بازدیدها: 30

درباره طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از اصلی ترین و نخستین اقدام برای برندسازی به حساب می آید . لوگو منظره یا هویت سازمان و نشانه یا تصویری می باشد برای متمایز کردن کسب و کار شما از دیگران.

هزینه طراحی لوگو نسبت به رزومه و کیفیت کاری طراح گرافیک و سابقه شرکت معین می شود و شرکت های معروف و با اعتبار بالا نباید به دنیال طراحی لوگو بی کیفیت باشند به این دلیل که این مورد میتواند به برندشان آسیب اساسی بزند. میتوان از لغت لوگو به معنای امضاء یا اثر انگشت بیزینس هم یاد کرد. شرکت ها برای اینکه از حریف های خود جلو بزنند باید طراحی لوگو تخصصی انجام دهند تا از دیگر رقبای بیزینسی خود متمایزتر گردند.

با چند سرچ ساده در وب میتوانید سایت هایی را برای طراحی آنلاین لوگو یا اشخاصی را برای طراحی لوگو رایگان یا طراحی لوگو ارزان قیمت و ساده پیدا کنید، اما اگر توصیه ای از ما میخواهید به هیچ عنوان به سراغ این راه ها برای طراحی لوگو خود نگردید به این دلیل که یک لوگو حرفه ای می توان بسیار در زمینه امر بازاریابی شما موثر باشد.

لوگو چیست؟

لوگو یکی از قسمت های گرافیکی می باشد که بعنوان سمبل یا نشانه یک شخص یا شرکت یا سازمان اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

این نشانه برای معرفی کردن خدمات و فعالیت ها به مشتریان در کوتاه ترین زمان مورد استفاده قرار می گیرد. از لوگو ها در اسناد و اوراق اداری بسیار استفاده می شود.

لوگو مناسب ترین نمایش متمایز کردن یک جنس نسبت به رقیبان است و در این نمایش خواهیم توانست کیفیت را به برترین شیوه نمایش داد. در حل حاضر اططلاح لوگو برای علائم ها و لباس های بخصوص آتش نشانی و نیروی نظامی و برای متمایز کردن شرکت های بزرگ فیلم بیشتر کاربرد را یافته است.
لوگو را میتوان منظره ای از هر برند به حساب آورد که در پیش مشتریان به نمایش در میاید هر مقدار این لوگو بهتر طراحی گردیده قدرت برند تجاری زیادتر نمایان می شود. به همین دلیل نخستین اقدام برای برندسازی طراحی یک لوگو حرفه ای می تواند بر روی الباغی کالاهای تبلیغاتی هم تاثیر بسیار زیاد داشته باشد.

در جهانی که ما در آن زندگی میکنیم مملو از طراحی لوگو می باشد.این لوگو ها برای معرفی برندها و شرکت ها و ایده هایی که برای به وجود آوردن آنها استفاده شده هستند.ما به شکل غیر ارادی موقعی که از محصولات یک شرکت بمخصوص و مطرح استفاده میکنیم لوگو آن شرکت دائما در ذهن و همراه ما می باشد و با مشاهده کردن آن لوگو در جای بخصوص سریعا یاد آن شرکت و محصولش برای ما زنده می شود. هر مقدار که طراحی لوگو روی محصول خریداری شده حرفه ای تر باشد در خاطره ها ماندگار تر است به همین علت شرکت ها و برندهای مطرح همیشه بدنبال برترین لوگو برای شرکت خود هستند.

قدمت و تاریخچه طراحی لوگو

تاریخچه اکثر بخش گرافیکی به یونان باستان بازمیگردد لوگو هم از این داستان مستثنا نبوده است. لوگو برای نخستین باردر یونان با واژه logos به وجود آمد. این لغت در زبان یونانی بعنوان کلمه مورد استفاده قرار می گرفته است.بعده ها لغت لوگو بجای کلماتی مانند نشانه یا سمبل یک تجارت هم استفاده شده است.

لوگو ها یا سمبل ها پس از مدت ها به وسیله اشخاص دیگر برای نمایان کردن علامت ها و جهت و نشانه ها زیادتر مورد استفاده قرار گرفت . اشخاص بر روی دیوار غارها نشانه هایی می کشیدند و از آن برای ایجاد ارتباط با اشخاص دیگر استفاده می کردند . درحال حاضر هم باستان شناسان برای ایجاد ارتباط و فهمیدن زبان آنها نشانه ها را بررسی کرده و آنها را متوجه می شوند.

در صده های گذشته هم تجار روی کالای خود از علامت هایی استفاده می نمودند . که با کالای دیگر بازرگانان مخلوط نشود.دامداران از گذشته تا الان هم برای متمایز قائل شدن دام خود از دیگران از این علامت ها استفاده میکنند.

طراحی لوگو به معنای طراحی هویت برند است

طرح لوگو اصلی ترین ابزاریست که برای ارائه هویت تصویری برند در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت . طراحی لوگو بر میزان فروش کالاها و خدمات به شکل مستقیم تاثیر می گذارد . لوگو در یک نگاه ، مثل یک فیلم کوتاه چند لحظه ای ، داستان یک برند را شرح می دهد .
طراحی لوگو می تواند با بهره بردن از ابزارهای بصری سازمان تقویت شود و خود نیز بر همان موارد تاثیر بسیار زیادی بگذارد . برای نمونه یک شعار مقتدرانه می تواند با کمال قدرت مفهومی را که لوگو تلاش در انتقال پیام آنرا دارد اثر بگذارد و به همین ترتیب لوگو نیز کمک خواهد نمود تا شعار در ذهن مخاطب ماندگار و دائمی گردد .
طراحی لوگو برای هویت سازمانی مثل نامگذاری برای یک شخص ، بعد از مدتی به اصطلاح ( جا خواهد افتاد ) ، پس مورد نیاز می باشد پیش از آغاز به طراحی ، با یک تیم متخصص در این رابطه مانند تیم سئو تهران وارد همکاری شوید تا اطمینان حاصل کنید که این مبحث به شدت پر اهمیت ،به وسیله آنها به صورت جدی پیگیری خواهد گردید .

طراحی لوگو بعنوان سمبل هویت سازمانی ، موثر ترین نقش را در بین دیگر عوامل برندینگ انجام می دهد. طراحی برند تلاش می کند تا یک ذهنیت را به مخاطب خود منتقل نماید . توضیح زمینه احتیاج این است که یک طراح ، برند را طراحی نخواهد کرد بلکه با طراحی هوشمندانه ، باعث جهت دهی به طرز فکر مخاطب خواهد شد تا او همان پیامی را جذب نماید که برند مد نظر داشته ، هر مقدار این پیام هوشمندانه تر طراحی گردیده و لوگو به بهترین شکل طراحی شود ، برند می تواند مناسب تر مدیریت ذهنیت مشتری را انجام دهد . در بیان ساده تر این مخاطب است که یک برند را (( در عقیده خود )) می سازد !
فاکتورهای بسیار زیادی در ایجاد این تصویر ذهنی از برند می توانند تاثیرگذار باشند مانند : نامگذاری برند تجاری، طراحی لوگو ، تبلیغات شرکت ، فعالیت های اجتماعی برند ، دارایی های سازمان ، تولیدات و محصولات ، عوامل فروش و بازاریابی و تقریبا همه عوامل دیگر .
در این بین پایبندی برند به رفتارها و تعهداتش ، به وسیله مشتریان به صورت نامحسوس و گاها ناخودآگاه رصد می گردد و اینکه یک برند در چه زمینه هایی بیشتر ثابت قدم بوده است نمایش دهنده تصویری می باشد که مخاطب می تواند به آن تکیه دهد . هدف طراحی لوگو برای هویت سازمانی باید این باشد که کلیه این رفتارها را به تصویر کشیده و به حدی قوی باشد که بتواند پایبندی برند به این ارزش ها را حفظ و نگهداری کند .

شماره های تماس فقط در تلگرام و واتساپ

09017994071

09387588794

“شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی Facebook ،Telegram و instagram دنبال کنید”