکاری سایر سازمان ها به آنها  پرداخت کنید.

  1. حق امتیاز

حق امتیاز یکی از مهم ترین استراتژی های رشد است که به شما کمک می کند  سرمایه خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهید، اما حق امتیاز یک مفهوم جامع است که فقط برای افرادی که برای سرمایه گذاری در کسب و کار آموزش دیده اند در دسترس است. مشکلات کسب حق امتیاز دست نیافتنی نیست و با یک برنامه ریزی خوب و مشاوره تخصصی می توان  برای سودآوری بیشتر به آنها دست یافت.

3.توافق نامه مجوز

اگر درگیر فرآیندها یا خدمات فناوری هستید و نمی توانید بازارهای دیگری را برای گسترش بازار کار خود پیدا کنید، می توانید با پرداخت هزینه از حق امتیاز دیگران بهره ببرید و از آنها برای جذب بازارهای بیشتر استفاده کنید.

شما قادر خواهید بود مواد  اولیه، محصولات را خریداری کنید و دیگر محصولات خود را در اختیار افرادی قرار دهید که مجوز فروش آن محصولات را دارند، در این صورت نیازی به پرداخت  حق امتیاز اضافی نخواهید بود.

  1. بازاریابی مستقیم

این روزها درب های بسیاری به روی فروشندگان باز شده است که یکی از آنها بازاریابی مستقیم است. به عنوان مثال، قادر خواهید بود از پروژه های تبلیغاتی در ایمیل ها، مجلات  یا تلویزیون استفاده کنید. فروش مستقیم محصولات مستلزم آموزش و مهارت برای یادگیری تکنیک های بازاریابی مستقیم است.

5.بازاریابی تلفنی

در این صورت، می توانید لیستی از مشتریان بالقوه  را پیدا کنید، با آنها تماس بگیرید و در مورد محصولات، کسب و کار و خدمات خود به آنها بگویید. شرکت های حرفه ای برای اجرای این شیوه از اتاق های تلفن استفاده می کنند. آنها نیز این کار را به طور خاص انجام می دهند. استخدام افراد واجد شرایط کافی برای فروش محصولات  از طریق تلفن راه دیگری برای رشد بازار است.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran