امتیازدهی به : post

امنیت وردپرس چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که مدیران وردپرسی به آن حساس هستند تامین امنیت وردپرس و آموزش امنیت وردپرس هست که نمی توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت.

وردپرس به علتی محبوبیتی که در میان سیستم‌های کنترل محتوا دارد همواره در معرض هک و نفوذ می باشد که استفاده از وردپرس در تعداد زیادی از سایت‌ها هم باعث زیاد و زیادتر شدن موضوع هک سایت وردپرسی شده است.

از آنجایی که موضوع امنیت یک چیز تناوبی هست و نمیشه بیان کرد یک سیستم امنیت کامل را دارا می باشد یا خیر بنابراین لازمه از تمامی روش های موجود برای افزایش امنیت در وردپرس نهایت بهره برداری را ببرید.

در این نوشته از سایت سئو تهران قصد دارم به معرفی روش های تامین امنیت وردپرس بپردازم که با استفاده کردن از این راه ها خواهید توانست امنیت سایت خودتان را زیاد کنید و از هر شکل نفوذ و هک در سایت تا حد بسیار بالایی پیشگیری کنید.

پس اگر شما هم در امنیت وب سایتتون دچار مشکل هستید و از طرف برخی اشخاص مورد تهاجم قرار می‌گیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با فعال کردن و اضافه کردن راه های امنیتی که در این مقاله با هم مرور می‌کنیم امنیت وردپرس را تا حد زیادی اضافه کنیم.

چگونگی تامین امنیت وردپرس و پیشگیری از هک وردپرس

موقعی که یک سایت هک شده و مورد نفوذ قرار گرفته است تمامی اطلاعات و تصاویر موجود در سایت مورد سرقت قرار خواهد گرفت.

در مشکل ترین وضعیت برخی اشخاص پس از نفوذ بدون اینکه چیزی بفهمید با قرار دادن کدهای مخرب در قسمت های مختلف سایت کاری می‌ کنند که اطلاعات سایت شما را به صورت دائمی استخراج شده و برایشان به صورت اتوماتیک ارسال شود.

در ظاهر تمامی چیز ها در سایت شما به درستی فعال می باشد و مشکلی مشاهده نخواهید کرد اما اطلاعات بسیار پر اهمیت سایت شما و کاربرانی که در سایتتون هستند به طور دائمی در حال درز کردن به جایی است.

بنابراین از همین نخست که شروع به نصب وردپرس کرده اید لازمه تمامی روش‌های افزایش امنیت وردپرس را استفاده کنید و از هک سایت و نفوذ در وردپرس پیشگیری نمائید.

از طرفی هم تامین امنیت یک سایت فقط محدود به سیستم مدیریت محتوا نمی باشد و به هاست و سرور شما هم مرتبط است که باید در سطح بالایی از نظر امنیتی گذاشته شود.

بنابراین در قدم اول تلاش نمائید از هاستی بهره ببرید که امنیت بالایی داشته باشد. در مقالات بعدی به روش افزایش امنیت در هاست هم خواهم پرداخت.

به‌روز رسانی دائمی وردپرس

اصلی ترین مسئله در تامین امنیت وب سایت‌های وردپرسی به روز بودن ورپرس و پلاگین ها و قالب‌هایی می باشد که ازشون بهره برداری می‌کنید.

تیم وردپرس سئو تهران به طور دائمی در حال افزودن قابلیت‌ های جدید و رفع مشکلات و باگ‌های امنیتی این سیستم مدیریت محتوا برای شما به صورت 24 ساعته می باشد.

پس موقعی که وردپرس به روز رسانی می‌شود باید در نخستین فرصت اقدام به به روز رسانی این سی ام اس بکنید.

برای پلاگین ها و قالب‌های استفاده شده هم باید به همین ترتیب عمل کرده و آنها را به صورت مداوم به روز رسانی کنید.

بک ‌آپ گیری مداوم وردپرس

بعد از هک شدن یک سایت وردپرسی به طور معمول کدهای مخرب در سایت هک شده قرار داده می شود که در بیشتر مواقع شاید متوجه این مسئله نشده باشید.

از سوی دیگه نخواهید توانست به بک آپ گیری که میزبان شما تهیه میکنه زیاد اطمینان داشته باشید.

چرا که برای چندین میزبانی این مشکل به وجود آمده است که به علت گرفتن هاردهای سرور به وسیله پلیس آلمان تعداد زیادی از سایت‌ها به شکل کامل از صفحه اینترنت ناپدید شده اند و برای مشتریان هم هیچ توضیحی مورد پذیرش نبوده و کلی تلاش و هزینه که برای رشد یک سایت داشتند به خاطر سهل انگاری در بک آپ گرفتن به وسیله مدیران سایت‌ها نابود شده است.

پس تلاش نمائید همیشه خودتون هم از سایت نسخه بک آپ بگیرید تا اگر مورد خاص این چنین به وجود آمد یا سایت هک شد قابلیت این را داشته باشید از فایل بک‌آپ برای اطمینان از سالم بودن کلیه فایل‌ها موجود در سایت به ادامه فعالیت بپردازید.

بک آپ گیری از سایت همواره مناسب ترین انتخاب برای ازبین رفتن مشکلات ناخوشایند در سایت می باشد. که خواهید توانست با استفاده از مقاله آموزش امنیت وردپرس تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس با نحوه بک آپ گیری از دیتابیس وردپرس و فایل‌های آن بیشتر آشنا شوید.

توجه ویژه به امنیت فایل wp-config.php

فایل wp-config.php یکی از اصلی ترین فایل‌های هر سایت وردپرسی می باشد که اطلاعات دیتابیس در این فایل گذاشته شده است.

بنابراین در نگهداری امن اطلاعات این فایل باید دقت لازمه را داشته باشید و با استفاده از هر روش تخصصی که سئو تهران به شما آموزش خواهد داد دسترسی به این فایل را برای افراد دیگر به طور کلی ازبین ببرید تا کسی جز خود شما قادر به دیدن این فایل نباشد.

در مقاله آموزش مدیریت فایل کانفیگ وردپرس سئو تهران به تعدادی از روش هایی که خواهید توانست از خود این فایل محافظت کنید و هم اینکه سایر کارهای امنیتی را روی وردپرس قرار دهید پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم از این موارد استفاده کنید.

افزایش امنیت فایل htaccess

یکی دیگه از فایل‌های بسیار حساس در وردپرس htaccess می باشد که با بهره بردن از اون میشه کارهای بسیار زیادی را روی هر سایت انجام داد. این فایل با بهره بردن از دستوراتی که میتونه اجرا کنه در محافظت از فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس نقش بسیار زیادی را داره که خواهید توانست با استفاده کردن از دستورات فایل htaccess امنیت سایت را اضافه کنید.

برای افزایش امنیت در وردپرس با htaccess هم میتونید از مواردی که در مقاله آموزش کار با htaccess در وردپرس سئو تهران به اونها پرداختم بهره لازم را ببرید.

افزایش امنیت فایل wp-admin

فایل wp-admin هم یکی از اصلی ترین پوشه‌های وردپرس می باشد که همونطور که از اسم این پوشه پیداست کارهای مرتبط به مدیریت پیشخوان وردپرس را به عهده دارد که با دسترسی به این فایل هرکسی میتونه به راحتی با اضافه کردن کدهایی در فایل‌های موجود در این پوشه به شکل کلی پیشخوان وردپرس را ازبین ببره.

برای افزایش امنیت این فایل مهم میتونید از کارهایی مانند رمزگذاری روی پوشه wp-admin در هاست سی پنل استفاده نمائید.

شیوه تامین امنیت وردپرس و دوری از هک وردپرس

یکی از نگرانی ‌های پر اهمیت مدیران وردپرسی بوجود آوردن و آموزش امنیت سایت هست که نمی شود به راحتی از کنار این مبحث عبور کرد. وردپرس به علت محبوبیتی که در میان سیستم ‌های سایت ساز دارد همیشه در معرض هک و نفوذ جای دارد که به کار بردن از وردپرس در خیلی از سایت‌ها هم سبب بیشتر شدن عنوان هک سایت وردپرسی شده است.

از جهتی که که بحث امنیت یک مورد نسبی هست و نمی شود بیان کرد در مقاله آموزش امنیت سایت یک سیستم امنیت کامل دارد در نتیجه لازم از همه عملکرد های وجود داشته برای بالا بردن امنیت در وردپرس به کار ببرید.قصد داریم به معرفی روش های تامین امنیت وردپرس بپردازیم که با به کار بردن از این شیوه می توانید امنیت سایت خود را افزایش داده.

و از هر گونه نفوذ و هک در سایت تااندازه خیلی زیادی جلوگیری کنید. بنابراین اگر شما هم در امنیت سایتتان سبب مشکل شدید و از جهتی بعضی از اشخاص مورد حمله قرار می‌گیرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با فعال کردن و افزودن شیوه های امنیتی که در این مقاله با هم دوره می‌کنیم امنیت وردپرس را بالا ببریم.

وقتی که یک سایت هک شده و مورد نفوذ جای می گیرد همه اطلاعات وجود داشته در سایت مورد سرقت قرار خواهد گرفت. در بدترین وضعیت بعضی از اشخاص پس از نفوذ بدون آن که موردی متوجه بشید با قرار دادن کد های غلط در قسمت متفاوت سایت کاری می‌کنند که اطلاعات سایت شما را به طور همیشگی استخراج کنند.

در ظاهر  تمام موارد در سایت شما به طور صحیحی کار می کند و به اشکالی بر نخواهید خورد ولی اطلاعات پر اهمیت سایت شما و مخاطبانی که در سایتتان هستند همیشه در حال آشکار شدن به جایی هست.بنابراین از همین اول که آغاز به نصب وردپرس می‌کنید مهم است که همه شیوه های افزایش امنیت وردپرس را به عمل درآورید.

و از هک سایت و نفوذ در وردپرس پرهیز کنید. از جهتی هم تامین امنیت یک سایت اساسا محدود به سیستم اداره محتوا نبوده و به هاست و سرور شما هم بر می گرددکه باید در سطح بالایی از دید امنیتی قرار داشته باشد. در نتیجه در گام اول تلاش کنید از هاستی به کار ببرید که امنیت زیادی داشته باشد.با ما در محتوای آموزش امنیت سایت همراه باشید.

  1. آپدین مداوم وردپرس :

پر اهمیت ترین عنوان در تامین امنیت سایت‌های وردپرسی آپدیت بودن ورپرس و افزونه ‌ها و قالب ‌هایی هست که از آن ها به کار می برید. گروه وردپرس همیشه در حال اضافه کردن توانایی های بروز و برطرف کردن مشکلات و باگ‌ های امنیتی این سیستم اداره محتوا است.

بنابراین در نتیجه مقاله آموزش امنیت سایت که وردپرس بروزرسانی می‌شود باید در نخستین فرصت اقدام به بروزرسانی وردپرس بکنید. برای افزونه ‌ها و قالب ‌های به کار برده شده هم باید به همین صورت عمل کرده و آن ها را بروزرسانی کنید.

  1. بک ‌آپ گیری مرتب وردپرس :

پس از هک شدن یک سایت وردپرسی همواره کد های مخرب در سایت قربانی تزریق می شود که در بیشتر زمان ها ممکن است متوجه این موضوع نشوید. از جهتی دیگه نمی شود به بک آپ گیری که میزبان شما تهیه می کند زیاد یقین داشت. به دلیل آن که برای چندین میزبانی این اشکال رخ داده است اومده.

که به علت گرفتن هارد های سرور بواسطه پلیس آلمان خیلی از سایت ‌ها به طور کامل از صفحه اینترنت پاک شدند و برای مخاطبان هم هیچ توضیحی دارای هضم نبوده و همه زحمت که برای توسعه یک سایت داشتند به دلیل سهل انگاری در بک آپ گرفتن بواسطه مدیران سایت‌ها به باد رفت.

پس تلاش کنید همواره خودتون هم از سایت نسخه بک آپ داشته باشید تا اگر مشکلات این چنین اتفاق فتاد یا سایت هک شد بتوانید از فایل بک‌آپ برای یقین از سالم بودن همه فایل‌ها وجود داشته در سایت به ادامه فعالیت مقاله آموزش امنیت سایت بپردازید. بک آپ گیری از سایت همیشه مناسب ترین انتخاب برای برطرف کردن مشکلات نامناسب در سایت است.

که می توانید با به کار بردن از مقاله آموزش تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس با شیوه بک آپ گیری از دیتابیس وردپرس و فایل‌ های آن شناخت پیدا کنید.

  1.  بالا بردن امنیت فایل :

فایلwp-config.phpیکی از پر اهمیت ترین فایل‌ های هر سایت وردپرسی است که اطلاعات دیتابیس در این فایل جای دارد. در نتیجه در حفظ اطلاعات این فایل باید توجه کافی را دارا باشید و با به کار بردن از هر شیوه ای که می دانید دسترسی به این فایل را هدر کنید تا فردی جز خود شما توانا به دیدن این فایل نباشد.

در این مقاله آموزش امنیت سایت مدیریت فایل کانفیگ وردپرس به اندازه از عملکرد های که هم می توانیید از خود این فایل مراقبت کنید و هم آن که دیگر کار های امنیتی را روی وردپرس آماده سازی کنید پرداخت را هم که پیشنهاد می‌کنیم از این نکته به کار ببرید.

  1. زیاد کردن امنیت فایل :

htaccess.  یکی دیگه از فایل‌های پر اهمیت در وردپرس هست که با به کار بردن از آن می شود کار های متفاوتی را روی هر سایت انجام داد. این فایل با به کار بردن از دستوراتی که می شود اجرا کرد در محافظت از فایل‌ ها و پوشه‌ های وردپرس نقش مهمی را دارد که می توانید با به کار بردن از دستورات فایلhtaccess. امنیت سایت را بالا ببرید.

  1. افزایش امنیت پوشه :

پوشهwp-admin هم یکی از حائز اهمیت ترین پوشه‌های وردپرس هست که همانگونه که از نام این پوشه معین شده کار های مرتبط به مدیریت پیشخوان وردپرس را به عهده داره که با دسترسی به این پوشه می شود به آسانی با تزریق کد هایی در فایل‌های وجود داشته در این پوشه به طور اساسی پیشخوان وردپرس را به هم ریخت. برای بالا بردن امنیت این پوشه می توانید از کار هایی مانند رمزگذاری روی پوشهwp-admin در هاست سی پنل به کار ببرید.

  1. به کار بردن از رمز عبور قوی و سطح دسترسی :

راحت ترین و معروف ترین شیوه برای هک و نفوذ در سایت‌ های وردپرسی به علت به کار بردن از رمز عبور سست رخ می د هد. موضوع به کارنبردن از رمز قوی اساسا محدود به وردپرس نیست و اگر پیگیر اخبار تکنووژِی بوده باشید، هر ساله گزارشات خیلی زیادی ب اساس بر هک ایمیل کاربران انتشار می یابد که در آن از رمز های سست و معمولی به کار برده شوند.

آموزش امنیت سایت

سئو تهران دارای تیمی مجرب از متخصصین امنیت وردپرس می باشد، ما قصد داریم کلاس های آموزشی برای شما هم به صورت خصوصی و هم به صورت عمومی برگزار نماییم.

شما می توانید با ثبت نام و شرکت در کلاس آموزش امنیت وردپرس سئو تهران، به راحتی امنیت وردپرس خود را تا حدودی تامین کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه امنیت سایت و فضای مجازی صد در صد نخواهد بود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس آموزش امنیت وردپرس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امنیت وردپرس ، باید ها و نباید ها

در این مقاله میخواهیم اول بیان کنیم امنیت چیست و پس از آن در مورد آموزش امنیت وردپرس صحبت کنیم.پیش از آن که در مورد امنیت وردپرس صحبت کنیم و بیان کنیم چی هست باید اطلاع داشته باشید اصلا امنیت چیست؟همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، با کارشناسان سئو تهران با استفاده از راه های ارتباطی که پایین همین مقاله قرار دارد می توانید در ارتباط باشید…
اگر خواستار باشیم به طور خلاصه و کاملا آشکار بیان کنیم، امنیت به مفهوم جلوگیری از دسترسی اشخاص به اطلاعات سایتمان و پرهیز از به سرقت رفتن آن ها. حالا اگر سایت دارید باید اطلاع داشته باشید این اطلاعات چه مواردی هستند.تا این لحظه فهمیدیم که امنیت چه چیزی است.

حالا خواستاریم در مورد آموزش امنیت وردپرس صحبت کنیم تا مشاهده کنیم امنیت وردپرس چیست و چرا باید موارد امنیتی را توجه کنیم.

حفظ اطلاعات محرمانه سایت وردپرسی از دست سارقان و هکر ها را می شود امنیت وردپرس بیان کرد. به طور معمول خود وردپرس شامل امنیت قابل پذیرفتنی می باشد.

چرا امنیت وردپرس پر اهمیت است؟

مشاهده می کنید دوستان عزیز همواره اشخاصی که سایت می زنند برای بدست آوردن درآمد آن را راه اندازی کرده اند و به گونه ای کسب و کار شما هست، حال فکر کنید اطلاعات این شغل شما دست رقبا یا هکرها بیفتد چه اتفاقی می افتاد به احتمال زیاد سبب مشکلات زیادی می شوید.

بنابراین اگر سایت وردپرسی دارید باید حتما به امنیت وردپرس نگاه بخصوصی داشته باشید. وردپرس جز امن ترین نرم افزاهای سایت ساز حال کنون جهان می باشد. به معنی آن که از دید امنیتی وردپرس شرایط خیلی خوب دارد که جای دشواری نیست اما باید این مورد را هم از یاد نبرید.

اگر موارد امنیتی زمان نصب و به کار بردن از آن را رعایت نکنیم به احتمال زیاد سایت ما بواسطه هکر ها مورد نفوذ و حمله امنیتی قرار می گیرد.هر سایت مانند خانه هر فرد می ماند اگر کلید این خانه دست دزد بیفتدد چه رخ می دهد؟ به احتمال زیاد همه وسایل گران بهای شما به سرقت می رود.

برای این است که این تمام مقاله ها در حوزه حفظ و برقرار امنیت وردپرس در سایت انتشار داده ایم. پس تا می توانید در حفظ و رعایت موارد امنیتی، وسواس به خرج دهید.همراه ما در ادامه ی مقاله ی آموزش امنیت وردپرس باشید.

برای حفظ امنیت وردپرس باید چه فعالیت هایی انجام دهیم؟

همواره امنیت با حفاظت از تعدادی موارد همراه است در سایت وردپرسی نباید شما بگذارید فردی (هکر) به اطلاعات خصوصی شما و مخاطبانتان دسترسی داشته باشد. برای حفظ امنیت وردپرس می شود فعالیت های زیادی انجام داد که سبب افزایش امنیت سایت می شود.

 

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که مقاله آموزش امنیت وردپرس ما را تا پایان مطالعه کنید تا با این موضوع آشنایی پیدا کنید.WordPress یک نرم افزار منبع باز است که بطور مرتب نگهداری و به روز می شود. به صورت پیش فرض، وردپرس به صورت خودکار آپدیت های جزئی نصب می کند.

البته فراموش نکنید که برای نسخه های اصلی، باید آپدیت را به طور دستی شروع کنید.به اضافه آن که، وردپرس شامل هزاران افزونه و مضمون است که می توانید در وب سایت خود نصب کنید. این افزونه ها و مضامین بواسطه توسعه دهندگان شخص ثالث نگهداری می شوند که اساسا آپدین ها آن ها را همچنین انتشار دهید.

این آپدیت های وردپرس برای امنیت و ثبات سایت وردپرس شما خیلی مهم است. شما باید یقین داشته باشید که هسته، افزونه ها و عنوان وردپرس شما همیشه به روز است.ما را در ادامه ی مقاله ی آموزش امنیت وردپرس دنبال کنید.

گذرواژه‌ های قوی و مجوز های کاربر

مختلف ترین سعی هکر های، دزدیدن کلمه عبور است. شما می توانید با به کار بردن از رمزهای عبور قوی تر که برای وب سایت شما شگفت است، این کار را سخت کنید. نه تنها وردپرس، بلکه برای حساب های FTP، پایگاه داده، حساب میزبانی وردپرس و آدرس های ایمیل سفارشی که از اسم دامنه سایت شما به کار می برند.

تماما به رمز عبور قوی احتیاج دارند. خیلی از مبتدیان علاقه ندارند از رمز های عبور قوی به کار ببرند؛ به دلیل آن که به خاطر سپردن آن ها سخت است. مورد مناسب این است که دیگر الزامی نیست رمز های عبور را به یاد بسپارید. می توانید از یک اداره کردن رمز عبور به کار ببرید .

روش دیگر برای کم کردن ریسک این است که به فردی دسترسی ندهید که به حساب مدیر وردپرس شما دسترسی پیدا کند، مگر آن که کاملاً اجبار داشته باشید.

اگر یک تیم بزرگ یا نویسندگان مهمان دارید، پیش از افزودن حساب کاربری و نویسندگان جدید در سایت وردپرس، یقین حاصل کنید که نقش ها و کارایی های کاربر را در WordPress محدود کرده اید.

مجوز های کاربری را به طور صحیحی اعمال نمایید.یکی دیگر از روش هایی که به یاری آن می‌ توانید امنیت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید، محدود کردن دسترسی مخاطبان به سایت است.

اندازه دسترسی هر شخص با اهمیت به مسئولیت‌های او باید با شخص دیگر فرق داشته باشد.ما را در ادامه ی محتوای آموزش امنیت وردپرس دنبال نمایید.

تصور کنید شخصی به صورت نویسنده در سایت شما فعالیت دارد و فقط وظیفه‌ی آن نوشتن مطالب تازه برای وب‌ سایت شما است. در نتیجه چه لزومی دارد که این شخص دسترسی به همه مطالب و همچنین قابلیت تغییر دادن آن‌ ها را شامل باشد. بعضی زمان ها همچنین احتمال دارد به علت آن که شخص یکی از مناسب ترین دوستان شماست.

به او دسترسی در سطح اداره کردن بدهید، اگر هیچ احتیاجی به آن نیست به شدت سفارش می‌ کنیم که دسترسی در سطح مورد احتیاج و با اهمیت به وظایف او دسترسی و مجوز‌ های لازم را بوجود آورید.نقش میزبانی وب بر امنیت وردپرس : سرویس میزبانی نقشی پر اهمیت و مهم در حفظ و افزایش امنیت وب‌سایت دارد.

با به کار بردن از یک میزبانی خوب و قوی به آسانی از سایت خود در برابر حملات و هکر ها مراقبت کنید.شرکت‌ های خدمات میزبانی مناسب همواره امکانات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهند که از کارایی آن می‌ شود به پشتیبان‌گیری مرتب از سایت، آپدیت کردن خودکار وردپرس و تنظیمات مختلف امنیتی برای حفاظت سایت شما اشاره کرد.

به کار بردن از یک میزبانی خوب علاوه‌ بر امنیت زیاد، وب‌سایت شما از سرعت بالاتری همچنین دارا خواهد شد.امیدواریم که تا اینجا از محتوای آموزش امنیت وردپرس راضی بوده باشید.

– لطفا از نام کاربری admin به کار نبرید.

به این عنوان خوب فکر کنید. آسان ترین کاری است که می‌ توانید برای برقراری امنیت کامل در وردپرس صورت دهید. نه احتیاج به ابزاری است و نه احتیاج به بررسی. ففط لازم است به جای آن که نام کاربری پیش‌ فرض وردپرس را به کار ببرید، خود نام کاربری پر دوام تری انتخاب کنید.

این مورد احتیاج به هیچ مبلغی نیست ولی عدم توجه آن می‌ تواند برایتان مبلغ سنگینی بوجود آورد! هیچگاه از یاد نبرید.امنیت در مورد پاک کردن خطر نیست، بلکه در مورد کم کردن خطر است.یک حساب کاربری برای خودتان بوجود آورید به دلیل آن که وقتی که می‌ خواهید در سایت، مطالبی بنویسید نام کاربری که همان ادمین است به مخاطبان نشان داده می‌ شود.

بنابراین یک نام کاربری دیگر به صورت ویرایشگر بسازید و در زمان نوشتن مطالب از آن به کار ببرید تا کسی در مورد اکانت کاربری مدیریت بویی نبرد.

– از پسورد های سخت به کار ببرید.

موردی که همواره باید به یاد داشته باشید: پیچیده، طولانی و یکتا بودن است.وبسایتی مثلLastpassامکان انتخاب رمز های قوی را به شما می‌ دهد.

البته فعالیت پیچیده‌ای نیست و خودتان همچنین به آسانی می‌ توانید آن را برای داشتن امنیت کامل در وردپرس انتخاب کنید. اما اگر علاقه دارید از چنین سایتی همچنین می‌ توانید یاری بگیرید.

– از احراز هویت دو مرحله‌ای به کار ببرید.

حتی اگر از نام کاربری و رمز قوی به کار می برید، اطلاع داشته باشید که همچنان امکان خطر حملات Brute Force در کمین شماست! مرحله‌ دیگری که باید برای در برابر با آن در نظر داشته باشید، به کار بردن از احراز هویت دو مرحله‌ای است. برای بوجود آوردن چنین امکانی پیشنهاد داریم از افزونهwordfence Security استفاده کنید.

– دسترسی سایت را به اشخاص مطمئن دهید.

حتمال دارد وبسایتتان شامل چند نویسنده، مدیر، ویرایشگر و… باشد. این نوع کار شما در برقراری امنیت کامل در وردپرس دشوار می‌ شود.آشکار است!

آیا نسبت به همه اشخاص مطمئن هستید؟ هیچگاه نمی‌ توان گفت بله. احتمال دارد اشخاص خودشان خطرناک باشند یا در مناسب ترین حالت از اطلاعات کاربری قوی به کار نبرند و وبسایت را به خطر بیندازند.

برای پرهیز از این مشکل باید چه کرد؟

1- اشخاصی که یقین دارید را انتخاب کنید.

2- دسترسی اشخاص را براساس کاربردی که دارند محدود کنید. این عملیات را می‌ توان با یاری افزونه Advanced Access Manager انجام داد.همراه ما در آموزش امنیت وردپرس باشید.

3- مخفی کردنwp-config.phpوhtaccess.

یکی دیگر از شیوه های برقراری امنیت کامل در وردپرس، پنهان کردن همین دو فایل است. کار به شکل ساده‌ای است ولی کمی اشتباه در انجام آن، می‌ تواند وبسایتتان را از دسترس خارج کند.

بنابراین نخست یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و بعد عملیات را شروع کنید. ناگفته نماند که افزونهYoast SEO این فعالیت را برایتان راحت تر می‌ کند.

4- به کار بردن از کلید های امنیتی وردپرس برای احراز هویت به کار ببرید

کلید‌ های امنیتی وردپرس و احراز هویت در یک همکاری فعالانه برای محافظت از کوکی‌ ها و پسورد ها در میان مرورگر و وب‌سرور فعالیت می‌ کنند.

لطفا کلید های احراز هویت را با رمز های رندوم اشتباه نگیرید. این کلید ها وظیفه حفاظت و بهتر کردن امنیت در برابر کوکی‌ ها را برعهده دارند.

5- غیرفعال کردن ویرایشگر فایل

یکی دیگر از شیوه های برقراری امنیت کامل در وردپرس، غیرفعال کردن حالت تغییر دهنده در وردپرس است. چنانچه هکر به وردپرس نفوذ کند به آسانی می‌ تواند از قسمت نمایش>>ویرایشگر به کد های وبسایتتان دسترسی یافته و آن را سبب خرابی یا عوض کند. برای این مفهوم باید این قسمت را غیرفعال کرد.

6- بوجود آوردن محدودیت در وارد شدن به سایت

با توجه به آموزش امنیت وردپرس یکی دیگر از حملاتی که Brute Force در آن نقش پر اهمیتی دارد، سعی در وارد شدن به پنل ادمین است. آن اندازه نام کاربری و پسورد را وارد می‌ کند تا بالاخره داخل شود.

7- انتخاب هاست ایمن برای وردپرس

در برقراری امنیت اساسی در وردپرس، هیچگاه قدرت هاست را دست کم نگیرید. می‌ دانیم که احتمال دارد برای مبلغ های زیادی که با آن روبرو می‌ شوید یک هاست معمولی را انتخاب کنید، ولی اگر به پیامد های آن فکر کنید یقینا این مبلغ اولیه را متحمل می‌ شوید.

در کنار انتخاب هاست فعال، به کار بردن از هاستی که برای وردپرس مناسب باشد به مراتب خوب تر است. بیشتر شرکت‌ های معتبر عرضه دهنده هاست، نقشه ای را به صورت هاست وردپرس دارند. یقینا امکاناتی را بر روی آن بوجود آورده اند که برای ساخت وبسایت‌ های وردپرسی مورد مناسبی است.

همواره گفته ‌ایم بروز باشید. آپدیت کردن وردپرس، افزونه وردپرس و قالب وردپرس را در اولویت فعالیت خود قرار دهید. اگر از آپدیت های به موقع غافل شوید دیگر ضمانت نمی‌کنیم وبسایت سالمی داشته باشید. به نظر شما چرا نسخه‌ های تازه ای ارائه می‌ شوند؟

به هزار و یک علت که یکی از مهم ترین آن رفع کردن باگ‌ ها و مشکلات امنیتی در نسخه پیشین است. همین یک نکته می‌ تواند به طور زیادی برایتان مشکل بوجود آورد. بنابراین لطفا آن را جدی بگیرید!امیدواریم که از محتوای کلی ما به عنوان آموزش امنیت وردپرس راضی بوده باشید.

8- از قالب و افزونه‌های مطمئن به کار ببرید

چندی قبل یکی از دوستان صحبتی در مورد قالب و افزونه رایگان و پرمیوم می‌کرد و مایل بود که فرق عمیقی در انتخاب قالب رایگان و پرمیوم بوجود آورد. بله فرق دارد ولی آن که بگوییم قالب‌ ها و افزونه‌ های رایگان به درد بخور نیستند، سخن اشتباهی است و هیچگاه تایید نمی‌کنیم.

مخزن وردپرس خود مدل عالی از افزونه و قالب‌ های رایگان و استاندارد است. تنها لطفا قالب و افزونه مورد نظر را همواره تست کنید و پس از آن بر روی وبسایت خود نصب کنید. احتمال دارد عدم سازگاری و امنیت کم شما را سبب مشکل کند.همین که از رجوع کردن رسمی دانلود خود را انجام دهید، مناسب ترین کمک به سایت است.

داشتن امنیت کامل در وردپرس عنوان مهمی است که هیچگاه نباید از آن غافل شد، ولی در این میان ممکن است کارایی اشتباهی را برای حفظ ایمنی به کار بگیرید که ضررش به مراتب زیاد تر از سودش باشد! لطفا مراقب باشید. با توکه جلو بروید و از هیچ موردی هراس نداشته باشید.

در این مقاله آموزش امنیت وردپرس تلاش کرده ایم کوتاه و کاملا مفید شما را در حفظ امنیت وردپرس کمک کنیم. امیدواریم از آن لذت برده باشید.

بیشتر بخوانید : سئو قسطی

last update :1/18/2021

last update :3/7/2021

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09012805106

09218495036

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran