14 اصول تایپوگرافی که هر طراح باید بداند
14 اصول تایپوگرافی که هر طراح باید بداند، تایپوگرافی یکی از مهم ترین و دلپذیرترین اجزای طراحی گرافیک است. مهم نیست که چگونه طراحی می کنید، همیشه مفید است که ذهن خود را روی اصول تایپوگرافی نگه دارید.
سعی کنید چیزهای خاصی مانند اصول یک فونت خاص یا ساختار یک متن را یاد بگیرید، زیرا مواردی از این دست می توانند مفهومی و اساسی باشند. طراحی خود را بهبود بخشید این موضوع واقعاً مهمی است، به خصوص زمانی که با توانایی ها و هنر خود آشنا هستید، به خصوص برای مشتریان بالقوه خود.
و وقتی اصول تایپوگرافی را بدانید شکستن آنها برای شما آسانتر است. مانند هر مهارت یا کسب و کاری، قبل از اینکه بتوانید به طور کامل مهارت های خود را توسعه دهید، باید قوانین و دستورالعمل های خاص آن را بیاموزید.
مبانی را یاد بگیرید
14 اصول تایپوگرافی که هر طراح باید بداند، اولین قدم برای یک تایپوگرافی موثرتر، مطالعه اصول اولیه هنر است. اگر در تایپوگرافی تازه کار هستید، ممکن است فکر کنید که تایپوگرافی یک عملیات بسیار ساده است، اما در واقع بسیار پیچیده است زیرا ترکیبی از هنر و علم است. واژگان خاص اندازه گیری دقیق و ویژگی های مرکزی است که همیشه باید شناسایی و در نظر گرفته شود.
به ارتباط فونت ها توجه کنید
14 اصول تایپوگرافی که هر طراح باید بداند، انتخاب نوع متن صرفا یک فرآیند تصادفی است. اگر فونت خود را فقط به فونتی که دوست دارید فهرست کنید، به ندرت نتیجه نهایی کارآمدی ایجاد خواهید کرد.
دلیل این است که روانشناسی است که در مورد سبک نامه وجود دارد. هنگام طراحی، مطمئن شوید که نوع فونت شما با مخاطبین شما مرتبط است. علاوه بر این، مطمئن می شوید که متن شما کاملاً نوشته شده است و فونت شما متناسب با بازاری که در آن فعالیت می کنید انتخاب شده است.
البته شما یک فونت دارید و یک رنگین کمان پر از جزئیات برای بروشور یک شرکت حقوقی استفاده نمی شود، درست است؟ چنین فونت هایی بیشتر برای دعوت نامه تولد مناسب هستند.
آشنایی با کرنینگ
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، یک کرنینگ درهم و نا مرتب یکی از ایرادات و عیب های دنیای طراحی است. Corning راهی برای تنظیم فضای بین کاراکترها برای ایجاد یک جفت ساده و بدون درز است. این اقدام چندان مهم به نظر نمی رسد، اما دنیایی از تفاوت ها را ایجاد می کند. Corning به شما اطمینان می دهد که فضای بین هر شخصیت به خوبی تنظیم شده است تا یک متن زیبا و زیبا ایجاد کنید.
همچنین، برنامه هایی مانند Adobe Illustrator فقط می توانند به طور خودکار خرابی خود را برطرف کنند. این خطاها اغلب کوچک هستند، به خصوص وقتی صحبت از جملات و پاراگراف های طولانی باشد. اما برای تیترها یا لوگوها، مراقبت بد می تواند به سرعت کل طراحی شما را خراب کند.
محدود سازی فرمت ها
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، برخی از طراحان معمولی، به ویژه طراحان تازه کار طراحی خود را در انبوهی از فونت ها غرق می کنند. اگر به بیش از یک فونت نیاز دارید، فونت های خود را به دو تا سه نمونه محدود کنید.
از یک فونت برای متن اصلی، یک فونت برای عنوان ها و یک فونت برای عنوان های فرعی استفاده کنید. اگر فونتهایی که انتخاب میکنید با هم سازگار هستند، در انتخاب فونتهای خانوادههای دیگر تردید نکنید. استفاده از دو فونت مشابه در کار شما مناسب تلقی می شود.
اعمال ترازبندی صحیح
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، تراز یک مفهوم اساسی در تایپوگرافی است. بسیاری از طراحان تازه کار تمایل دارند بین تراز وسط و تراز موجه یکی را انتخاب کنند، که باعث می شود پاراگراف ها بسیار ناخوانا باشند. اگر با MS Word کار کرده اید، با چهار گزینه سطح کلیدی Left Aligned، Center Aligned، Right Aligned و Justified آشنا هستید. تراز چپ، مانند Flushed Left، رایج ترین مورد استفاده است زیرا درک آن برای چشم آسان است. با استفاده از تراز سمت راست، درست مانند تراز سمت چپ، متن در یک طرف تنظیم می شود.
سلسله مراتب بصری را به بازی بیاورید
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، سلسله مراتب تایپوگرافی روشی است که شما بر اهمیت خطوط خاص نسبت به خطوط دیگر تأکید می کنید. در نتیجه نظم ایجاد می کنید تا مخاطبان شما اطلاعاتی را از طرح دریافت کنند. این کار با هدایت حرکت بصری مخاطب از طریق سلسله مراتب بصری انجام می شود. بدون استفاده از سلسله مراتب تایپوگرافی، خوانندگان در شناسایی عوامل مهم در سراسر طراحی مشکل خواهند داشت.
کار با شبکه ها
14 اصول تایپوگرافی که یگ طراح باید بداند، به طور کلی، تأکید بر اهمیت درک و استفاده از یک شبکه طراحی کافی نیست. این چیزی است که همه چیز را متحد می کند و به هم متصل می کند. با این حال، همیشه مجبور نیستید هر بار که چیزی ایجاد می کنید از شبکه استفاده کنید.
اعمال جفت سازی هوشمند
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، این امکان وجود دارد که طراحی خود را با جفت کردن سبک حروف بسیار جذاب تر کنید. سپس با استفاده از فونت های بی شمار به طور همزمان می توانید همه چیز را به یک حواس پرتی تبدیل کنید.
یک فونت ثانویه عالی برای جفت کردن انتخاب کنید
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، تطبیق فونت ها برای خوانایی طرح شما مهم است. وقتی هم عنوان و هم زیرنویس دارید، از دو نوع متن مختلف استفاده کنید که برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری سازگار هستند. چالش در جفت کردن فونت ها اجتناب از استفاده از دو فونت متضاد یا دو فونت بسیار مشابه است که به سختی می توانید تفاوت را ببینید.
یاد بگیرید که اندازه گیری کنید
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، اندازه گیری های تایپوگرافی برای نشان دادن عرض کامل یک بلوک متن استفاده می شود. اندازه گیری ها در طراحی وب سایت بسیار مهم هستند. همه فونت ها یکسان نیستند، به این معنی که فونت های مختلف فضای متفاوتی را در صفحه وب اشغال می کنند. این همان چیزی است که کل بدنه یک حرف به اضافه فضای درست بعد از آن را می پوشاند.
پالت رنگی فونت خود را عاقلانه انتخاب کنید
14 اصول تایپوگرافی که یک طراح باید بداند، رنگ یکی از قدرتمندترین ابزار طراحان است. این بدان معناست که برای تکمیل طرح به یک طرح رنگی با دقت تنظیم شده نیاز است. هنگام قرار دادن یک پالت فونت، به تئوری رنگ توجه کنید تا رنگ های مناسب برای طراحی خود را تعیین کنید.
به عنوان مثال، به نظر می رسد که رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می شود، که توضیح می دهد که چرا از این رنگ در طراحی رستوران ها و فست فودها بسیار استفاده می شود.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
09218495036