امتیازدهی به : post

هر آنچه که درباره ی بهینه سازی عکس ها است

اگر بخواهیم در مقاله بهینه سازی تصاویر یک عکس را برای موتور های جستجو استفاده  کنیم، باید به نکات زیر دقت کنیم:

  1. اولین موردی  که در به کار بردن  عکس ها خیلی پر اهمیت می باشد، انتخاب عکس مناسب است. تصویری را انتخاب کنید که با موضوع مطلب شما کاملاً مرتبط باشد و محتوای آن را منعکس نماید. آنچه که سبب بهتر شدن رتبه عکس ها در نتایج جستجو می شود، مرتبط بودن آن با متن های پیرامونش است، در نتیجه به دید انتقال مناسب تر پیام به مخاطبان مناسب ترین تصاویر را در نوشته خود قرار دهید.

همینطور طبق گفته مقاله بهینه سازی تصاویر می توانید از نمودار ها، جدول ها و یا اینفوگرافیک های قشنگ به کار ببرید، یقین پیدا کنید که انجام این کار به سئو سایت همچنین یاری خواهد کرد ولی از یاد نبرید که به کار بردن بیش از اندازه از آن ها کاربران را فراری می دهد، در نتیجه از این فرمت ها در حد مناسب استفاده نموده و مراقبت کنید.

  1. زمانی که عکس ها در گوگل جستجو می شوند، از دید مقاله بهینه سازی تصاویر نام آن ها که ارزش خیلی زیادی دارد مورد دقت قرار می گیرد. به معنی این که اولین کاری که باید در به کار بردن عکس ها انجام داد انتخاب اسم مناسب است. تلاش کنید اسم عکس کاملا با ارتباط با موضوع، مختصر و مفید باشد. شما می توانید سایت خود را با هزاران تصویر که با اسم پیش فرض ذخیره شده اند.

پر کنید ولی یقین پیدا کنید که کاربران با این نام های پیش فرض، عکس را جستجو نخواهند کرد. آنچه که  در مقاله بهینه سازی تصاویر بیان کرده ایم این است که منجر به بهتر شدن سئو سایت می شود، انتخاب لغت کلیدی خوب و هدف است، از این جهت اسم های توصیفی جایگاه بخصوصی پیدا کرده اند.

و موتورهای جستجو دیگر مانند پیش فقط در میان مقاله های سایت به دنبال لغات هدف نمی گردند بلکه در اسم عکس ها همچنین آن ها را جستجو می کنند.

ادامه ی موارد بهینه سازی عکس ها

  1. سومین نکته که در مقاله بهینه سازی تصاویر آمده است استفاده از تگ alt برای عکس ها است. این تگ وقتی خوب است که اگر به هر علتی عکس در سایت شما نمایش داده نشود، این مطلب به جای آن نمایش داده خواهد شد. خود این تگ یاری زیادی به سایت شما می کند که اگر در آپلود سنتر و یا سایتتان  اشکالی پیش آمد و تصویر نشان داده نشد.

بجای آن مقاله مرتبط توسط گوگل مورد جستجو قرار می گیرد! خوب است این را اطلاع داشته باشید که در مقاله بهینه سازی تصاویر که این تگ پر اهمیت تر از اسم عکس بوده و می توان بیان کرد به طور اساسی عکس را برای گوگل بهینه سازی می کند. در ضمن وقتی که عکس شما لینک داشته باشد، به این معنس است که کاربر را به آدرسی معینی لینک کند، این تگ پر فایده بنا شده و مثل یک لینک متنی کار می نماید.

که نتیجه آن گرفتن امتیاز برای عکس از جهت موتورهای جستجو خواهد بود. ولی این مورد را به ذهن بسپارید که لغت های نا مرتبط و تشریحات بیهوده را به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

  1. مورد چهارم همچنین که این روزها شگفت انگیز برای موتور های جستجو و جای گرفتن در صفحه اول گوگل پر اهمیت است، حجم عکس می باشد که به طور کاملا مستقیم بر روی سرعت بارگذاری سایت اثر می گذارد. به این معنی که شما باید تلاش کنید عکس را با پایین ترین حجم ممکن در بخش های متفاوت سایت به کار ببرید.

برای انجام دادن این کار هم می توان از نرم افزار فتوشاپ و هم نرم افزارها و افزونه های بویژه در این حیطه در پلت فرم های متفاوت استفاده نمود. در حال حاضر یکی از پر اهمیت ترین علل هایی که نرخ پرش یا بانس ریت را بالا می برد، حجم زیاد عکس ها و طول کشیدن بارگذاری آن هاست. خوب است بدانید گوگل مدت وقت زیادی را صرف بارگذاری صفحات وب سایت می کند.

را به عنوان فاکتوری قابل مقایسه برای رتبه بندی سایت انجام می دهد.عکسی که بارگذاری آن بیشتر از 15 ثانیه.زمان ببرد ، مورد خوبی طبق مقاله بهینه سازی تصاویر نخواهد بود و اساسا هیچ کاربری زمان برای صرف کردن آن نمی کند.

معرفی بهینه تصاویر به موتور های جستجو

۱- اسم عکس ها :

با ما در بهینه سازی تصاویر همراه باشید.حتما وقتی که می خواهید عکس خود را در هاست آپلود کنید آن را با اسم خوب ذخیره کنید.به عنوان نمونه اگر برای یک کالا در سایت خود می خواهید عکسی قرار دهید، اسم آن کالا را بر روی عکس خود بگذارید بعد عکس را در سایت آپلود کنید.

۲- نوشتن title :

حتما برای همه عکس ها خود تایتل title درست بنویسید. در این بخش همچنین می توانید از لغات کلیدی مورد احتیاج استفاده کنید.

۳- نوشتن alt :

در این مرحله حتما برای عکس ها خود alt تعریف کنید.این کار سبب می شود که اگر سایت شما در مرورگر کاربر به طور کامل باز نشود و عکس های آن نمایش داده نشوند کاربر بتواند با خواندن alt عنوان عکس شما را ببیند .ما را در بهینه سازی تصاویر دنبال نمایید.

بهینه سازی عکس ها برای موتورهای جستحو

 بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو خیلی مهم می باشد به دلیل اینکه بهینه سازی شما در قسمت  های دیگر سئو مثل Bounce Rate و کارآیی ( Usability ) اثر مستقیم دارد.

۱. لغت  کلیدی در اسم فایل , توضیحات فایل و خصوصیات ALT :

این موضوع خیلی راحت و جزو اساس اولیه است.اسم فایل اپلود شده شما خیلی مهم است به گفته مقاله بهینه سازی تصاویر فکر کنید که در حال آپدیت عکسی در مورد تبلت جدید مایکروسافت Surface هستید به ۲ نمونه زیر توجه کنید :

cnetmicrosoft.png

microsoftsurface.png

عملا ما در نمونه های بالا اسم هایی انتخاب کردیم که هر دو دفعه مفهومی دارند ولی اگر مقاله شما در مورد معرفی تبلت باشد یقینا اسم وبسایت بدون اشاره به اسم کالا برای شما هیچ کارآیی نخواهد داشت بلکه اسم دوم که به اسم کالا اشاره دارد پر فایده خواهد بود.

رخداد بدتر مرتبط به زمانی می شود که عنوان شما به هیچ صورت مفهومی ندارند خیلی رخ داده است  که عکس ها را آپلود کنید بدون این که به اسم فایل توجه کنید.بعد ها که توجه می کنید مشاهده می کند به جای نام معنادار شما نامی عجیب انتخاب کرده اید که مشهور ترین آن ها دارای اعداد و سایز عکس می باشد.

این مورد برای من خیلی رخ داده  که تصویری دانلود کنم و وقتی که به نام تصویر نگاه می کنم هیچ موضوعی به من انتقال داده نشودهمینطور تلاش کنید نام فایلی که انتخاب می کنید مملو از کلمات کلیدی نباشد به معنی اینکه تلاش کنید در عکس خود Keyword Stuffing انجام ندهید.

همینطور دقت داشته باشید که اگر عنوان عکس شما از دید گوگل به محتوا مرتبط باشید از آن در Rich Snippet به کار  خواهد برد.همینطور تلاش کنید به جای جای دادن فاصله ( Space ) در عکس ها از خط فاصله به کار ببرید.ما را در بهینه سازی تصاویر همراهی کنید.

۲. فرمت تصاویر :

گوگل می تواند فرمت های  BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و  SVG را ایندکس کند.حقیقتا دشوار هست که انتخاب کنیم چه فرمتی را در عکس ها قرار دهیم مشهور ترین فرمت ها PNG و JPG هستند.همینطور شما می توانید از سرویس WebP گوگل هم به کار ببرید.

۳. از سایت های دیگر لینک عکس قرار ندهید :

این کار خیلی بد و غیر تخصصی می باشد به دلیل اینکه شما در راحت ترین مدل دارید به سرور دیگر وبسایت ها فشار وارد می کنید.مدل بدتر وقتی است که مدیر آن سایت Hotlink Protection قرار می دهد و به جای عکس معمولی شما عکسی مثل زیر در وبسایت شما به نمایش در خواهد آمد :

 ۴. حجم کم با کیفیت بالا :

موتورهای جستجو بویژه گوگل همواره بر پایین بودن حجم صفحات تاکید کرده اند.عکس ها قسمت عمده ی صفحات وب را تشکیل می دهند. تلاش کنید عکس های خود را تا جایی که احتمال دارد سبک کنید. ولی با کم کردن حجم عکس ها به کیفیت آن ها لطمه نزنید.

۵. خودداری از جای دادن متون در عکس ها :

خیلی اشتباه و غیر تخصصی است که شما متن وبسایتتان را در عکس خا قرار بدهید.دقت داشته بشید به گفته مقاله بهینه سازی تصاویر ما داریم در مورد پست ها متنی صحبت می کنیم این مورد دارای اینفوگرافیک ها نمی شود.اگر شما متون خود را در عکس ها قرار بدهید قسمت عمده ای از موارد مثبت متن نسبت به عکس را از دست داده اید.

۶. نقشه عکس ها را اضافه کنید :

اگر سایت شما عکس های زیادی دارد و تمایل دارید به گفته مقاله بهینه سازی تصاویر بر روی عکس ها مانور بدهید حتما نقشه سایت نصب کنید و آن را به گوگل توضیح دهی.

با سئو تهران همراه باشید….

پشتیبانی سایت