5/5 - (5 امتیاز)

امنیت سایت چیست؟

مجموعه فعالیت هایی برای حفاظت از سیستم ها، شبکه و غیره به منظور پیشگیری از آسیب به سایت سرقت اطلاعات آن امنیت سایت اطلاق می شود.

به طور کلی نمی توان CMS تماما محافظت شده ای ساخت و حتی امنیت را به نوع CMS مرتبط دانست.

به این علت که امنیت به نوع پلتفرمی که از آن بهره می بریم بستگی ندارد. همچنین بالا بردن امنیت به این معنی نخواهد بود که خطر هک و میزان نفوذ کاملا ازبین برود بلکه فقط به معنای کم کردن میزان ریسک هک و بهبود وضعیت سایت است.

امنیت هیچگاه صد در صد نیست حتی اصلی ترین وب سایت های خبری و ارگان های دنیا هم تجربه هک شدن را داشته اند. فقط با فهمیدن بهتر راه های نفوذ خواهیم توانست خطر نفوذ را از بین ببریم.

اصلی ترین تهدیدهای امنیت سایت ها چیست و چگونه می توانیم برای رفع آن ها اقدام کنیم؟؟

هاست

یکی از نوع های مختلف تهدیدهای امنیتی که منجر به هک شدن وب سایت شما در بسیاری از موارد خواهد شد مسائل مربوط یه هاست می باشد.

شما انتخاب های زیادی برای خرید هاست دارا می باشید، اما شرکتی را باید انتخاب کنید که به مسائل امنیتی توجه ویژه ای داشته باشند و پایبند به آن باشند.

هاست یا سرور عالی و با کیفیت باید از حریم خصوصی شما حفاظت نماید. باتوجه به اینکه با هرگونه ایمن سازی بازهم امنیت سایت ۱۰۰% تضمین نخواهد شد بک آپ گیری منظم و روزانه یکی از اصلی ترین خدمات هاستینگ به شمار می رود.

اپلیکیشن های قرار داده شده در وب سایت

آموزش امنیت سایت تامین امنیت سایت از طریق هاست به زیرساخت سایت ارتباط مستقیم پیدا می کند، موارد امنیتی به ندرت ارتباط به هاستینگ پیدا می کند و در اکثر مورد ها به بخش اپلیکیشن های مورد استفاده در سایت مربوط است.

بخش هاستینگ مسئول امنیت برنامه های که شما نصب کردید نیست و خود شما قابلیت این را دارید با کم کردن دسترسی ها، دریافت برنامه ها از منابع معتبر این ریسک را به مقدار قابل توجهی کم کنید.

باگ های امنیتی کلاینت

مدیران و ادمین های سایت می بایست اطمینان حاصل کنند که کامپیوتر آن ها فاقد هرگونه ویروس، نرم افزار جاسوسی، تروجان ها و… باشد.

اگر باگ های امنیتی در سیستم شما وجود داشته باشند کلزحمت های مدیران هاست و بخش پشتیبانی ازبین خواهد رفت.

باگ های امنیتی شامل باز بودن ورودی های مهم سیستم، وجود بدافزار و ویروس (RAT)، کی لاگر (Keylogger) و… امکان دارد از صفحه مانیتور شما فیلم برداری شود و یا کیبور شما تحت نظر باشد.

این موارد ذکر شده در بالا از ساده ترین و رایجترین روش های هک و سرقت اطلاعات سایت شما می باشد که با آموزش امنیت سایت در سئو تهران این مشکلات ازبین خواهد رفت.

باگ های امنیتی وب سرور

باید این موضوع را در نظر گرفت که همیشه نسخه معتبری از وب سرور را نصب کرده و از آن ها استفاده کنیم.

در هنگام تهیه هاست باید اطمینان حاصل نمائید که مدیران آن سرور به این مسئله توجه داشته باشند. اگر امنیت سایت برایتان بسیار پر اهمیت است و تمام موارد امنیتی را رعایت کرده اید ولی از هاست اشتراکی بهره می برید سایت شما از خطر هک شدن دور نمی باشد.

به این دلیل که هکرها امکان دارد از حفره امنیتی وب سایت های ضعیف تر که در هاست با شما مشترک می باشند بهره برده و به سایت شما نفوذ نمایند.

در این مورد اطمینان حاصل کنید گه مدیران هاست به این مسئله آگاهی لازم را دارند و دسترسی ها را برای همه باز نگذاشته اند.

باگ های امنیتی شبکه

باگ های امنیتی شبکه یکی دیگر از مواردی است که می تواند به سایت شما آسیب های بسیار جدی وارد کند. کل مسیر ارتباطی در شبکه باید مورد اعتماد باشد.

برای مثال نباید از اینترنت کافی شاپ یا کافی نت و هتل ها برای ورود به بخش مدیریت وب سایت خود استفاده کنید.

همینطور استفاده از سیستم های وایرلس ریسک بزرگ به حساب می آید که می تواند خطر ساز باشد.

پسورد های مناسب

باید رمز عبور خود را قدرتمند و غیرقابل کرک انتخاب نمائید، با اعداد و حروف بزرگ و کوچک و نشانه ها و… انتخاب یک رمز عبور برای کلیه حساب های کاربری سایت کاری بسیار می باشد.

هکرها با به دست آوردن پسورد شما در وب سایت های کم اهمیت، حدس خواهند زد که شما در انتخاب پسورد از چه عباراتی بهره برده اید.

پروتکل

اگر سرور های مورد استفاده شما از اس اف تی پی پشتیبانی میکند می بایست از این سرویس به جای اف تی پی بهره ببرید. در این سرور پسورد و اطلاعات شما رمزگذاری شده سپس ارسال خواهد شد.

در نتیجه رمز شما به طور کاملا مشخص در شبکه ارسال نخواهد شد.

مجوزهای دسترسی به وب سایت

از اصلی ترین تهدیدهای امنیتی وب سایت ها می‌توان به مجوز دسترسی ویرایش فایل‌ها اشاره کرد که باید دسترسی ها را برای افراد غیر ادمین های اصلی بسیار محدود و در حد ویرایش نوشته کرد.

مخصوصاً موقعی که از هاست اشتراکی بهره می برید. بهتر است تا جایی که امکان دارد مجوزهای دسترسی را برای ویرایش و آپلود فایل به درستی محدود کنید.

قطعا برای این کار باید با ساختار سیستم مدیریت محتوا خود آشنا باشید تا به مشکلی نخورید که کارشناسان ما در سئو تهران به شما کمک خواهند کرد.

امنیت پایگاه داده یا همان دیتا سنتر

در موقعی که چندین وب سایت را در یک سرور مدیریت می‌کنید حتما در نظر داشته باشید برای تأمین امنیت وب سایت، برای هر کدام از وب سایت‌ها یک پایگاه داده مجزا درست کنید.

در صورتی که هکر به یک دیتابیس دسترسی پیدا نماید این کار مانع دسترسی هکر و هک شدن سایر وب سایت‌ها خواهد شد. امنیت پایگاه داده شامل نکات زیادی می‌باشد که بیشتر به مدیریت سرور مربوط می‌شود تا اینکه مدیر سایت نقشی در آن داشته باشد.

امنیت سایت به چه مفهوم است

امنیت سایت به گروه فعالیتی بیان می شود که با انجام آن ها ضریب امنیت سایت به بیشترین حد می رسد و امکان نفوذ به آن به کمترین حد می رسد.ما قصد دارین تا برای شما به آموزش امنیت سایت بپردازیم. باید اهمیت داشته باشید که امنیت کامل سایت تابع نکات دیگری همچنین می باشد که همه آن ها نقش خیلی اساسی در بوجود آوردن امنیت وب سایت دارند.

امنیت سرور، امنیت شبکه، امنیت اینترنت، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار و خیلی از نکات دیگر نقش مهم در تامین زیر ساخت امنیت سایت دارند. مطلب فعلا در مراحل اولیه است و همچنان در مورد اقدامات اثرگذار و کلیدی در خود سایت مطلبی عرضه نشده است.با ما در ادانه ی مقاله ی آموزش امنیت سایت همراه باشید.

با تصور بر آن که همه نکات پایه تامین هستند و اشکالی در دیگر نکات که امنیت کامل سایت تحت اثر آن ها است به یک تعدادی اقدامات بر روی هر سایتی احتیاج است که امنیت آن بوجود آود. با اهمیت به این که بیشتر سایت های وجود داشته در وب بطور پویا (دینامیک) هستند به همین سبب روی سایت های دینامیک که با سیستم اداره محتوا  پایه ریزی شده اند تمرکز کرده.

و مطلب کوتاهی همچنین در مورد سایت های ایستا(استاتیک خواهیم داشت. با اهمیت به این که در مقاله آموزش امنیت سایت موضوع امنیت سایت خیلی گسترده است و احتیاج به بررسی و بحث بیشتری دارد تلاش بر آن خواهد بود تا عناوین به طور مرتب و مشروح بیان گردد.

امنیت سایت به چه معناست: به وضعیت و شرایطی بیان می شود که در آن سایت با وجود فعالیت دهی معمول و مورد احتیاح ، بیشترین سطح امنیتی مورد احتیاج را داشته و مقطع آسیب پذیری آن در کمترین سطح احتمالی باشد. امنیت سایت به نکات زیادی وابسته است که باید انجام شوند.

مهم بودن امنیت سایت

امنیت سایت از اهمیت شگفتی دارا است و می توان بیان کرد اثرگذار ترین علل ادامه فعالیت ، ثبات و اعتبار یک سایت با اهمیت به نکات دیگر، عنوان پر اهمیت امنیت است.

متاسفانه با ارزیابی شرایط سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه می رسیم که خیلی از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت نسبی کمی به امنیت سایت می دهند.

هک نشدن سایت، امن بودن سایت را ضمانت نمی کند به این مفهوم که احتمال دارد بر روی یک سایت با ضعف های امنیتی، سعی برای هک و نفوذ به آن انجام نشده است.اگر انجام سایت صورت بگیرد مورد بحث آسیب پذیر خواهد بود. مهم بودن امنیت سایت وقتی معین می شود که سایت زیرنظر حمله قرار دارد که محتمل به دو نتیجه خواهد بود.

اگر امنیت سایت به طور درست تامین شده باشد حمله شکست خورده و سایت آسیبی نخواهد دید ولی اگر نکات امنیتی رعایت و درست نشده باشد ضریب آسیب پذیری سایت خیلی بیشتر خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ به آن رخ می دهد.با ما در ادامه ی محتوای آموزش امنیت سایت همراه باشید.

این مورد از مقاله آموزش امنیت سایت همچنین قابل اهمیت است که حتی با دارا بودن انجام و پوشش نکات امنیتی هر سایتی در هر وقت و شرایط مستعد گرفتن حملات و آسیب پذیری بر اثر از حملات است.

مدل، تعداد و شیوه های هک و نفوذ زیاد گسترده هستند و در برابر همه آن ها اقدامات خیلی جدی و همیشگی را طلب می کند. علاوه بر پوشش و برطرف کردن نکات امنیتی مطلب مراقبت و رسیدگی همچنین در امنیت خیلی پر اهمیت است.

میزبانی سایت بر روی هاست امن

هاست سایت خود را از شرکت های دارای اعتبار و قابل اعتماد بگیرید. دارا بودن هاست امن که سایت بر روی آن میزبانی می شود از اهمیت خیلی بخصوصی دارا است. به کار بردن از سیستم های امنیتی دارای آنتی ویروس، آنتی اسپم، آنتی شل، فایروال سخت افزاری و نرم افزاری و کانفیگ تخصصی و قواعد سرور نقش اصولی در برخورد با حملات را ایفا می کند.

در اساس امنیت سایت وابسته به همه علل بیان شده است که امنیت هاست همچنین یکی از نکات خیلی پر اهمیت است. در زمان خرید هاست به نکات ذکر شده مقاله آموزش امنیت سایت دقت نمایید.اساسا  ارتباط میان سایت ها و کاربران دو جهت بوده و این ارتباط از راه اینترنت صورت گرفته می شود.

برای ثبت نام، ورود و خیلی از نکات دیگر باید درخواستی از جهت کاربر به سایت فرستاده شود تا سایت جواب درست برای آن در خواست را انجام دهد. برای نمونه در زمان ورود به یک سایت اگر در راه درخواست (از رایانه ما تا سایت و بر عکس) شنودی انجام شود اطلاعات کاربری ما به آسانی به سرقت می رود.

در این صورت اگر این نکته در سطح بالاتری و برای اداره سایت رخ دهد یک فاجعه اتفاق افتاده است که برای پرهیز از این کار باید از ارتباطی امن و حد احتمالی محدود شده به کار ببریم.

به کار بردن از اینترنت عمومی که ارزیابی و محدودیت امنیتی بخصوصی بر روی آن انجام نشده است می تواند خیلی خطرناک باشد. اهمیت داشته باشید که حتی در صورت به کار بردن از اینترنت شخصی همچنین می بایست فعالیت امنیتی درست برای تامین اینترنت امن را صورت داد.

کلاس های آموزشی سئو تهران

تمامی موارد تخصصی امنیت سایت و امنیت وردپرس در کلاس های آموزشی سئو تهران در شاخه های مختلف و توسط متخصصین سئو تهران تدریس می شود.

شما می توانید با حضور در این کلاس ها راه های رفع باگ های امنیتی سایت خود را یادگرفته و برای رفع آن ها اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نکاتی برای امنیت سایت که باید بدانید

ما قصد داریم تا به شما آموزش امنیت سایت کنیم برای این کار نیاز است تا توضیحاتی را در این زمینه برای شما بیان کنیم ، امنیت سایت به مجموعه اقداماتی بیان می شود که با انجام آن ها ضریب امنیت سایت به بیشترین حد رسیده و امکان نفوذ به آن به کمترین حد می رسد.

دقت داشته باشید که امنیت سایت تابع نکات دیگری همچنین می باشد که همه آن ها نقش خیلی اصولی در تامین امنیت وبسایت دارند.همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…

امنیت سرور ، امنیت شبکه ، امنیت اینترنت ، امنیت سیستم عامل ، امنیت نرم افزار و خیلی از نکات دیگر نقش مهم در تامین زیر ساخت امنیت سایت دارند.

مطلب فعلا در مراحل اولیه است و همچنان در مورد اقدامات اثرگذار و کلیدی در خود سایت مطلبی ارائه نشده است. با تصور بر اینکه همه نکات پایه تامین هستند.همراه ما در مقاله ی آموزش امنیت سایت باشید.

و مشکلی در دیگر نکات که امنیت سایت تحت اثر آن هاست به تعدادی از اقدامات بر روی هر سایتی احتیاج است که امنیت آن تامین گردد. با اهمیت به آن که بیشتر سایت های وجود داشته در وب بطور پویا ( دینامیک ) هستند به همین سبب روی سایت های دینامیک که با سیستم اداره محتوا ( cms ) پایه ریزی شده اند تمرکز کرده و مطاب کوتاهی همچنین در مورد سایت های ایستا ( استاتیک ) خواهیم داشت.

با اهمیت به آن که عنوان امنیت سایت خیلی گسترده است و احتیاج به ارزیابی و بحث زیادی دارد تلاش بر آن خواهد بود تا عناوین بطور مرتب و مشروح بیان شود.آموزش امنیت سایت چیست : به شرایط و وضعیتی بیان می شود که در آن سایت با وجود فعالیت دهی معمول و مورد احتیاج ، بالاترین سطح امنیتی مورد احتیاج را داشته.

و سطح آسیب پذیری آن در کم ترین سطح ممکن باشد. امنیت سایت به نکات زیادی وابسته است که باید توجه شوند.ما را در ادامه ی محتوای آموزش امنیت سایت همراهی نمایید.

اهمیت امنیت سایت چیست ؟

امنیت سایت از اهمیت زیادی دارا است و می توان بیان کرد که اثرگذار ترین علل ادامه فعالیت ، ثبات و اعتبار یک سایت با اهمیت به نکات دیگر ، عنوان مهم امنیت است.

متاسفانه با ارزیابی وضعیت سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه می رسیم که خیلی از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت زیادی به امنیت سایت نمی دهند.

هک نشدن سایت ، امن بودن سایت را ضمانت نمی کند به این مفهوم که احتمال دارد بر روی یک سایت با ضعف های امنیتی ، سعی برای هک و نفوذ به آن انجام نشده است و در صورت انجام سایت مورد مطلب آسیب پذیر خواهد بود. مهم بودن امنیت سایت وقتی معین می شود که سایت زیر نظر حمله قرار دارد که محتمل به دو نتیجه خواهد بود.

اگر امنیت سایت بطور درست تامین شده باشد حمله ناموفق بوده و سایت ضرری نخواهد دید ولی اگر نکات امنیتی توجه و تامین نشده باشد ضریب آسیب پذیری سایت خیلی بالا خواهد بود و کارایی هک سایت و نفوذ به آن وجود دارد.

این مورد همچنین قابل اهمیت است که حتی با وجود انجام و پوشش نکات امنیتی هر سایتی در هر وقت و شرایط مستعد دریافت حملات و آسیب پذیری ناشی از حملات است.

مدل ، تعداد و شیوه های هک و نفوذ خیلی گسترده هستند و مقابله در برابر همه آن ها اقدامات خیلی جدی و همیشگی را طلب می کند. علاوه بر پوشش و برطرف کردن نکات امنیتی بحث مراقبت و رسیدگی همچنین در امنیت خیلی پر اهمیت است.همراه ما در محتوای آموزش امنیت سایت باشید.

میزبانی سایت بر روی هاست امن

هاست سایت خود را از شرکت های معتبر و قابل اعتماد بگیرید . وجود بستر امن که سایت بر روی آن میزبانی می شود از اهمیت خیلی زیادی دارا است.

به کار بردن از سیستم های امنیتی دارای آنتی ویروس ، آنتی اسپم ، آنتی شل ، فایروال سخت افزاری و نرم افزاری و کانفیگ تخصصی و اصولی سرور نقش اساسی در برخورد با حملات را بوجود می آورد.

در کل امنیت سایت وابسته به همه علل بیان شده است که امنیت هاست همچنین یکی از نکات خیلی مهم است. در زمان خرید هاست به نکات بیان شده دقت نمایید.

اساسا ارتباط میان سایت ها و مخاطبان دو طرفه بوده و این ارتباط از راه اینترنت صورت می گیرد. برای ثبت نام ، ورود و خیلی از موارد دیگر باید تقاضایی از سوی کاربر به سایت فرستاده شود.

تا سایت جواب مناسب برای آن تقاضا را انجام دهد. برای نمونه در زمان ورود به یک سایت اگر در راه درخواست ( از رایانه ما تا سایت و بالعکس ) شنودی انجام شود اطلاعات کاربری ما به آسانی به سرقت می رود حال اگر این نکته در سطح بیشتری و برای مدیر سایت رخ دهد یک فاجعه اتفاق می افتد که برای پرهیز از اینکار باید از ارتباطی امن و در حد کم محدود شده به کار ببریم.

به کار بردن از اینترنت عمومی که کنترل و محدودیت امنیتی ویژه ای بر روی آن انجام نشده است می تواند خیلی خطرناک باشد. دقت داشته باشید که حتی در صورت به کار بردن از اینترنت شخصی همچنین باید اقدامات امنیتی مناسب برای تامین اینترنت امن را صورت داد.

با اهمیت به اینکه اصولا اینترنت در کشور ما از روشadslو هدایت آن ها از راه مودم و روتر انجام شده و متصل کردن بیشتر دستگاه ها به اینترنت از راه Wi-Fi انجام می پذیرد باید تمهیدات ویژه ای سبب پرهیز از هک وای فای انجام داد. نکاتی مثل محدود کردن مودم به Mac Address دستگاه ها ، غیر فعال کردنwps، فعال کردن فایروال مودم و … .

به کار بردن از سیستم عامل و نرم افزار های معتبر و اصلی

این عنوان برای عموم اساسا قابل درک است که با به کار بردن از سیستم عامل و نرم افزار های معتبر و اصلی امنیت خیلی زیادی نسبت به صورت معکوس آن خواهیم داشت.

این مورد را در نظر داشته باشید که تاحتمال دارد در منابع غیر اصلی تغییراتی در هسته یا قسمتی از سیستم عامل و نرم افزار مورد کاربرد انجام شده باشد.

و خیلی محتمل است که این تغییرات به سمت سوء استفاده ، تخریب و جاسوسی و … باشد و مور قابل بحث در این مقاله آموزش امنیت سایت که متاسفانه در این حالت تشخیص و پرهیز از این مشکل خیلی دشوار خواهد بود و پیشنهاد ما به شما این است که حتما از سیستم عامل و نرم افزار های معتبر و اصلی به کار برده.

و به هیچ صورت از نسخه های کرک شده و مشابه به کار نبرید. علاوه بر نکات گفته شده اگر از جنبه انسانی و اخلاقی همچنین به عنوان نگاه کنیم خوب است به حقوق تهیه کننده احترام گذاشته و از کالا های اصلی آن ها به کار ببریم.به کار بردن از آنتی ویروس و فایروال قدرتمند ، بروز ، معتبر و اصل:

این قسمت همچنین از اصول قسمت قبل پیروی می کند ولی فرق های شاخصی همچنین دارد. به کار بردن از آنتی ویروس و فایروال قدرتمند ، آپدیت کردن ، معتبر و اصل از اساسی ترین نکاتی است که یک وبمستر باید از آن به کار ببرد.

حتی با در نظر داشتن حصول همه شرایط دیگر و عدم قید به این عنوان می تواند مشکلات امنیتی زیادی بوجود آید.

کالا های امنیتی مناسبی برای اینکار عرضه شده اند که از آن ها می توان به کالا های عرضه شده بواسطه شرکت هایesetوkasperskyاشاره کرد.

اگر توانا به تهیه لایسنس نیستید این کالا ها امنیتی شامل بازه محدود Trial همچنین هستند که می توانید از آن ها به کار ببرید.

گرفتن سیستم مدیریت محتوا ، قالب و افزونه فقط از منبع اصلی

متاسفانه علت عمده به خطر افتادن امنیت خیلی از سایت ها عدم رعایت اصل گرفتن سیستم اداره محتوا ، قالب و افزونه فقط از منبع اصلی است.

ساختار فایل ها به آسانی قابل عوض کردن بوده و امکان ترکیب آن ها با بدافزار ، شل ، اسپمر و … موجود است . در نتیجه هر فایلی که از منبع غیر اصلی آن می گیرد می تواند مستعد و دارای انواع بدافزار ها باشد.

به شدت سفارش می کنیم این اصل را توجه کنید تا از اتفاق افتادن مشکلات حاد و به خطر افتادن امنیت سایت خود پرهیز کنید.یکی از نکاتی که همه با اتفاق نظر آن را می پذیرند و متاسفانه درصد کمی به آن اهمیت می دهند مطلب کاربرد از رمز عبور قدرتمند و محافظت از آن است. پسورد مناسب و قدرتمند باید زیاد تر از 8 کاراکتر داشته باشد.

ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک – اعداد و کاراکتر های خاص مثل @ , % , ! و نکات مشابه باشد. نکته دیگر محافظت و عوض کردن آن است. اطلاعات حساس را باید بطور مطمئنی محافظت کرد. خوشبختانه سیستم هایی مثل Bit Locker و مشابه آن می توانند از اطلاعات حساس ما مواظبت کنند.

مطلب دیگر عوض کردن دوره ای رمز عبور است که باید در بازه های زمانی معینی مثل ماهی یک دفعه تغییر داده شود تا در برابر حملات brute force محافظت شود.همراه ما در محتوای آموزش امنیت سایت باشید.

معین کردن سطح دسترسی مناسب اطلاعات

معین کردن سطح دسترسی مناسب بویژه برای فایل هایی که دارای اطلاعات کلیدی مثل اطلاعات دیتابیس هستند خیلی مهم است. در این نکته باید سطحی از دسترسی را به فایل داد که فقط وب سرور و owner فایل بتوانند اطلاعات درون فایل کانفیگ را بخوانند و غیر از آن ها به هیچ شیوه دیگری قابل خواندن و نوشتن نباشد.

برای فایل ها و دایرکتوری های دیگر همچنین باید سطح دسترسی مناسب و استاندارد معین کرده و از اعطای دسترسی سطح بالا پرهیز کنیم.

پیشنهاد می شود در مقاله آموزش امنیت سایت از قابلیت محافظت از راه ورود به مدیریت سایت به کار ببرید. این فعالیت در تامین و یاری به امنیت سایت اثرگذار بوده و در زمان هایی محافظت اساسی به عمل می آورد.

بر اساس آموزش امنیت سایت تصور کنید اگر در صورتی نام کاربری و رمز عبور سایت شما به دست هکر افتاده باشد با این فعالیت می توانید از دیدن مسیر مدیریت بواسطه هکر ممانعت به عمل آورید.

همانگونه که در اول مطلب بیان شد امنیت 100 درصد نیست ولی با انجام نکات امنیتی می توان تا حد زیادی از اتفاق افتادن مشکلات امنیتی پرهیز کرد.

و در حقیقت با انجام و تامین درست امنیت سایت می توان در زمان های بحرانی روی اقدامات انجام شده حساب باز کرد و تجربه همچنین اثبات کرده با کانفیگ درست امنیتی خیلی از ضعف های دیگر پوشش داده می شوند. در عنوان امنیت کوچکترین نکته هم اهمیت ویژه خود را دارند.

با معین کردن محدودیت های دسترسی امنیت سایت تا اندازه زیادی بهبود می یابد. در سایت ها این کارایی وجود داشته باشد که با اعمال محدودیت هایی مثل تعریف IP از مشاهده مسیر یا فایل خاصی بواسطه افراد غیر جلوگیری کرد. در این صورت به وب سرور دستور داده می شود که اگر آی پی کاربر غیر از اندازه یا مقادیر تعریف شده باشد آن ها را با پیغام forbidden یا access denied مواجه کند.

با توجه به آموزش امنیت سایت در وب سرور های زیر نظر لینوکس و ویندوز امکان کاربرد از این قابلیت وجود دارد و به آسانی می توان از آن به کار برد. پیشنهاد داریم حتما از امکان محدودیت آی پی بویژه در مسیر مدیریتی سایت خود به کار ببرید.

محافظت سایت در برابر اسپمر ها

روبات های اسپمر با سرچ در سایت ها و یافتن نقاط ضعف در آن ها بویژه فرم های محافظت نشده که تکمیل آن ها بطور ماشینی ممکن پذیر است انجام به حملات انبوه اسپم می کنند که اگر محافظتی در این فعالیت انجام نشده باشد خیلی محتمل است که با بوجود آوردن اختلال در سرور میزبان سایت ، مورد مواجه شدن شرکت میزبان سایت و گرفتن ابیوز از منابع مختلف شوید.

ولی با یک اقدام راحت و استفاده از سیستم محافظت CAPTCHA می توانید از اتفاق افتادن مشکلات امنیتی اسپمر ها پرهیز کنید. ما سیستمreCAPTCHAگوگل را به شما پیشنهاد می کنیم.

خیلی از سایت های بزرگ و معتبر دنیا از این سیستم به کار می برند و شما همچنین می توانید با یقین داشتن از این ابزار امنیتی به کار ببرید.

پیگیری مشکلات امنیتی گزارش شده و آپدیت امنیتی مداوم : مدیر امنیت سایت باید همواره آخرین اخبار و اتفاقات امنیت بویژه نکاتی که در ارتباط مستقیم با آموزش امنیت سایت است را رصد و پیگیری کند. خیلی از زمان ها سایت های بزرگ و حتی متوسط و کوچک قربانی این اشکالات می شوند.

بیشتر بخوانید : سئو قسطی

last update :1/18/2021

last update : 3/7/2021

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran