سئو از دید خزنده ها

هنگامی که وارد دنیای بزرگ‌ گوگل می شوید. با هزاران صفحه رو به‌ رو می شوید که دارای موضوعات مشابهی با سایت شما هستند. امروزه رقابت در عرصه‌رتبه بندی گوگل در بین وبمستر ها افزایش یافته است. در واقع تنها داشتن یک وب سایت مهم نیست.

بلکه محتوایی که درون آن جای گذاری می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است‌. در صورتی که یک سایت خوب طراحی کنید ولی محتوای مناسبی که بر اساس اصول سئو باشد در آن جایگذاری نکنید به هیچ وجه توانایی رقابت با‌ سایت هایی‌که دارای موضوعات مشابهی با سایت شما هستند را نخواهید داشت.

اگر می خواهید تمامی استراتژی های بازاریابی را در سایت خود پیاده کنید باید اطلاعات لارم و کافی راجع به سئو کسب کنید تا بتوانید مسیر پر پیج و خم قوانین سخت گیرانه گوگل را پشت سر بگذارید. حال اگر بخواهیم سئو از دید خزنده ها را مورد برسی قرار دهیم. ابتدا باید شناخت کاملی از خزنده های گوگل و وظیفه آن ها به دست آوریم.

خزنده های گوگل به وسیله یک‌موتور جستجو در سایت های مطرح و شاخص استفاده می‌شوند. آن ها در سراسر سایت می چرخند و با دنبال کردن پیوند های متعدد محتوای سایت را مورد تحلیل قرار می دهند. به عبارتی دیگر به برسی دقیق لینک های داخلی و خارجی می پردازند و اطلاعات لازمی راجع به چگونگی اتصال آن ها به یکدیگر به دست می آورند.

در واقع خزنده های گوگل مانند بازرسانی هستند که اطلاعات جمع آوری شده توسط آن ها به قدری اعتبار دارد که الگوریتم های گوگل از نتایج جمع آوری شده توسط آن ها استفاده می کنند.

اگر می خواهید اطلاعات اصلی سایت شما در اختیار کاربران قرار بگیرد. ابتدا باید اطلاعات اصلی سایت را در اختیار خزنده های گوگل قرار دهید. به گونه ای که به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند‌‌.

چون در این صورت الگوریتم های گوگل به راحتی اطلاعات ارائه شده توسط خزنده ها را محاسبه می کنند. اگر این اطلاعات به درستی در اختیار خزنده‌های گوگل قرار نمی گرفت. به طور کلی اطلاعاتی وجود نداشت که الگوریتم ها بخواهند محاسبه کنند.

سئو از دید خزنده ها یک عامل مهم و موثر است که اگر به درستی رعایت نشده باشد. یا صاحب وب سایت از سئو کلاه سیاه در متن خود استفاده کرده باشد.

خزنده های گوگل مانند یک بازرس قوی آن محتوا را بررسی می کنند و از دید آن ها چنین محتوایی فاقد ارزش و اعتبار است و نمی تواند در رتبه بندی گوگل در نتایج اولیه قرار بگیرد‌. این در حالی است که اگر سایتی اصول سئو را به صورت کاملا دقیق به کار برده باشد از دید خزنده های گوگل چنین سایتی یکی شایسته کسب رتبه های بالا در گوگل است.

قرار دادن اطلاعات ضروری در اختیار خزنده های گوگل

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که خزنده های گوگل را به درستی در سایت خود هدایت کنید. زیرا آن ها مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری نمی کنند.

بنابراین باید تا جایی که می توانید اطلاعات ضروری و مهمی را که می خواهید در اختیار کاربران قرار بگیرد در اختیارشان قرار دهید زیرا اگر خزنده ها اطلاعات کامل و دقیقی از سایت کسب نکنند. نمی توانید کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. پس توجه داشته باشید که هیچ اطلاعات ضروری را جا نگذاشته باشید.

مطمئن شوید که در دسته بندی مطالب اشتباه نکرده اید و تمامی مطالبی که دارای موضوعات یکسان و مشابه هستند در یک قسمت قرار گرفته اند. زیرا سئو از دید خزنده های گوگل رعایت تمامی اصول مشخص آن است.

حواستان به صفحات یتیم باشد. یعنی صفحاتی که هیچ ارتباطی با قسمت های دیگر سایت شما ندارند. در واقع زمانی این اتفاق می افتد که  وب سایت دارای نسخه های غیر مرتبط و ناسازگار می باشد‌.

باید مطمئن شوید که تمامی لینک ها به درستی فعالیت می کنند. و هیچ گونه لینک شکسته ای در سایت شما وجود ندارد.

نکته دیگری که در مسئله سئو از دید خزنده ها تاثیرگذار است. سرعت بارگذاری سایت است. هرچه سرعت بارگذاری بالاتر باشد تعداد کاربرانی که از ورود به سایت رضایت دارند بیشتر می شود‌. و مسلما خزنده های گوگل آن را به عنوان یک امتیاز مثبت برای سایت شما ثبت می کنند.

در واقع اگر می خواهید فرایند سئو از دید خزنده ها یک فرایند مثبت و تاثیر گذار باشد. باید تمامی نکات ضروری را در اختیار آن ها قرار دهید.

تاثیر محتوا در سئو

شاید این موضوع برای شما هم ثابت شده باشد که تا چه اندازه یک محتوای خوب می تواند به شما کمک کند تا اعتبار بالایی از طریق سایت خود کسب کنید.

فرقی نمیکند که محتوا به صورت متن باشد یا تصویر و ویدئو، تنها چیزی که اهمیت دارد رعایت اصول سئو در تک تک بخش های محتوا است. فراموش نکنید که صرفا نوشتن یک محتوای عالی برای سایت کافی نیست و این محتوا بدون وجود سئو از دید خزنده های گوگل ارزش چندانی نخواهد داشت. و باعث می شود نتوانید آن گونه که باید محتوای خود را به کاربران نمایش دهید‌.

تاثیر عنوان و متای توضیحات

سئو از دید خزنده ها یک عامل مهم و اساسی است که اگر به آن توجه کافی نشود. محتوای سایت به طور کلی فاقد هرگونه ارزش عملی خواهد بود.

عامل موثر دیگر در محتوای متنی عنوان و متای توضیحات است، عنوان یا title تاثیر بسیار زیادی بر روی جذب کاربران دارد. توجه داشته باشید که عنوان حتما باید دارای کلمه کلیدی باشد تا خزنده ها بتوانند آن را به عنوان یک لینک ورودی برای کاربران در نظر بگیرند. متای توضیحات یا همان توضیحات اولیه نیز تاثیر زیادی در سئو از دید خزنده ها دارند.

زیرا کاربران هنگام ورود به یک سایت ابتدا با عنوان و توضیحات اولیه رو به رو می شوند. و اگر این توضیحات به درستی هدف اصلی نوشتار را توضیح ندهد‌.

میزان بازدید کاربران کاهش می یابد و خزنده ها این عامل را در رتبه بندی گوگل به عنوان یک عامل تاثیر گذار در نظر می گیرند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که اگر دارای سایت هستید به محتوای سایت خود اهمیت زیادی بدهید و همواره اصول سئو را به صورت دقیق و کامل رعایت کنید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran