5/5 - (2 امتیاز)

انواع سیستم مدیریت محتوا

در این مقاله به بررسی انواع سیستم مدیریت محتوا می‌پردازیم اگر شما هم می خواهید با نمونه های متعدد سیستم مدیرت محتوا جهت طراحی سایت آشنا شوید؛ حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت سیستم مدیریت محتوا

اگر تاکنون به طراحی سایت برای فروش محصولات خود فکر کرده اید؛ حتماً واژه سیستم مدیریت محتوا یا CMS به گوش شما خورده است.

به طور کلی تمامی افرادی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند باید با انواع سیستم مدیریت محتوا آشنا و بر اساس نیاز خود از روش ها و راهکارهای موثر جهت بهبود ارتباط با مشتری استفاده کنند. داشتن یک سیستم مدیریت محتوای مناسب به شما کمک می کند تا فعالیت بهتری در اینترنت داشته باشید.

بسیاری از افرادی که توانستند در این زمینه جایگاه مناسبی به دست بیاورند به دلیل داشتن آگاهی و دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان و متخصصین کار بلد است.

انواع سیستم مدیریت محتوا

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که اگر هنوز با سیستم های متعدد مدیریت محتوا آشنا نیستید و برای طراحی سایت فروشگاهی خود به یک بستر مناسب احتیاج دارید. تا بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید؛ حتما از کارشناسان و متخصصین مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران کمک بگیرید.

سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاری انجام میدهد؟

سیستم مدیریت محتوا به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ایجاد تغییر و کنترل به صاحبان سایت کمک می‌کند تا محتوای سایت خود را مدیریت کنند.

با استفاده از سیستم مدیریت محتوای این توانایی را خواهید داشت و بدون اضافه کردن کد، و داشتن دانش برنامه نویسی وب سایت خود را مدیریت کنید. این سیستم ها در نرم افزار هایی هستند که بر روی سرور شما نصب می شوند و امکان اعمال تغییرات و اضافه کردن برنامه های دلخواه را به سایت می دهند.

معرفی انواع سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا CMS به دو نوع مختلف کد باز و SAAS تقسیم می شوند.

معرفی سیستم مدیریت محتوای کد بازی open source

نرم افزار های رایگان که در اختیار شما قرار می گیرند و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا بتوانند به راحتی تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنند در حالت عادی در قالب های آماده این مشکل را برطرف کرده اند؛ استفاده از نرم افزارهای کد باز به افرادی توصیه می شود که نیازمند طراحی سایت بزرگ و پیچیده تری هستند تا به واسطه آن بتواند تغییرات مورد نظر را اعمال کنند.

ویژگی مثبت سیستم مدیریت محتوای کد باز

یکی از مهمترین مزایای سیستم مدیریت محتوای کدباز در دسترس بودن آن برای کاربران در سراسر جهان است. بنابراین کلیه افرادی که نیازمند افزونه های متعدد و تنوع بالا در به کار بردن تغییرات در سایت خود هستند از انواع سیستم مدیریت محتوا می توانند سیستم کد باز یا open source را انتخاب کنند.

سیستم مدیریت محتوای اشتراکی یا SAAS

سیستم مدیریت محتوای اشتراکی یا سرویس اجاره نرم‌افزار شباهت بسیار زیادی به سیستم مدیریت محتوای کد باز دارد با این تفاوت که به کاربران اجازه دسترسی به کد ها را نمی دهد. اشتراک این سیستم ها را باید از شرکت خریداری کنیم و هزینه آن را به صورت ماهانه یا سالانه بپردازید. هزینه ها شامل هزینه های هاست، طراحی قالب، پشتیبانی و… است.

انواع سیستم مدیریت محتوا کد باز

سیستم های مدیریت محتوای کد باز دارای انواع متعددی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • ‏wordpress

یکی از مشهورترین انواع سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که نام آن را بسیار شنیده ایم. دلایل زیادی باعث شده است که این سیستم مدیریت محتوا تا به این حد محبوب شود.

انواع سیستم مدیریت محتوا

بیش از ۶۰ میلیون وبسایت در سراسر دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده اند. در ابتدا فعالیت خود را به عنوان وبلاگ ساز آغاز کرد اما در ادامه روند کاری خود را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای کد بار ادامه داد. تا جایی که به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت کد باز سهم ۴۰ درصدی را به خود اختصاص داده است

از ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا در نصب و راه اندازی

وردپرس از لحاظ سرعت و کیفیت فوق العاده بالایی دارد و به شما کمک می‌کند در مدت کوتاهی سیستم خود را راه اندازی کنید.

  • پایین بودن حجم

از لحاظ حجم و اندازه سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار کم حجم است و با این ظرفیت قابلیت نصب بر روی سرور های مختلف را دارد.

  • رایگان بودن

مهمترین قابل توجه به ویژگی وردپرس رایگان بودن و قابلیت استفاده توسط کاربران مختلف است.

  • داشتن افزونه های مختلف

برخورداری از افزونه های متعدد از ویژگی های مهم و برجسته یک سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. با استفاده از آنها توانایی اعمال تغییرات مختلف را در وبسایت خود خواهید داشت.

  • سازگاری و بهینه بودن برای موتورهای جستجو

از آنجایی که بهینه سازی و سئو سایت از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد تا یک ساختار بهینه برای کاربران اینترنتی فراهم کنید؛ به گونه ای که با جستجوی کلمات کلیدی این فرصت را خواهید داشت؛ نرخ بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

  • کاربری آسان

سیستم کاربری وردپرس بسیار راحت و قابل دسترس است؛ به گونه‌ای که می‌توانید افزونه های مورد نظر خود را به راحتی برای اعمال تغییر به کار ببرید.

با ما تماس بگیرید

اگر برای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا با کیفیت نیازمند شرکت معتبر و با سابقه هستید مجموعه دیجیتال مارکتینگ سئو تهران را به شما معرفی می کنیم.

تیم ما متشکل از سئو کاران و طراحان سایت با تجربه است که صفر تا صد طراحی سایت شما را بر اساس نیاز شما انجام  می دهند. در صورتی که با انواع سیستم مدیریت محتوا آشنایی ندارید و می‌خواهید وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید همین حالا با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت اقساطی

با سئو تهران همراه باشید ….

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02144030236

(دفتر)

09367511706

instagram-seotehran  Telegram-seotehran  whatsapp-seotehran