Digikala چگونه دیجی کالا شد؟
Digikala چگونه دیجی کالا شد؟ مطمئناً اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید به دنبال کسب اطلاعات لازم راجع به نحوه شکل گیری این فروشگاه معتبر اینترنتی و توسعه و گسترش آن هستید.
از این رو ما در تلاش هستیم تا با بررسی دقیق موارد مختلفی که باعث ارائه اطلاعات متعدد به شما می شود تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنید.
درباره دیجی کالا
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از سال ۱۳۸۳ با ایده دو برادر به نام سعید و حمید محمدی آغاز به کار کرد. در موقع جرقه اصلی این ایده زمان شکل گرفت که این دو برادر قلب خرید یک دوربین دیجیتال را داشتند به همین دلیل به فروشگاه های زیادی مراجعه کردند اما از آنجایی که اطلاعات لازم در اختیار آنها قرار نمیگرفت سعی کردند که اطلاعات مورد نظر خود را از طریق اینترنت به دست بیاورند.
پس از کسب اطلاعات لازم به فروشگاهی مراجعه و دوربین مورد نظر خود را تهیه کردند اما بعد از این که قصد استفاده از آن را داشته است متوجه شدند که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین با تصاویری که در اینترنت و بعد از آن را پرداخته شده بود کاملاً تفاوت داشت.
دلیل آن هم این بود که آنها نتوانسته بودند اطلاعات لازم را از فروشنده دوربین دیجیتال دریافت کنند به همین دلیل با مشکلات متعددی مواجه شده بودند و از طرفی متوجه این موضوع شدند که لنز دوربین تعویضی و دست دوم است.
از همینجا بود که جرقه تاسیس یک فروشگاه اینترنتی به ذهن این دوبرادر رسید زیرا آنها از این موضوع گلایهمند بودند که چرا باید به خرید محصولی بپردازند که اطلاعات مناسبی در اختیار آنها قرار نگیرد و از طرفی امکان تعویض آن کالا را نداشته باشند با وجود پرداخت هزینه های زیاد مجبور به استفاده از دستگاهی هستند که کیفیت لازم را ندارد!
به مرور زمان با شکلگیری این تصمیم به طراحی وب سایت و گزارش یک فروشگاه اینترنتی در ذهن آنها جرقه زد. بنابراین تمام سعی خود را کردند تا با ارائه محصولات اینترنتی دیجیتال و در اختیار گذاشتن محتوای کاملاً کاربردی مخاطبی را در جریان اطلاعات کامل محصول بگذارند تا با خیال راحت از آن فروشگاه خرید کنند.
در واقع پس از شکل گیری اید در سال ۱۳۸۵ با راه اندازی یک وبسایت سعی کردند که اطلاعات کاملی راجع به محصولات دیجیتالی در اختیار کاربران قرار بدهند. در واقع این وبسایت با هدف ارائه اطلاعات لازم راجع به محصولات و کالاهای دیجیتال راه اندازی و به نقد و بررسی انواع لوازم دیجیتالی پرداخت.
اگر می خواهید بدانید که Digikala چگونه دیجی کالا شد؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که شروع به کار گروه دیجی کالا با نقد موبایل و دوربین عکاسی شروع شد اما کم کم به پیشرفت خود ادامه و سایر محصولات را نیز مورد نقد قرار داد.
به مرور زمان صاحبان این وبسایت متوجه شدند که میزان بازدیدکنندگان به مرور زمان افزایش پیدا میکند و استقبال افراد از این وب سایت اینترنتی روز به روز زیاد تر می شود. تا جایی که دیجی کالا موفق ترین فروشگاه اینترنتی در سال ۱۳۹۲ شد که اکثر خریدهای افراد مخصوصا از کالاهای دیجیتال از طریق آن صورت می گرفت.
دلیل این حجم از موفقیت و طلاست به دلیل کنجکاوی و خلاقیت این دو برادر بودند که توانستند به توسعه و گسترش گروه خود بپردازند و از طرفی با به دست آوردن رضایت مشتریان اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنند.
استراتژی کلی Digikala چیست؟
شاید کمی برای شما عجیب به نظر برسد و ندانید که دیجی کالا چگونه دیجی کالا شد؟ به همین دلیل در پاسخ به سوال شما باید به بررسی استراتژی کلی این فروشگاه اینترنتی معتبر بپردازیم.
اول از همه باید بگوییم که یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید از ابتدا تا انتهای کار صداقت را در اولویت کاری خود قرار بدهد و بتواند رضایت مشتریان را به دست بیاورد. استراتژی کلی فروشگاه اینترنتی پیش کالا که هم اکنون معتبرترین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور است به گونهای بود که تمام سعی خود را می کرد تا در تولید محتوا و ارائه اطلاعات لازم به مشتری از هیچ تلاشی دریغ نکند.
ارائه اطلاعات کامل از محصول به مشتری این امکان را می داد تا به مقایسه محصولات متعدد پردازد و در نهایت به انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول که توانایی برطرف کردن نیازهای او را داشت بپردازد.
به مرور زمان این صداقت و اطلاع رسانی و کامل از محصول توسط شرکت بزرگ دیجی کالا باعث شد که افراد با خیال راحت محصولات متعدد را از این مجموعه خریداری کنند. علاوه بر این در پاسخ به سوال Digikala چگونه دیجی کالا شد؟ باید به بررسی موارد متعدد دیگری بپردازیم تا با نحوه رشد و پیشرفت این فروشگاه معتبر آشنا شوید.
صداقت کامل با مشتریان
مجموعه بزرگ دیجی کالا با داشتن یک گروه حرفه ای و کاربلد پس از بررسی موارد متعدد متوجه شدند که چیزی بیشتر از صداقت با مشتریان می تواند مسیر آنها را تا موفقیت هموار کند به همین دلیل همه آنها از ابتدای کار سعی کردند که در ارائه اطلاعات لازم راجع به محصول به مشتریان با صداقت کامل رفتار کنند .
به مرور زمان قابلیتهای متعددی به اپلیکیشن و وب سایت اضافه شد تا افراد بتوانند پس از دریافت محصول از دیجی کالا تصاویر آن را با سایر خریداران را کسانی که قصد خرید محصول را دارند به اشتراک بگذارند.
از این رو تمامی کاربران پس از رسیدن محصول به دستشان این امکان را دارند که تصاویری از آن را ثبت و نظراتشان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این حجم از صداقت باعث شد تا مشتریان این فروشگاه اینترنتی روز به روز افزایش پیدا کند و هنوز که هنوز است به عنوان موفقترین فروشگاه اینترنتی به فعالیت خود ادامه دهد.
اولویت قرار دادن نیاز مشتری
اگر می خواهید بدانید که Digikala چگونه دیجی کالا شد؟ باید به شما بگوییم که یکی از دلایل موفقیت این فروشگاه اینترنتی اولویت بخشیدن به نیاز مشتری و توجه کامل به آن است. در واقع تمامی کادر مجموعه دیجی کالا در تلاش هستند تا تمامی موارد سایت خود را مرتبط با نیاز مشتری به روز رسانی کنند این امر می تواند به پیشرفت و توسعه کسب و کار آنها کمک کند.
به روز رسانی برخی از قابلیت های جدید اپلیکیشن دیجی کالا یا وبسایت آن تنها با هدف کسب رضایت مشتریان صورت گرفت. به همین دلیل شما متوجه این موضوع خواهید شد که مشتریان متعدد پس از مراجعه به وب سایت دیجی کالا امکان به اشتراک گذاری نظرات منفی و مثبت خود را دارند این اند به توسعه و پیشرفت فروشگاه دیجی کالا کمک بسیار زیادی کرد.
بیشتر بخوانید : طراحی سایت فوری
با سئو تهران همراه باشید ….
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
02144030236
(دفتر)
09012805106
09218495036