5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان سئو تهران در ارتباط باشید

09367511706 – 02144030236

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran

آنالیز وب سایت

آنالیز وب سایت اولین کاری است که در بهینه سازی سایت انجام داده می شود. در این مرحله سایت از نظر ساختاری و محتوایی آنالیز شده و مشکلات فنی و ساختاری مشخص می گردد.

تحلیل رقبا

سئو جنگ با رقبا است. در واقع اگر شما در یک کلمه کلیدی رقیبی نداشته باشید همواره رتبه 1 گوگل خواهید بود. تحلیل رقبا به شناخت نقاط قوت و ضعف رقبای کسب و کارها می پردازد.

سئو تکنیکال

مشکلات فنی و تکنیکال گاه عامل مهمی در عدم رتبه گرفتن سایتها هستند. تا زمانیکه مشکلات سئو تکنیکال سایت حل نشده باشد نباید انتظار دریافت رتبه های بسیار بالا را داشت.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به ما می گوید که دقیقا باید بر روی چه کلمات کلیدی کار کنیم. بسیاری از کلمات کلیدی که در ابتدا در ذهن مدیران سایت است، کلمات درستی برای کسب و کار نخواهد بود.

تولید محتوا

محتوا پادشاه است. اگر سایت شما محتوایی نداشته باشد گوگل چیزی برای نمایش به کاربر نخواهد داشت. محتوا علاوه بر نقشی که در سئو دارد، در درک کاربر از کسب و کار شما نیز تاثیر زیادی دارد.

لینک سازی

لینک سازی کاتالیزور و معجون انرژی بخش سئو است. لینک سازی علاوه بر افزایش اعتبار سایت باعث افزایش رتبه کلمات کلیدی نیز خواهد شد.

نتیجه گرفتن یک کسب و کار از نظر سئو در کوتاه مدت و با سرعت صورت نمی گیرد، بلکه نیازمند زمان کافی است. در سرویس هایی که هدف رشد وب سایت است مدت زمان همکاری بایستی طولانی مدت باشد.

هر وب سایتی بسته به شرایط فعلی وب سایت و حوزه ای که در آن به فعالیت می پردازد می‌تواند در بازه های زمانی متفاوتی به نتیجه برسد.

از این رو برخی کلمات ممکن است در 6 ماه به رتبه های مناسب برسند، در صورتیکه برای رتبه گرفتن در برخی کلمات سخت تر گاه زمانی بیش از یکسال نیاز است.

برنامه سئو یک وب سایت نسبت به وب سایتی دیگر کاملا متفاوت است و نمی توان یک استراتژی مشخصی داشت و برای تمام سایت ها از آن استفاده کرد. از این رو ممکن است هزینه ماهانه اجرایی سرویس سئو برای یک سایت دو  یا چند برابر سایتی دیگر باشد.

هزینه های سرویس سئو در فایل پروپوزال برای هر درخواست محاسبه شده و ارسال می گردد.

از این رو برخی کلمات ممکن است در 6 ماه به رتبه های مناسب برسند، در صورتیکه برای رتبه گرفتن در برخی کلمات سخت تر گاه زمانی بیش از یکسال نیاز است.

در صورتیکه قصد دارید تا از سرویس سئو تخصصی سئو تهران استفاده نمایید، اولین قدم ارتباط با کارشناسان سئو تهران است. 

پس از تماس تلفنی یا ارسال پیام، کارشناسان ما سایت شما را بررسی خواهند کرد و ممکن است اطلاعات و دسترسی های بیشتری از کنسول گوگل یا آنالیتیکس درخواست شود و پس از بررسی دقیق، پروپوزال بهترین پلن سئو برای وب سایت شما ارائه خواهد شد.

معمولا پروپوزال های ارائه شده بصورت 6 ماهه یا یکساله می باشند.

درباره سئو سایت

سئو سایت یک تخصص بازاریابی است که هدف آن ارتقا رتبه وب سایت ها در رنکینگ موتور های جستوجو مانند گوگل، یاهو و… بدون پرداخت هزینه های سنگین می باشد.

همه سایت هایی که دارای رنک خوبی در گوگل می باشند پروسه سئو سایت یا همان بهینه سازی را طی کرده اند، با انجام بهینه سازی برای مدت طولانی در صفحات اول گوگل قرار می گیرید.

رسیدن یک وب سایت به برترین نتایج جستجو در گوگل، یاهو، بینگ و… نیازمند بکار گیری تکنیک ها و مواردی است که از المان های موتور جستجو پیروی کرده و منطبق بر آن ها باشد.

درواقع سئو سایت بهینه سازی سایت برای کاربران و موتور های جتسجوی گوگل می باشد، زیرا گوگل در نتایج جستجوی خود وب سایت های را در صفحه اول قرار می دهد که از کیفیت محتوای بالاتری برخوردارند و به کاربران خود اهمیت می دهند.

موارد بسیاری در رتبه بندی خوب وب سایت ها دخالت دارند، از کلمات کلیدی تا بک لینک ها که اشاره به سایت بخصوصی می کنند همه می توانند در جایگاه کلمات تاثیر گذار باشند.

سایت شما معمولاً در یک حوزه خاص به عنوان مثال در زمینه حرفه شما، فعالیت خواهد داشت؛ بنابراین باید همه کلماتی که مربوط به حوزه ی فعالیت شما می باشد را پیدا و برروی آن کار کرد.

برای اینکه سایت شما برروی کلمه خاصی در گوگل دارای رتبه بندی مناسبی باشد باید پروسه پیچیده سئو سایت را برروی سایت خود پیاده سازی کنید.

سئو یا بهینه سازی وب سایت نیازمند داشتن تخصص در این زمینه می باشد تا سایت شما به بهترین نحوه بهینه سازی شود بنابراین شاید خود شما نتوانید فرآیند بهینه سازی را انجام دهید.

سایت سئو تهران با داشتن تیم فنی مجرب و با دانش علاوه بر طراحی یک سایت زیبا برای شما، می تواند شما را در بین اولین سرچ های کلمات کلیدی مربوطه قرار دهد و ورودی های سایت شما را چندین برابر گذشته نماید.

خدمات استثنائی سئو سایت

معمولاً 90 در صد ورودی سایت ها از راه موتور های جستجوگر می باشد، هر موتور جستجوگر دارای الگوریتم خاصی برای جستجو می باشد.

الگوریتم ها همان قوانین گوگل هستند که صاحبان سایت ملزم به رعایت آن ها می باشند در غیر این صورت دارای رتبه خوبی درگوگل نخواهند بود.

به دلیل وجود الگوریتم های پیچیده گوگل بیشتر افرادی که یک وب سایت برای خود دارند ترجیح می دهند کار بهینه سازی آن را به یک تیم فنی ماهر بسپارند در آینده دچار مشکل نشوند.

این الگوریتم ها همواره هرچند مدت یک بار دست خوش تغییراتی قرار می گیرند، بهینه سازی وب سایت ها امروزه به یک تخصص مهم تبدیل شده است.

اگر سایت شما به خوبی بهینه سازی نشده باشد و در موتور های جستجوگر گوگل رتبه بندی بالایی نداشته باشد، کاربران نمی توانند شما را پیدا کرده و از خدمات شما استفاده کنند.

قطعا هدف شما از برپایی یک سایت تنها حضور در این دهکده جهانی نمی باشد، بلکه قصد دارید بخشی از فروش و خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه دهید.

تیم سئو تهران، تیمی فعال در زمینه بهینه سازی (سئو سایت) و نمایش سایت شما در مناسب ترین جایگاه در نتایج جستجو ها می باشد.

سایت سئو تهران با پشتیبانی شبانه روزی از سایت شما ویترین کسب و کار مجازی شما را زیباتر از قبل خواهد کرد.

تیم ما تلاش می کند تا با طراحی سایت با بالاترین کیفیت، سئو سایت طراحی شده در زمان و هزینه های شما صرفه جویی کند و به بیشترین سود را برای شما داشته باشد.

توجه داشته باشید که سئو وبهینه سازی یک وب سایت نیازمند زمان است و نمی توان نتایج آن را طی چند روز یا چند هفته مشاهده کرد.

بهینه سازی وب سایت فرآیندی پیچیده و زمان براست به همین دلیل نیازمند یک تیم فنی بسیار مجرب و ماهر در این زمینه می باشد.

ماهمواره در تلاشیم با بهبود دادن سایت های ایرانی در زمینه های مختلف مانند فروشگاهی، خبری و… جهان را با کشور امروزی خود آشنا کنیم.

قابل ذکر است که بدانید سئو دارای چندین روش است! یعنی سئوکاران می توانند از طریق چندین روش سایت شما را بهینه سازی نمایند، مهم ترین و بهترین روش سئو کلاه سفید است.

تیم سئو تهران به شما اطمینان می دهد که تمام مراحل سئو وب سایت شما به روش سئو کلاه سفید و مطابق با جدیدترین الگوریتم های گوگل صورت خواهد گرفت.

سئو کلاه سفید یا white hat SEO چیست؟

اینکه شما به خوبی بدانید ماهیت سئو کلاه سفید چیست، اهمیت بسیار زیادی برای مراحل بعدی پروسه بهنه سازی وب سایت شما دارد؛ سئو کلاه سفید به آن دسته از فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از روش های قانونمند سعی می کند که صفحات سایت را در SERP ها بالا بیاورد.

سئو کلاه سفید بهترین روش برای کسب رتب های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد، در روش White hat SEO در حقیقت بدون اینکه قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا گذاشته شود، سایت شما را به بهترین شکل ممکن سئو می شود.

البته این روشی نیست که همیشه در روند بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گفته است، گوگل اعلام کرده است که در سال های قبل صاحبان وب سایت های می توانستند با استفاده از تکنیک هایی که برخلاق قوانین و قواعد الگوریتم های گوگل بودند، رتبه خوبی را به دست بیاورند.

اهمیت سئو کلاه سفید

پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سیاه خطر و ریسک بسیار بالایی دارد؛ حتی اگر فرد به خوبی بداند که از چه استراتژی هایی باید در روند کاری خود استفاده کند.

در سال های گذشته صاحبان وب سایت ها استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید را مناسب برای رتبه بندی صفحات خود نمی دانستند؛ چراکه زمان بسیار زیادی لازم بود تا به نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند.

اما در حال حاضر می توان روش هایی را مورد استفاده قرار داد که سرعت کار را به شدت افزایش داده و نیاز به پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه را به طور کلی از بین می برند.

مزیت دیگری که سئو کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه دارد، این است که بهبود رتبه سایت شما را به طور قطعی تضمین می کند؛ در حالی که سئو کلاه سیاه این قطعیت در افزایش رنک سایت را به هیچ وجه ندارد.

موتورهای جستجو به طور کلی به شکل راحت تری می توانند ترفندهای دور زدنی که در سئو کلاه سیاه وجود دارد را شناسایی کنند، و به همین علت سایت هایی که با استفاده از روش سئو کلاه سیاه به رتبه های برتر دست پیدا می کنند با جریمه هایی مانند پنالتی شدن روبه رو می شوند.

بخش اعظمی از آنالیزهایی که گوگل برای ارزیابی صفحات نتایج جستجوی خود از آن استفاده می کند به صورت خودکار انجام می شود، اگر گوگل متوجه شود که شخصی در روند فعالیت های خود از اصولی استفاده می کند که قصد دور زدن الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو را دارند، قطعا آن وب سایت را جریمه خواهد کرد.

گوگل این کار را با استفاده از ابزارهای داخلی خود انجام می دهد، به عنوان مثال گوگل به راحتی می تواند با استفاده از ابزارهای خود محتواهایی که بر اساس Black hat SEO تولید شده اند را تشخیص دهد.

آن دسته از سئوکارانی که اعتقاد به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه دارند، باید مراقب شناسایی شدن استراتژی هایشان توسط گوگل و در ادامه پنالتی شدن باشند.

در ادامه می خواهیم به چند نکته مهم در سئو کلاه سفید اشاره کنیم تا شما دوستان عزیز بیشتر با این روش سئو سایت آشنا شوید، با تیم فنی سئو تهران همراه باشید.

اولویت بندی کیفیت محتوا

همانطور که می دانید، محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سئو سایت به شمار می رود، برای موتورهای جستجو از جمله گوگل بسیار حائز اهمیت است که صفحات سایت شما دارای محتواهای باکیفیتی باشند و بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.

اهمیت محتوا در سیستم رتبه بندی گوگل به مرور زمان در حال افزایش است، درسال های گذشته بک لینک و محتوا به عنوان ستون های اصلی سئو بشمار می رفتند اما با بیشتر شدن اهمیت محتوا، اکنون بیش از پنجاه درصد پروسه سئو را محتوای با کیفیت تشکیل می دهد.

تولید محتوایی که ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند به کارگیری اصول آموزش تولید محتوا است، طبیعتا این مورد امری ساده نبوده و نیاز به تلاش فراوان و آموزش های زیادی دارد.

گوگل فاکتورهای زیر را در خصوص محتوای سایت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد:

  • طول متن
  • عنوان مقاله
  • چگونگی توزیع کلمات کلیدی
  • لینک های داخلی و انکسر تکست ها
  • قدمت محتوا

محتوا از نظر طول متن به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • محتوای بین 300 تا 400 کلمه ای که محتوای ابتدایی نامیده می شود
  • محتوای بین 400 تا 700 کلمه ای که محتوای متوسط نامیده می شود
  • محتوای بالای 1000 کلمه که محتوای حرفه ای و با کیفیت نامیده می شود

جذاب و معتبر بودن محتوا یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سفید می باشد، اگر بتوان محتوایی جذاب تولید کرد قطعا در جذب لینک برای سایت کمک زیادی خواهد کرد.

یک سئو کار باید تمرکز خود را بر روی آن دسته از محتواهایی بگذارد که با زمان حال، ارتباط خوبی داشته باشند، با این حال حتی بهترین محتواها هم ممکن است که چندین ماه طول بکشد تا رتبه خوبی در SERP یا (Search Engine Result Page) ها کسب کنند.

رضایت کاربران و تاثیر آن بر سئو سایت

آن طور که معلوم است در بروزرسانی های جدید گوگل و بروزرسانی های الگوریتم Rank Barin گوگل در تلاش است تا رفتار کاربران خود را در جستجو تحلیل و مطابق با خواسته آن ها نتایج را لیست کرده و نمایش دهد.

به عنوان مثال امکان دارد یک وب سایت دارای رنک پایین تری در جستجو بوده اما در نتایج کابران توجه بیشتری به آن می کنند، این اتفاق باعث ارتقای رتبه بندی سایت می شود.

شما باید در وب سایت خود محتواهایی داشته باشید که در دیگر سایت های یافت نشود یا به ندرت پیدا شود تا در دید کاربران گوگل قرار بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که در رضایت مندی کاربران از سایت مورد توجه قرار می دهد Dwell Time می باشد که مانند یک پیگیری عمل می کند.

یعنی گوگل در بین جستجوی اول کاربر تا زمانی که کاربر پس از وارد شدن به یک سایت و بازگشتش برای جستجوی همان کلمه تصمیم سختی می گیرد که به این پیگیری Dwell Time می گویند.

این الگورتیم یکی از سخت ترین الگوریتم های گوگل می باشد که با بی رحمی تمام با سایت های برخورد کرده و در رتبه بندی آن ها تاثیر می گذارد.

سئو سایت فرآیندی زمان بر، سخت و پیچیده است، در صورتی که قصد داشته باشید یک سایت را اصولی بهینه سازی کنید باید تسلط زیادی به مسائل بروز سئو داشته باشید.

ما به شما توصیه می کنیم بجای استفاده از تبلیغات اینترنتی از این روش برای بهبود رتبه بندی سایت خود استفاده کنید زیرا قدرت سئو باعث دوام و ماندگاری بیشتر سایت شما در صفحه اول می شود.

معمولاً سایت هایی که به صورت اصولی فرآیند سئو را طی کرده باشند دارای رنک بهتری نسبت به سایت های می باشند که با تبلیغاتی گوگل جایگاهی بدست آورده اند.

mobile-friendly بودن صفحات سایت

بر اساس نکات آموزش سئو کلاه سفید، اگر صفحات سایت خود را تا به امروز برای تلفن های همراه بهینه نکرده اید از رقبایتان به شدت عقب مانده اید، گوگل برای اولین در سال 2016 تاکید خود بر بهینه بودن سایت برای تلفن های همراه را به صورت رسمی اعلام کرد.

به این صورت که کاربران باید بتوانند که همان محتوایی که در دسکتاپ خود مشاهده می کنند را بتوانند به همان کیفیت در تلفن های همراه خود نیز داشته باشند، از آن جایی که به مرور زمان کاربران تلفن های همراه بیشتر می شود تمرکز بر روی این تکنیک سئو کلاه سفید از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شود.

انجام بهترین تحقیق کلمات کلیدی

اگر در سال 2010 و 2020 میلادی از یک متخصص سئو در زمینه کاربرد کلمات کلیدی سوال کرده باشید، قطعا با پاسخ های متفاوتی روبرو شده اید، دلیل این تفاوت چیست؟

در گذشته یک متخصص سئو با استفاده نامناسب و زیاد از عبارات کلیدی در متن محتوای سایت، می توانست یک سایت را به رنک های برتر گوگل برساند؛ در صورتی که با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل، دیگر چنین شرایطی وجود ندارد.

روش قدیمی استفاده از کلمات کلیدی رسما از بین رفته است و کاربردی ندارد، گوگل امروزه برای کلمات کلیدی مناسب و مرتبط اهمیت ویژه ای قائل است.

راه استفاده صحیح از کلمات کلیدی که مطابق با تکنیک های سئو کلاه سفید باشد، به کارگیری همه عبارت مرتبط، استفاده طبیعی از آن ها و اطمینان از متناسب بودن آن ها با موضوع اصلی مقاله می باشد.

در نتیجه، کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای برای سئو دارند؛ بنابراین باید برای انتخاب یک کلمه کلیدی تحقیقی با دقت هرچه تمام انجام شود، در موتورهای جستجو ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

تیم فنی سئو تهران یکی از بزرگترین تیم های سئو در تهران، همواره آماده همکاری و قبول انجام پروژه های طراحی سایت، پشتیبانی سایت و سئو سایت شما می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از تحقیقات برای دیزاین پیام خود به کار ببرید

در این بخش از مقاله سئو سایت ، آموختن بهینه سازی سایت را که دارای اطلاعات کاملی از سئوی صفحات می باشد را به شما اتتقال می دهیم.حال که شما می دانید چطور بازار جستجوی خود را مقصود خود قرار دهید، وقت آن رسیده است که حرکتی برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید.

کافی است که صفحاتی را دیزاین کنید که بتواند به درخواست جستجو کننده جواب بدهد. سئو صفحات چند کاربرده است و از محتوا به جهت چیز های دیگر مثل الگو (schema) و برچسب های متا(meta tags) گسترش پیدا می کند.

بوجود آوردن محتوا

1- تحقیقات لغات کلیدی

در بخش قبل ما شیوه  هایی چگونگی جستجوی مخاطبان را پیدا کردبم. حال باید این کشف را در جهان حقیقی امتحان کنیم. در زیر یک دیزاین کلی را برای پیاده سازی تحقیقات لغات کلیدی خود تماشا می کنید.لغات کلیدی خود را وارسی کنید و آن هایی را که شامل عنوان و هدف مشترک اند را در یک گروه جای دهید.

به گفته مقاله سئو سایت این گروه ها صفحات شما را ایجاد می کنند، در نتیجه لازم نیست برای هر لغت کلیدی صفحه ی خارق العاده ایجاد کنید.

      • اگر تا به الان این کار را انجام نداده اید، SERP های مرتبط به لغات کلیدی یا گروه لغات کلیدی را ارزیابی کنید برای اینکه قصد داشته باشید که محتوای شما باید در چه فرمتی باشند. به بعضی از خصوصیت های رتبه بندی صفحات دقت کنید:
        • آیا آن ها دارای ویدیو یا تصویر هستند؟
        • آیا محتوا زیادی هستند یا کوتاه و کم؟
        • آیا فرمت محتوا بطور لیست، متن شماره دار و یا پاراگراف هستند؟
      • از خود بپرسید«چه ارزش های خارق العاده ای را می توانم به سایت خودم بیفزایم که صفحه ی خودم را بهتر از صفحاتی کنم که در حال حاضر برای لغات کلیدی من رنک دریافت کرده اند؟»

بهینه سازی صفحات جستجو به شما این راهکار را می دهد که به گفته مقاله سئو سایت تحقیقات خود را به محتوایی تغییر دهید که مخاطبان شما عاشقش بشوند. تنها یقین پیدا کنید از آموختن بهینه سازی سایت که ضعیف بوده و احتمال دارد شما را گرفتار محتوای ضعیف و کم اهمیت نماید، دوری نمایید!

2- روش های کم ارزشی که باید از آن دوری کنید

محتوای وب شما باید برای جواب دادن به پرسش های کاربران ایجاد شده باشند، برای کمک کردن آن ها در سایت خود و اینکه به آن ها یاری کنید که هدف سایت شما را بطور خوبی درک کنند. محتوا سایت شما فقط نباید برای کسب رنک بالا در جستجو ها بوجود آورد. رنکینگ یک پایان است.

پایانی برای یاری به جستجو کنندگان، اگر ما از شروع روی پایان تمرکز کنیم با این ریسک روبرو می شویم که به گفته مقاله سئو سایت در دام محتوا های کم اهمیت بیوفتیم و زمانی بعد از یک مدت در این دام دچار شدیم مشاهده می کنیم که سایت ما با محتوا های کم اهمیت مملو شده است.

برخی از این روش های آموختن بهینه سازی سایت را در بخش دوم مقاله سئو سایت به شما معرفی کردیم، اما برای دوره کردن دوباره نگاهی اساسی تر به روش هایی می اندازیم برای وقتی که شما تلاش می کنید یک محتوای بهینه شده برای موتور های جستجو بوجود آورید .

3- محتوای نامناسب

در صورتی که در یک وب سایت دارا بودن صفحات متفاوت و منحصر به فرد در عناوین متفاوت عادی است، در قبل یک استراتژی درست کردن محتوا وجود داشت به این طور که برای هر لغت کلیدی در صورت تکراری بودن هم یک صفحه بوجود می آورد ، به این امید که در نتیجه های جستجو برای سوال ها بتوانند رنکی را در صفحه ی اول به خود متخص کنند.

برای نمونه، اگر شما لباس عروسی می فروشید، احتمال دارد شما صفحات خارق العاده ای برای لباس عروس، لباس عروسی، لباس ویژه عروس،‌ لباس شب عروسی، لباس مراسم عروسی، لباس جشن عروسی و دیگر بوجود آورید و این در صورتی است که شما می دانید تمام این صفحات یک معنی یکسان به هم دارند.

و یک مفهوم را می رسانند. یکی دیگر از روش های کسب و کار های محلی به این صورت بود که برای هر منطقه و شهری یک صفحه محتوای مختلف بوجود می آورند . این صفحات که محتوای آن بر اساس فضا هستند همواره به گفته مقاله سئو سایت خیلی یا بطور کامل مشابه هم هستند، که فقط عنصری که در آن خارق العاده است اسم منطقه های آن است.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran