امتیازدهی به : post

گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت

گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت؛ یکی از مهمترین سوالاتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از مدیران وب سایت به وجود می‌آید این است که؛ با استفاده از چه ابزاری وضعیت سئو سایت خود را مورد بررسی قرار بدهند.‌ استفاده از این ابزارها چه کمکی به بهینه سازی ساختار سایت می کند‌ .

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید؛ تا انتهای این مطلب از دیجیتال مارکتینگ سئو تهران با ما همراه باشید تا به بررسی فاکتور های متفاوت و ابزار لایت هاوس برای بررسی سئو سایت بپردازیم.

گوگل لایت هاوس چیست؟

همانطور که می دانید امروزه بهینه سازی سایت و توجه به سئو از اساسی ترین اقداماتی است که باید پس از طراحی سایت انجام بدهید بدین وسیله بسیاری از مدیران وب سایت ها برای اینکه بتواند بازخورد مناسبی از گوگل و کاربران اینترنتی دریافت کنند سعی می‌کنند.

گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت

که تمامی ساختار های مرتبط با سئو را در وبسایت خود به درستی رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد در این زمینه از اصول و متد روز استفاده می‌کنند اما گاهی اوقات با وجود رعایت تمامی فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت؛ بسیاری از افراد در این زمینه دچار مشکل می‌شوند و هیچ تغییر محسوسی در زمینه ارتقاء رنکینگ سایت احساس نمی کنند.

دلیل به وجود آمدن چنین مشکلاتی برای وب سایت شما عدم استفاده از ابزارهای مناسب جهت تحلیل و بررسی وضعیت سایت است. هنگامی که اطلاعات مناسبی راجع به اشتباهات و موانع سئو در سایت خود نداشته باشید این امکان وجود دارد که نتوانید آن طور که باید فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت پیش ببرید.

بنابراین در این مقاله سعی داریم که شما را با ابزار لایت هاوس به عنوان یکی از کاربردی ترین تکنیک های سئو برای بررسی مشکلات سایت آشنا کنیم. بنابراین اگر نمی‌دانید گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت به چه صورت است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد گوگل لایت هاوس چیست؟

گوگل لایت هاوس یکی از کاربردی ترین ابزار جهت بررسی وضعیت سئو سایت است. این ابزار در دو ورژن به افراد کمک می‌کند تا از کاربردهای آن بهره‌مند شوند ورژن اول که تنها برای Progressive Web App مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما ورژن دوم برای بررسی عملکرد سایت از نظر بهینه سازی و سئو استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۸ با انتشار نسخه سوم لایت هاوس این مکان برای افراد فراهم شد تا بتوانند یک قالب جدید و ابزارهای ارزیابی جدیدی در اختیار داشته باشند.

ارزیابی های انجام شده توسط لایت هاوس

در پاسخ به سوال گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت به چه صورت است؟ اولین و اساسی ترین موضوعی که اشاره کردیم کاربردی بودن این ابزار برای بررسی سئو سایت بود. اما با ارزیابی های انجام شده در گوگل لایت هاوس مشخص شده است که دارای ۵ بخش است:

  • BEST
  • PERFORMANCE SEO
  • ACCESSBILITY
  • Practicesp
  • Progressive Web App

کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود هر یک از این بخش‌ها را انتخاب کنند بنابراین اگر قصد آنالیز سطح وب سایت خود را دارید باید هر بخش را بر اساس نیاز به وب‌سایت خود انتخاب کنید.

  • Performance

در این بخش از لایت هوس شما می توانید سرعت صفحات وب سایت و لود شدن آنها را اندازه گیری کنید‌ علاوه بر این؛ این قسمت برای سنجش میزان سرعت اپلیکیشن های یک سایت هم کاربرد دارد.

در واقع عملکرد این فاکتور در لایت هاوس به چه صورتی است که کلیه موارد مرتبط با سرعت سایت را بر اساس یک ساختار مشخص مورد بررسی قرار میدهد برای مثال مدت زمان نمایش اولین نوشته پس از کلیک بر روی آدرس صفحه توسط کاربر یکی از عواملی است که مورد سنجش قرار می گیرد.

سرعت بارگذاری محتوای سایت تصاویر ویدیوها و محتوای متنی توسط این فاکتور مورد بررسی قرار می گیرد.

  • BESE PRACTICES

در این بخش از لایت هاوس امنیت سایز مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع با انجام ۱۶ تست مشخص می‌شود که امنیت سایت در چه وضعیتی قرار دارد. پس از آنالیز لایت هویت مشخص میشود که وب سایت شما از https استفاده می کند یا ‏http ۲، در واقع چک میکنند که منابع از منبع امن وارد سایت شوند.

گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت

  • seo

همانطور که در پاسخ به سوال گوگل لایت هاوس چیست؟ Google Lighthouse و ارتباط با سئو سایت چگونه است به این موضوع اشاره کردیم که لایت هاوس از ابزارهای کاربردی جهت انجام تست سئو و آنالیز و تحلیل ساختار وب سایت است.

پس از استفاده از این ابزار می توانید سطح بهینه سازی وب سایت خود را از تمامی جهات مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. این ابزار با بررسی عواملی که باعث جلب توجه موتور های خزنده گوگل می شود به شما این فرصت را می‌دهد تا جهت رتبه بندی و دریافت رنکینگ های مناسب توسط موتورهای جستجوی گوگل خزیده شوید.

  • Accessibility

در این قسمت لایو حالت به بررسی فاکتورهایی می پردازد که مشخص شود آیا ساختار سایت شما برای افرادی که دارای معلولیت های جسمی هستند مناسب است یا خیر! در واقع پس از آنالیز و بررسی لینک ها و تصاویر مختلف مشخص خواهد شد که از این نظر در چه جایگاهی قرار دارید.

  • Progressive Web Apps

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم اولین و مهمترین هدف طراحی ابزار لایت هاوس بررسی Progressive Web Apps بود. اما ورژن های بعدی برای بررسی عملکرد سایت از نظر سئو و بهینه سازی مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین با استفاده از این فاکتور مشخص می‌شود که وضعیت سایت شما در زمان آفلاین بودن به چه صورت است آیا کد خطای ۲۰۰ نمایش داده میشود یا خیر.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09367511706

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran